וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנבה משיקה יישומי AI מתקדמים ומחריפה את המשבר התעסוקתי בענף העיצוב

רותם מי-טל

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 11:28

קרבות הבינה המלאכותית בין התאגידים והיוניקורנים לא חדלים מלהאיץ את התעשייה, המדע והאקוסיסטם. כעת, גם קנבה מצטרפת למשחק ה-AI ומייתרת דור שלם של מעצבים שגדל על ברכיה

שולטת בשוק העיצוב כבר עשר שנים. Canva.. Unsplash
שולטת בשוק העיצוב כבר עשר שנים. Canva./Unsplash

חברת קנבה (Canva) האוסטרלית בהובלת היזמים מלאני פרקינס, קליף אוברכט וקמרון אדמס, השיקה בימים האחרונים על במות באוסטרליה ובסטרימינג חי לכל העולם את קו מוצרי ה-MAGIC שלה: סדרת מוצרים מבוססי AI לשיפור וייעול תהליכי מיתוג ועיצוב של חומרים שיווקיים כמו לוגואים, מצגות, מסמכים ואינפוגרפיקה.

בין החידושים תמצאו את Assistant, המאפשרת למשתמשים לחפש אלמנטים עיצוביים ומספקת גישה מהירה לתכונות. הכלי יכול גם לתת המלצות על גרפיקה וסגנונות התואמים את המיתוג הקיים. Assistant מספקת גישה מהירה לכלי AI מובנים כמו Magic Write, עוזרת הקופירייטינג המופעלת על ידי AI של הפלטפורמה, שהושקה בדצמבר ותהיה מעתה נגישה בכל סוגי הפרויקטים של Canva, החל ממצגות ועד לגרפיקה של מדיה חברתית, פליירים, ולא רק ב-Canva Docs.

ניתן להשתמש ב-Magic Write לכתיבת עותק של אתר אינטרנט או סיכומי מצגת. לדוגמה, תוכלו לבקש מ-Magic Write לרשום רעיונות לאסטרטגיית מדיה חברתית להשקת מוצר חדש. הכלי לוקח בחשבון את סוג הפרויקט שאתם עובדים עליו ואת הקונטקסט הרחב יותר של הארגון בו אתם עובדים ותפקידכם בו. קנבה הודיעה כי Magic Write יהיה זמין מעתה ב-18 שפות.

Canva השיקה גם דרך חדשה ליצור מצגות באופן אוטומטי. ניתן לבקש מהעורך ליצור מגוון מצגות עם קווי מתאר ותוכן בכל שקופית. באשר לעיצוב, הכלי החדש של החברה "עיצוב קסם" מאפשר למשתמשים להעלות תמונה ולאחר מכן לבחור סגנון כדי לקבל מבחר תבניות שתוכלו להתאים אישית. בנוסף, "עורך הקסם" מאפשר להוסיף או להחליף כל דבר בתמונה, או לנקות פרטים לא רצויים בתמונות על ידי הברשה על האזור.

"לפני עשר שנים, השקנו את Canva כשאנחנו מונעים על ידי החזון להעצים את כולם לעצב כל דבר, בלי קשר לכישורים או לניסיון שלהם", אמרה מייסדת ומנכ"לית Canva, מלאני פרקינס, בהצהרה. "היום, אנו נרגשים לקדם את החזון הזה על ידי הצגת מגוון חדש לגמרי של תכונות, המתמקדות בהעצמת מותגים להרחיב את התפוקות היצירתיות שלהם. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, אנו מדמיינים מחדש את תהליך העיצוב כך שיהיה קל עוד יותר לקחת את מה שבראש שלך, להעלות אותו לדף ולצאת אל העולם, מהר יותר מאי פעם".

הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות

במהלך הזה, קנבה למעשה ייתרה שורה של מקצועות בתחום העיצוב, המיתוג והסטוריטלינג, וביצעה אלימינציה של מאות אלפי בעלי מקצועות ופרילנסרים שהיו קהל לקוחות שבוי ונאמן של מוצרי החברה.

זו לא הפעם הראשונה שקנבה מייתרת מקצועות. כך היא עשתה גם עם עולם העיצוב כשהביאה אלטרנטיבה טובה ופשוטה בהרבה מפוטושופ ודומותיה, ובכך הכשירה דור שלם של מעצבים שנשענים עליה לפרנסתם.

אירוע ההשקה היה חגיגי, אבל לא בטוח שכל הצופים הרגישו בנוח ברגעי הצפייה, שכן קהל הלקוחות של החברה הוא ברובו אותו פלח מקצועות חופשיים שמהפכת הבינה המלאכותית מאיימת להחריב.

מייסדי החברה הם מנהיגים צעירים ושאפתניים בעלי מודעות חברתית, שאפילו מדורגים ברשימות הפילנתרופים המובילים בעולם לצד ביל גייטס. ואולם, נראה כי המהלך האחרון של קנבה, ששואף לגשר את הפער הטכנולוגי בין עצמאים לתאגידים, ממחיש יותר טוב מכל את המשפט היהודי המסורתי והעתיק ש"הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות".

קנבה טוענת שהכלים הללו יסייעו לפרילנסרים להשתפר בעבודתם ולייעל תהליכי עיצוב כמו גזירה, הדבקה, עריכה וצביעה, במהלך שקצת מזכיר את הבלוף הגדול של המהפכה החקלאית, בה נאמר כי הטרקטורים לא יחליפו ידיים עובדות במטעים ובשדות אלא רק יסייעו להם. כמה עשרות שנים אחר כך, יש הרבה יותר טרקטורים מידיים עובדות.

"כשדלת אחת נסגרת, דלת אחרת נפתחת"

האם קנבה ולקוחותיה יהפכו את המשבר הבלתי נמנע להזדמנות? כנראה שלשני הצדדים אין ברירה. צד אחד משלים את הפער עם שאר התאגידים והצד השני משלים עם המציאות.

בהמשך, ניתן לצפות שסדרת המוצרים החדשה של היוניקורן תביא לעולם מקצועות חדשים, בניהם תרגום אוטומטי של חומרי שיווק ומסמכים באמצעות מודל השפה של החברה, תוך שמירה על שפה עיצובית רלוונטית לקו המיתוג הכללי ולקהלים השונים.

נניח שחברה ישראלית, שקידמה עד היום את המוצר שלה בעברית ובאנגלית מחליטה לפעול בארצות דוברות ספרדית באמריקה הלטינית. שני שלבים שהיו נהוגים עד היום כפתרון לצורך זה היו תרגום הטקסט מאנגלית לספרדית, והתאמת קו העיצוב למיתוג החברה, כמו גם לנורמות העיצוב המקובלות במדינת היעד. עם הכלים החדשים של קנבה, ניתן יהיה לשלם לפרילנסר אחד על אוטומציה של שני התהליכים הללו בפחות זמן ובתקציב נמוך יותר.

לסיכום,

מהפכת הבינה המלאכותית לא עוצרת לרגע וסוחפת אחריה את כלל התאגידים באקוסיסטם. נראה כי לא ניתן לעצור אותה והקידום הטכנולוגי, כמו בכל מהפכה תעשייתית או טכנולוגית קודמת, גובה מהתעשיה מחיר תעסוקתי כבד.

חברת קנבה היא היוניקורן התורן להשיק את הדור הבא של פתרונות החברה על בסיס טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך. האחריות של החברה בתור מנהיגה בתעשייה היא לדאוג להחליף את שימושי העבר שהופכים כעת למיותרים לשימושים ומקצועות חדשים בענף.


רותם מי-טל הוא מנכ"ל חברת אסגארד מערכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully