וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך אי הוודאות הגלובלית: כיצד לנהל אבטחת סייבר ושירותי ענן

אלי כהן

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 9:14

איומי סייבר כבר אינם מדע בדיוני אלא חלק מהמציאות היומיומית של ארגונים בכל גודל. אז איך נערכים למתקפה הבאה ושומרים על המשכיות העסק?

שירותי ענן. freepik,
שירותי ענן/freepik

בעולם שבו כולנו מחוברים, ההצטלבות שבין איומי סייבר וחוסר ודאות גיאופוליטית נראית כמעט בלתי נמנעת ומהווה אתגר אדיר לעסקים ברחבי העולם. ככל שהמתחים הבינלאומיים רק מוסיפים לעלות והאיומים מתגברים, הצורך בהגנות דיגיטליות חזקות ובשירותי ענן עמידים הפך למרכיב משמעותי להישרדותם של עסקים ברחבי העולם.

טכנולוגיית הענן הפכה לאסטרטגיה מהותית בהגנה מפני איומי סייבר. בלב האתגר עומד הצורך של ארגונים לשמור על הנכסים הדיגיטליים שלהם וברקע איומי סייבר מתפתחים. אימוץ טכנולוגיות הענן התגלה כאסטרטגיה מרכזית, אשר ניתנות לשדרוג ועלייה התמדתית בהתאם לצרכי העסק ובנוסף אמצעי אבטחה משופרים היכולים להסתגל למציאות גיאופוליטית דינמית.

בתקופות של חוסר יציבות עולמית, לא ניתן להמעיט בערכם של שירותי הענן בשמירה על המשכיות העסק. עסקים ממנפים את היעילות של פלטפורמות הענן לא רק לאחסון נתונים ואירוח יישומים אלא גם כמרכיב מכריע באסטרטגיות האבטחה שלהם, שמטרתן למנוע אסון ולשמר המשכיות עסקית מלאה ללא פגיעה בתפוקת הארגון והעובדים.

פיזור סיכונים

ספקי שירותי ענן מיומנים בניווט בסביבות רגולטוריות מורכבות ובאבטחת ריבונות הנתונים, ממלאים תפקיד מכריע בהקלה על עסקים בכל הקשור לסיכוני סייבר ואבטחת מידע הקשורים למתחים גלובליים.
כיצד הם עושים זאת? ישנן אפשרויות רבות כמו פיזור גיאוגרפי של נתונים, כאשר ספקי שירותי הענן מפזרים את הדאטה בנקודות אסטרטגיות ברחבי בעולם. בכך, במקרים של אסונות, מלחמות, פגעי טבע וחוסר יציבות פוליטית שעלולות למנוע מהעסק לתפקד, הפיזור הגיאוגרפי מסייע לעסק להמשיך בפעילותו המלאה, כמעט ללא הפרעה ובאופן מתמשך.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

פרוטוקולי הצפנה חזקים

דרך קידוד הדאטה של העסק והצפנתו דרך אלגוריתמים מורכבים הנכתבים על ידי מומחים. הדאטה אינו קריא לגורמי חוץ ורק אלו המחזיקים בקודי ההצפנה וגורמים מורשים יכולים לגשת אל המידע בשרתים אלו. פרוטוקולים אלו מאפשרים לעסקים לנשום לרווחה מפני חדירות לשרתים, פרצי אבטחה, התקפות סייבר זדוניות או אפילו גישה לבלתי מורשים. ספקים אלה מאפשרים לעסקים להגן על מידע רגיש תוך שמירה על היכולת התפעולית של העסקים ולאפשר התאוששות מהירה במקרה של התקפה.

בינה מלאכותית בניהול אבטחת הסייבר

בעידן שבו הבינה המלאכותית נכנסת לכל ענף, גם אבטחת הסייבר נהנת מפירות הטכנולוגיה הזו. הבינה המלאכותית (AI) מאפשרת שינוי חסר תקדים באופן שבו עסקים ינהלו את אבטחת המידע שלהם בעתיד: השילוב של בינה מלאכותית בתוך מסגרות אבטחה בענן משפר את יכולות זיהוי האיומים והתגובה.

הבינה המלאכותית מסוגלת לפעול ברבדים עמוקים בתחום אבטחת הסייבר: למידת מכונה מאפשרת לזהות איומים בעוד מועד, לנתר פעילות חריגה בשימוש בדאטה, לזהות פעילות חשודה ועוד שלל איומים שהבינה המלאכותית לבדה מסוגלת לאתר.

כלי הבינה המלאכותית הם חלק מרכזי באסטרטגיות אבטחת המידע. שילוב בינה מלאכותית באופן פרואקטיבי מחזק את ההגנה מפני איומי סייבר ידועים וגם צופה סיכונים אפשריים ועתידיים, ובכך מחזק גם את החוסן הארגוני. השקעה בפתרונות מבוססי ענן היא לא רק החלטה טכנולוגית אלא ציווי אסטרטגי, המאפשר לעסקים להתרכז בליבת העסק ואת האבטחה דיגיטלית בידי מומחים בתחום.

לסיכום, ככל שעסקים ממשיכים לנווט בנוף הגלובלי ההפכפך, הדגש על שיתוף פעולה בין ספקי שירותי IT ועסקים הופך למכריע: על ידי טיפוח שותפויות המבוססות על אמון ומומחיות, ארגונים יכולים להפחית סיכונים ביעילות ולנצל הזדמנויות שמציעים חברות שירותי הענן.


אלי כהן, מנכ"ל חברת y-tech העוסקת בפתרונות טכנולוגיים לעסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully