וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטא מצמצמת את השיח הפוליטי וההשלכות על ההסברה הישראלית מדאיגות

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 11:00

החלטתה הגורלית של מטא כי תכנים בעלי זיקה פוליטית לא יקודמו באינסטגרם ופייסבוק מעמידה בסכנה את מאמצי ההסברה הישראליים. איך זה הולך להשפיע על דעת הקהל העולמית וכיצד ניתן לעקוף את האיסור החדש כדי להילחם באנטישמיות הגואה?

מודעות חטופים ישראליים הושחתו באוניברסיטת הרווארד ונכתבו עליהם מסרים אנטי- ציוניים, ינואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מודעות חטופים ישראליים הושחתו באוניברסיטת הרווארד ונכתבו עליהם מסרים אנטי- ציוניים, ינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בזמן שפייסבוק חוסמת תכנים פוליטיים, פרוייקט ההסברה המחתרתי ISRAEL SLINGSHOT נלחם באנטישמיות באמצעות טכנולוגיית אוסטרלית מתקדמת.

אמנם רק לאחרונה נחשפנו כולנו למושג ההסברה, וליכולות שלו לסייע למדינה במלחמה, אבל כבר בקרוב הדרך בה נעשה הסברה תשתנה באופן משמעותי. הרשתות החברתיות כבר לא יהיו פלטפורמה רלוונטית לתכנים פוליטיים.

השינוי הזה של מטא קורה בזמן שישראל נמצאת בעיצומו של קרב על דעת הקהל הבינלאומית. מלחמת ההסברה היא קריטית לטווח הארוך ומשפיעה על ביטחונם של יהודים בארץ ובחו"ל יותר מכל מערכה אחרת. החשש הוא כי לאחר הטמעת השינויים, ההסברה הישראלית תחווה פגיעה קשה ומשמעותית.

רבים תוהים מה יהיו ההשלכות של המהלך על עתיד ההסברה הישראלית והמאמצים למגר את ביטויי האנטישמיות ברשת. אמנם גם תכנים פרו פלסטינים לא יקודמו, אך הנרטיב הישראלי מלכתחילה תפס פחות נפח בתקשורת הבינלאומית ולכן נקודת הפתיחה שלנו מורכבת יותר.

קמפייני ההסברה שהוצגו באתרי החדשות הבינלאומיים.. יח"צ,
קמפייני ההסברה שהוצגו באתרי החדשות הבינלאומיים./יח"צ

הדר אשוח, מנכ"ל AdFreeway מסביר: "הסיבות לכך שהנרטיב הישראלי לא מהדהד באתרי הסושיאל מגוונות אבל בעיקרן, האלגוריתמים של הרשתות החברתיות מקדמים תכנים רגשיים ובעלי תוכן ויזואלי שמושך את העין, ובעוד שהגולשים הפרו פלסטיניים משתמשים בתמונות גרפיות ובסרטונים קשים כדי להעביר את המסר, ההסברה הישראלית עד לאחרונה השתמשה בעיקר בטיעונים הגיוניים ובטקסטים כתובים - שזוכים לפחות הקלקות ולכן גם פחות קידום ברשתות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

להגיע דווקא למתנגדים

פרויקט חדש בשם ISRAEL SLINGSHOT עושה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, לוקח את התכנים והקמפיינים הפרו ישראלים ושם אותם במקום הראוי להם - אתרי החדשות הגדולים בעולם שלא פעם הואשמו באנטישמיות: אל ג'זירה, ה-BBC, CNN ועוד. האתרים נבחרים באמצעות שימוש באלגוריתם המתקדם של החברה, שיודע לזהות היכן גולשים קהלי היעד הפוטנציאליים ומטרגט אותם באופן אקטיבי.

הרעיון נולד מתוך הבנה עמוקה של חשיבותה של מלחמת ההסברה. הפרויקט פועל להפצת מסרים ישראלים אותנטיים ומבוססי עובדות לקהל בינלאומי רחב, תוך שימוש בטכנולוגיות הפרסום של החברה - ולמעשה עוקף את האיסור של הרשתות החברתיות המסורתיות - תוך קידום פרסומים ברשת הפתוחה, ולא באמצעות הרשתות החברתיות.

במסגרת הפרויקט, קמפייני ההסברה של הגופים המובילים במדינה מועלים לאתרים כפרסומות שנועדו למשוך את תשומת הלב של הגולשים הפרו פלסטינים, ולגרום להם לראות זוויות נוספות של הקונפליקט. בין היתר פורסמו תמונותיהם של בני משפחת ביבס וחטופים נוספים, וקמפיינים שמציגים את הצד האנושי של חיילי צה"ל והעשייה המדוייקת שלהם כדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים ברצועה."

הקרב על ההסברה הישראלית

העולם הדיגיטלי עובר שינויים משמעותיים, והקרב על דעת הקהל הבינלאומית הוא קריטי לביטחון ישראל והעם היהודי ככלל. איך יראה עולם בו הרשתות החברתיות, המקום בו רוב בני האדם מבלים את רוב שעות היום, יהיה נקי מפוליטיקה? האם לכולנו יהיה אכפת פחות, או שהאמת פשוט תאבד משמעות וכל אחד יחליט על דעת עצמו מה אמיתי? בזמנים כאלה פרויקטים כמו סלינגשוט מאפשרים לנו להמשיך להפיץ הסברה בעולם, גם אם זה אומר שמעכשיו נצטרך לחשוב מחוץ לקופסת הרשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully