וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגלית מקצועית: למה זה כל כך חשוב לקריירה שלכם והאם לא מאוחר מדי?

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 17:06

לרגל יום האנגלית הבינלאומי שחל ב-23.4, שוחחנו עם הלן דורון, מייסדת ביה"ס הבינלאומי ללימודי אנגלית הקרוי על שמה, על החשיבות של לימוד אנגלית כמקפצת קריירה הכרחית לכל מי שרוצה להצליח בעולמות ההייטק, היזמות, השיווק והתוכן

עם רצון והתמדה, גם אתם יכולים לשפר את האנגלית.. Pexels.com
עם רצון והתמדה, גם אתם יכולים לשפר את האנגלית./Pexels.com

אמנם אין דרך לנבא במדויק את דרישות שוק העבודה במרוצת השנים, ועם זאת המגמות ברורות. בעוד שבעבר קריירה דרשה בראש ובראשונה ידע מקצועי, כבר היום דרישות שוק העבודה שונות לגמרי וכוללת סט שלם של מיומנויות 'רכות', כמו תקשורת, גמישות, רב-תחומיות, יכולת עבודה בצוות, יצירתיות, כושר ביטוי ועוד. כשמוסיפים לזה שוק גלובלי, דינמי ומבוסס טכנולוגיה שדורש עובדים משכילים ומיומנים ובעלי סט ערכים אוניברסלי, מתגלה תנאי נוסף שבעבר היה בגדר בונוס והיום הוא תנאי בסיסי - שליטה מלאה, המאפשרת להשתמש בחופשיות בשפה האנגלית.

הלן דורון, מנכ"לית ומייסדת חברת "הלן דורון" המתמחה בלימודי אנגלית בכל העולם אומרת: "למידת אנגלית ופיתוח כישורים שיאפשרו להתנהל במציאות הגלובלית המהירה והאינטנסיבית הן תנאי בסיסי, אנגלית היא חלק בלתי נפרד מהיומיום בכל מרחב - המציאותי והווירטואלי."

אז מה זה יום השפה האנגלית?

יום השפה האנגלית הוא יוזמה של מחלקת התקשורת העולמית של האו"ם משנת 2010, שקבעה ימי שפה לכל אחת משש השפות הרשמיות של הארגון: צרפתית, סינית, ספרדית, רוסית, ערבית ואנגלית. את יום האנגלית בחר האו"ם לקיים ב-23 באפריל, יום הולדתו וגם תאריך מותו של המחזאי, המשורר ושחקן התיאטרון האנגלי ויליאם שייקספיר.

מאות שנים אחרי ששייקספיר הלך לעולמו, בעולם הגלובלי של היום, אנגלית היא המפתח להצלחה בתחומים רבים, ובמיוחד למי שמעוניין להיכנס לתחומי ההייטק, יזמות, עסקים דיגיטליים ויצירת תוכן.

השפה הגלובלית של עולם העבודה

רוב החברות והארגונים בתחום ההייטק פועלים באנגלית, הן בתקשורת פנימית והן מול לקוחות ושותפים בינלאומיים. שליטה טובה באנגלית תאפשר לכם לתקשר בצורה יעילה, לקחת חלק בפגישות, להציג מצגות, לקרוא חומרים מקצועיים ולכתוב קוד בצורה תקינה.

חברות רבות מעדיפות מועמדים דוברי אנגלית, הן לתפקידי פיתוח ותכנות והן לתפקידי ניהול ושיווק. ידיעת אנגלית תפתח בפניכם אפשרויות תעסוקה רבות יותר ותאפשר לכם להתמודד על משרות נחשקות בחברות מובילות בארץ ובעולם.

למרות שרוב האוכלוסיה הבוגרת בישראל יודעת לתקשר באנגלית ברמה סבירה, מעטים האנשים שיודעים להיכנס לדיונים מקצועיים מעמיקים, לקרוא ולרכוש ידע, להכין מסמכים, להעביר מצגות ולתקשר עם עמיתים מעבר לים בצורה ברורה ועניינית.

בנוסף, רוב המידע המקצועי והעדכני ביותר בתחום ההייטק זמין באנגלית. מאמרים, ספרים, אתרי אינטרנט, קורסים מקוונים - כולם יהיו נגישים לכם אם תדעו אנגלית.

בכל הנוגע ליזמות וסטארטאפים, יזמים רבים פונים למשקיעים בינלאומיים כדי לגייס הון למיזמים שלהם. הצגת המיזם והיכולת לתקשר בצורה ברורה ומשכנעת באנגלית הן קריטיות להצלחת גיוס ההון, כמו גם לשיתופי פעולה בינלאומיים עם יזמים וחברות מחו"ל, שיכולים לקדם משמעותית את המיזם שלכם.

אם אתם רוצים להצליח עם המיזם שלכם מעבר לגבולות ישראל, תצטרכו לדעת לתקשר עם לקוחות ושותפים בשפה האנגלית. ידיעת אנגלית תאפשר לכם ליצור קשרים עם שותפים פוטנציאליים, לשתף פעולה בפרויקטים בינלאומיים ולהרחיב את השוק שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גישה לקהל בינלאומי

אבל לא רק הייטקיסטים ויזמים צריכים לדעת אנגלית. אם יש לכם עסק דיגיטלי, יש לכם גישה לקהל גלובלי עצום של לקוחות פוטנציאליים, אבל בלי לדעת אנגלית, יהיה לכם קשה למשוך את תשומת ליבם, גם אתם תותחי על בשיווק.

אז נכון שכלי AI כמו ChatGPT הפכו את מלאכת הכתיבה לקלה יותר, אבל הצורך בידיעת אנגלית אינו מסתכם רק ביצירת תוכן. רוב פלטפורמות הפרסום והשיווק הדיגיטלי, כמו גם מערכות לתכנות וכתיבת קוד, פועלות באנגלית. איך שלא נהפוך את זה, תצטרכו להתמודד עם העניין הזה מתישהו.

וכמובן, אסור לשכוח שאנחנו לא לבד בענף. גם אם אתם משווקים רק בישראל, עסקים רבים ברחבי העולם פועלים באותו תחום כמוכם. ידיעת אנגלית תאפשר לכם להתעדכן במגמות ובטרנדים העדכניים ביותר בתחום, ללמוד מהמתחרים ולהציע ללקוחות שלכם חווית משתמש טובה יותר.

ועוד לא דיברנו אפילו על יצירת תוכן. יש גבול לכמות החשיפה שתוכן בעברית יכול לקבל. אם אתם רוצים ליצור תוכן שיהיה באמת פופולרי ברשתות החברתיות ובפלטפורמות אחרות, תצטרכו להגיע לקהל בינלאומי. ידיעת אנגלית תאפשר לכם ליצור תוכן שיהיה נגיש ליותר אנשים, להגדיל את קהל העוקבים שלכם, לעשות שיתופי פעולה וליצור קהילה סביב התוכן שלכם.

עדיף להתחיל מוקדם

הלן דורון מדגישה את חשיבות לימודי האנגלית בגיל צעיר ואומרת: "מחקרים בתחום המוח מראים כי למעלה ממיליון קשרים עצביים נוצרים במוחם של תינוקות בכל שנייה מרגע היוולדם. הם לומדים באמצעות גירויים, שמגבירים את קצב ייצור הקשרים העצביים המפתחים את מוחו של הילד. בזה טמונה המהות של לימוד אנגלית לילדים כבר מגיל 3 חודשים."

לדבריה: "ילדים שנחשפים לשפה נוספת בגיל צעיר מסוגלים ללמוד את השפה ברמת שפת אם בקלות וללא מאמץ. למידת שפה שנייה (וגם שלישית או רביעית ויותר) אינה באה על חשבון אף שפה אחרת - מוחם של הילדים מסוגל לבצע את ההבדלה ולנצל את יכולות הלמידה הטבעיות לקליטה וספיגה בקלות של השפה הנלמדת.

עוד הוסיפה הלן ואמרה: "לפי הספרות המקצועית בנושא והניסיון שצברנו לאורך כ-40 שנות פעילות, ילדים עד גיל 7-8 יכולים לקלוט שפה נוספת ללא מאמץ משום שעד הגיל הנ"ל המוח ממשיך לייצר קשרים עצביים בקצב גבוה. לאחר גיל 7, קצב הייצור של הקשרים העצביים במוח יורד, וזה מקשה על למידת שפה חדשה כשפת אם. כאשר ישנו קושי, הדבר מייצר תסכול וסלידה מתהליך למידה, במידה וזה אינו מונגש בדרך טבעית ומהנה. הדוגמא הנפוצה ביותר היא עולים חדשים או רילוקיישן, בהם ניתן לראות כי ילדים קולטים במהירות רבה את השפה המקומית ואילו מתבגרים וההורים מתקשים הרבה יותר".

ואם לא למדתי אנגלית בילדות, האם זה מאוחר מדי?

לימוד אנגלית בגיל מבוגר בהחלט אפשרי והחשיבות של לימוד השפה האנגלית אצל מבוגרים אינה יורדת אלא רק עולה. מחקרים הראו שלימוד שפה חדשה יכול לאמן את המוח ולהגן מאלצהיימר ודימנציה. לכן, אף פעם לא מאוחר מכדי להתחיל. עם זאת, לימוד שפה אנגלית אצל בוגרים אינו טבעי ופשוט כמו אצל ילדים ונדרש תרגול רב ואימון של הזיכרון שלא תמיד במיטבו. לאלו שיודעים אנגלית בסיסית קשה לשנות הרגלים ולעקור טעויות, ונדרש להתגבר על מכשולים ובעיות כדי להשתפר בשיחה ובדיבור. מצד שני, למבוגרים יש תמריצים רבים יותר ללמוד אנגלית שכן היתרונות לקריירה ולחיים עצומים והתגמול על העבודה הקשה עוד ישתלם בענק.

לסיום, הלן מעניקה טיפים ועצות ללימוד אנגלית בגיל בוגר:

חפשו דברים שמעניינים אתכם - אבל באנגלית

למידה ושכלול של אנגלית לא נעשית בוואקום, היא צריכה להיות רלוונטית, מאתגרת, רב-תחומית, יצירתית ומעודכנת ולהשתמש בשלל הכלים האפשריים לייצר למידה המותאמת ללומד.

למידה משמעותית מתרחשת כשהיא רלוונטית ומתייחסת לצרכי הלומד ולתחומי העניין שלו. יש צורך אמיתי במציאת הדרך ללמוד ביצירתיות מתוך תחום העניין, כשהאנגלית היא בכל מקום - בסיפורים או אפילו בסיפרות מקצועית ייעודית, שירים, סרטונים ברשתות חברתיות, סדרות וסרטים ואפילו תכנות.

אל תפסיקו לתרגל

אנגלית כבר מזמן אינה בגדר nice to have, זה מפתח בסיסי כמעט לכל עבודה עתידית וכרטיס כניסה לעולם הגלובלי, לכן חשוב לתרגל אותה דרך שמיעה ודיבור. אם יש אפשרות, צרו מפגשי חברים קבועים בכל שבוע, בהם תתרגלו את השפה בסביבה לא שיפוטית, ורצוי עם מנחה מקצועי. פעולה זו לא רק משפרת יכולות באנגלית, אלא גם בונה את היכולת לדבר מול אנשים, לחזק את הביטחון העצמי ולעבוד בשיתוף פעולה, והכל בשימוש באנגלית תוך הבנת הזרימה של השפה.

חפשו חומרי קריאה מוכרים

בטוח שיש ספרים שכבר קראתם ואהבתם. חפשו ספר כזה באנגלית ותרגלו את הקריאה וההבנה. כשהתוכן כבר מוכר זה קל יותר. אם עליכם לעבור על ספרות מקצועית שקשורה לעולם העבודה שלכם, קראו אותה באנגלית והשתמשו במילון בעת הצורך. היו סבלניים ופרגנו לעצמכם על כל הצלחה. כמה זמן שזה ייקח, אתם תראו תוצאה. אפליקציות שונות שקיימות ברשת יעזרו גם הן לתרגל דקדוק ולהגדיל את אוצר המילים, מכל מקום ובכל זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully