וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל משיקה כלי AI שיהפכו אתכם לראפרים, משוררים ואמני מילים

ברק בן חמו

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 16:34

הפיתוח החדש של גוגל יאפשר לכם ליצור סצנות דמיוניות, לחבר מילים לא קשורות, למצוא דימויים כאחרון המשוררים, להתבונן על דברים מנקודת מבט שלא עולה על הדעת ועוד שלל קסמים מופלאים שעוזרים לדמיין, לחשוב וליצור

"כלי AI לרפארים, כותבים ואמני מילים".. Google TextFX, צילום מסך
"כלי AI לרפארים, כותבים ואמני מילים"./צילום מסך, Google TextFX

בשקט בשקט, בלי יותר מדי הצהרות ויח"צ, גוגל הוציאה את אחד מכלי ה-AI המעניינים ביותר שתפגשו. מדובר בכלי שיכול לשרת אנשי תוכן, מיוצרים, סופרים, תסריטאים ומוסיקאים ועד אנשי שיווק, עיתונאים ובעלי מקצוע שונים העוסקים בכתיבה למחייתם. אולי זו דרכה הטבעית של גוגל, לשחרר יכולות מרהיבות בלי יותר מדי חצוצרות ולתת לקהל לעשות את שלו. סוג של "אני רק אניח את זה כאן". כך או כך, מסתמן שאפשר להתחיל להתלהב מעוד כלי חדש מעשה ידי המכונה.

נעים להכיר - The Text FX Project

TextFX הושק בשיתוף עם הראפר והמפיק המוזיקלי לופה פיאסקו, אולם נראה שלא מדובר במהלך שיווקי כמו בניסיון לסייע למכונה להבין לעומק את מלאכתם של להטוטני מילים. בגדול, מדובר בעשרה כלים שונים שנוצרו כדי לעזור לראפרים לכתוב שירים ולהרחיב את אוצר המילים שלהם, ואולם יש כאן משהו הרבה יותר עוצמתי שיכול לעזור לכל מי שכתיבה יצירתית היא כלי עבורו.

בבלוג המפתחים של גוגל, הם מספרים על תהליך הפיתוח של Text FX: "התחלנו בבילוי זמן עם לופה כדי להתבונן וללמוד את תהליך היצירה שלו". מפתחי גוגל משתפים שהם נחשפו למעין טכניקה של "התלבטות" לשונית בה מתבצע, כפי שהם מתארים: "פירוק השפה והרכבתה מחדש בדרכים חדשניות". הכלי מתבסס על מודל השפה של גוגל PALM והוא למעשה רק דוגמה אחת כיצד אפשר למנף את היצירתיות האנושית בעזרת בינה מלאכותית.

נכון לכתיבת שורות אלו, הפיתוח החדש של גוגל מציע עשרה כלים שמשחקים עם מילים בדרכים שונות ומגוונות, חלקן הגיוניות יותר וחלקן יצירתיות יותר, אפשר לומר על גבול ההזויות. מה שבטוח, עם קצת סבלנות אפשר להוציא מהעץ הזה לא מעט פירות לעבודת הכתיבה השוטפת, בין אם זה לקריאייטיב עבור פרסומת, טקסט לקידום ממומן, תוכן לאתר ועד כמובן כתיבת שירים וסיפורים. הנה טעימה של חלק מהכלים בחסות המוח המכני:

אז אילו כלים כלולים בטקסט FX?

הכלי הראשון - Simile, מאפשר למשתמשים ליצור דימויים לפי ביטויים שהם מזינים למערכת.
כך למשל, כשהכנסתי לו את המילה "קפה" הוא השיב לי: "קפה הוא כמו שמיכה חמה בלילה קר. עוטף אותי בחיבוק המנחם שלו ומגרש ממני את צל הלילה" או: "קפה הוא כמו הזריחה. זה הדרך הטובה ביותר להתחיל את היום".

הכלי השני - Explode, מאפשר למשתמשים למצוא מילים דומות בצליל. על פניו, נראה שהכלי טוב לכתיבת שירים, בדגש על ראפ. אך לטעמי יכול לשמש גם ליצירת קופי מגניב למודעות (כמובן למי שמפרסם באנגלית). למשל בתגובה למילה ביחד (together) הוא השיב: "to get her", "toe get her" ועוד.

את הכלי השלישי - Unexpect הייתי מציע למפרסמים שאוהבים לחשוב מחוץ לקופסה. הוא למעשה מאפשר למשתמשים ליצור סצנות לא צפויות מביטויים. כתבתי לו "בתוך קניון" וקיבלתי: "בתוך קניון שעשוי כולו מחלקי לגו". לביטוי "מזרן יוגה" הוא השיב: "מזרן יוגה שעשוי ממדוזות" או: "מזרן יוגה בחדר מלא בנורות לבה". ואחרון (כי זה ממכר): ל"איש מחייך" הוא השיב: "איש מחייך לאנשים ברחוב עם צג על הפנים שמראה מימד מקביל".

הכלי הרביעי, Chain, מזכיר את שמש האסוציאציות שהיינו ממלאים בבית הספר היסודי, ונותן למשתמשים מגוון ביטויים קשורים לביטוי שהם הזינו. התחלתי עם משהו קליל, "פרח". התשובה: "פרח, עלה כותרת, פריחה, אביב, גשם, סערה, ענן, שמיים". לביטוי "פילאטיס" התוצאה הסופית הייתה כבר משעשעת: "פילאטיס, פעילות גופנית, בריאות, אוכל, פירות, מיץ, בלנדר, מטבח".

הכלי החמישי POV מאפשר למשתמשים להתבנון בביטויים מנקודת מבט שונה. כך למשל לביטוי "אופני עיר" הוא השיב: "אופני עיר הם דרך מצוינת להתאמן ולהישאר בחיים", "אופני עיר הם דרך מצויינת להכיר את העיר מפרספקטיבה שונה", "אופני עיר הם דרך מעולה להכיר אנשים חדשים".

הכלי השישי ואהוב עליי, Fuse. כל מטרתו של הכלי הזה הוא למצוא קשר בין שני ביטויים, לא קשורים ככל שיהיו. כך למשל: את הקשר בין "עגבניה" ו"מדרכה" הוא מצא כך: "גם עגבניה וגם מדרכה יכולים להיות אדומים, עגולים וחלקלקים" או קשר בין: "מקלחת" ו"גיטרה" הוא מצא: "גם גיטרה וגם מקלחת יכולים לשמש ליצירת מוזיקה, הגיטרה עם המיתרים על צוואר הגיטרה והמקלחת עם המים והאקוסטיקה שלה".

הכלי השביעי, Scene, מייצר פרטים חושיים בסיטואציות שהוא מרכיב בהתאם לביטוי. למשל לביטוי "טלפון חדש" הוא השיב: "הסאונד שהטלפון החדש משמיע בפעם הראשונה שמישהו מחייג אלייך", "ריח הפלסטיק החדש", "ריח של קופסה חדשה".

חוץ מאלו, יש עוד שלושה כלים מרשימים במיוחד. Alliteration - שמאפשר לכם להכניס נושא מסויים והוא ימצא לכם ביטויים קשורים לפי אות. למשל לנושא "גיטרה" באות A הוא מצא את המילה "Acoustic". הכלי Acronym, כשמו כן הוא - עושה ראשי תיבות מהביטוי שתזינו. ואחרון: Unfold שמשלב ביטויים שמזינים לו לכדי משפטים.


התנסיתם ב-TextFX? ספרו לנו בתגובות איך היה.



ברק בן חמו הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, מרצה במכללות ויועץ לחברות וארגונים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully