וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העו"סים של עולם הקורפורייט: צוותי משאבי האנוש מתמודדים עם אתגרים חדשים

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 15:29

כשעובדים רבים חווים קשיים הנובעים מחרדה וטראומה, הצורך בסיוע רגשי הופך קריטי לתפקוד העסקי. מה יכולים צוותי משאבי האנוש בארגונים לעשות כדי לסייע לעובדים להתמודד עם השכול? כנס שהתקיים השבוע בבית ישראכרט דן בנושא מהיבטים שונים

עברי לידר וצמרת פירסט מבצעים שיר לזכרון של רון אפרימי בכנס./יח"צ

כנס ייעודי העוסק בהתמודדות החדשה של משאבי האנוש התקיים השבוע בבית ישראכרט בהשתתפות חברות וארגונים. הכנס נערך לזכרו של סרן במיל. רון אפרימי ז"ל, בנה של ג'ודי אפרימי, סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת בינת, אשר נפל במהלך מלחמת חרבות ברזל.

סמנכ"לים ומנהלי משאבי האנוש בחברות השונות מתמודדים עם עובדות ועובדים החווים טראומות ושכול בהיקפים שטרם נראו בישראל עד ל-7 באוקטובר 2023.

מאז פרוץ המלחמה, על צוותי משאבי האנוש במאות חברות במשק, לתת מענה לאוכלוסיות מגוונות המתמודדות כל אחת עם אתגריה: מילואימניקים החוזרים מהחזיתות השונות וטרם עיבדו כראוי את שעבר אליהם ונאלצים לנחות בשגרת עבודה; משפחות מפונים מהעוטף ומהצפון, חלקם עם טראומות וחרדות, שנעקרו מבתיהם מבלי לדעת מתי יוכלו לשוב; וישראלים נוספים רבים אשר מתמודדים עם השלכות המלחמה, שעדיין לא הסתיימה.

בעיות התנהגות של בני הבית, חרדות קיומיות, פלאשבקים מהלחימה, דאגה לבני משפחה שעדיין לוחמים, ומגוון חששות לגבי ההווה והעתיד צבעו את חיינו בחושך גדול וכעת, במחלקות משאבי האנוש, מחפשים דרכים להכניס קצת אור לחייהם של עובדים.

כלים ממגוון תחומים יכולים לסייע לעובדים בחזרה לשגרה

על מנת לבצע התאמות ולתת את הכלים הדרושים להתמודדות עם אתגרים אנושיים ייחודיים של אומה שלמה בטראומה, בבית ישראכרט התכנסו ביום ג' (26.3) עשרות רבות של סמנכ"לי משאבי אנוש, מנהלות ומנהלים בכירים מחברות שונות במשק, על מנת לבחון ביחד פן חדש בארגונים אשר מעולם לא נאלצנו לעסוק בו בהיקפים כאלה: שכול, טראומה ופוסט טראומה.

את הכנס פתחה לימור שאקו סמנכ"ל משאבי אנוש בישראכרט ודיברה על כוחה של קהילה כמנוף ריפוי וכלי לצמיחה ממשברים. עוד אמרה לימור כי "בעולם העסקי התפקיד של משאבי אנוש, בין היתר, הוא להיות מקום מפלט, תמיכה וחוסן לעובדים, לסייע להם בחזרה לשגרה, להיות להם כתף ולהראות להם שהם לא לבד במורכבות הזו".

ג'ודי אפרימי, סמנכ"ל מש"א בבינת ואמו של רון ז"ל, דיברה על הדרכים בהן ארגונים יכולים להעמיד לרשות משפחות שכולות עזרה תפעולית, סיוע בדוברות והתנהלות מול התקשורת, קצין רכב בסידורים, ייעוץ משפטי, עזרה מול גורמים בירוקרטיים ועוד.

ג'ודי השוותה את העיסוק בטראומה למשחק סולמות וחבלים: "ברמת הפרט, ההתמודדות היא יומיומית. מדי פעם מטפסים בסולמות ומידי פעם יש רגסיה כשמגיעים לחבלים - הטריגרים שמפעילים את השכול. המנהל וצוות משאבי האנוש יכולים לזהות ולאפשר את רגע הצניחה ולספק סולמות באמצעות תמיכה רגשית, או משימה פשוטה שתייצר המשכיות בעבודה. המנהל יכול לעזור במעקב ותעדוף משימות, שכן כשהרגש עולה הקשב נמוך יותר ויש לאפשר להתמקד לא רק במשימות החשובות אלא גם במשימות שיצרו את תחושת המסוגלות".

בהמשך הכנס התקיימו מגוון הרצאות:

  • נילי גולדפיין, מומחית למנהיגות וניהול בעולם של הפרעה, דיברה על שפה חדשה של ניהול;
  • מאיה גולדברג, פסיכולוגית וסמנכ"לית מדע וטכנולוגיה בחברת TOKO, דיברה על המפגש המרגש בין טכנולוגיה וסיוע בתחום בריאות הנפש, וכיצד טוקו, פלטפורמה המאפשרת להעניק ולקבל סיוע מאדם נוסף לצידך, ולקבל כלים ומיומנויות לחוסן ורווחה נפשית כמו תקשורת, אמפתיה, וניהול לחצים;
  • ד"ר מתי הר לב, יוצרת השיטה למנהיגות תודעתית נתנה כלים יישומיים להתמודדות עם טראומות וגדילה מתוכן בעזרת תרגול התודעה דרך ארבעה שערים: אחריות, מודעות קבלה ויצירה;
  • צמרת פירסט, יזמת חברתית ומרצה בינלאומית ועידן אלתרמן, שחקן וקומיקאי, הזכירו למשתתפים מדוע מוסיקה מהווה חלק כה חשוב בתהליכי ריפוי.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לזכרו של סרן במיל. רון אפרימי ז"ל

הכנס נערך לזכרו של סרן (במיל.) רון אפרימי ז"ל, אשר נפל על הגנת הארץ במהלך מלחמת חרבות ברזל. ב- 8 לינואר, נהרג במהלך הלחימה בעזה סרן רון אפרימי ז"ל אשר שירת ביחידת יהלום במהלך מבצע חשיפת מצבורי נשק שיועדו לפגוע בישובי המרכז. אימו, ג'ודי אפרימי, סמנכ"לית מש"א של קבוצת בינת וחברה פעילה בקהילה ובעמותה של משאבי אנוש בישראל. ב-23 למרץ 2024, היה אמור רון לחגוג את יום הולדתו ה-27. יהי זכרו וזכר כל הנופלים ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully