וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים במילואים? מיזם חדש יעזור לכם למצוא עובדים זמניים לסטארטאפ שלכם

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 10:39

המכון הישראלי לחדשנות בשיתוף האוניברסיטאות המובילות בישראל מתגייסים ומקימים את קהילת הטאלנטים - מיזם סיוע למציאת עובדים זמניים עבור חברות סטארט-אפ ישראליות שסובלות ממחסור בכוח אדם בשל המלחמה

בזמן ש-300,000 איש ואישה עדיין מגוייסים למלחמה, תעשיית ההייטק המפוארת של ישראל סובלת ממחסור חמור בכוח אדם. סקר שנערך על ידי הרשות לחדשנות ומכון SNPI על מצב ההייטק מאז פרוץ המלחמה מצא שלא פחות מ-70% מהחברות מדווחות על פגיעה ברציפות התפעולית עקב מחסור בעובדים בשל גיוס משמעותי למילואים וצורך אקוטי בכוח אדם מיומן כדי לשמר את רציפות הפעילות של החברות.

מיזם של המכון הישראלי לחדשנות ומוסדות האקדמיה, יאפשר לחברות הייטק לאתר עובדים למילוי מקום זמני ותגבור צוותים, על מנת להבטיח המשכיות עסקית עד שהעובדים שגויסו למילואים יחזרו לעבודה מלאה. כך, יתאפשר לשמור על מקומות העבודה של העובדים הקבועים ועל רציפות תפקודית של החברות לאורך תקופת המלחמה.

האקדמיה מתגייסת למען התעשייה

קהילת הטאלנטים היא יוזמה משותפת של המכון הישראלי לחדשנות, שמוביל את הפרויקט יחד עם מכון היזמות קולר Ignite והמרכז לניהול קריירה בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, ובשיתוף פעולה עם המרכז לפיתוח קריירה בדקאנט להצלחת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטת תל אביב, ארגון בוגרי הטכניון ומכללת ספיר.

כדי להבין למה רעיון הקהילות רלוונטי במיוחד למנהלי ומנהלות HR בסטארטאפים, צריך להכיר את השגרה שלהם. חלק ניכר מהיום הם לבד, אולי עם עוד עובד אחד או שניים, מתמודדים עם אינסוף משימות - גיוס עובדים, תנאי העסקה, Onboarding, תהליכי הכשרה, רווחה ועוד - הכל כדי להבטיח שלחברה יהיה את ההון האנושי האיכותי והמתאים לה ביותר. כל חברה שונה מאחרת, אבל הקושי לגייס הון אנושי איכותי הוא גדול ומשותף לכולן, ובימי מלחמה, כשחצי מהעובדים במילואים ולא ידוע מתי יוכלו לחזור, אתם יכולים לדמיין שמדובר בכאוס טוטאלי.

כאן נכנסת לתמונה קהילת הטאלנטים, עובדים זמניים שהתגייסו במיוחד, דווקא עכשיו, כדי להציל את המצב. המיזם יעשה שימוש במוצר הטכנולוגי GoodWord של חברת Dueto, אשר יבצע סינרגיה בין מאגר כישרונות בוגרי אקדמיה המעוניינים בעבודה זמנית עם חברות סטארט-אפ ישראליות.

איך זה עובד?

קהילת הטאלנטים תאפשר לסטודנטים, בוגרים אקדמאים ומומחים טכנולוגיים ועסקיים להציע את עצמם לעבודה זמנית כמענה למחסור האדיר בכוח אדם בחברות סטארט-אפ שרבים מהעובדים שלהם גויס אל המלחמה. הפלטפורמה החדשה נועדה להבטיח המשכיות עסקית בתקופת המלחמה ושמירת מקומות העבודה של אנשי המילואים עד שישובו אל החיים האזרחיים.

הפלטפורמה מאפשרת אינטראקציה ישירה בין טאלנטים בוגרי מוסדות אקדמיים מובילים ובין החברות, תוך יצירת פרופילים אישיים המציגים את המומחיות שלהם. המועמדים נדרשים להעלות את קורות החיים והלינקדין שלהם, ויכולים להגדיר במדויק באיזה תחום עבודה הם מעוניינים להשתלב, והאם כשכיר או כפרילנס.

מהצד השני, הפלטפורמה מאפשרת לחברות לבצע חיפוש של מועמדים מתאימים, ולקבל התראות למייל במידה ונמצאו מועמדים העונים לקריטריונים שהגדירו.

איך בונים מודל העסקה זמני כאשר לא ידוע כמה זמן המלחמה תימשך?

בכל הנוגע לאופי העסקה בין הטאלנטים לבין החברות המעסיקות אותם, כמו משך התעסוקה, השכר והתנאים הסוציאלים, אלו פרטים שיסגרו בין הצדדים באופן ישיר במידה ונמצאה התאמה. הדגש במיזם הוא על מילוי מקום זמני, לעיתים בהתנדבות, עבור אותם מילואימניקים שיצאו לשרת את המדינה בתקופה זו, והמטרה היא לשמור על מקומות התעסוקה שלהם לכשישובו מהחזית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מה היתרון המרכזי של המיזם עבור טאלנטים?

בשונה למשל מפלטפורמות קיימות כמו Fiverr, בהן ותק בפלטפורמה משחק תפקיד משמעותי, קהילת הטאלנטים מסתמכת על קשרים אנושיים מקומיים ועל הנכונות להתגייס למען החברות, שנמצאות בשפל חסר תקדים.

בנוסף לתמיכה המיידית בסטארטאפים ושימור מקומות העבודה, לטאלנטים שיבחרו להשתתף במיזם מחכות הזדמנויות רבות. בין אם מדובר בעובדים שנפלטו מהתעשייה, או עובדים חדשים המבקשים להצטרף לראשונה לקהילת ההייטק, ההתמחות בעבודה מעשית וההיכרות האינטימית עם חברות פורצות דרך ללא ספק יסייעו להם להשתלב בתחום גם באופן קבוע בהמשך הדרך, כשהשוק יתאושש.


להרשמה לפרויקט כנסו לקישור >>

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully