וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה על אוטומט: כך ה-AI משבש את תעשיית השיווק והפרסום

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 12:28

"כמעט שנתיים לתוך מהפכת ה-AI, עולם השיווק כבר לא נראה אותו דבר", אומר אלון עוזרי ומסביר: "היכולות החדשות, התהליכים העסקיים המקוצרים וכוח האדם שמועצם על ידי המכונה מראים לנו איזו דרך עשינו, ולאן עוד אפשר להגיע"

הכניסה הדרמטית של אלון לבמה עם פתיח מוזיקלי שיצר ב-AI./יח"צ מטא

בעידן שבו טכנולוגיות חדשות צצות חדשות לבקרים, אחת מהמפתיעות והמשמעותיות ביותר היא Generative AI - או בינה מלאכותית יוצרת, שהצליחה לקחת את העולם בסערה, ומציעה אין ספור אפשרויות יצירתיות. בהרצאה ליוצרי תוכן ובעלי עסקים דיגיטליים, אלון עוזרי, Product Marketing Manager במטא ישראל, חולק תובנות וסיפורים על הדרך בה AI הופך לכלי משמעותי בעבודתו ובחייו האישיים.

אלון פותח את דבריו בסקירה של מה שקרה לשוק הדיגיטל בשנתיים האחרונות: "אחד הדברים המעניינים והדי מדהימים כשחושבים על Generative AI הוא שהמהפכה הזאת קרתה כל כך מהר. ה-AI היה קיים הרבה שנים, אבל רק לפני 20 חודשים הוא יצא מהמחשכים ומהמעבדות המחקריות, והפך להיות נחלת הכלל".

פתאום קיבלנו אפשרות לקיים אינטראקציה עם AI בצורה זמינה וקלה באמצעות צ'אט. זה התחיל בכתיבת הייקו וביצירת שירים, אבל מהר מאוד התברר שהאפשרויות הן הרבה מעבר לכך."
לדבריו, השאלה שכולנו צריכים לשאול עכשיו זה איך אנחנו יכולים להשתמש בכלים האלה על מנת להגדיל את היכולות שלנו, לתת הרבה יותר אימפקט, ולפעול הרבה יותר מהר?

"זה מרגש כי זה מאפשר לכל אחד להוזיל עלויות ולהגיע לתוצאות מרשימות. זה לא קשור לכמה כסף יש לך, או כמה אנשים אתה מעסיק. AI יכול להוזיל עלויות ולהגדיל את המנעד של החומרים שאתה יכול לייצר, וזה החלק המרגש ביותר בעיניי," אומר אלון.

שיטת השאלות לעבודה עם בינה מלאכותית.. דיצה קרן, מערכת וואלה
שיטת השאלות לעבודה עם בינה מלאכותית./מערכת וואלה, דיצה קרן

לא לפחד לשחק ולהתנסות

אלון משתף שכבר תקופה שהוא "מתאבסס" על AI מחולל מוזיקה, עד כדי כך שילדיו הקטנים, בני שש ושלוש, מתעוררים בבוקר לצלילי שירים שהוא יוצר להם באמצעות AI עם מילים כמו "בוקר טוב, גשו לצחצח שיניים". זה אמנם התחיל כשעשוע פרטי, אך במהרה הפך לכלי מקצועי בעבודתו, כשהוא משתמש בפרומפטים ליצירת מוזיקה שתתאים לאירועים שונים.

"שימוש במוזיקה שנוצרה על ידי AI יכול להוסיף מימד מרענן ושונה לאירועים, מצגות או קמפיינים. ה-AI מסוגל לקחת אלפי יצירות מוזיקליות, לנתח את המבנה שלהן, להבין את האווירה והסגנון, ואז ליצור משהו חדש - משהו שאולי לא חשבנו עליו בעצמנו. אל תפחדו לשחק עם ה-AI ולראות לאן זה מוביל אתכם."

AI כמקפצה למפרסמים

אלון מתאר את הדרך שבה ה-AI יכול לעזור לאנשי מקצוע בתחום ליצור תוכן באופן מהיר ויעיל יותר, תוך חיסכון בעלויות ושיפור הביצועים.

"אחד הכלים שאנחנו מציעים במטא הוא Advantage Plus - סוויטת מוצרים שבה AI מסייע בניהול הקמפיינים, החל מיצירת הקריאייטיבים ועד אופטימיזציה של התקציבים. המפרסמים יכולים להתמקד ביצירת תוכן איכותי ובאסטרטגיה, בעוד שהמערכת עושה את כל השאר."

הכלי יכול לזהות את קהלי היעד הפוטנציאליים בצורה מדויקת יותר ולהתאים את המודעות באופן דינמי בהתאם לתגובות המשתמשים. אלון מדבר על כך שזה מאפשר יצירת קמפיינים מותאמים אישית ברמה שלא הייתה אפשרית בעבר.

החלום ושברו

לצד האופטימיות שלו, אלון מודע גם לאתגרים ולסכנות. "הטכנולוגיה הזו יכולה להיות אדירה, אבל אנחנו חייבים להשתמש בה בחוכמה. יש לנו אחריות לוודא שהיא משמשת לטובת הכלל ולא נגדו. זה כאילו שגילינו לראשונה את האש, ועכשיו אנחנו מתחילים לראות מה אנחנו הולכים לעשות עם האש הזו. וכמו האש שיכולה לחמם או לשרוף, גם הגילוי החדש הזה עלול להיות קטלני אם הוא לא ינוהל נכון. לכן חייבים להבטיח שהשימוש ב-AI יהיה אתי ושקוף, ולהתמודד עם סוגיות של פרטיות, אבטחת מידע, ואפליה."

לסיכום: הסתכלו קדימה, לא אחורה

אלון מסיים במסר מרכזי: "בעולם שמשתנה בקצב מסחרר, Generative AI הוא כלי חיוני למי שרוצה להישאר בחזית התעשייה. אנחנו חייבים לשים את עצמנו במרכז ולשאול - איך אני יכול להרחיב את האימפקט שלי ולפעול הרבה יותר מהר, בזכות הטכנולוגיה."

וטיפ אחרון: אל תפחדו להתנסות, תראו את ה-AI כחבר לעשייה שלכם, כלי שיכול לתת לכם יתרון בשוק תחרותי ולהוביל אתכם אל עבר הצלחות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully