וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהקורונה ועד "חרבות ברזל": כך תנהלו את המשאב האנושי בחירום

אורן לביא

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 9:53

מלחמות ומשברים מצריכים יישום אסטרטגיה וטקטיקה ניהולית המשלבת אחריות, אנושיות, מקצועיות ומהירות תגובה. אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המונה כ-1,800 עובדות ועובדים ואמון על ביטחון המזון של הציבור הישראלי, משתף את וואלה בצעדים הניהוליים שעזרו לו

מתנדבים בחקלאות בעוטף עזה/המוס"ל

המשאב האנושי תחילה

תנו מענה מקצועי יזום לצד מענה אנושי לפניות עובדים. עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" היה לנו ברור שיש לשלב בין מענה לצרכים גורפים לבין ייזום פעולות ממוקדות רווחת עובדים, ולכן בנינו מנגנון שאפשר לעובדים לעבוד מהבית וכן יזמנו פעילויות לילדים במשרד, לטובת הורים המגיעים עם ילדיהם. בד בבד, שלחנו מארזים למאות עובדים המשרתים במילואים ולמשפחות ויזמנו קשר שוטף עם עובדים במעגל השכול, בני ובנות משפחה של נעדרים, חטופים ומפונים.

בנוסף לכך, עודדנו את נשות ואנשי הצוות לפנות לגורמי מקצוע בתחום העזרה הטיפולית ולגורמי הארגון האמונים על תחום חשוב זה, וקיימנו סדנאות חוסן, המעניקות כלים פרקטיים הן לסגלי הניהול והן לנשות ואנשי הצוותים.

ניוד בעלי תפקידים לצרכי חירום חיוניים

משבר הוא זמן לייעל מהלכים תוך שימוש במקסימום כוח אדם קיים ולכן מומלץ לערוך מיפוי עם מנהלות ההון האנושי בארגון, להגדיר אילו תפקידים חיוניים לחירום ומאוישים, אילו יש לאייש ואילו בעלי תפקידים מאיישים תפקידים שאינם חיוניים לעת הנוכחית, אותם נסב לטובת תפקידים חיוניים כמו צוותי חמ"ל, קשר ישיר עם הציבור ועם אוכלוסיות היעד של הארגון.

קשר ישיר עם קהלי היעד של הארגון

אם ניקח לדוגמה את משרד החקלאות הרי שלו יש שני קהלי יעד עיקריים - האחד הוא קהל החקלאים והחקלאיות והשני הוא הציבור הישראלי, הרוכש את התוצרת החקלאית הטרייה, ועבורו אחראי המשרד על ביטחון המזון. במהלך ימי המלחמה בפרט יוזם משרד החקלאות סיורי שטח והתנדבויות במשקים חקלאיים עם הצוותים המקצועיים וכלל דרגי ההנהלה, לאחרונה קיים המשרד זום פתוח לשאלות ותשובות עם החקלאים וכל אלו לצד העשייה השוטפת. כל מאמצים אלו מתקיימים במקביל למתן מענה רשמי טלפוני, באמצעות האי-מייל של חמ"ל 'חרבות ברזל' וכן באמצעות מוקד השירות הפועל 24/7. זכרו - ככל שהקהל יהיה מחובר אליכם כך הוא ישתף יותר פעולה ויסייע לכם להשגת כלל המטרות המקצועיות. קהל שמרגיש מנותק הוא קהל במצב התנגדות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הנגשת שירותים חיוניים באתר הרשמי שלכם

במצב חירום יש לעבור למצב של הסברה בחירום והמאמץ כולל גם את עדכון האתר הרשמי של הארגון ואת שלל הפלטפורמות הדיגיטליות שלו. ככלל יש לבצע אפיון מהיר והתאמות של אזורים מבוקשים באתר בחירום כמו לשוניות פיצויים, מתנדבים, שאלות נפוצות ותשובות (של קהל היעד), דרכי התקשרות מהירות (בקליק) ולהנגיש אותם לקהלי היעד.

מפגשים אישיים ולא רק מקצועיים עם הצוותים

חשוב לשמור על קשר רציף עם העובדות והעובדים שלנו לכן בין אם אתם ראשי צוותים, מחלקות או מנכ"לים צרו בלו"ז מופעים קבועים לטובת מפגשים קבועים ופתוחים עם הצוותים. אם אתם מנהלים ארגון של מאות עובדים ומעלה מומלץ לקיים זום ארגוני מאחד בסגנון "קבלת שבת" (שלוש שעות לפחות לפני כניסת שבת על מנת להתחשב בכל אוכלוסיות העובדים) או מפגש פתיחת שבוע של עדכונים לצד שאלות ותשובות, לרבות עם דרג הניהול הבכיר.


אורן לביא הוא מנכ"ל משרד החקלאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully