וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להקים ולנהל קורס אונליין בחינם עם גוגל קלאסרום

27.6.2023 / 11:35

לקראת החופש הגדול, חזרתי למערכת קלאסרום כדי לראות מה השתנה מאז הקורונה ואיך אפשר להיעזר בה כדי ליצור קורסים אונליין לגמרי בחינם? מסתבר שזה די פשוט

ניהול קורסים בגוגל קלאסרום.. Google Classroom, צילום מסך
ניהול קורסים בגוגל קלאסרום./צילום מסך, Google Classroom

אל תפספסו את המדריכים הנוספים בסדרה

רובנו התוודענו לראשונה לגוגל קלאסרום בימי הקורונה, עת ילדינו ישבו יומם וליל מול המחשב, ונאלצו למלא משימות בלי שאף אחד ידע להכווין אותם או את המורים כיצד להשתמש במערכת החדשה. בתור האמא הטכנולוגית של הכיתה, מצאתי את עצמי עורכת הדגמות להורים ומורים בשעות הקטנות של הלילה כדי שכולם יהיו על אותו עמוד. שלוש שנים אחר כך, אפשר לומר בביטחון שהקורונה מאחורינו, ואילו שוק הלמידה הדיגיטלית גדול מתמיד וצפוי להגיע ל-117 מיליארד דולר בשנה עד 2030.

לפני שנתחיל לדבר על איך בונים קורס אונליין עם גוגל קלאסרום, בואו נדבר רגע על ה'למה'. למה בכלל להשתמש בקלאסרום, כשיש עוד המון כלי למידה אחרים בשוק והאופציות כמעט בלתי מוגבלות?

(למען הסר ספק, מדריך זה אינו ממומן על ידי גוגל ונכתב מתוך הערכה כנה למוצריה).

ובכן, בראש ובראשונה, מדובר בפלטפורמה חינמית! קראתם נכון - כמו כל כלי גוגל וורקספייס, גם גוגל קלאסרום זמינה לכל משתמשי גוגל ללא עלות כלל. המשמעות של זה היא שתוכלו להקצות את התקציב שלכם לתחומים אחרים, כגון פרסום, שיווק ועוד.

שנית, מדובר בכלי מאוד אינטואיטיבי וקל לניווט, שמאפשר ליצור מערכי שיעור ומשימות, לשתף קבצים, לחלק משימות עם דדליינים, לתקשר עם תלמידים באופן קבוצתי או פרטני, והכל ממקום אחד. בין אם הקורס שלכם מתנהל פרונטלית, ואתם רוצים לספק תשתית נוחה להגשת עבודות, או שהוא מתנהל לגמרי אונליין, אינספור יתרונות הופכים את גוגל קלאסרום לבחירה מצוינת עבור הקורס שלכם, ובשילוב עם כלי גוגל אחרים כמו יוטיוב, Google Drive ו-Google Meet, אפשר לעשות כמעט הכל.

בין היתר, תוכלו להזמין מורים אחרים או עוזרי הוראה שיעזרו לכם בניהול הקורס. התלמידים יכולים לעבוד יחד על פרויקטים או מטלות קבוצתיות ולחלוק משאבים בניהם, להגיש עבודות ולקבל ציונים ומשוב.

אבל בראש רשימת היתרונות, צריך לציין שגוגל היא פלטפורמה שאפשר לסמוך עליה. אין דבר יותר מבאס מלבנות את כל העבודה שלכם על פלטפורמה מצוינת, שיום אחד מפסיקה להיות נתמכת בגלל ניהול לקוי, חוסר תקציב, או מכירה לחברה אחרת. עם גוגל, אין את הדאגה הזאת והפלטפורמה רק מתעדכנת ומשתפרת כל הזמן.

יש גם חסרונות

גוגל קלאסרום לא בהכרח מותאמת לקורסים מקוונים, וייתכן שתיתקלו במגבלות שיאלצו אתכם להיות יצירתיים כדי שזה יעבוד עבור הצרכים שלכם. למשל:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
  • אם תרצו לחלק שאלונים או מבחנים יתכן שיהיה נוח יותר לייבא אותם מ- Google Forms.
  • אם תרצו להציג סרטונים בקורס, תצטרכו קודם להעלות אותם ליוטיוב, אולי כסרטונים פרטיים.
  • יתכן שתרצו לבצע אינטגרציה עם שירות סליקה כדי לגבות תשלום עבור הקורס שלכם, אך נכון להיום, אופציה זו אינה מובנית במערכת.
  • חלק מהמשתמשים התלוננו על היעדר אפשרויות התאמה אישית. אמנם ניתן לשנות את ערכת הצבעים ולהעלות באנר, אבל מי שרוצה לספק חוויה ממותגת מלאה כנראה שלא יסתפק בזה.
  • מי שמחפש כלי ניתוח מתקדמים עלול להתאכזב, כי גוגל קלאסרום לא מספקת הרבה מעבר לנתונים בסיסיים על התקדמות התלמידים.

אז מה זה בעצם גוגל קלאסרום?

עכשיו שהבהרנו את היתרונות והחסרונות, אפשר להתחיל לדבר על הארכיטקטורה של הכלי המדהים הזה ועל מה שאפשר לעשות איתו. מלבד תפקיד האדמין בעל יכולות העל, גוגל קלאסרום מאפשרת שני סוגי משתמשים - מורה ותלמיד/ה - שלכל אחד מהם ממשק משתמש טיפה שונה.

מורים יכולים לתכנן את המטלות והשיעורים שלהם וכן לנהל, להעריך ולעקוב אחר המטלות שהם נותנים לתלמידים בכיתות או בקבוצות שונות. באמצעות הפלטפורמה הם יכולים ליצור הערות טקסט ואודיו, להעלות סרטונים וחומר כתוב הקשור למשימות, ולשתף עדכונים עם כל הכיתה בלחיצת כפתור.

התלמידים יכולים לעיין במטלות שלהם, לעקוב אחר תאריכי היעד של כל מטלה, לתכנן קדימה ולקבל את כל החומרים, התמיכה, המשוב וההתראות שהם צריכים כדי לבצע ולהגיש את המטלות שלהם כנדרש ובזמן.

בוחן פתע, תוך כדי השיעור

אם כל זה לא היה מספיק, גוגל משיקה עכשיו תכונות חדשות שיאפשרו למורים להוסיף שאלות לסרטוני היוטיוב הכלולים בקורס, כדי לחדד ולכוון את התלמידים לפרטים החשובים כבר בזמן הצפיה בסרטון. השאלות יצוצו על המסך תוך כדי השיעור והתלמידים יוכלו לענות עליהם ולדעת אם ענו נכונה - בזמן אמת. המורים יראו סקירה כללית של ההתקדמות ויקבלו תובנות על תלמידיהם, כגון עם אילו שאלות הם התקשו ואילו נושאים צריכים חיזוק.

תכונה נוספת הנמצאת כעת בשלבי בטא תאפשר למורים לבצע בדיקות על תוכן העבודות שהוגשו כדי לוודא שהן מקוריות ונכונות.

למרבה הצער, התכונות החדשות הללו ועוד רבות נוספות זמינות כרגע רק באנגלית, ספרדית, פורטוגזית, יפנית ומלזית, ורק במהדורות מסוימות של גוגל בתשלום, ועדיין, יש המון דברים שאפשר לעשות גם בלעדיהן. להתנסות בגרסת הבטא כנסו לכאן.

אז איך פותחים קורס בגוגל קלאסרום?

  • ראשית, עליכם להתחבר לחשבון הגוגל שלכם ולנווט ל- Google Classroom.
  • לחצו על סמל הפלוס (+) כדי ליצור כיתה חדשה ותנו לה שם. לצורך העניין, מורי ביה"ס שהשתמשו במערכת יצרו 'כיתה' חדשה לכל מקצוע, למשל אנגלית ד2, חשבון ד2 וכן הלאה. בהתאמה, תוכלו גם אתם ליצור כיתות שונות ולקטלג אותן לפי נושאים או לפי משתתפים.
  • לאחר שיצרתם כיתה, כנסו אליה ותראו 4 טאבים: עדכונים, עבודות, אנשים, ציונים.
  • תחת 'עדכונים' תקבלו קוד עם קישור לשיתוף באמצעותו תוכלו להזמין תלמידים ו/או מורים נוספים לכיתה שלכם, ולפרסם עדכונים שכל התלמידים יוכלו לראות. אם יש לכם גרסה בתשלום של Google Workspace, תוכלו להוסיף קישור קבוע לגוגל מיט ולהצמיד אותו לראש הדף.
  • תחת 'עבודות', תוכלו ליצור משימות שונות ולחלק אותן לקטגוריות לפי נושאים. לכל משימה ניתן לתת שם, תיאור, תאריך יעד וקריטריון הערכה, ולצרף קבצים, קישורים או סרטונים בהם ייעזרו התלמידים בביצוע המשימה.
  • תחת 'אנשים', תוכלו להוסיף מורים ותלמידים באופן ידני, ולראות אילו משימות הוקצו לכל תלמיד, העבודות שהגיש, והציונים שקיבל.
  • תחת 'ציונים' תוכלו לראות את ממוצע הציונים הכיתתי ולצפות בסיכום כל הציונים שניתנו ביחס למשימות שנתתם לתלמידים.

יש עוד ניואנסים רבים לעבודה עם גוגל קלאסרום, שרבים מהם יתגלו לכם תוך כדי עבודה. למרות שהמערכת מאוד אינטואיטיבית, יש לא מעט פיצ'רים שממש חסרים, כמו אינטגרציה עם גוגל קלנדר. עם זאת, מדובר בכלי רב עוצמה שיעזור לכם לארגן את המידע של הקורס שלכם בצורה נגישה ותכליתית ויקל גם על חוויית הניהול של הקורס וגם על חוויית הלמידה של התלמידים.

הצעדים הבאים

לפני שאתם מזמינים תלמידים לקורס שלכם, מומלץ להתנסות במערכת דרך שני סוגי החשבונות - המורה והתלמיד, ולצרף חברים ועמיתים לעבודה כדי לגבש תכנית אסטרטגית. היישום, אגב, לא חייב להיות דווקא בפורמט לימודי. אם יש לכם עסק דיגיטלי, תוכלו להשתמש בקלאסרום כדי ליצור תהליך אונבורדינג לעובדים חדשים, לשתף חומרים ועדכונים עם לקוחות עסקיים, או להציע הדרכה וייעוץ פרטני. כשכל הכלים עומדים לרשותכם, כל שנשאר לעשות זה לצקת בהם תוכן.

מצאתם דרך יצירתית ומקורית להשתמש בקלאסרום? שתפו אותנו בתגובות או בקבוצת הפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully