וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסה בדלת האחורית: וולמארט מצאה דרך לגיטימית לשווק לילדים

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 10:23

חוויית המסחר האלקטרוני של וולמארט המושקת בימים אלה על גבי פלטפורמת המשחקים הפופולרית רובלוקס, מעניקה למשתמשים חוויית קניה ייחודית המשלבת בין המשחק לחיים האמיתיים, אך מעלה מחדש את הדאגות של הורים ואנשי חינוך בכל הקשור לשיווק לילדים

וולמארט לנד, העולם החדש של וולמארט שיושב בתוך פלטפורמת רובלוקס, מאפשר לשחקנים לקנות פריטים אמיתיים שישלחו ישירות לביתם, ולקבל באופן מיידי את אותם הפריטים בגרסתם הוירטואלית עבור האוואטר שלהם. משתמשים שייכנסו לחוויה יתקבלו בחלון ראווה חדש המציג העתקים וירטואליים של פריטים פיזיים נבחרים הנמכרים בחנויות וולמארט האמיתיות.

כדי לקדם את חוויית המסחר האלקטרוני, וולמארט שיתפה פעולה עם שלושה יוצרי רובלוקס Sarabxlla, MD17_RBLX ו-Junozy כדי לעצב גרסאות רובלוקסיות של שלושה מוצרי וולמארט פיזיים, הכוללים תיק נוודים של פסטיבל No Boundaries, כוס פלדת אל חלד TAL ואוזניות אלחוטיות Onn.

כל חברה והאינטרס שלה

רובלוקס השיקה לראשונה את חוויית המסחר האלקטרוני שלה במהלך יום המשקיעים של רובלוקס בנובמבר. חוויית וולמארט היא מבחן פיילוט שיימשך עד חודש מאי. במהלך הפיילוט, רובלוקס לא תקבל נתח ממכירת הפריטים, וכל ההכנסות יועברו ישירות לוולמארט. במקום לשמש כזרם הכנסה חדש עבור רובלוקס בטווח הקצר, המבחן יאמוד את נכונות המשתמשים לרכוש מוצרים פיזיים בפלטפורמה.

הפיילוט הנוכחי הוא הראשון מבין בדיקות מרובות שרובלוקס מתכננת בתחום האיקומרס, עם מוצרים, מותגים ושיטות קניה שונות. כשהיא תגיע למסקנות, ייתכן שחווית המסחר האלקטרוני העתידית בפלטפורמה תיראה שונה מאוד ממבחן הפיילוט של וולמארט.

"אנו נרגשים להתחיל לבחון מסחר בעולם האמיתי כצעד מרכזי לקראת הפעלתו בעתיד עבור קהילת היוצרים והמותגים שלנו", אמר סמנכ"ל הכספים של רובלוקס אנריקו ד'אנג'לו. "קנייה של פריטים וירטואליים היא כבר מרכיב חשוב באופן שבו אנשים מעורבים ומתבטאים ברובלוקס מדי יום, ולכן המטרה שלנו היא לאסוף משוב, לבדוק את הטכנולוגיה וללמוד מה מהדהד בקרב דור ה- Z, במיוחד בכל הקשור לקניות של פריטים פיזיים."

וולמארט נכנסת מהדלת האחורית וסופגת ביקורות מההורים

וולמארט כבר הודיעה כי התשלום מאובטח לחלוטין וכי פיד ההמלצות שלה יהיה זמין רק למשתמשים בגילאי 13 ומעלה, גיל צעיר לכל הדעות ומספר שרירותי שנגזר מפלטפורמות שעשו זאת קודם, כמו פייסבוק ואינסטגרם, אך אין לו שום משמעות חוקתית. זאת ועוד, לא ידוע כיצד וולמארט מתכננת לאכוף את מגבלת הגיל כאשר כל כך הרבה ילדים משקרים ברשת לגבי גילם.

בתוך כך, אמריקאים ברדיט מתלוננים ותמהים איך יכול להיות שאחרי מאבק ארוך שנים נגד טרגוט ילדים לצרכי שיווק, זה מה שהם מקבלים. אחרים צפו לפלטפורמה כישלון טוטאלי וטענו ש"אנחנו לא צריכים פעלולים כדי לקנות דברים"; משתמש אחר אמר בציניות: "בטח, בואו נפרסם מוצרים פיזיים על המשחק האחד שכל המשתמשים בו פרט לכמה מבוגרים קריפים הם מתחת לגיל 10".

ומה חושבים בני דור ה-Z על העולם החדש של וולמארט? היוטיובר הזה, שהתנסה בגרסה קודמת של וולמארט לנד, לא התרשם בכלל:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

רובלוקס מכוונת גבוה

בדומה לאבולוציה של רובלוקס לכדי רשת מודעות, שנכנסה להילוך גבוה בשנה שעברה, התרחבות החברה למסחר אלקטרוני מדגישה את שאיפותיה להתעלות מעל מקורותיה כחברת משחקים ולהפוך לפלטפורמה דיגיטלית מלאה. אם הכל ילך כשורה, מנהיגי הפלטפורמה מקווים לנווט אותה הרבה יותר גבוה, בדומה לאבולוציה של פייסבוק מפלטפורמה חברתית למרכז קניות, בילוי והכרויות, או להתרחבות של אמזון ממכירת ספרים בלבד למשחקים, סטרימינג ושירותי ענן.

לפתוח דוכן באירועי הספורט הגדולים

ההזדמנות של מסחר אלקטרוני ברובלוקס חורגת מעבר לקמעונאים ייעודיים כמו וולמארט. היכולת למכור סחורות פיזיות דרך רובלוקס מייצגת זרם הכנסות קונקרטי אטרקטיבי כמעט לכל מותג שפונה לצעירים. בעצם, בניית עולם רובלוקס היא המקבילה הוירטואלית לדוכן סחורה בפסטיבל מוזיקה או משחק ספורט.

מרקוס הולמסטרום, מנכ"ל סטודיו הפיתוח של רובלוקס, שפיתח חוויות רובלוקס רבות עבור מותגי ספורט כמו פיפ"א ווימבלדון, אמר שזה שימושי במיוחד עבור מותגי ספורט וליגות. "פיפ"א, למשל - בכל מונדיאל, יש להם חנויות רשמיות. אז אם יעבירו את החנות הרשמית לתוך רובלוקס, זה יפתח שוק עולמי".

וולמארט מצידה מחפשת להרחיב את נוכחות המסחר האלקטרוני שלה ברובלוקס, וחולמת להיות ספקית ברירת המחדל של מסחר בחוויות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully