וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם הסברה חדש הופך סרטונים אנטי-ישראלים לפרו-ישראלים באמצעות AI

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 16:02

סטודנטים מאוניברסיטת בר אילן פיתחו כלי AI מהפכני שירתום את תומכי ישראל למאבק ההסברתי תוך שניות בודדות וללא מאמץ

התשובה של FreeTruth לסרטון ההשמצות של סוזן סרנדון./FreeTruth

FreeTruth הוא מיזם הסברתי שנועד לעודד את אוהדי ישראל להצטרף למאבק ההסברתי במינימום מאמץ ומסייע להם להפריך טענות מוטות או שקריות העולות בסרטונים ברשתות החברתיות. הטיעונים שנוצרים באמצעות AI מועברים לצופה באמצעות פרייה - דמות מלאכותית שמייצגת את ישראל ברשת ונוצרה בדיוק למטרה זו.

FreeTruth החל משיתוף פעולה של רום גולן, סטודנט במחלקה להיסטוריה ופילוסופיה ויריב גבריאל, מפתח בחברת env0, אשר ממנה הצטרפו המתכנתים אור לוינגר ואיתמר מלכה, וגל לוי, בוגר בר-אילן לתואר בביולוגיה חישובית.

"כמו ישראלים רבים, גם אנחנו נבהלנו מהכישלון ההסברתי החרוץ בזמן המלחמה, והבנו שהוא נובע במידה רבה מהנחיתות המספרית המובהקת שלנו" אומר יריב. "חוסר הנוכחות שלנו ברשתות החברתיות מפנה את הבמה עבור משפיענים אנטי-ישראליים שמפיצים פייק ניוז בוטה, אידיאולוגיה אנטישמית ונרטיבים הזויים במיוחד".

הסברה אפקטיבית באפס מאמץ

כמו שמלמדים בחוג לתקשורת, 'המדיום הוא המסר', ובמדיום פופולרי כמו Tiktok, ברור שלא ניתן לקיים דיאלוג ראוי והולם. "לשכנע בנאדם בטיקטוק לתמוך בדעה לא פופולרית זו משימה קשה" מסביר רום. "הרבה יותר קל לערער על הקיים ולגרום לספק ראשוני". הכלי שפיתחו משתמש ב-AI כדי לנתח סרטונים אנטי-ישראלים, להוציא מהם את הנושא המדובר, ובתוך דקה או שתיים להפיק באופן אוטומטי סרטון תגובה אשר יגיב ויפריך את השקרים הנטענים נגדנו.

כיפת ברזל דיגיטלית?

חלק נכבד מהמיזמים ההסברתיים כיום עוסקים בניטור של סרטונים פרו-פלסטינים תוך דיווח הכולל פניה לגורמים האחראיים שיפעלו לשם הסרתם. רום טוען ש"מדובר במאמץ רב שלבסוף מתנקז לכדי טיפה בים. אותו דבר גם לגבי התגובות לפוסטים השונים - תגובות על גבי תגובות שהן בסוף לא יותר ממלחמת חפירות".

FreeTruth מזמינים אתכם לקחת חלק במאבק ובמקום להגיב לסרטון שעצבן אתכם, ליצור סרטון משלכם שיגיב לטענות שעלו בו. כל שעליכם לעשות זה לשלוח אל עמוד הטלגרם של FreeTruth את הקישור של אותו סרטון ובתוך זמן קצר תקבלו סרטון תגובה מוכן להפצה. "על כל סרטון שלהם אנחנו מסוגלים ליצור עשרות ומאות סרטוני נגד שונים, ובעצם לצמצמם באופן ניכר את הפער המספרי" הסביר גל.

האופן שבו הכלי משתמש בתכנים אנטי-ישראליים מכוון את סרטוני התגובה המופקים ישירות אל קהל עוין, בצורה שתמנע מהם לדווח באותה הקלות אשר היו מדווחים על סרטונים פרו-ישראליים מובהקים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לאן אתם מתכוונים להמשיך מכאן?

"אנחנו עובדים קשה ובהתנדבות מדי יום כדי להמשיך בפיתוח הרעיון" מספר רום. אנחנו מאמינים שמדובר בכלי שובר-שוויון ורוצים שכמה שיותר אנשים יפיקו דרכינו סרטוני תגובה כדי להגדיל את הנוכחות שלנו ברשתות. השאיפה היא שהדמות המלאכותית של פרייה תשבור את הרשת ושבעתיד הלא רחוק היא תדבר לא רק באנגלית, אלא גם בספרדית, צרפתית, סינית ואפילו ערבית כדי לחשוף את האמת מסביב לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully