וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמכולת השכונתית ועד למספרה: הבינה המלאכותית נכנסת לעסקים הקטנים

עודכן לאחרונה: 24.8.2023 / 13:29

אחרי שכבשה את עולמות ההייטק, הרפואה, הפיננסים והחקלאות, העסקים הקטנים שהיו עד כה רחוקים מהרדאר נכנסים גם הם לתוך הבועה המלאכותית של ה-AI והעתיד נראה מבטיח

חנויות בבני ברק, 26 במרץ 2020. תומר נויברג, פלאש 90
האם ה-AI יצליח להרים את העסקים הקטנים?/פלאש 90, תומר נויברג

לאחרונה שמענו רבות על טכנולוגיית הבינה המלאכותית (AI) שחולשת כיום על מנעד רחב מאוד של תחומים. חברות טכנולוגיה, גופים ממשלתיים, ארגוני ספורט, שירותי בריאות, ארגונים פיננסיים ואפילו חקלאים מאמצים את הטכנולוגיה המתקדמת כדי לייעל את תהליכי העבודה, לחסוך בעלויות, ולמקסם את המטרות העסקיות של הארגון בשוק מורכב ורווי במתחרים.

לדוגמא, אחרי שנים שתחום העיצוב הגרפי נשלט באופן כמעט בלעדי על ידי תוכנת Photoshop של Adobe, בעזרתה אמנים יכלו לראשונה לבטא את היצירתיות שלהם בפורמט דיגיטלי ואף להפוך את האמנות למקור פרנסה, הגיעו פתרונות AI כמו Midjourney ו-Dall-E והפכו את הקערה על פיה. תוכנות אלה לא דורשות יצירתיות או מומחיות מהמשתמש, ומסתפקות בתיאור טקסטואלי בלבד של התמונה כדי ליצור אותה תוך שניות בודדות.

במגזר הפיננסי, הבינה המלאכותית מאפשרת לזהות עסקאות הונאה, לנתח מגמות שוק ואפילו לקבל ייעוץ פיננסי מותאם אישית. בנקים ומוסדות פיננסים רבים משתמשים בבינה המלאכותית בין היתר גם כדי לייעל ולשפר את שירות הלקוחות שלהם, למקסם את השירות ללקוח ולהגביר את שביעות רצונו.

אפילו בתעשייה החקלאית, שבמחשבה תחילה נראית רחוקה שנות אור מבינה מלאכותית, ניתן היום לראות רחפני ניטור מבוססי בינה מלאכותית המאפשרים לנתח כמויות עצומות של מידע על מצב הגידולים, לייעל משמעותית את עבודתם של החקלאים, ולהגביר את הרווחיות.

גם גופים ממשלתיים משתמשים ב-AI כדי לשפר את השירות לציבור. משטרת ישראל למשל משתמשת בבינה מלאכותית כדי לזהות פושעים על סמך תמונות, סרטונים ונתוני ויז'ואל נוספים, לזהות אזורי פשיעה, ולחזות גורמי פשיעה ומיקומי פשיעה עתידיים על סמך הנתונים שנאספים באופן תדיר.
לא בכדי, מומחים מתייחסים לפריצתו של ה-AI כאל מהפכה של ממש, שמשנה את כל מה שהכרנו עד כה. כעת נשאלת השאלה מה השלב הבא?

אסטרטגיה עסקית, גם בקטן

לצד אותם גופי ענק, ישנם עסקים רבים עם יכולות ותקציבים מוגבלים, שאינם מחזיקים צוות רחב של מפתחים ועדיין משתמשים במערכות טכנולוגיות מיושנות. לאור זאת, שימוש בבינה מלאכותית ושילובה בעסק בדרכים שונות עשויים לתרום רבות ואף להפוך לגורם קריטי בעל השפעה רחבה על התפתחות העסק.

במציאות כלכלית מורכבת, בטח כמו זו שאנו חווים כיום, בניית אסטרטגיה עסקית היא שלב חשוב ליציבות של העסק, לשרידותו ולהתפתחותו, ואולם לעיתים קרובות מדי, עסקים קטנים ובינוניים מתחילים את דרכם ללא חזון לטווח ארוך וללא הסתכלות קדימה.

טכנולוגיות מתקדמות המושתתות על בינה מלאכותית מסוגלות היום ללמוד את העסק, מטרותיו וקהל לקוחותיו במהירות ולבנות אסטרטגיה ותכנית עבודה לשנים קדימה, כאשר כל מה שנותר לבעל העסק לעשות הוא לדבוק בתוכנית וליישם אותה.

ייעול הפעילות השוטפת באמצעות בינה מלאכותית

שימוש בכלי ניתוח מבוססי בינה מלאכותית בקרב עסקים קטנים ובינוניים עשוי לסייע רבות באופן קבלת ההחלטות ולהשפיע על העבודה השוטפת של העסק. הוא מאפשר קבלת החלטות ונקיטת פעולות מתוך התבססות על מאגר נתונים רחב של החברה וכתוצאה מניתוח השוק.

ניתוח נתונים מעמיק שכזה יכול לסייע לעסקים לדייק את פעילותם בכל הקשור לתמחור המוצרים הנהוג בקרב המתחרים, לזהות פערים פנימיים, לדווח על מחסור במלאי או על איחור בתשלומים מצד הלקוחות. בנוסף, בינה מלאכותית יכולה לייעל את עבודתם של העובדים בכל הקשור לשירות לקוחות ולתת להם מענה מותאם אישית 24/7, כדי לשפר את חווית הלקוח.

לשם כך, חברת vcita הישראלית הגדילה לעשות ויצרה את BIzAI, המשמש כיועץ עסקי וירטואלי, במטרה לייעל את הפעילות השוטפת של העסק. לאחר שהוטמע בפלטפורמת ניהול העסק, ביכולתו להשפיע ולבצע שינויים בזמן אמת תוך שהוא לומד את העסק באופן מלא ויסודי. למשל, כאשר מזוהה פער בתמחור המוצר אל מול המתחרים, ביכולתו לעדכן את התמחור בהתאם באופן מיידי לאחר ניתוח השוק והמתחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

חיסכון משמעותי בתקציבי שיווק

יתרון משמעותי נוסף שניתן להפיק משימוש בבינה מלאכותית בעסק קטן או בינוני הוא דיוק הפעילות השיווקית של העסק. שימוש ב-AI בפעילות של עסקים קטנים ובינוניים מסייע לזהות הזדמנויות לצמיחה, לגלות פערים, לחסוך בהוצאות מיותרות ולהביא את העסק כולו להתייעלות כוללת.

מנועים חכמים מבוססי בינה מלאכותית מסוגלים לחקור את השוק לעומקו, לנתח את פעילות המתחרים, לבחון קהלי יעד פוטנציאליים בהתאם לצורכיהם וליצור מוצרים, כמו גם מסרים שיווקיים, שמותאמים בדיוק לצרכיהם.

אחת החברות שזיהתה צורך זה בקרב עסקים קטנים ובינוניים היא חברת salesforce שהבינה כי בינה מלאכותית יכולה לספק תובנות עומק לגבי הלקוחות ולסייע גם בבניית תוכנית המכירות והשיווק של העסק, באמצעות תיעדוף לידים של מכירות, שיפור תחזיות, פילוח קהלים ובניית תכנית שיווקית כוללת ומלאה לעסק.

וזה עוד לא הכל. כיום כל עסק זקוק לפרסום בדיגיטל כדי להתקיים. במקום לחשוב מאפס על טקסטים וקריאייטיב, ואז להתאים אותו לשפת המותג ולכל אחד מהקהלים, הבינה המלאכותית מסוגלת ליצור לנו קמפיין שלם בדקות בודדות, כולל פוסטים לסושיאל ותיאורי מוצר, עמודי נחיתה לעסקים, ניסוח מיילים ועד מגוון של פעולות תוכן שימושיות.

לאור המציאות הכלכלית המורכבת והקושי של עסקים קטנים ובינוניים להתמודד עם גורמי השוק, בעלי עסקים רבים החלו להתעניין בבינה המלאכותית ולהכיר בה כטכנולוגיה שעשויה לדחוף אותם ואת העסק שלהם קדימה. מתוך כך, חברות טכנולוגיות יצרו כלים חכמים מבוססי AI במטרה לסייע לאותם עסקים להתייעל ולצמצם את הפערים אל מול העסקים הגדולים בתוך שוק תחרותי מאוד.

בעוד ששכירת שירותי יעוץ, כתיבה והפקת קמפיינים עשויים להיות יקרים מאוד לבעלי העסקים הקטנים, שימוש בכלי AI חוסך הוצאות רבות, מייעל את העבודה השוטפת ואף מסייע לייצר לעסק עתיד כלכלי בטוח ויציב.

לסיכום

חשיבותם של עסקים קטנים ובינוניים ותרומתם לכלכלה המקומית גבוהה מאוד. שימוש נרחב בבינה מלאכותית ושילובה גם בקרב עסקים אלה עשוי לתרום רבות לכלכלה כולה משום שהוא מסייע לגשר על הקשיים הרבים הכרוכים בניהול עסק קטן. בעלי עסקים קטנים ובינוניים ששואפים לגדול יכולים היום לממש את מלוא הפוטנציאל של החדשנות הטכנולוגית גם בתקציב נמוך, ולמקסם את המשאבים שלהם כל הדרך להצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully