וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריפריה אימפריה: חברות ההייטק הצפוניות שמגייסות עובדים, דווקא עכשיו

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 11:14

בעוד הצפון סופג רקטות וכטבמים ואלפים מפונים מבתיהן, חברות ההייטק והמפעלים באזור ממשיכים לעבוד במלוא המרץ ואף לגייס עובדים

פארק תעשיות משגב - תרדיון.. mip.org.il, אתר רשמי
פארק תעשיות משגב - תרדיון./אתר רשמי, mip.org.il

אם נראה כי בדרום החלה סוג של התאוששות וחזרה לשגרה, בצפון הארץ המצב עוד לא ברור אך כבר ניתן לראות צלקות עמוקות במרקם העסקי. עסקים רבים ספגו פגיעות קשות, בין אם כתוצאה מהרס תשתיות, ירידה בביקוש או גיוס עובדים למילואים.

על פי סקר שנערך לאחרונה על ידי Coface Bdi, מתחילת המלחמה נסגרו במחוז הצפון כ-6,000 עסקים, בעיקר בענפי הבנייה, המסחר והשירותים. כל עוד המלחמה נמשכת וסופה אינו נראה באופק, כך התחזית מתקדרת ונדמה כי מספרים אלה רק יגדלו. על פי הערכות, כ-60 אלף עסקים צפויים להיסגר עד סוף 2024.

בתוך כך, חברות רבות זקוקות לכוח אדם חדש כמו אוויר לנשימה, ומוכנות להציע גמישות רבה בתנאים, שכר והטבות אטרקטיביים. גם עבור מפונים המתגוררים בצפון, וגם עבור עובדים ללא ניסיון.

משרות לג'וניורים ומפונים תוך גמישות והכלה

"אנחנו פונים לכל תושבי הצפון לבוא ולעבוד איתנו בסניף הצפוני של אלטשר שבקיבוץ מורן. לבנו עם תושבי הצפון במציאות הקשה שהם נאלצים להתמודד איתה בתקופה האחרונה, עם ערעור השגרה, הביטחון והנוחות שלהם ושל בני משפחותיהם, בעודם רחוקים מהבית ומהסביבה הטבעית שלהם.

בזמנים כאלה חשוב לנו לספק תמיכה איתנה. לכן, החלטנו לפתוח את משרת מנהל/ת תיק לקוחות (Account Manager) ולגייס מספר מנהלי תיקים לסניף הצפוני שלנו, וכך לעודד אותם להצטרף למשפחה שלנו דווקא בתקופה מאתגרת זו. מדובר בתפקיד מפתח שכולל ניהול פורטפוליו של לקוחות עסקיים ואסטרטגיים, שמתאים גם לג'וניורים שרוצים לדרוס רגל בעולם ההייטק" אומרת אביה טליאס, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת אלטשר (altshare).

לדבריה, "מטה החברה של אלטשר והסניף הצפוני ערוכים שניהם לקליטת עובדים. שני המוקדים מאפשרים לנו לנייד עובדים מהצפון למרכז ולהיפך, כך שזה יתרון גדול, ולכן אנחנו ערוכים גם לגיוס עובדים מהצפון שמפונים למרכז. אנחנו עדיין מנסים לשמור על סינרגיה בין הצוותים שבשני הסניפים, ומשתדלים גם בתקופה מורכבת זו, להפגיש אותם כדי לייצר נטוורקינג, גיבוש והכרות מעמיקה. בכל שלב, אנחנו נספק להם מרחב בטוח ומכיל שיאפשר לאנשי הצפון המפונים להתנתק קצת מהמצב עד שיוכלו לשוב לבית המוכר והאהוב, ואנחנו נהיה שם לסייע בהתארגנות ובמעבר חזרה צפונה".

"אני רוצה לקוות שעצם הידיעה שמאחורי כל עובד עומדת חברה, יציבה ומכילה, נוסכת ביטחון ומרגיעה. בחודש הראשון של המלחמה, מנכ"ל החברה רונן סולומון, פנה לעובדים בבקשה לקחת את הזמן לעצמם, ואפילו לשים לרגע את העבודה בצד, מתוך ידיעה שהחברה מגבה את העובד במאת האחוזים בתקופה הזו. יש חשיבות מכרעת לכך שהנהלת החברה מעבירה מסר לעובד - 'אנחנו פה בשבילך ואנחנו לא הולכים לשום מקום, גם אם אתה כרגע לא איתנו וצריך קצת זמן לבד'. לצד זאת, יש את התרבות הארגונית שמושרשת על כך שעובדים מגבים אחד את השני ונותנים את האקסטרה מייל האחד בשביל האחר בתקופות המאתגרות וזה עוד מוקד כוח שמניע את הגלגלים, גם מבחינת העובד המפונה או המגויס וגם מבחינת החברה", מוסיפה טליאס.

*ניתן להגיש מועמדות למשרה זו ולמשרות נוספות באתר החברה.

בית לתושבי הצפון ולמפונים

ב-7 באוקטובר, כמחצית מצוות ההנהלה ורבע מכלל העובדים של חברת אפולו נקראו לשירות מילואים. למרות זאת, החברה לא עצרה אפילו ליום אחד והמשיכה לפתח ולייצר את מגוון הפתרונות הסולאריים שלה. בזמן שיא, הצליחה החברה להסב את קווי הייצור שלה לתמיכה בצרכי האנרגיה של הצבא ועבדה מסביב לשעון על מנת לייצר מוצרים התומכים בלוחמים בשטח. עד היום, חלק מעובדי החברה נמצאים בשירות מילואים, עם ציפיה לשובם וכמובן לחזרת כל החטופים.

מתחילת המלחמה גייסה אפולו פאוור עשרות עובדים למגוון משרות בעיקר בתחום התפעול, במכירות ובפיתוח, וזאת עקב כניסה לשוק האמריקאי יחד עם חברת ליפרט, החברה המובילה בארה"ב לתחום מוצרים משלימים לקרוואנים, ותאגיד צפון אמריקאי מוביל עולמי בייצור והפצת חומרי בניה. בנוסף, החברה חווה עלייה בביקושים למוצריה המיוצרים בשני אתרי הייצור - יקנעם ומבוא כרמל. "אפולו כרמל" הממוקם בפארק המדע והתעשייה מבוא כרמל שליד יקנעם, נחנך לפני כשנה וחצי, והוא המפעל האוטומטי הראשון מסוגו בעולם לייצור יריעות סולאריות.

"החזון שלנו הוא להיות בית לתושבי הצפון. לא צריך לנסוע למרכז כדי לעבוד בחברה מעולה שנמצאת בחזית הטכנולוגיה, בשביל זה אנחנו כאן. ולראיה - גם עובדים ממרכז הארץ מגיעים לעבוד אצלנו ביקנעם" מספרת עו"ד מיכל דגן, סמנכ"ל משאבי אנוש באפולו פאוור.

אם חוסר ודאות מונע מכם להגיש מועמדות, באפולו פתוחים לקליטת עובדים גם לטווח קצר שבין חצי שנה לשנה. "אני קוראת מכאן למפונים המתגוררים באזור הצפון להגיש מועמדות. כל המשרות מפורסמות באתר החברה, וחלקן לא מצריכות ניסיון קודם" אומרת מיכל.

לפרטים אודות המשרות הפנויות באפולו.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

מגוון רחב של משרות גם להנדסאים ללא ניסיון

NESS, חברת שירותי טכנולוגיות המידע והדיגיטל מהמובילות בישראל, מגייסת בימים אלה למגוון משרות באזור חיפה והקריות לתפקידים בתעשיות השונות (חברות בטחוניות, ארגונים ציבוריים, גופי בריאות וחברות הייטק).

בין היתר תמצאו ב-NESS משרות פיתוח, יישום SAP, בדיקות תוכנה, מהנדסי אלקטרוניקה ומהנדסי מכונות, תפקידי הדרכה והטמעת מערכות מידע ועוד. כמו כן, ישנן משרות המתאימות לבעלי/ות תעודת הנדסאי ללא ניסיון.

לפרטים נוספים והגשת מועמדות למשרות ב-NESS כנסו לאתר החברה.

לסיכום,

בתקופה מאתגרת זו, כאשר האזור כולו מתמודד עם משברים ביטחוניים וכלכליים, תפקידם של העסקים המקומיים חיוני יותר מתמיד. עסקים חזקים תורמים ליציבות, נותנים תקווה לעתיד ומסייעים לחזק את החוסן של תושבי הצפון. דווקא בימים גורליים אלה, לא מדובר בעוד משרה או עוד עובד/ת חדשים אלא בשליחות של ממש, בעלת תרומה אדירה לחיזוק האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully