וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה מרחוק? בישראל למודת המלחמות כבר פיתחו משנה סדורה לעידן ההיברידי

אנדריי בזרוצ'קו

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 11:02

9 חודשי מלחמה הפכו את הסטארטאפ ניישן למקרה בוחן נדיר בשוק העבודה ההיברידית והניעו גל של פיתוחים טכנולוגיים כחול לבן המאפשרים לארגונים בכל העולם למנף את יתרונות העבודה מרחוק

עולם העבודה עובר טרנספורמציה מואצת, כאשר יותר ויותר חברות מאמצות מודלים של עבודה מרחוק ועבודה היברידית. מגמה זו מואצת על ידי התפתחות טכנולוגיות חדשות המאפשרות שיתוף פעולה יעיל ותקשורת חלקה בין עובדים המפוזרים גיאוגרפית.

כיום, על פי נתוני פורבס, 16% מהחברות עובדות מרחוק באופן מלא, ללא משרד פיזי. חברות אלו מראות את היתכנותם של מודלי עבודה מרחוק וסוללות את הדרך לאחרים. סטטיסטיקות ספציפיות לפי ענף ולפי עיסוק מצביעות על קבלה נרחבת של עבודה מרחוק, במיוחד בקרב ארגוני ידע, כאשר חברות טכנולוגיה מובילות את המגמה.

לפי מחקר באתר Statista, ב-2020, רק 20% מהעובדים עבדו מרחוק בעולם; בשנת 2023, המספר עלה ל-28%. בתעשיית הטכנולוגיה, חלקם של המומחים העובדים מרחוק הוא הגבוה ביותר: עד 67%. יתרה מזאת, 91% מהעובדים בעולם מעדיפים מצב של עבודה מרחוק בלבד או בעיקר מרחוק. יותר ויותר ארגונים נענים לצורך זה תוך כדי הפקת רווחים.

ישראל מובילה את המרוץ העולמי לעבודה מרחוק

ישראל, הידועה בגמישותה ועמידותה, הוכיחה את מנהיגותה גם בתחום פיתוח טכנולוגיות שיאפשרו עבודה מרחוק. במהלך מגיפת הקורונה, עסקים ישראליים היו פרוגרסיביים במיוחד, כאשר עד יולי 2020, 43% (לפי נתוני הארץ) מהאזרחים עבדו מהבית, עלייה של 34% שהתרחשה בתוך מספר חודשים בלבד!

בשנת 2021, משרד העבודה והרווחה דיווח כי הכלכלה של ישראל היא השנייה במידת ההסתגלות שלה לעבודה מרחוק בעולם, עם 47% מהעובדים שיכולים לעבוד מהבית.

וכמובן, אי אפשר לדבר על עבודה מהבית מבלי להזכיר את מאות אלפי המפונים מצפון ומדרום שנאלצו לעזוב את בתיהם ורבים מהם עדיין בנדודים, ואת המילואימניקים הרבים שנאלצים לג'נגל בין המאמץ המלחמתי למשימות בעבודה, אותן הם מבצעים, איך לא, מרחוק. מהבחינה הזו, אנחנו יכולים לומר תודה לקורונה שהכינה אותנו למצב הזה מבעוד מועד, ואף קידמה משמעותית את המובילות הטכנולוגית שלנו בתחום זה.

לצמוח מתוך המשבר

למרות הצלחתו המרשימה, ענף הטכנולוגיה הישראלי מתמודד עם אתגרים משמעותיים. ביניהם: מיעוט משרות בעבודה מרחוק, מחסור בטאלנטים ועלות גבוהה של העסקת עובדים, וקשיים בגיוס הון בשל המצב הפוליטי. הרחבת השימוש בעבודה מרחוק יכולה להוות פתרון יעיל לצמצום עלויות, גיוס כוח אדם איכותי מכל רחבי העולם וחיזוק הרווחיות של חברות ישראליות.

בנוסף, ניצול כוח אדם גלובלי באמצעות חברות גיוס כוח אדם בתחום הטכנולוגיה יכול לסייע לחברות ישראליות למצוא ולגייס עובדים מיומנים באופן יעיל וקל יותר, לצד השקעה בחינוך והכשרה טכנולוגית, שהם צעד חיוני לצמצום פער הידע וכישרונות העובדים, וחיזוק עתידו של ענף הטכנולוגיה הישראלי.

אז איך הטכנולוגיה הישראלית מסייעת לחברות וארגונים לעבור לעבודה מרחוק?

חברות ישראליות, לא רק שהצליחו לאמץ פרקטיקות וטכנולוגיות של עבודה מרחוק, אלא גם יצרו כלים חדשניים שמסייעים לעסקים בכל העולם להתגבר על המעבר לעידן החדש של עבודה מרחוק.
למרות האתגרים, פתרונות אלו יכולים לעזור לחברות ישראליות לצמוח, להתחרות ולהצליח בעולם הגלובלי:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

כלים לניהול פרויקטים. לדוגמא, Radvision פיתחה כלי וידאו לחדר ישיבות וירטואלי, ופלטפורמת monday מאפשרת לקבוע לכל עובד וצוות משימות ויעדים, לעקוב אחר ההתקדמות שלהם, ולספק להם משוב מתמשך.
פתרונות טרנספורמציה דיגיטלית. לדוגמא, GigaSpaces מציעה פתרון המפשט את הטרנספורמציה הדיגיטלית של ארגונים ומפחית את העלות הכוללת הכרוכה בתפעול ותחזוקה של מערכות לגסי מיושנות.
כלים לניהול כוח אדם וטאלנטים. לדוגמא, HiBob היא פלטפורמת משאבי אנוש חדשנית ממונעת נתונים, המסייעת בגיוס, קליטה, שיתוף פעולה ומתן משוב על ביצועים. פתרון נוסף הוא Binah.ai, פלטפורמה ממונעת בינה מלאכותית שיכולה לעקוב אחר רווחת העובדים.
פלטפורמות לחיפוש וגיוס עובדים. Fiverr, אחת החברות הבולטות שצמחו מישראל, היא מרקטפלייס ענק של עובדים עצמאיים. Comeet היא מערכת לניהול מועמדים, ו-Talent Popcorn AI משתמשת בלמידת מכונה כדי להתאים מועמדים למשרות.
פתרונות אבטחת סייבר. לדוגמא, Check Point Software Technologies, IRONSCALES ו-Cyberark מספקות הגנה מפני איומים דיגיטליים ומונעות דליפות מידע.
כלים להגברת הפריון. לדוגמא, WalkMe עוזרת לצוותים לעבוד ביעילות רבה יותר, Gong עוזרת לצוותי מכירות, ו-Remitly מסייעת למהגרים שעובדים בחו"ל לשלוח כסף למשפחותיהם.
פלטפורמות להכשרת עובדים. לדוגמא, elevation.ac מאפשרת הכשרת עובדים מרחוק, ומסייעת בהפיכת מועמדים פוטנציאליים לעובדים טובים יותר.

מה צופן העתיד?

ישראל נמצאת בחזית המהפכה של עבודה מרחוק. חברות ישראליות, עם המומחיות והחדשנות שלהן, נמצאות בעמדת מפתח להוביל את מהפכת העבודה מרחוק ולעצב את עתיד שוק התעסוקה.
אותן חברות מספקות לשוק הישראלי הזדמנות נדירה לצמוח מתוך המשבר הגדול בתולדות המדינה, ולשמש מקרה בוחן גלובלי לחברות המעוניינות לעשות קפיצת מדרגה שתצמצם עלויות, תשפר את רווחת העובדים ותהיה מותאמת לתמורות והשינויים החלים באורח החיים של המערב. הרחבת פרקטיקת העבודה מרחוק, ניצול כוח אדם גלובלי והשקעה בחינוך והכשרה טכנולוגית יהיו חיוניים להמשך צמיחת המגמה וההובלה הישראלית בתחום.

אנדריי בזרוצ'קו הוא מנכ"ל ומייסד חברת Newxel.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully