וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח עסקי (BizDev) - התפקיד המבוקש שמשלב טכנולוגיה ועסקים בינלאומיים

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 11:50

בעידן של תחרות מוגברת ושינויים גלובליים חדשות לבקרים, תפקיד הפיתוח העסקי הופך לגורם מכריע בצמיחת חברות וסטארטאפים. שוחחנו עם העוסקים במלאכה על מהות וחשיבות התפקיד, המשלב הבנה טכנולוגית וכישורים עסקיים, לניווט בהצלחה בשוק המשתנה

צוות פיתוח עסקי - היזמים של עולם הקורפורייט.. Unsplash
צוות פיתוח עסקי - היזמים של עולם הקורפורייט./Unsplash

לראשונה מזה מספר שנים, ההייטק הישראלי מראה סימני התאוששות משמעותיים, כך עולה מדו"ח ההייטק לרבעון השני של 2024, שפורסם על ידי לאומיטק ו-IVC. לפי הדו"ח, חברות טכנולוגיה ישראליות גייסו 2.9 מיליארד דולר ב-110 סבבי השקעה במהלך הרבעון השני, מה שמסמן את הרבעון הראשון מאז תחילת 2022 שבו לא נרשמה ירידה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

את הסיבה להתאוששות זו אפשר לייחס בין היתר לאנשי ונשות ה-BizDev (פיתוח עסקי), שתפקידם לזהות ולנצל הזדמנויות עסקיות חדשות, לבנות שותפויות אסטרטגיות ולהוביל חדשנות. דווקא בתקופה זו, הפיתוח העסקי מתגלה מחדש כמנוע לצמיחה והתרחבות של חברות וסטארטאפים - ומסייע להם לחדור לשווקים חדשים ולשמר על יתרונם התחרותי, גם בתקופת מלחמה.

התחלות רבות לפיתוח העסקי

אחד האירועים המשמעותיים שזכורים לנו בשנים האחרונות הוא מגפת הקורונה, כאשר חברות רבות חוו חוסר יציבות. "הרבה מהחברות שהתחלנו לעבוד איתן לא ידעו איך להתמודד עם הסיטואציה", משתף נועם מרדכי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בסטארטאפ Gloat. "החברות הללו חוו חוסר בתקציבים וכל הפוקוס שלהן השתנה לכיוון תמיכה ועבודה מרחוק. האתגר שלנו היה לשנות את התפיסה של החברות כלפי Gloat ולהוכיח שאנחנו פרטנר מרכזי בזמן הקורונה".

נועם, כמו הרבה מנהלי פיתוח עסקי, הגיע לתחום לאחר שרכש ניסיון בייעוץ אסטרטגי בתעשיות שונות. "הרגשתי חיבור כמעט מיידי לצד העסקי ולרצון לעזור לעסקים לצמוח. כשהבנתי שאני לא רוצה להיות יועץ אלא להיות בפרונט, הצטרפתי לגלואט שם קיבלתי את ההזדמנות הזו, לעזור לקדם עסק וחברה שאני חלק ממנה ולא רק לייעץ לה".

עדן וייס, אנליסטית בצוות הפיתוח העסקי בחברת Plus500, החלה את דרכה כעורכת דין ואל העולם העסקי נחשפה לראשונה במסגרת לימודי התואר השני שלה. "לפני שהגעתי לחברה, עבדתי שלוש וחצי שנים כמתמחה ועו"ד במשרד עורכי דין מהגדולים בארץ", היא מספרת. "מספר חודשים לפני המעבר התחלתי ללמוד MBA, והחשיפה להיבטים העסקיים מאוד סקרנה אותי. לשמחתי, התפקיד שאני עושה היום משלב בין תוכן עסקי ומשפטי, ואני מאוד נהנית מהשילוב בין השניים. העשייה מאוד מגוונת וכוללת עבודה הן מול צוותים אחרים בחברה, והן מול מגוון יועצים חיצוניים שונים."

כמו עדן, גם יאיר שפיר, Head of Business Development ב-Overwolf, החל את הקריירה שלו במשרד עורכי דין, שם התמחה בעסקאות בתעשיית ההייטק. לאחר מכן, הוא עבר לעבוד בקרן הון סיכון OurCrowd, מה שהוביל אותו לעולם הפיתוח העסקי. "חיפשתי תפקיד שיהיה קרוב יותר לליבת העשייה הטכנולוגית," הוא אומר. "הייתי בצוות ההשקעות שנתיים וחצי בתפקיד מרתק. לאחר מכן, הקמתי סטארטאפ בתחום ה-Influencer Marketing, ביחד עם השותפים גייסנו כסף והתחלנו לרוץ, עד שכעבור שנה וחצי החלטתי לקחת צעד אחורה ולהשאיר את החברה בידי השותפים.

בשלב הזה חיפשתי איך להשתמש בכל הכישורים שצברתי, ולמזלי הצלחתי לשכנע את אוברוולף שאני מתאים לתפקיד מנהל צוות פיתוח עסקי. המקצוע הזה הוא דינמי ודורש מגוון של יכולות, מצד אחד להיות אנליטי ולבחון כדאיות של עסקאות ושותפים, ומצד שני להיות מסוגל לנהל מו"מ על הסכמים ולבנות מערכות יחסים."

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

צוות גלובלי ושותפים מסביב לעולם

יאיר מתאר את תפקידו כראש צוות הפיתוח העסקי ב-Overwolf כמאוד מורכב ודינמי. "יש לנו ארבעה מוצרים עיקריים שפונים לסוגי לקוחות שונים, אבל בכולם מהות המוצר הוא שיתוף פעולה בינינו לבין הצד השני," הוא מסביר. "צוות ה-BD אחראי על מערכות היחסים בין Overwolf והשותפים שלנו, בדגש על פניות יזומות והשלב ההתחלתי של מערכת היחסים. התפקיד כולל המון פניות לשותפים, אבל החלק המעניין מתחיל כשהשותף מגלה עניין במוצרים ומתחילים לעצב את פרטי ההתקשרות."

שפיר מתאר את האתגר המשמעותי בעבודה עם צוות גלובלי ושותפים מסביב לעולם: "זה מצריך גמישות מצד כולם, ואנחנו מקפידים על פגישה שבועית שבה כולם נוכחים. לעתים זה מצריך להישאר עד מאוחר ולפצל את היום. אני, למשל, עובד יומיים בשבוע מ-20:00-22:00 כדי לדבר עם שותפים בחוף המערבי."

"לאורך השנים שלי בגלואט הייתה לי הזכות להסתובב המון בעולם", מספר נועם מרדכי. "הייתי כמעט בכל היבשות וחוויתי גם פערים תרבותיים. באחת הנסיעות שלי להודו, ישבתי עם לקוח שאמר לי שמה שמוכיח שאנחנו במערכת יחסים טובה זה כשאנחנו אוכלים אוכל מהבית ולא יושבים במסעדה כמו שנהוג בפגישות עסקיות. ובאמת למחרת הם הביאו אוכל מהבית שהם הכינו לי במיוחד. זו הייתה חוויה מגניבה שהראתה לי כמה הם מעריכים אותי, וזה לימד אותי שיעור על הערכים שלהם ועל מה חשוב להם".

רונה רום עמרם, סמנכ"לית ניהול עסקי ומשאבי אנוש חברת הסייבר מייזבולט, מדברת על החשיבות של הכרת התרבויות השונות בעבודה בינלאומית. "באירופה יש תרבויות שמאוד דומות לנו, כמו ספרד ויוון," היא אומרת. "כמי שחיה כמה שנים בארה"ב, למדתי להכיר את התרבות האמריקאית ולהבין מתי אנשים אמיתיים ומתי פחות." עמרם סיכמה בעצה למתחילים בתחום: "אל תתביישו, תמיד אפשר למצוא משהו משותף שמאפשר להתחבר עם כל אדם, לא משנה מאיזה מקום, ארץ או תפקיד הוא מגיע. בסופו של דבר, כולנו בני אדם."

לסיכום, הפיתוח העסקי הוא תחום מאתגר ומורכב המצריך שילוב של מיומנויות ניהול, יצירתיות וגמישות. התפקיד דורש הבנה עמוקה של העולם העסקי לצד ידע טכנולוגי מתקדם, כמו גם יכולת ניהול מערכות יחסים עם שותפים ברחבי העולם. אנשי הפיתוח העסקי נדרשים להתמודד עם אתגרים כמו עבודה בצוותים גלובליים, התמודדות עם פערי תרבות, והתאמה לצרכים המשתנים של השוק, כל זאת תוך כדי שמירה על המטרות האסטרטגיות של החברה. למרות האתגרים הרבים, התחום מציע סיפוק רב והזדמנויות להצלחה אישית ומקצועית, במיוחד כאשר מערכות היחסים העסקיות מצליחות והחברה ממשיכה לצמוח ולהתפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully