וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיין ערך עצמאות: מנהלים בוחנים מחדש את התפיסות הישנות

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 19:08

כיצד אנו תופסים את המושג 'עצמאות'? איך הוא בא לידי ביטוי בארגון בו אנו עובדים? והאם תפיסת העצמאות שלנו השתנתה מאז ה-7 באוקטובר ובחודשים הקשים שחלפו מאז? ארבעה בכירים בחברות ישראליות גדולות עצרו רגע כדי להרהר בדבר

דגל ישראל בגודל של כ-500 מ"ר נתלה בכיכר ספרא בירושלים. צילום: ארנון בוסאני, אתר רשמי
דגל ישראל בגודל של כ-500 מ"ר נתלה בכיכר ספרא בירושלים/אתר רשמי, צילום: ארנון בוסאני

השבת השחורה והאירועים שהתרחשו בעקבותיה במהלך החודשים האחרונים ערערו אצל רבים את התפיסות של ערכים מאד ברורים עליהם ביססנו את הנהלותינו ואורחות חיינו עד כה. הרבה שאלות הקשורות לתחושות כמו ביטחון, מוסר, ציונות ועצמאות הביאו רבים מאיתנו להרהר בהן עמוקות ואף להגדיר אותן מחדש, הן במישור האישי והן במישור האזרחי ואף העסקי. לקראת יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל ובצל המלחמה, שוחחנו עם 4 מנהלים בכירים בחברות ישראליות גדולות ובחנו יחד איתם את משמעות המושג 'עצמאות'.

ב-7 באוקטובר, למדנו להכיר מחדש את המילה עצמאות

"עצמאות בעיני היא החופש לבחור ולהחליט בעצמי", אומר בני לוי, סמנכ"ל השיווק והמכירות ברשת ישרוטל. "כשאני בוחן את המילה עצמאות בהקשר של רשת ישרוטל, המשמעות מתרחבת גם להיבטים נוספים. פריסת בתי המלון שלנו ברחבי הארץ, המאפשרת את העסקתם של אלפי עובדים, בחירה במצוינות ובסטנדרטים גבוהים שאנחנו מציבים בהגדרה של חופשה ישראלית, ומכאן גם נגזרת העצמאות של האורחים שלנו, לבחור ולהחליט האם, מתי והיכן הם רוצים לנפוש.

ב-7 באוקטובר, למדנו להכיר מחדש את המילה עצמאות, לצערי הרב, מהמקום הנורא בו העצמאות של כולנו נפגעה. אלפי אזרחים שניצלו מהטבח המזעזע ביישובי העוטף ואלפי תושבים שנעקרו מבתיהם בצפון הארץ, הגיעו אלינו כאשר תחושת העצמאות שלהם נסדקה. האנשים האלה נותרו ללא בית, ללא רכוש, ללא תעסוקה, וללא יכולת לקבל החלטות משמעותיות וניהול חייהם היומיומיים, כפי שהיו רגילים או רוצים. במקרים רבים, הם אף נותרו ללא בני משפחה וחברים שנרצחו ביום הנורא הזה.

התפקיד שלנו בחודשים האחרונים היה להחזיר להם את עצמאותם, להשיב להם את תחושת הבית ולאפשר להם להתנהל במלונות שלנו ולנהל בהם אורח חיים, קרוב ככל הניתן לזה שניהלו קודם. לאורך תקופה זו, אנו מקפידים ומחויבים להיות קשובים ופתוחים לבקשותיהם ורצונותיהם. קהילות שלמות ששהו במלונות ישרוטל, ביקשו לנקות את חדריהם, להשתלב בעבודות המטבח, המכבסה והתחזוקה במלונות, וזאת על מנת לבסס את החזרת השליטה ועמה תחושת הביטחון והעצמאות האישית.

הרצון לתת תחושת בית, בא לידי ביטוי בכלל המלונות שלנו, בכך שראינו ילדים רכובים על אופניים וקורקינטים, כלבים וחתולים ששייכים למשפחות, ומרחבים שלמים במלונות שהוסבו לטובת צרכי הקהילות. למלונות נוספו חדר קופ"ח, מרחבי למידה וחינוך, חדרי ישיבות ולהבדיל אולמות שהוסבו לקיום שבעה.

המילה עצמאות היא ערך חשוב ועליון לכל אדם ובכל מקום בו נרצה לקיים חיים טובים וערכיים, להתפתח ולצמוח ולייצר עתיד טוב יותר, מבלי לזנוח את המורשת ומבלי לשכוח את העבר ולהמשיך לצעוד קדימה.

הרוח הציונית והשאיפה לעצמאות כלכלית טבועה בדנ"א שלנו

"עצמאות עבורי היא היכולת לעבוד בתוך מרקם חברתי מגוון. עצמאות היא החופש לבחור את המטרות שלי ואת הדרך להביא אותן לידי מימוש" אומר סער שביט, סמנכ"ל השיווק ברשת בתי הכל-בו משביר.

"מאז ה-7 באוקטובר, המושג 'עצמאות' קיבל מבחינתי משמעות עמוקה יותר. אני חושב שכולנו הבנו כמה חשובה העצמאות והביטחון של מדינת ישראל בכלל והעצמאות, הביטחון והחופש האישי לכל אזרח בפרט".

"במשביר המושג 'עצמאות' מקבל משמעות רבה נוספת שכן המשביר הוקמה בשנת 1947, בסמוך מאד לקום המדינה ומאז הרוח הציונית והשאיפה לעצמאות כלכלית טבועה בדנ"א של החברה. גם כיום, אחרי 76 שנה, ערך העצמאות הוא חלק בלתי נפרד מהזהות והתרבות הארגונית שלנו. בתור חברה ישראלית ותיקה המעסיקה למעלה מ-1,200 עובדים, עלינו לטפח תחושת עצמאות, יזמות ומנהיגות בקרב העובדים והמנהלים שלנו. כרשת שמפעילה 36 סניפים ברחבי הארץ, חשוב לנו לעודד ביזור סמכויות ולאפשר לסניפים השונים עצמאות תפעולית ויצירתיות בהתאמת המוצרים והשירותים לקהל הלקוחות המקומי. עלינו לתת במה לקולות חדשים ומגוונים ולעודד חשיבה עצמאית ויזמית.

בסופו של יום, המשביר היא חברה קמעונאית עצמאית ישראלית במהותה, ועלינו להמשיך ולהנחיל ערכים של יזמות, חדשנות, וחופש בחירה - הן בתוך הארגון והן בקרב לקוחותינו, משום כך אנו מעודדים עובדים לפתח רעיונות חדשניים לשיפור תהליכים, מוצרים או שירותים. עובדים שרעיונותיהם מתקבלים זוכים בתמריצים ובמשאבים לקדם את היוזמה שלהם בתוך הארגון. זו דרך ליצור תרבות של חשיבה עצמאית וליזום שינוי מלמטה.

בנוסף אנו מקיימים מפגשים עם עובדים, בהם ניתנת במה לקולות ולדעות של עובדים ממחלקות ותפקידים שונים לשתף בתובנות, בחוויות ובהצעות לשיפור ושינוי. כך אנו מטפחים תרבות של דיאלוג פתוח, גיוון דעות וביטוי עצמאי של עובדים מכל הדרגים. בדרכים אלה ואחרות, אנו עובדים על כך שרוח העצמאות, היוזמה והיצירתיות יהיו חלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית במשביר, הן בקרב העובדים והן בחוויה שאנו מציעים ללקוחותינו. "

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עצמאות היא היכולת להשפיע על דרכי פעולה ולקבל החלטות

ליאורה הדר, סמנכ"לית שירות, מכירות וקשרי לקוחות בנמל חיפה, אומרת ש"עצמאות היא היכולת להשפיע על דרכי פעולה ולקבל החלטות ללא תלות במקורות חיצוניים. העצמאות שלי מאפשרת לי להתגבר על קשיים בדרכים יצירתיות וחדשניות בכל תחום שאני פועלת בו, בעיקר כשמדובר בסביבה עסקית גברית ומאתגרת".

"האג'נדה הניהולית בה אני דוגלת היא ניהול צוות עצמאי וחזק. מחד, אני מתווה את המדיניות ומאידך מאפשרת לצוות להשיג יעדים בדרכים מגוונות ובעצמאות מלאה. תפקידי כמנהלת להעניק השראה ולספק כלים לחשיבה מחוץ לקופסא ושימוש בכישורים וביכולות הבינאישיות בהתמודדות עם מצבים מורכבים בכוחות עצמם.

לפני שנה הפך נמל חיפה מחברה ממשלתית לחברה פרטית בבעלות אדאני-גדות ובעקבות מהלך זה אנחנו פועלים כיום בסביבה תחרותית הרבה יותר. ההתנהלות באופן עצמאי הפכה למרכיב חשוב מאוד, שכן המהירות והיכולת להתאים את עצמנו למציאות משתנה הפכו למכריעים בדרך להתמודדות ולהצלחה.

בעקבות המלחמה תפיסת העצמאות התחזקה כשנאלצתי לקבל החלטות מאתגרות במהירות ותוך כדי תנועה, במציאות יום יומית משתנה. יחד עם זאת ולצד העצמאות, המלחמה והמציאות המשתנה גרמו לי להבין את חשיבות השותפות ותמיכת הצוות ולהעריך את חוסן החברה בתקופות מורכבות של אי ודאות ביטחונית".

850 אלף בוגרים שהפכו בעלי ברית תומכים בישראל ובעצמאותה

"בתקופה הנוכחית, שבה עדיין נמצאים 132 חטופים ישראלים בשבי החמאס, ללא עצמאות, כבר מעל ל-220 ימים, אין עצמאות לאף אחד מאיתנו. כדי להשיג עצמאות - חובתנו היא להחזיר אותם הביתה עכשיו" אומר גידי מרק, מנכ"ל תגלית.

"מדינה ששואפת לבצר את עצמאותה, חייבת לבנות בריתות עם כל שותף רעיוני אפשרי ברחבי העולם, וזה מה שתגלית עושה בפועל: 850,000 בוגרים ב-70 מדינות שהפכו בעלי ברית שתומכים בישראל ובעצמאותה. ארגון תגלית דוגל גם בעצמאות פנים-ארגונית, ומעצים את העובדים על-ידי הבעת אמון ביכולותיהם לקבל החלטות נכונות, לצמוח, להשפיע ולקחת אחריות. גישה זו נכונה בפרט כלפי עובדים צעירים המגלים יצירתיות, שמשפיעה על הגישה שלנו כלפי הדור הצעיר של יהדות התפוצות.

אנחנו נמצאים בימים מאתגרים בהם חלה עלייה חדה ומדאיגה בגילויי אנטישמיות בעולם. תפקידנו בתגלית הוא להתאים את עצמנו למציאות המשתנה, לחדד את חשיבות שמירת הזהות היהודית בקרב צעירי התפוצות, היום יותר מתמיד, וליצור חיבור משמעותי בינם לבין מדינת ישראל, שייתן להם כלים ויכולת לעמוד על דעתם בצורה עצמאית אל מול גלי השנאה האנטישמיים והאנטי-ישראליים בעולם, למענם ולמען עצמאותנו".

בחודשים האחרונים ראינו רבות מהחברות הישראליות במלוא תפארתן כשהן מצאו דרכים שונות ומגוונות לתת מעצמן, להתגייס למאמץ הלאומי, להתנדב ו"להיכנס תחת האלונקה". רבות מהן גם בחרו להתאים את הפעילויות שלהן ואת המסרים שהוציאו, לרוח התקופה, וגם בכך בעצם יש חיבור למושג 'עצמאות' ולעד כמה הוא חשוב לכל אדם, חברה ומדינה. יום העצמאות 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully