וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאונד הוא חלק בלתי נפרד ממיתוג. מה הסאונד שלכם?

ניב כהן

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 10:06

מותגי על כמו מיקרוסופט ונטפליקס כבר הבינו מזמן את כוחה של המוזיקה להשפיע על המוח והם משתמשים בסאונד כדי לחבר את הקהל שלהם למותג. ומה עם המותג שלכם?

ניב כהן מדבר על המיתוג המוסיקלי של AllJobs?/ניב כהן

לרוב המותגים יש מיתוג ויזואלי, אבל מה עם מיתוג מוסיקלי?

אם תשמעו רעש ממש חזק משום מקום, מה יקרה לכם בגוף? אם תשמעו מישהו צוחק, מה יקרה לכם בזווית הפה? הגוף שלנו מגיב לסאונד באופן אוטומטי וסאונד טוב, כזה שמושך תשומת לב ומניע לפעולה, יכול להיות משמעותי מאוד לזכירות המותג.

כחברה שמייצרת סאונדים עבור מותגים, השאלה הראשונה שאנחנו שואלים מותגים היא מה הסאונד של החברה שלכם, איזה זיהוי קולי יש לכם? לעיתים רק שם האסימון נופל והם מבינים שאין להם קול בעולם. יש להם ספר מותג שבו ניתן להבין את ערכי החברה, הצבעים, הלוגו והאג'נדה, אבל אין להם זיהוי קולי - כזה שנותן להם חתימה קולית מיוחדת וייחודית משלהם.

חשוב להבין שדרך מוסיקה הרבה יותר קל להעביר אינפורמציה על מותג, ולהפוך את ערכי המותג לשפה מוסיקלית שמספרת את הסיפור באופן שבא לנו לשמוע אותו וקל לנו לזכור אותו. למשל, האם המותג הוא עדכני? לכל המשפחה? דיגיטלי או אורגני? יותר מזה, סאונד יכול לגרום לנו להבין האם בטוח או מסוכן לקנות מאותו מותג. הקהל שומע, מזהה, מבין את ה- Tone & Style של המותג, ולפי זה מגבש את דעתו על המותג באופן כל כך מוצק שכמעט ואי אפשר לשנות אותה.

מכיוון שמוסיקה היא בלתי נראית, היא יוצרת סוג של מניפולציה רגשית על המוח, בלי שנהיה מודעים לזה בכלל, מה שגורם למותג להפוך להיות זכיר בקלות. מוסיקה מפעילה רגש וכאשר רגש מופעל, הוא תמיד יצרוב זיכרון חדש ואף יגרום לקהל להתאהב במותג באופן כזה שהוא יהיה מוכן לישון ברחוב מול החנות לילה לפני השקת מוצר חדש.

נשמע מוכר?

חשבו רגע על צלילי מותגים שאתם זוכרים: מנעימת הפתיחה של ווינדוס, הצליל של נטפליקס, חברת הסרטים פוקס ועד מקדונלד'ס. יותר ויותר מותגים מבינים שדרך סאונד ומוסיקה הם יכולים למכור יותר, להיות יצירתיים יותר בדרך שבה הם משתמשים בסאונד, למשוך תשומת לב, להיות זכירים, לחבר את הקהל שלהם למותג והכי חשוב, להפוך את הקונים שלהם לכאלה שמאמינים במותג ואוהבים אותו בכל ליבם כי הם מרגישים חלק ממנו.

חשוב לזכור שמוסיקה מדויקת היא קיצור דרך ללב הצרכנים, כי היא יוצרת שינוי תודעתי בתת מודע ובמודע. את זה אנחנו עושים עם השיטה שפיתחנו.

לדוגמא, בפרויקט האחרון שעשינו עם חברת AllJobs, עשינו מספר דברים בשביל להלחין את הלוגו. הדבר הראשון, הלחנת השם - All Jobs לבחור נכון! השירה של השם הייתה מלאה בשביל להדגיש את המסר הכולל. בנוסף, הוספנו צליל בלינג שמסמל קבלת מייל, הודעה, הטופס נשלח ועוד. ומתחת לכל זה, ישנה מנגינה וביט 808 שחוזרים על עצמם ויחד יוצרים את הסאונד ללוגו.

אנשי מכירות? 30 אלף משרות מחכות לכם באתר./AllJobs

אז איך יוצרים סאונד איכותי וקליט למותג?

יצירת רגש - אחת הדרכים היא בחירת סולמות ובחירת כלים מדויקים שדרכם ניתן ליצור את הרגש שרוצים, לעורר ולשנות את האופן שבו אנשים מרגישים ותופסים מותג. בחירה מדויקת של כלים למיתוג מוסיקלי תייצר חוויה עוצמתית ומעוררת השראה. היא תיתן למי שמקשיב לה מידע מדויק על המסר שהמותג רוצה להעביר והרגש שהוא רוצה לעורר.

לדוגמא, נשתמש בפסנתר וסולם מינורי כשנרצה לעורר התרגשות; עבור רגש של נוסטלגיה או עצב נשתמש בכינורות בסולם מז'ורי; בשביל ליצור דרמה, מתח או התפעלות נשתמש במוסיקה מהירה ובמוסיקה איטית כדי להרגיע.

יצירת נוסטלגיה - דרך מוסיקה אפשר להבין באיזה רגש מדובר גם אם לא מבינים את השפה. אפשר להבדיל בין משהו שמח, עצוב או מרגש. ניתן לקחת שיר ישן, לפרק ולהרכיבו מחדש ולהתאימו למה שקורה היום, כדי להפוך מותג עם תפיסה ישנה למותג בעל ניחוח עדכני. בחירת צלילים עדכניים שמחברים והופכים את העולם הישן לעולם החדש גורמים לצופים להרגיש שזה משהו מוכר שהם שמעו כבר.

זיקוק ערכי המותג לצליל קצר וקליט - דרך נוספת היא להלחין את ערכי המותג. למשל לקרוא את ספר המותג ולהפוך את הערכים למשהו שניתן לשמוע אותו. לדוגמה, אם שם המותג מורכב משתי הברות אז הלוגו הקולי שלו יהיה מורכב משני צלילים. אם רוצים הרגשה של בית וישראליות נשתמש בגיטרות אקוסטיות. זה כוחה של מוסיקה, מעבר למילים ולתמונה. אחרי הכל, משקה מוכר הוא רק משקה עם לוגו ועטיפה, אך מה שנותן את החוויה האנושית היא המוסיקה שמלווה אותה, צליל המזיגה, הקרח והלגימה, שמחבר את האנשים למותג.

חזרתיות על שם המותג - לאחר שבחרתם סאונדים והתאמתם אותם לקהל היעד ולווייב שהמותג רוצה להעביר, בין אם באמצעות שבירת קצב שיוצרת זכירות או הלחנת הוק מוסיקלי של כמה אקורדים או כמה מילים שמופיעים בכל תוצרי החברה, תרצו לחזור ולהשתמש בהם בכל פעם שתציגו את הלוגו, ככל שהמדיה מאפשרת זאת.

לסיכום, מוסיקה היא הכוח הכי חזק בטבע ויש לה השפעה עצומה על בני אדם. אז האם אתם יודעים איך המותג שלכם נשמע?


ניב כהן הוא יוצר ובעלים של knob Music

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully