וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ההבדל בין מועדון צרכנות למועדון לקוחות ולמה זה חשוב לצרכן

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 12:38

בתי עסק רבים מציעים ללקוחותיהם להצטרף למועדונים שונים ולקבל הטבות ומבצעים בלעדיים, אבל כמה מהם באמת דואגים לשורת הרווח של הצרכן? ג'ני ליבשיץ' ז'ורבין, סמנכ"לית שיווק במועדון הצרכנות הוט עושה סדר

לקוחת VIP במסע קניות.. Pexels.com
לקוחת VIP במסע קניות./Pexels.com

"קודם כל צריך להבין שמועדון צרכנות אינו מועדון לקוחות", פותחת ג'ני את השיחה. "חברות במועדוני לקוחות מוצעת לצרכנים על ידי בתי העסק. פונקציית המטרה של מועדוני הלקוחות, כאמור, היא הגדלת הרווח של התאגיד. מועדוני הצרכנות, לעומתם, פועלים לטובת הגדלה ומקסום ההנחה לעמיתיהם.

כך למשל, מועדוני לקוחות המפעילים תווי קנייה, מרוויחים פעמים רבות מאי מימוש התווים שעמיתי המועדון רכשו. לעומת זאת, מועדוני הצרכנות, במרבית המקרים, במידה וההטבות שנרכשו לא מומשו, יחזיר את הכסף לעמיתים. מועדון לקוחות נאמן לשורת הרווח ואילו מועדון צרכנות נאמן לשורת הרווחה לעמיתיו".

מניפולציה רגשית או ערך אמיתי?

"לשם השגת המטרות השונות המועדונים פועלים גם באופן שונה. מועדוני לקוחות פועלים עפ"י רוב באמצעות יצירת תוכנית נאמנות שעובדת על החשש הפסיכולוגי להחמיץ הטבה (גם אם בפועל אינה קיימת) והפיכת הספקים שבמועדון לברירת מחדל.

לעומת זאת, מועדון הצרכנות פועל באמצעות חיסכון עלויות שיווק, פרסום ומימון אצל הספקים והמרתן להנחות לעמיתים. בעוד שמועדון הלקוחות ימכור מוצרים ושירותים של חברות של התאגיד אליו שייך המועדון, מועדון צרכנות יבחר לעבוד עם ספקים שמעמידים את הערך הגבוה ביותר לעמיתים, ללא מחויבות מקדמית לספק כזה או אחר".

להעצים את כוח הקניה

מועדוני צרכנות קיימים למען הצרכנים, על ידי הצרכנים ובהשתתפות הצרכנים. הם נועדו כדי להעצים את כוח הקניה של חברי הקבוצה, ולמנף אותו לטובת צרכנות נבונה יותר ומשתלמת יותר.

על פי ג'ני "הגישה הנכונה היא לראות את השותפות עם העמיתים. לפעול ביחד כגוף אחד בעל מטרה וחזון משותפים, לא על מנת לעודד קניה עודפת, מזיקה ומבזבזת אלא לקדם, להוביל ולהנגיש צרכנות נבונה ובריאה יותר. צריך לאפשר לעמיתים לצרוך באופן חכם, מדויק, חסכוני וחיובי.

התפקיד שלנו בהוט למשל הוא ללמוד את הצרכים של עמיתי המועדון ולתת להם מענה על ידי סט רחב של פתרונות בכל עולמות הצריכה, וגם לחזות את הצרכים העתידיים. לדוגמא, זיהינו כי התחום של המוצרים הפיננסיים מעניין את עמיתי המועדון, וכמענה לצורך הזה הקמנו מערך של הטבות במגוון מוצרים ושירותים פיננסיים החל מניהול חשבון בנק, דרך ניהול השקעות ומוצרי חיסכון וכלה בהדרכות וייעוציים מסוגים שונים".

"מועדון לקוחות הוא אמצעי שיווקי שנועד להגביר את הפעילות העסקית ולהעלות את הרווחים של בית העסק על ידי הפעלת תכנית נאמנות. אחד הדברים המרכזיים בעבודה של מועדון צרכנות היא לעבוד עם הנתונים הקיימים כדי ללמוד את הלקוחות ולתת להם בדיוק את מה שהם רוצים. לדוגמא, מודל צבירת נקודות שמעודד לקנות יותר על מנת לקבל יותר.

במילים פשוטות - בפעם הבאה שהלקוח יצטרך מוצר שהעסק שלכם מספק, הם יפנו קודם אליכם. עוד נקודה, מדובר באמצעי שיווקי מאוד אפקטיבי מבחינת ההחזר על ההשקעה (ROI). למה? כי ניהול מועדון לקוחות מבוסס על שימוש באמצעי מדיה אורגניים - דיוורים, סמסים, הודעות פוש או טרגוט מדויק של הלקוחות במדיה החברתית - כלי שיווק שנחשבים זולים יחסית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שימו לב להבדלים

לסיום, ג'ני מספרת כי "מועדוני צרכנות, לא שייכים לתאגידים מסחריים, אלא להתאגדות אנשים או לגופים ציבוריים. בשונה ממועדוני הלקוחות, מועדון הצרכנות לא מחפש לנפח את כיסו של תאגיד כזה או אחר, אלא למקסם את הערך עבור העמיתים שלו. מועדון הצרכנות לא מחויב לספק מותג כזה או אחר ולא עובד עם תאגיד אחד בלבד. הוא מקנה לעמיתיו הנחות באלפי רשתות, מותגים, חנויות ודוכנים - גם אם מדובר במתחרים ישירים. המרוויח העיקרי? חבר המועדון.

על כן, בפעם הבאה שאתם מגיעים למעמד הקופה ופונים אליכם בשאלת "תרצו להצטרף למועדון שלנו?" שאלו את עצמכם האם מדובר במועדון לקוחות או במועדון צרכנות? האם המועדון המוצע מבקש להגדיל קניות של אותו בית עסק ועסקים קשורים, או שהמועדון עובד לרוחב ומציע הנחות במגוון רחב של חנויות ומותגים שאין קשר עסקי ביניהם? כך תוכלו לדעת בוודאות האם המועדון יהיה נאמן לשורת הרווח של תאגיד שמציע אותו, או לשורת הרווח שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • מועדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully