וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שווקי נישה רווחיים לחנות דיגיטלית מצליחה

יותם לין

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 15:52

ענקיות הדיגיטל שינו את תרבות הצריכה והעלו את קרנן של חנויות הדיגיטל הקטנות. צרכנים שהתרגלו לקנות ברשת ומחפשים מוצר נישתי יחפשו אותו קודם כל באינטרנט. אז אילו נישות מבטיחות קיימות היום בשוק המסחר האלקטרוני, ולמה שווה להשקיע בהן?

שיווק נישה מנצל את היתרונות הייחודיים שלכם בתחומים ספציפיים כדי להציע ללקוחות מומחיות ללא תחרות.. Unsplash
שיווק נישה מנצל את היתרונות הייחודיים שלכם בתחומים ספציפיים כדי להציע ללקוחות מומחיות ללא תחרות./Unsplash

הבחירה בנישה היא בחירה אסטרטגית, הדורשת זיהוי והבנה מפורטים של צרכי הצרכן והשוק הספציפי. לפי נתוני פורבס שהתפרסמו לאחרונה, עד 2027, 23% מהרכישות הקמעונאיות צפויות להתבצע באינטרנט. אמזון אחראית ל-37.6% ממכירות המסחר האלקטרוני, נתח השוק הגבוה ביותר מבין כל חברות המסחר האלקטרוני, המסתכם בלמעלה מ-2.8 מיליארד צפיות בשנה. אליאקספרס מגיעה למקום השני עם 952 מיליון צפיות בשנה, בעוד eBay במקום השלישי עם 872 מיליון.

לפני הכל, מה זה בכלל שוק נישה?

שוק נישה הוא פלח מאוד ספציפי של צרכנים החולקים מאפיינים ולכן צפויים לקנות מוצר או שירות מסוים. כתוצאה מכך, שווקי נישה כוללים קבוצות קטנות וספציפיות ביותר בתוך שוק יעד רחב יותר שאולי המוכרים מנסים להגיע אליו, משום שטמונים בו יתרונות רבים.

התחרות בשוק נישה היא לרוב מופחתת בשל קהל היעד הספציפי, ולכן הנאמנות למותג תהיה גבוהה יותר ומערכות היחסים שיבנו עם הלקוחות יהיו חזקות יותר. הקהל המצומצם משמעו גם שיווק ממוקד וחסכוני, ובגלל שהלקוחות לא מקבלים את המוצר או השירות במקום אחר, לא יהיה אכפת להם לשלם יותר ואתם תזכו בשולי רווח גבוהים. המיקוד בנתח נישה הופך את המוכר למומחה ולכן מסייע למשוך לקוחות נוספים.

איך בוחרים שוק נישה?

הבחירה בנישה מסוימת מבוססת על הכישורים האישיים ותחביבים אהובים. לא כדאי להתמקד דווקא באחת וכדאי למצוא כמה נישות ולצמצם אותן מאוחר יותר על מנת לקבוע את הביקוש.

שימו לב לנקודות חסרות וכואבות לצרכנים בתחום שבחרתם לתת בו פתרון. חפשו קהילות מבוססות תחומי עניין ותחביבים ברשתות, בדקו את גודל השוק, סך ההכנסות הפוטנציאליות בו וקצב הצמיחה שלו.

לאחר סיעור מוחות משמעותי, צמצמו את הנישה לפי ניסיון, קשרים, מידת התחרותיות וכו'. עכשיו הזמן לבדוק אם בחרתם נכון - בדקו את המתחרים, חקרו מגמות צרכניות בשוק, על מנת לקבל משוב מאנשים אמיתיים על רעיון הנישה שלכם. לבסוף, התחילו בפיילוט באמצעות פתיחת בלוג, ערוץ יוטיוב, או דף נחיתה. אם הצלחתם לגרום לאנשים להירשם או לקנות את המוצרים, סימן שמצאתם נישה טובה.

ועכשיו שסיימנו עם ההקדמות, הנה 7 שווקי נישה רווחיים בעלי פוטנציאל מכירות גבוה ב-2024:

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

1. צרכנות מודעת, אקולוגית וברת קיימא

כבר לפני כמה שנים מצא מחקר של מקינזי כי לצרכנים אכפת מדריסת הרגל האקולוגית של מוצרים שהם צורכים. מוצר בר קיימא יכול להיות וריאציה טבעונית, ידידותית לסביבה או נטולת אכזריות של פריטים קונבנציונליים. אם יש מוצר שנרכש באופן קבוע על ידי השוק ההמוני, ייתכן שיש נישה של צרכנים מודעים שמוכנים לאמץ אלטרנטיבה ירוקה שלו. מוצרים כאלה יכולים להיות למשל הגרסה הירוקה והמתכלה של כיסויים טלפון, בגדים מבדים אקולוגיים המונעים זיהום סביבתי, כלים חד פעמיים מתכלים ועוד.

כשבונים אתר קניות לצרכנים כאלה, יש להבליט בהדגשה את הפן האקולוגי של העסק והיתרונות הסביבתיים של המוצרים. כדאי ליזום שותפויות עם ארגוני סביבה בקמפיינים, להוסיף המלצות של לקוחות שמסבירים על ההשפעה הידידותית לסביבה של המוצרים, ולעדכן במאמצי הקיימות של המותג בניוזלטר, בבלוג וברשתות החברתיות.

2. בריאות ואיכות חיים

אנליסטים צופים ששוק הבריאות וה-wellbeing העולמי יגיע ל -8.5 טריליון דולר עד 2027. תעשייה זו עוסקת בטיפולי גוף נפש ורוח על שלל צורותיהם. שווקי נישה כוללים טיפול אישי, תזונה, יוגה וטיפולים אלטרנטיביים.

צרכני wellness ירצו לקבל מידע. מאמרים במגוון תחומים ושאלות למומחה, ישפרו מאוד את אמינות האתר בעיניהם. כדאי ליזום אתגרי בריאות לגולשים, ולהשתמש באמצעים חדשניים כמו אפליקציה ייעודית ואריזות עם קודי QR שיחזקו את הקשר של הצרכן עם המותג.

3. מזון וציוד לחיות מחמד

השוק העולמי לטיפול בחיות מחמד עמד על שווי של 235.40 מיליארד דולר ב-2022, והוא צפוי להגיע ל-363.19 מיליארד דולר עד 2030.

בעלי חיות מחמד הם קהל יעד שלא תמיד פועל באופן רציונלי. גם אנשים שנמצאים בשיא תקופת ההוצאות שלהם יוציאו סכומי כסף משמעותיים על מזון לחיות המחמד שלהם, כיוון שהם רואים בחיות חלק מהמשפחה ולכן מוכנים להשקיע בהם משאבים רבים.

הם יכולים לבחור למשל לרכוש רק מוצרים טבעיים לכלב, או אם הם יודעים שהחתול נוטה לברוח לרחוב, להתקין עליו מצלמה חכמה שתצלם את המסלול. אחרים רוצים לפנק את החיות שלהם בבגדי מעצבים או מוצרים שהותאמו במיוחד עבורם לפי בקשות מיוחדות שהציבו באתר.

אתרים כאלה צריכים להיות מאוד אישים ולשדר המון רגש. לכן כדאי ליצור חשבונות אינסטגרם לחיות מחמד, לבקש מהגולשים לשתף תמונות חמודות או לארגן אירועים, ימי אימוץ ותחרויות לחיות.

4. חובבי טבע, מטיילים ותיירים

שוק התיירות האקולוגית העולמי צפוי להגיע ל-785 מיליארד דולר עד 2031, ב-CAGR של 15.5%.

כשיותר ויותר אנשים מחפשים טיולים באוויר הפתוח וחוזרים לטבע, ננסה למצוא מוצרים שמעצימים את שעות הפנאי והופכים את החוויות בטבע למהנות יותר. למשל, חובבי צפרות יהנו ממשקפות ומצלמות מתוחכמות שהותאמו במיוחד לצפרים, חובבי קמפינג יצטרכו ציוד לבישול בשטח ומקור חשמל סולארי, רוכבי אופניים ירצו ללבוש ביגוד עמיד לכל מזג אוויר, אביזרים לסמארטפון וגאדג'טים, וביגוד נוח לטיסות.

טיילים כאלה רוצים להציג את המקומות האקזוטיים שביקרו בהם והחוויות המיוחדות שרק הם זכו בהן, ולכן דרך טובה לעודד מעורבות תהיה למשל ליזום תחרות צילום ולתת מקום בו יוכלו לספר על הטיולים שלהם. פרסמו בלוגים קבועים כמו "מסלול החודש" שמסקר טיולים פופולריים בקרבת הבית, מדריכים מצולמים וכתובים להתמצאות בשטח, סיורים פיזיים או וירטואלים ועוד.

5. גיימרים - קהל מעורב עם כוח קניה חזק ותשוקה לחידושים

יותר משלושה מיליארד גיימרים פעילים היום ברחבי העולם. כמעט מחציתם מוציאים כסף על התחביב שלהם, בהיקף שצפוי להגיע ל-211 מיליארד דולר עד 2025.

בתוך קטגוריה הזו, אפשר להתמקד בנישות המבוססות על ז'אנרים פופולריים, כמו למשל בקרים וכיסאות ארגונומיים או מוצרים בעלי ערך כמו בקר עם SKIN מיוחד של משחק חדש שחיכו לו כמה שנים טובות, מדבקות להתאמה אישית של קונסולות ובקרים, אביזרים לגיימרים ניידים, או מרצ' של משחקים ודמויות פופולריות.

כשמשחק חדש יוצא, יש עלייה משמעותית במכירות המרצ'נדייז של המשחק. לדוגמא, בקר חדש עם SKIN של המשחק, חולצות עם דמויות מהמשחק, בובות, תמונות וכדומה. לכן המלצה מאוד טובה היא לפרסם מוצרים שקשורים למשחקים פופולריים שיוצאים באותו הזמן ולתזמן את הפרסום לפי מועד ההשקה של המשחקים עצמם.

6. שיפוצים בבית, גרסת ה"עשה זאת בעצמך"

שוק השיפוצים וה-DIY אמנם קטן בהשוואה לשאר השווקים שצוינו, אך עם קצב צמיחה של 9.94% בשנה, פריחה חסרת תקדים בענף הביאה לעולם מגוון רחב של שירותים ומוצרים כמו מדריכים מצולמים, קורסים וכמובן אינספור פריטי ציוד לכל מטרה, מהחלפת אריחים ושיפוץ חלונות ישנים ועד לעבודות פסיפס, גינון ורטיקלי ועוד, כיד הדימיון הטובה.

במקביל לצמיחת ענף הנדל"ן, בעלי בתים ודירות להשקעה יחפשו פתרונות פשוטים שיעלו את שווי הנכס גם ללא השקעה משמעותית, כגון צבע פנימי וחיצוני, בידוד תרמי המאפשר חיסכון בחשמל, פאנלים סולאריים, מצלמות אבטחה ומנעולים מורכבים. לעומת זאת, שוכרי דירות יעדיפו פתרונות מודולריים כמו תריסים שלא מצריכים קידוח בקיר, טפטים נשלפים לשימוש חוזר ועוד. שתי הקבוצות הללו ירצו לקבל תוכן שימושי עם טיפים לשיפור הבית, העושים שימוש במוצרי החנות.

7. עובדים מרוחקים ונוודים דיגיטליים

לפי נתונים שהתפרסמו בפורבס, עד 2025 כשליש מהאמריקאים יעבדו מרחוק. המעבר משעות עבודה מסורתיות לעבודה היברידית וגמישה שינה את השגרה של עובדים רבים. לצד הנוחות שיוצר המעבר לבית, ישנה שחיקה מוגברת ובדידות מקצועית ואישית. פעילויות וכנסים וירטואליים, קורסים, שירותי ייעוץ ופודקאסטים, כמו גם אפליקציות המסייעות בניהול זמן ומשימות, מקלים מאוד על עובדים אלה, שישמחו לקבל טיפים, ערך והדרכה מכם ומשיתופי הפעולה שתיצרו.

חנויות הנישה הדיגיטליות יוצרות חווית קנייה אחרת, יצירתית, מהירה, ממוקדת יותר ומתפתחת עם הזמן. חנויות הנישה מצליחות לקלוע לצרכי הלקוחות הספציפיים ולהציע להם את הפתרונות המתאימים ביותר. הן מאפשרות זמינות ונגישות ללקוחות, שבמודל קמעונאי "רגיל" לא היו מתאפשרים. בכך, המודל העסקי הדיגיטלי מאפשר לבעלי עסקים קטנים להצליח ואף לשגשג.

יותם לין, CTO דיגיטל וקומרס באלעד מערכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully