וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NPC: הסטרימריות בטיקטוק עושות מלא כסף מהשטות הזאת

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 12:10

טרנד מוזר שצובר תאוצה בטיקטוק הצליח לבלבל אפילו את ילדי דור ה-Z, כשיותר ויותר יוצרי תוכן פותחים שידור לייב ומתנהגים כמו דמויות ממשחק מחשב. אם זו נראית לכם כמו רמה חדשה של טימטום, תתפלאו לגלות שהם עושים מזה הרבה מאוד כסף

פינקידול בשידור NPC.. PinkyDoll, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פינקידול בשידור NPC./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, PinkyDoll

אם גם אתם נתקלתם בשידורים המוזרים ותהיתם לעצמכם וואט דה פאק, אתם לא לבד. ולמרות מה שניתן היה לשער, לא מדובר בדמות ממוחשבת כי אם באדם בשר ודם, שיושב מול המצלמה ומגיב לקהל בזמן אמת עם טקסטים כתובים מראש, כאילו היה דמות במשחק מחשב.

איך בכלל זה התחיל?

"דמויות שאינן שחקנים" - non-player character או בקיצור NPCs הן רכיב סטנדרטי במשחקי וידאו רבים. דמויות אלו אינן נשלטות על ידי השחקן, אך הן עשויות לקיים עימו אינטראקציה במהלך המשחק באמצעות דיאלוג כתוב מראש כדי לקדם את העלילה.

במסגרת הטרנד החדש, משתמשי טיקטוק פותחים שידור חי, לפעמים למשך שעות ארוכות, בו הם מתנהגים כמו NPCs ומגיבים לכל פעולה באמצעות טקסט שנכתב מראש.

כדי להבין כיצד נולדה התופעה הביזארית, צריך להסתכל על מודל המונטיזציה של שידורים חיים בטיקטוק. למעשה, כל אחד יכול לפתוח שידור חי בטיקטוק ולעודד את הצופים לתת לו טיפים כספיים, אולם בעוד שהפיצ'ר המקורי תוכנן כדי לאפשר שיתוף של תכנים בתשלום, את טרנד ה-Live NPC אפילו טיקטוק עצמה לא חזתה.

@thenewsmovement Mmm ice cream, so good. ^ If this phrase means nothing to you, let us explain that latest online trend: NPC streaming. (NPC = Non-player character) #npcstreaming #npc #pinkydoll #timberland #streaming #live #nonplayercharacter ♬ original sound - The News Movement

אז מה זה בעצם Live NPC?

במהלך אותם שידורים חיים, הטיפים שהצופים שולחים ליוצר מופיעים על המסך בצורה של מתנות מצוירות כמו גלידה או ורד, והיוצר מגיב אליהם בזמן אמת עם ביטויים חסרי היגיון, ממש כמו שדמות NPC במשחק מחשב היתה עושה.

משפטים כמו "Ice cream so good" של PinkyDoll, אחת הסטרימריות החזקות ביותר ב-NPC שנחשבת למייסדת הטרנד, כבר הפכו לביטוי שגור בתחום, בו הסטרימרים מצופים לדבוק בדמות ולא לזוז ממנה.

ככל שנכנסים יותר טיפים ותגובות, כך היוצר צריך לחזור יותר ויותר על הביטויים, במהירות, אחד אחרי השני, והצופים מנצלים את זה כדי לבלבל אותם ולגרום להם להתנהג מוזר.

אבל נראה שמה שבאמת הופך את כל הסיפור לויראלי זה כאשר אותם יוצרי תוכן שמצליחים לדבוק בדמות לאורך שעות ארוכות פתאום "נשברים", כלומר יוצאים לרגע מההצגה ומתנהגים כמו אנשים רגילים. פינקידול נתפסה מספר פעמים בשידור חי כשהיא צועקת על הילד שלה בצרפתית כדי שלא ירביץ לכלב. הצופים כמובן מיהרו לשתף את הרגע המביך בכל פלטפורמה אפשרית, מה שרק העלה את הפופולריות שלה. אחד הסרטונים הללו צבר יותר מ-230,000 לייקים.

אנשים אשכרה עושים מזה כסף??

הטיפים שיוצרי NPC מקבלים יכולים להצטבר לסכומים לא קטנים. פינקידול, שיש לה כמעט מיליון וחצי עוקבים, אמרה ל- Vice שהיא מבלה שש שעות ביום ביצירת תוכן NPC בטיקטוק. בתחילה היא היתה מרוויחה 250 דולר ליום, אבל עם הזמן, ככל שהטרנד צבר תאוצה, הסכום הזה גדל והיום היא מרוויחה 7,000 דולר ביום או יותר דרך השידורים החיים שלה. היא גם סיפרה שבאחת הפעמים, השידור החי שלה קיבל יותר ממיליון צפיות, מה שלדבריה המריץ אותה להמשיך.

מספר יוצרי תוכן שלא היו ידועים לפני כן בשידורי NPC הצטרפו למגמה והחלו גם הם לשדר תוכן דומה בלייב, בניהם אושיות מפורסמות כמו היוטיוברית טרישה פטייס Trisha Paytas, שפעם היתה עושה סרטוני בריאות ולייפסטייל וגרפה יותר מ-5 מיליון עוקבים, נכנעה לטרנד והחלה גם היא לשדר NPC ביולי האחרון.

שילוב של גיימינג ופורנו רך

למרות ששידורים חיים של טיקטוק NPC אינם כוללים תוכן מיני, כדי לא להפר את הנחיות הקהילה של הפלטפורמה, שורשיו של מנגנון התשלום עבור שידורים חיים נעוצים עמוק בעבודת מין מקוונת כבר משנות ה-90.

למרות שיש גברים שמשדרים Live NPC, הרבה יותר נשים הפכו לוויראליות, ולמרות שלא ניתן לכמת את אחוז הצופים שנדלקים מינית מהצפייה ב-NPC, קשה שלא לראות את ההחפצה הבוטה כאשר נשים מתנהגות כמו בובות רובוטיות ונתונות לשליטתם המלאה של הצופים. העובדה שרבות מיוצרות ה-NPC מככבות גם בפלטפורמת הפורנו only fans מעידה אולי על ניסיון להרחיב את קהל היעד ולהגיע גם לקהלים תמימים יותר, או לחלופין, לספק אלטרנטיבה לכל מי שחלמה על קריירת פורנו ולא העזה לנסות.
נשאלת השאלה האם יש מקום לדברים כאלה בטיקטוק, פלטפורמה שמרבית משתמשיה הם בכלל קטינים?

הדעות ברשת חלוקות

תגובות רבות לשידורי NPC במדיה החברתית הצביעו על כמה מוזרה, אך מרתקת התופעה: "מרגיש שהמוח שלי מתעצב מחדש אחרי שאני צופה בזה בפעם ה-30", צייץ אחד המשתמשים עם סרטון של הסטרימרית הפופולרית Cherry Crush והצית דיון סוער.

הרבה מתשומת הלב הוויראלית של פינקידול קרתה בכלל בטוויטר, שם משתמשים רבים ציינו כמה מוזרה המגמה: "מעולם לא הייתי יותר מבולבל בכל חיי..." קובע ציוץ ויראלי אחד, המכיל סרטון של השידור החי של פינקידול.

חלק מהמשתמשים הביעו הערצה לסטרימרים שמופיעים שעות על גבי שעות. משתמשת טוויטר אחת, בתגובה לציוץ לפיו פינקידול שידרה במשך חמש שעות ברציפות, כינה את מוסר העבודה שלה "נפוליאון". התוכן שלה גם הגיע בבירור לקהל גדול וצומח.

ומה קורה בישראל?

כמו תמיד כשמדובר בטרנדים ויראליים, כדי להבין עד כמה הזוועה הזאת חדרה לארץ הקודש, שאלתי את בת ה-14 שלי ששוחה בטיקטוק אם היא יודעת מה זה NPC. "אה ברור" היא אמרה, "זו מילת גנאי לאנשים שרצים אחרי טרנדים בלי שיש להם אמירה משלהם, שמתנהגים בצורה רובוטית ומביכה ועושים צחוק מעצמם".

באופן מוזר, זה הרגיע אותי. מסתבר שלמרות הכל, הדור הצעיר חכם יותר ממה שחשבנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully