וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונים אתר לעסק? הנה 5 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שתבחרו איש מקצוע

אלה הרש

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 12:01

תקופת משבר היא בדיוק הזמן להשקיע באתר חדש שישדרג את הנראות העסקית שלכם, אבל אם לא תהיו זהירים, הטעויות הללו עלולות לעלות לכם ביוקר. אז מה חשוב לדעת לפני שבוחרים איש מקצוע, ואיך ניתן למקסם את התועלת מהתהליך הזה?

בניית אתר באמצעות Wix AI.. WIX, צילום מסך
בניית אתר באמצעות Wix AI./צילום מסך, WIX

בצל המלחמה והאטת עד עצירת פרויקטים במשק, בתקופה האחרונה ניתן לראות הצפה של תחום בניית האתרים. יותר ויותר פוסטים צצים, ומציעים לגולשים ברשתות החברתיות, אתרי תדמית במחירים מצחיקים עד שוברי שוק. ואולם, עולם בניית האתרים הוא רחב וככזה יש בו רמות שונות של תוכן, עיצוב, אינטראקטיביות ואלמנטים נוספים, שחשוב להבין מראש אם וכיצד הם כלולים.

הכל אפשר לעשות לבד, השאלה באיזה מחיר

אם חשבתם שבניית אתר בעצמכם ללא איש מקצוע היא הפתרון הזול, ייתכן שאתם צודקים, אבל לא בטוח שזה מה שאתם צריכיםם. ניתן למצוא ברשת מדריכים, דוגמאות ועוד. בנוסף, יש שלל אפשרויות AI על מנת ליצור אלמנטים גרפיים. יחד עם זאת, חשוב להבין שאתר הוא מעבר לטקסט וגרפיקה. הוא דורש חשיבה שיווקית והבנה של תהליכי החשיבה של הלקוחות כשהם נכנסים אליו במטר למצוא את השירות או ה מוצר שאתם מציעים. הוא צריך להיות מתאים ל-SEO כדי שימצאו אותו, הוא צריך להיות מוגן ברמה כזו או אחרת נגד תקיפות סייבר, ואם אתם מתכננים להיות אתר איקומרס, למכור מוצרים ולסלוק כרטיסי אשראי, אז חשיבות הנושא עולה עוד יותר.

אבל מעבר לכל זה, עליכם להיות כנים עם עצמכם ולחשוב - האם המהלך הזה ישרת את העסק? אמנם אתם יודעים הכי טוב מה המסרים והווייב שאתם רוצים לשדר בעסק, אבל האם גם תוכלו לשקף זאת באתר, בגרפיקה, בפונטים במבנה ובניסוח? וכמובן - כמה זמן ייקח לכם לבנות אתר מול איש מקצוע מנוסה?

לכן, עוד לפני שאתם ניגשים לחפש איש מקצוע, החליטו ביניכם לבין עצמכם מה חשוב לכם שיהיה באתר? מה המסרים שתרצו להעביר? מה תרצו שהלקוח הפוטנציאלי שנכנס אליכם יחשוב עליכם בשניות הראשונות לכניסתו אליכם? ככל שתבינו יותר מה אתם רוצים, כך יהיה לכם קל יותר להעביר את המסר למעצב והוא יוכל להיות מדוייק יותר. אם אתם לא תהיו סגורים על עצמכם ותבואו לא מוכנים כך ייראה גם התהליך והדרך עד להשלמת האתר תתארך.

אז איך תמצאו בונה אתרים מקצועי שגם יבין את הראש שלכם? ראשית, היו אתם היוזמים. עשו מחקר שוק, הסתכלו באתרים שאהבתם ובדקו מי בנה אותם (לרוב יופיע למטה בתחתית האתר), בקשו המלצות מחברים, בצעו חיפוש ופנו בצורה יזומה למי שתפס את תשומת ליבכם. אל תלכו שבי אחרי מחירים שוברי שוק או מבול המלצות משוגע על איש מקצוע מסויים. אם לא מצאתם או שאתם ממש מחפשים המלצה, זה בסדר לכתוב פוסט כדי לקבל שמות של אנשי מקצוע, אבל אז כדאי לזכור מס' דברים חשובים:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

צפו למבול המלצות בעוד 3...2...1

כדאי לדעת. רוב הקבוצות המקצועיות בפייסבוק מאויישות ע"י אנשי מקצוע. חלקם יגיעו עם סוללת חברי קבוצת הנטוורקינג שלהם. ביקשתם המלצה ושם או שניים בלטו במיוחד, אפילו בצורה קיצונית בהשוואה לשאר אנשי המקצוע? לא בטוח שאלה המלצות שמקורן מניסיון עבודה משותף אלא דווקא מחיבור עסקי יזום מראש או גרוע מכך, ממנגנון המלצות אוטומטי.

ראשית, ודאו שלא מדובר בבוטים או פרופילים פיקטיביים על ידי כניסה לכמה מהפרופילים הממליצים ובחינתם בעין ביקורתית. העדיפו משתמשים שיש לכם עימם מכרים משותפים, איתם תוכלו להתייעץ במידת הצורך, והימנעו מפרופילים שחסרים בהם מאפיינים בסיסיים, כמו תמונת פרופיל, עמוד עסקי, חברים אמיתיים ופוסטים מקצועיים שמעידים על הלך הרוח העסקי שלהם.

בחנו את תיק העבודות של איש המקצוע בשבע עיניים

בשוק מוצף כמו היום, כשבוני האתרים כבר לא חייבים לדעת תכנות או עיצוב, חשוב לראות אתרים שבנו ולבחון את תיק העבודות שלהם בתשומת לב. האם כל האתרים שלהם דומים? האם ממש ניתן לראות שהם מסתמכים על אותן תבניות קבועות ולא מחדשים, או שכל אתר שלהם עומד בפני עצמו? האם הם עושים רק עמודי נחיתה בסיסיים או אתרים מלאים עם מספר עמודים וניווט ביניהם? האם לכל לקוח שלהם יש חשיבה שיווקית ומבדלת? האם ניתן להבין מהאתר מה המסרים שהעסק מנסה להעביר? האם נראה שנעשתה חשיבה על קהל היעד הספציפי של האתר ובמסלול השיווקי אותו יעבור הגולש?

בנוסף, מה רמת העיצוב של אותו בונה אתרים? האם יש שימוש בסקאלת צבעים קבועה שחוזרת כחוט השני לאורך האתר? האם אתם רואים פונט שמעביר את ה"וייב" של המותג? האם נשמרת אחידות של שפת המותג? האם האתר בנוי בצורה ברורה, אחידה והרמונית? את כל אלה ניתן לראות אם עוברים על מס' אתרים אותם מציג אותו בונה.

אם הסנדלר הולך יחף, כנראה שהנעליים לא משהו

היכנסו גם לאתר של אותו בונה. הסנדלר לפעמים הולך יחף, אבל כשמדובר בעיצוב ובניית אתר, כדאי שהאתר שנראה יהיה מעוצב ובנוי למשעי. כשאין לקוח בצד השני, שנותן הערות ודגשים, בונה אתרים לא מקצועי לרוב "יפול" בדברים הקטנים: חוסר אחידות כללית, חוסר הקפדה על שפת המותג או אי קיומה בכלל, טעויות רספונסיביות ועוד. כל הנ"ל יכולים להוות אינדיקציה לחוסר מקצועיות שלא עברה עין נוספת.

פס יצור או אתר בוטיק? אתר תדמית כשמו כן הוא, תפקידו להעביר ואפילו ליצור ולמצב את התדמית של העסק שלכם. סביר להניח שיעברו כמה שנים לפני שתבצעו שינוי מהותי בעיצוב או בארכיטקטורה. לכן עצתי היא להשקיע בעבודה מקצועית של מישהו עם הוכחות יכולת, שמעודכן במגמות ושיוביל את הפרוייקט קדימה. אדם כזה צריך מצד אחד לקרוא את השוק ולהבין בדיוק מה אתם צריכים עוד לפני שאתם הבנתם, אך מצד שני להיות פתוח לשמוע אתכם, את הרעיונות שלכם, לתמרן ולשנות מעט בדרך.

הצעת מחיר צריכה לכלול איפיון של העבודה

בקשו הצעת מחיר, אבל כזו שגם כוללת איפיון כללי של האתר, כבר במעמד הצעת המחיר. שימו לב כמה עמודים כולל האתר? לא כל "אתר" עם תפריט ניווט עליון שמאפשר מעבר בין "אודות" ל"שירותים" הוא אכן אתר. לפעמים זה פשוט One Pager, עמוד אחד אותו ניתן לגלול אך אין בו עמודים נוספים, מקסימום תפריט ניווט עליון שמקפיץ למקטעים שונים. One pager שכזה יכול להתאים לחלק מבעלי המקצוע, אך כשמו כן הוא - יש בו עמוד אחד בלבד, עם טעימה קלה מכל נושא.

שימו לב גם למה לא כוללת ההצעה. בונה אתרים מקצועי יחשוף בפניכם מראש אלמנטים חשובים נוספים שעליכם לדעת ולהחליט בגינם החלטות חשובות: היכן האתר מאוחסן? כמה זה עולה? ומה הסיבות לפערים במחירים, שיכולים להגיע למאות אחוזים בין חברה לחברה?

בנוסף, הנגשת האתר לבעלי מוגבלויות - כן או לא? אחריות, תוספים, כמה תוכן יוזן ומי רוכש את התמונות? האם תינתן הדרכה בסיום הבנייה לצורך תפעול עצמאי בעתיד ואפילו האם יתקיימו פגישות פיזיות או איך מעבירים תיקונים? את כל אלה ראוי להבין מראש.

ודאו שהאתר שלכם באמת שייך לכם

אני שומעת לא מעט פעמים על לקוחות שחתמו על חוזה שבמסגרתו האתר שייך למפתח ולא להם. כך הם מסונדלים לאותו איש מקצוע. ודאו בחוזה שלאחר גמר העבודה האתר שייך לכם ואתם יכולים לעבור איתו לכל איש מקצוע אחר, לבחירתכם. אל תסתפקו בהתחייבות בעל פה וגם לא בכתב, אלא דרשו מבעוד מועד לקבל את כל פרטי הגישה לשרת המארח ולמערכת הניהול של האתר, כולל כל צדדי ג' המעורבים. לשם כך, חשוב לקבל המלצות על סמך ניסיון עבר בלבד, ואפילו ליצור קשר עם הלקוחות אותם בונה האתר מציג בפורטפוליו שלו.

לסיום נדגיש, ישנה סקאלת מחירים גדולה מאוד, כשם שיש קשת רחבה מאוד של אתרים. אין נכון ולא נכון וכמו בכל מוצר צריכה, גם כאן - חשוב להבין מראש על מה משלמים ועם מי נכנסים להרפתקה שיכולה להיות ארוכה, ולכן רצוי שתהיה נעימה ותענה על הציפיות.

אלה הרש היא מעצבת גרפית ובונת אתרים, בעלים של "הרש תקשורת ואסטרטגיה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully