וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס Growth 10X: שוורצנגר וטייסון עלו לבמה ופתחו הכל

אוהד ארד

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 15:57

כנס Growth 10X, שמקיים כל שנה המיליארדר האמריקאי גרנט קרדון, הפך מזמן למופע מחשמל של אנרגיות, התפתחות אישית והשפעה. גם השנה התקבצו אלפי בעלי חברות מארה"ב ומדינות נוספות ל-3 ימים עמוסים, ונהנו מתצוגת תכלית מרשימה של אנשי עסקים מהשורה הראשונה

כשארנולד שוורצנגר עלה לבמה בכנס Growth10X./נועם שפלטר

בכנס השנה לקחו חלק כ-5,000 משתתפים פיזית ומעל ל-100,000 איש אונליין, שנהנו מהרצאות של עשרות מובילי דעה, מיליארדרים, שחקנים, ספורטאים מצטיינים, מנכ"לים של חברות בשווי מאות מיליארדים, מנטורים בינלאומיים ועוד. בין המשתתפים נמנו ארנולד שוורצנגר, מייק טייסון, טאקר קרלסון, לשעבר מגיש בכיר ברשת פוקס ניוז, טים גרובר, המאמן האגדי של קובי בראיינט ומייקל ג'ורדן, ועוד.

גרנט קרדון: החשיבות של הצלחת קטנות בדרך ועל האתגר בהפיכת הרעיונות למציאות

בתחילת הכנס סיפק גרנט קרדון את משנתו לחיים: "חשוב להשיג הצלחות קטנות ומהירות לאורך הדרך - ההצלחות הללו סוללות לנו את המוטיבציה להצלחות הגדולות".

קרדון, מייסד כנס העסקים הגדול בעולם, הוא מיליארדר שבנה את עצמו במו ידיו מהמקום הכי נמוך. הוא התייתם מאביו בגיל צעיר, התמכר לסמים והיה מעורב בסכסוכים יומיומיים אי שם באריזונה, עד שהחליט לעשות שינוי משמעותי בחייו, שהוביל לבסוף להקמת אימפריית נדל"ן בשווי של למעלה מ-5 מיליארד דולר.

"הרעיונות שלכם ימשכו הרבה התנגדות, כי אנשים מפחדים משינויים ומדברים חדשים", מסביר קרדון. "אנחנו צריכים להיות מחויבים לרעיונות שלנו ולהצלחה שלנו. כדי לעשות את זה אנחנו צריכים לקחת אחריות על הפעולות הנדרשות, לבנות תוכנית, ולהוציא אותה לפועל. האחריות היא עלינו. יש הרבה אנשים עם רעיונות, ומעט שעושים איתם משהו. האתגר הוא להפוך את הרעיון למציאות באמצעות אינסוף פעולות. היכולת שלנו להפוך רעיון למציאות זה מה שיכריע את ההצלחה".

מייק טייסון, אגדת האגרוף: על המנטורים בחייו ושנאת ההפסד שמרחיקה אותנו מהישגים

אחד הרגעים המרשימים בכנס היה כאשר אגדת האגרוף, מייק טייסון, עלה לבמה. כולנו זוכרים את טייסון מקרבות האיגרוף המוצלחים, זה שמנצח בכל קרב ללא רחמים, אבל לא תמיד הקריירה שלו נראתה ככה. במציאות טייסון ניסה ונכשל הרבה פעמים.

טייסון דיבר על החשיבות של קבלת הדרכה ממישהו בעל ניסיון. הוא הכיר את המנטור הראשון שלו בגיל 13, שזיהה את הכישרון שלו, שכנע אותי ללכת לאגרוף מקצועי ולמעשה נתן לו הזדמנות ששינתה את חייו.

"משמעת זה לעשות את הדברים שאתה לא רוצה לעשות, ולעשות את זה כאילו את אוהב את זה, מבלי לוותר", אמר טייסון בכנס וסיפר כיצד בכל פעם שהוא נכשל בחיים, הוא חיכה להזדמנות להשתפר ולנסות שוב, עד שיצליח. לדבריו, הצלחתו התבססה על כך שהוא רצה להצליח יותר משהוא פחד להיכשל.

"צריך להבין שהרבה פעמים אנחנו יותר מפחדים מהשלכות הכישלון מאשר אנחנו רוצים לחוות הצלחה. אנחנו פוחדים שהביטחון שלנו יירד, שנכעס על עצמנו, שנקבל ביקורת שלילית מהחברים ומהסביבה, ושכל אלה ישימו אותנו במצב גרוע יותר ממה שהיינו. זו טעות", אמר טייסון.

טייסון משתדל להתרחק מלוזרים ומאנשים שאין להם שאיפות להצליח. "אם אין לאנשים יעדים בחיים, ואין לכם יעדים ומטרות משותפות, למה הם בחיים שלכם? רוב האנשים לא חושבים מספיק בגדול, ולכן לא משיגים דברים יוצאי דופן. בכל מקום שתלכו, תשאירו ותיתנו יותר ממה שאתם מקבלים", סיכם טייסון את גישתו לחיים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ארנולד שוורצנגר: מאוסטריה שלאחר מלחמת העולם השנייה לפסגות של הוליווד, למרות מבטא כבד ומעט סיכויים

לקראת סוף הכנס ולהפתעת הקהל הרב, עלה לבמה ארנולד שוורצנגר, השחקן ומושל קליפורניה לשעבר. למרות שנדמה שהוא היה תמיד כוכב הוליוודי, הסיפור של שוורצנגר כולל בתוכו הרבה אמונה והתמדה.

שוורצנגר הגיע לארה"ב מאוסטריה, בה גדל בתקופה שלאחר מלחמת העולם השניה, בלי הרבה כסף ועם מעט סיכויים. "אף אחד לא מחכה לך שם", אמרו לו החברים והמשפחה, כשסיפר להם על התוכניות שלו, אבל שוורצנגר לא הקשיב לביקורות. מגיל צעיר הוא הציב לעצמו יעדים ודמיין איך הוא משיג את המטרות שלו, עומד על במות וזוכה בפרסים. כל אימון שהוא עשה, קירב אותו אל היעד.

שוורצנגר סיפר כי כשרצה להשתלב בתעשיית הקולנוע, כל הסוכנים והמנהלים עמם דיבר אמרו לו שעם מבטא אוסטרי כל כך כבד ומימדי גוף ענקיים כאלה, אין לו סיכוי. אז הוא למד 5 שעות ביום אנגלית, כדי להגשים את החלום.

שוורצנגר סיפר שההימור הכי טוב שלו היה תמיד על עצמו. בכל הסרטים שלו הוא תמיד היה מוכן לוותר על שכר בשביל אחוזים מהכנסות, כי הוא האמין בעצמו וביכולות השיווק שלו.

כאן לא נגמר הקושי היחיד שעמו התמודד שוורצנגר כמי שבא מבית עני מאוד. בניגוד לשחקנים ואנשי בידור רבים, לשוורצנגר היה מגיל צעיר חוש להשקעות ולניהול כספים. עוד לפני שהחל בקריירת המשחק הוא השקיע את כספו בעולם הנדל"ן, ולימים הכסף הזה הפך אותו לאדם אמיד, עוד לפני שדרך על במה אחת בחייו.

ההשקעה הראשונה שלו הייתה לפני עשרות שנים כאשר חסך 27,500 דולר וקנה איתם בניין בעל 6 דירות. תוך שנתיים הוא גרף רווח של 200 אלף דולר ומכר את הבניין. את הכסף הוא העביר אל ההשקעה הבאה - בניין בן 12 יחידות דיור. אחרי שנתיים כבר רכש בניין עם פי 3 יחידות, וככל שעבר הזמן, הוא הגדיל את האחזקות וההשקעות שלו.

כל אלה היו תוצאה של תכנון מוקפד שביצע שוורנצנגר, לדבריו, כדי שלא יאלץ לקחת תפקידים זוטרים בקולנוע, כי הוא כיוון לתפקידים ראשיים. לאורך כל הקריירה, הוא המשיך להשקיע את הכסף שהרוויח בנדל"ן ולבחור בקפידה את הסרטים בהם השתתף.

טים גרובר, מאמנם של מייקל ג'ורדן וקובי בראיינט: פתחו אובססיה חיובית ואל תימנעו ממצבי לחץ

"אובססיביות למטרות, מסייעת לכם למתוח את קצה גבול היכולת שלכם", אמר טים גרובר, מאמן הכושר של אגדות הכדורסל מייקל ג'ורדן וקובי בראיינט, בכנס. לדבריו, רק אנשים אובססיביים מצליחים לשנות את העולם.

"אילון מאסק לא רצה לייצר מכונית חשמלית, הוא היה אובססיבי לגבי זה. ג'ף בזוס לא רק רצה לייתר את חברות המשלוחים, הוא היה אובססיבי לגבי זה. קובי בראיינט ומייקל ג'ורדן לא רק רצו לשחק כדורסל, הם היו מכורים למשחק. תהיו אובססיביים לכל דבר שאתם רוצים להשיג, אל רק תרצו או תקוו שיצא לפועל. דחפו קדימה את הגבולות שלכם, מצאו מה מניע ומרגש אתכם, מה מדליק אתכם וגורם לכם לפעול ולצמוח", דחק גרובר בקהל.

"אל תסתפקו באיזון שמוביל לבינוניות. חפשו את הלחץ", הפציר גרובר והסביר: "לחץ מגדיר אותנו. כשאנחנו פועלים תחת לחץ, אנחנו הכי אותנטיים. מי שמצליח לפעול תחת לחץ ומתמודד איתו, באמת יוכל לגדול. אנחנו צריכים לשים את עצמנו בנקודות לחץ כל הזמן, כי רק כך אפשר לצמוח."

גרובר הוסיף כי רוב האנשים מהמרים על משחקי מזל ולוטו אבל אבל לא מהמרים אף פעם על עצמם. הם לא מוכנים לשים כסף ולהמר על ההצלחה שלהם. בושה, אשמה ופחד, מחזיקים אותם בתוך כלוב ומונעים מהם להתקדם. לדבריו, "הטובים ביותר מהמרים על עצמם ועל ההצלחה שלהם, כי הם היחידים שיכולים לשלוט בה. אם רוצים לצמוח צריך להציב יעדים גדולים, ולא להתחרות באף אחד אחר, אלא רק בעצמכם."


אוהד ארד הוא מנכ"ל ומייסד משותף באינווסטו קפיטל ובי ריץ', נציגות גרנט קרדון בישראל והיה חלק ממשתתפי כנס 10X Growth Conference 2024

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully