וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשק הישראלי משתפים תובנות מפעילות ההסברה

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 11:12

כבר למעלה מחודש וחצי שמנהלי השיווק הבכירים בישראל פועלים ברשת ובשטח כדי לחזק את תדמיתה של המדינה בעולם, לצד עבודתם השוטפת. כעת, הם משתפים תובנות חשובות מהפעילות וקוראים לישראלים נוספים להצטרף למאבק ההסברה

שילוט דיגיטלי על גבי משאית מציג את תמונות החטופים לנהגים ועוברי אורח בוושינגטון./עמית דניאל.

בעתות משבר, תפקידן של מחלקות השיווק הוא קריטי יותר מתמיד. במקום חודשים של תכנון, הן נדרשות לפעול במהירות ולהסתגל למציאות משתנה. עליהן לזהות בזריזות את צרכי הקהלים השונים ולספק מענה מותאם. עכשיו, הן ממלאות תפקיד מכריע נוסף בהתמודדות עם אתגרי המציאות המשתנה - שיקוף של המציאות הישראלית לעולם. וכשהמוני מפגינים צועדים בכל רחבי העולם וקוראים לשחרור פלסטין "מהנהר ועד לים", להסברה הישראלית יש פער תודעתי עצום לגשר עליו.

לחזק את ההסברה, לא משנה מה

''עם תחילת הלחימה זיהינו פערים ביכולת להביא לידי ביטוי את הצד הישראלי במאבק הצודק שלנו, אז החלטנו לפתוח חמ"ל הסברתי. הוצאנו קול קורא לגיוס מתנדבים ויצאנו לדרך.'' אמר תומר אולמן, סמנכ"ל השיווק של חברת סלע בינוי.

''המטרה הייתה להביא כמה שיותר מתנדבים מתחומים שונים. גייסנו את רמי רוזן, ראש מטה במשרדי ממשלה בעברו, על מנת שינהל את האופרציה, ולצידו מתנדבים דוברי שפות שונות מתחום התקשורת, בעלי ניסיון בניהול קמפיינים ציבוריים, בימוי ועריכת וידאו, אנשי שיווק דיגיטלי, כותבי תוכן ועוד", מספר אולמן.

"כבר ביום הראשון הגיעו לחמ"ל למעלה מ-50 מתנדבים בעלי כישורים מגוונים, והבנו שזכינו בחומר אנושי מצוין שיעזור לנו לקדם את היוזמה בצורה הטובה ביותר. מאז, דייקנו מסרים, נלחמו בפייק ניוז, ביצענו תחקורים לניצולים במסיבה ולמשפחות שרצו לזעוק את הסיפור החוצה וחיברנו אותם עם הכתבים הזרים. כל מחלקה בחמ"ל פעלה בתחום שלה והמסקנות שעלו היה הצורך בחידוד פעולות ההסברה לטובת הפצת הסיפורים מהזווית האימהית והנשית."

בסרטון הבא, חומר תיעודי שנוצר בחמ"ל פורסם בתקשורת הזרה וחשף לעולם את גודל הזוועות שהתרחשו בעוטף עזה:

"מדובר על אירוע מורכב מאוד בסדר גודל שלא היה בעולם ולמרות זאת, בכל יום שעבר שכללנו את המערכת, למדנו תוך כדי תנועה, והגענו להישגים רבים. הדהדנו את הזוועות לכלי תקשורת בינלאומיים, יצרנו תוכן מקורי שהופץ ברשתות החברתיות, יצרנו חיבורים וגייסנו תרומות", מסכם אולמן.

החשיבות של סטוריטלינג

גם עמית דניאל, סמנכ"לית השיווק בחברת Checkmarx, משתפת בחוויה דומה: "מתחילת המלחמה, בשיתוף מתנדבים נוספים מהצוות שלי וסמנכ"לי שיווק אחרים, אנחנו עובדים עם משפחות החטופים על מנת לייצר ראיונות לכלי תקשורת מובילים, שיחשפו את הסיפורים שלהם וישאירו אותם בתודעה."

'לדבריה, 'נוצרו שיתופי פעולה מדהימים עם מתנדבים בתחומים כמו עריכה, בימוי, מוזיקה ועוד, על מנת לייצר סרטונים ולפרסם אותם ברחבי העולם. לדוגמה, אחת היוזמות היא פרויקט TAKEN, במסגרתו יצרנו סרטונים של הילדים החטופים, ופרסמנו אותם על גבי משאיות עם מסכים דיגיטליים בערים ראשיות בארה"ב ובאירופה."

שילוט דיגיטלי על גבי משאית מציג את תמונות החטופים לנהגים ועוברי אורח בוושינגטון./עמית דניאל.

דניאל אומרת ש"אנשי שיווק המתמחים בסטוריטלינג ומבינים מהם האמצעים הנכונים כדי לפגוש את הקהלים, חייבים לעזור למשפחות בכל האמצעים כדי להחזיר את החטופים הביתה. אנחנו עושים זאת על מנת לגרום למדינות, ארגונים ואזרחים שתומכים בצד השני או שיושבים על הגדר להבין את הסיטואציה ולרתום אותם לפעולות אקטיביות."

דיווח מהשטח - גם בזמן המילואים

שחר פלד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי ומנהל השיווק בחברת הסייבר Jit משתף כי "ברמת החברה, הרגשתי תמיכה מאוד גדולה כבר מהרגע הראשון שיצאתי למילואים. המנהלים יצרו קשר עם העובדים ומשפחות חיילי המילואים ודאגו לצרכיהם השונים, ובכך איפשרו לי ולשאר העובדים שגויסו להתרכז בלחימה בשטח. מלבד הלחימה, התראיינתי באמצעות דובר צה"ל לכלי תקשורת בארה"ב, צרפת, אנגליה, גרמניה, יוון ועוד, ואני חושב שהזירה הזו משמעותית מאוד ללגיטימציה הבינלאומית.''

פלד מסביר: ''אם כל אחד מאיתנו ישקיע שעה ביום לפרסם תכנים בהתאם לאלגוריתמים של הרשתות החברתיות - ויש הסברים לכך אצל משפיענים ישראלים ברשתות - הדבר ישפיע על מעגלים רבים ורחבים מאוד. כמו כן, אם כל אחד מאיתנו יפעיל כמה מחבריו בעולם להפיץ תכנים לטובת ישראל, נוכל להגדיל משמעותית את כמות החשיפה של התכנים הללו. זה קרב חשוב מאוד."

רוצים להצטרף למאמץ ההסברה? המשפיענית הלנה חסון מביאה טיפים חשובים לעבודה נכונה עם האלגוריתמים של אינסטגרם:

גיוס תרומות מיהודי התפוצות

את המכה הקשה שספגה ישראל מרגישים גם יהודי העולם. החברות UST ו-CyberProof רתמו את הקהילה היהודית בלוס אנג'לס כאשר גייסו, במאמץ משותף, יותר מרבע מיליון דולר לטובת שיקום כפר עזה ולטובת צרכיהם של חברי הקיבוץ בטווח המיידי והארוך. החברות מתכננות שני אירועי התרמה נוספים, שיתקיימו בסוף נובמבר ובדצמבר.

יובל וולמן, נשיא חברת סייברפרוף וחבר הנהלת UST, ממובילי היוזמה, מספר: "הטבח שבוצע ב-7 באוקטובר והמלחמה שמתקיימת כרגע בעזה אינה רק מתקפה על ישראל, אלא על העם היהודי כולו. אנחנו רואים אירועים אנטישמיים חריגים בהיקפם במקומות רבים בארה"ב ובשאר העולם המערבי. המתקפה של חמאס, שמזכירה את אופן הפעולה של דאע"ש, הופנתה ליסוד קיומנו כיהודים. לכן, במובן מסוים, כלל יהודי העולם, גם אלו שאינם חיים בישראל, חולקים את גורל ניצולי כפר עזה. הקיבוץ שיוקם בוודאי לא יהיה אותו מקום, אבל נעשה כל שביכולתנו על מנת שהוא יקום בשנית וחיי הקהילה המשגשגים יחזרו למסלולם".

הסברה והנגשת מידע - גם לבעלי מוגבלויות

ניב אימבר, סמנכ"ל השיווק של חברת User1st הישראלית, המפתחת טכנולוגיה בתחום הנגישות הדיגיטלית לאתרי אינטרנט ואפליקציות דיגיטליות מספר כי "כבר בתחילת המלחמה הבנו שנוכל לתרום דרך חזית מאמץ הסברה שיבטיח שמידע חיוני יונגש עבור אנשים עם מוגבלויות, המהווים 20 אחוז מהאוכלוסייה. פניתי אל ארגונים וחברות המספקים שירותי מידע לתושבי העוטף והצעתי להם שירות ללא עלות, במסגרתו יבוצעו עבורם בדיקות נגישות והתאמות המבטיחות שהתוכן המסופק נגיש לאנשים עם מוגבלויות באמצעות קוראי מסך, טקסט חלופי וטכנולוגיות מסייעות אחרות".

ניב מוסיף ואומר כי זוהי חובתו המוסרית: "בתקופת לחימה, אנשים עם מוגבלויות נשענים על תכנים דיגיטליים, וללא נגישות באתרים, הם בעצם הופכים למנותקים. אני קורא לבעלי אתרים המעוניינים להשפיע לטובה לאמץ עקרונות עיצוב כוללניים: ספקו טקסט חלופי לתמונות והעדיפו תקני נגישות לאינטרנט. בכך כולנו הופכים שותפים להסברה ולשיתוף הוגן של מידע."

כל אחד יכול

לסיכום, ניצול הידע האישי יכול לסייע בהסברה אפקטיבית וממוקדת לטובת מדינת ישראל בזירה הבינלאומית. שילוב נכון בין המיומנויות שלכם, יאפשר להעביר מסרים חשובים בצורה בהירה ומשכנעת. נצלו את הכלים שיש ברשותכם ופעלו בדרך שנראית לכם נכונה במטרה להציג לעולם את האירועים שהתרחשו פה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully