וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתוג האנושי: איך להפוך מדמות אנונימית למותג ששמו הולך לפניו

חן נבו ויעל אורנשטיין יוז

22.6.2023 / 13:08

בימים בהם הגבול בין הפרטי לציבורי מיטשטש וכל אדם שני ברחוב הוא אושיית רשת, כולנו רוצים להישאר רלוונטיים, מעודכנים ואותנטיים, וליצור מותג זכיר שאנשים יזהו ויזדהו איתו. אבל איך בעצם עושים את זה?

מתגו את עצמכם או שמישהו יעשה זאת במקומכם.. Unsplash
מתגו את עצמכם או שמישהו יעשה זאת במקומכם./Unsplash

הקבוע היחיד הוא השינוי

העולם מסתובב במהירות ומשתנה כל הזמן, מה שהיה יציב, עבודה, קביעות, מסלול ברור שהולכים בו - כל אלה הופכים מעורפלים ולוטים באפילה. הבינה המלאכותית הופכת להיות קריאייטיבית יותר מיום ליום, ונשאלת השאלה איך מחזקים את האנושיות שלנו בעולם הדיגיטלי, המהיר והסחרחר שבו אנחנו חיים וכיצד נוכל להביא את עצמנו לידי ביטוי.

הטקסט הזה של יוני רכטר הפך להיות המצפן של העשייה שלנו:

"תתכוון למה שאתה עושה.
אל תעשה סתם,
אל תחייה סתם.
אתה מנגן צליל, הוא צריך לבוא מאיזה מקום עמוק.
אל תעשה דברים זולים
בשביל למצוא חן.
אל תעשה דברים בשביל למכור.
תעשה באמת את מה שחי בך."

במציאות של היום, חובה עלינו למתג את עצמנו, ולא, מישהו אחר יעשה זאת במקומנו. כדי ליצור את המותג הנחשק שהוא אנחנו וללמוד לשגשג תוך כדי תנועה, הנה כמה כיוונים לחקירה וחשיבה.

מצאו רעיון טוב, ודבקו בו

רובי ימאדה כתב בספרו 'מה עושים עם רעיון': "אני לא יודע איך לתאר את זה, אבל הרעיון שלי הפך מקיים כאן בלבד לקיים בכל מקום. הוא כבר לא רק היה חלק ממני - הוא היה כבר חלק מכל הדברים שבעולם."

מותגים נוצרים מרעיון שמגיע ברגע אחד, וגדלים מהשקעה, התמסרות ורצון להביא את הרעיון לידי ביטוי בעולם. כדי שיגיעו רעיונות טובים לראש שלנו, מומלץ למלא את השבוע באנשים, פעולות ומקומות שמכניסים אוויר למפרשים, שמניעים את גלגלי החשיבה, שמעודדים לחלום, להמציא וליצור.

רעיון יכול להגיע מתוך חלום, משהו שתמיד רצינו להגשים ולעשות, וכעת אנו מרגישים שהגיע הזמן שלו לצאת לעולם. הוא יכול לענות על צורך אנושי או קיומי, מתוך איזשהו שינוי שקרה או צורך השעה. משהו שהיינו צריכים והחלטנו ליצור אותו בעצמנו.

רעיון גם יכול להגיע מכיוון לא צפוי או חיבור בין שני דברים קיימים. זה יכול להיות משהו שבחיים לא חשבתם שתעשו, אבל ברגע שהתחלתם, הבנתם שהוא מלמד אתכם דברים על עצמכם ושאתם לא יכולים להעביר יום בלי לחשוב עליו. זה ממש לא משנה מה העולם חושב, אם עצם המחשבה על רעיון גורמת לכל הגוף שלכם להתרגש, זה הזמן להפוך אותו לממשי ולהוציא אותו לפועל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

חפשו השראה ולמדו מאחרים

סקרנות היא המנוע שמניע אותנו קדימה ופנימה לגלות עוד ועוד שכבות, רעיונות, אנשים, מילים ורמזים בדרך. תשאלו את עצמכם מה מצב הסקרנות שלכם, מה מדליק אתכם, אילו ספרים נוגעים בכם, אילו פודקאסטים מעוררים לכם את המחשבה, איך אפשר להתעורר עוד?

ההצעה שלנו היא להיות מאוד פתוחים למה שקורה בעולם, למגמות של העתיד, למותגים שעושים את זה מעניין ונכון שאפשר לקבל מהם השראה, למשל אדידס, Oatly ואפילו הפילהרמונית הישראלית, ומשם להמשיך לשלב השלישי.

מצאו את הקול הייחודי שלכם

מדובר בשלב קריטי ביצירת מותגים נחשקים. הוא בנוי מההיכרות שלכם את עצמכם, מהגם וגם שמרכיב אתכם וייחודי רק לכם, מהתשוקות והרצונות שלכם, מטביעת היד הייחודית לכם. כל פעולה ורעיון שבא לידי ביטוי בעולם צריך לעבור את הפילטרים האישיים שלכם. עלינו ליצור מותגים ייחודיים, בולטים ושונים בנוף ולא קופי פייסט של מה שכבר קיים.

בספרו 'בדרך להיות', שראה אור ב-1982, כתב יו פארתר: "כשאני סוקר את חיי לאחור, אחד הדברים היציבים והעזים ביותר בהם התנסיתי מעודי, הוא התשוקה להיות יותר מאשר הנני עכשיו. אי רצון להניח לעצמי לדרוך במקום. תשוקה להרחיב את גבולות עצמיותי. תשוקה לעשות יותר, ללמוד יותר, להביע יותר.

תשוקה לצמוח, להשתפר, להגשים, להתרחב. נהגתי לפרש דחף פנימי זה כאילו משמעו שיש דבר מה מסוים, אי שם, שאני רוצה לעשות, להיות, או להשיג, ובזבזתי זמן רב מדי בחיי בניסיון למצאו. אבל עכשיו אני יודע, שהמרץ הזה בתוכי שואף ליותר מאשר להשיג את החבר, המקצוע, הדת, יותר אפילו מאשר הנאה, כח או משמעות. זהו הצורך לגלות יותר מעצמי, או נכון יותר, זהו, הצורך להוציא החוצה יותר מעצמי."

הגדירו את הערך המוסף שלכם

כדי להפוך למותג, העשייה שלכם צריכה להיות משמעותית, משפיעה ומתוך מחשבה על נתינה ועשיית טוב לאחר. עליכם לצאת מהמחשבה הבסיסית של מה אתם רוצים לעשות ובאותה נשימה לחשוב על האחר ועל הדרך שבה אתם רוצים להשפיע גם עליו. המפתח להצלחה של המותג שלכם הוא:

  • להכיר כמה שיותר אנשים ושהם יכירו אתכם, לא רק במרחב הדיגיטלי.
  • לתת ערך, ליצור שירות או מוצרים שיש להם זכות קיום בעולם, שהם חשובים.
  • לייצר אמינות ולקיים את ההבטחה שלכם.

שאלו את עצמכם איזה ערך אתם מביאים לעולם? מה אנשים יקבלו מהמפגשים עימכם? איזה שינוי, ולו הקטן ביותר, אנשים עוברים באמצעותכם, ומה ההשפעה הטובה שלכם על העולם?
אלה שאלות גדולות ומהותיות, אבל ברגע שתצליחו לענות עליהן, העשייה שלכם תהפוך להיות הרבה יותר משמעותית.

יעל אורנשטיין יוז וחן נבו הן מייסדות LU, בית ספר של הזמן הזה לפיצוח הזהות המותגית והמקצועית שלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully