וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף: OpenAI משיקה גרסה משופרת וחינמית של GPT4

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 9:23

OpenAI משחררת את GPT-4O, גרסה מולטי-מודאלית, מהירה ומשודרגת של ChatGPT, שיודעת להבין וגם לייצר תוצרים של טקסט, מדיה ואודיו - לגמרי בחינם

CHATGPT.. Pexels.com
CHATGPT./Pexels.com

חדשות טובות לכל מי שיוצר או מתכנן ליצור תוכן עסקי, שיווקי, קריאייטיבי ולמעשה כל סוג תוכן שיעלה על הדעת, באמצעות בינה מלאכותית.

בהכרזה חגיגית ששודרה בשידור חי ביום שני, השיקה OpenAI את GPT-4o, איטרציה משופרת של מוצר הדגל שלה, ChatGPT. "הדגם המעודכן מהיר הרבה יותר ומשפר את יכולות הטקסט, הויזואליה והאודיו", אמרה מירה מוראטי, ה-CTO של OpenAI בהכרזה, וציינה כי המודל החדש יהיה זמין בחינם לכל המשתמשים.

כידוע, אחד מחסמי השימוש הכי גדולים עד היום עם ChatGPT היה ה-Lag, כאשר משתמשים רבים מבצעים בקשות מהמודל בעת ובעונה אחת, וכתוצאה מכך הוא מגיב לאט. המודל החדש יהיה מהיר הרבה יותר ועדיין, לאור העומסים הצפויים, משתמשים בתשלום ימשיכו להיות בעלי עד פי חמישה מגבולות הקיבולת של משתמשים בחינם.

בבלוג החברה נכתב כי היכולות של GPT-4o "יופעלו באופן איטרטיבי", כלומר בתהליך מחקרי באמצעותו תקבע החברה אילו פיצ'רים יכנסו למערכת. עם זאת, יכולות טקסט ותמונה משופרות יתחילו להופיע כבר היום ב-ChatGPT.

לדברי החברה, GPT-4O הוא צעד לקראת אינטראקציה טבעית הרבה יותר בין אדם למחשב - הוא מקבל כקלט כל שילוב של טקסט, אודיו, תמונה ווידאו, ומייצר כל שילוב של טקסט, אודיו ותמונה בתפוקות. הוא יכול להגיב לכניסות שמע תוך 232 מילי-שניות בלבד, עם ממוצע של 320 מילי-שניות, בדומה לזמן התגובה האנושי בשיחה.

התחזית: כבר לא צריך להתכתב עם הבוט, אפשר פשוט לדבר איתו ולהראות לו

אז מה זה GPT4O?

על פי החברה, האות O שנוספה לשם המוצר מייצגת את המילה Omni - כלומר ריבוי, ובמקרה הזה, ריבוי פורמטים, שכן אם עד היום השתמשנו ב-ChatGPT בעיקר לצרכי טקסט, ובכלים אחרים כדי לייצר תמונות, אודיו וסרטונים, המודל החדש של OpenAI שואף לספק את כל סוגי התוצרים הללו תחת קורת גג אחת.

הוא תואם את ביצועי GPT-4 Turbo בטקסט באנגלית ובקוד, עם שיפור משמעותי בטקסט בשפות שאינן אנגלית, והוא טוב במיוחד בהבנת מדיה ואודיו בהשוואה לדגמים קיימים.

מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, כתב ב-X כי המודל הוא "מולטי-מודאלי" מה שאומר שהוא יכול ליצור תוכן או להבין פקודות בקול, בטקסט או בתמונות. למפתחים שרוצים להתעסק עם GPT-4o תהיה גישה ל-API, בחצי מהמחיר הקיים, ומהירות של עד פי 2 מ-GPT-4 Turbo.

גם התכונות הקוליות של ChatGPT קיבלו שדרוג. עד היום, החיפוש הקולי היה מוגבל ביותר, הגיב להנחיה אחת בלבד בכל פעם, ועבד רק עם מה שהוא יכול לשמוע. כעת, האפליקציה תוכל לפעול כעוזרת קולית דמוית אנוש, להגיב להנחיות ואפילו לספק תרגום סימולטני בזמן אמת.

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה

למשתמשי ChatGPT החינמית תהיה כעת גישה לתכונות כמו:

  • שימוש במודל GPT-4 המשופר (במקום 3.5)
  • קבלת תגובות גם ממודל ה-GPT וגם מרחבי האינטרנט
  • ניתוח נתונים ויצירת תרשימים
  • צילום תמונות ווידאו ישירות לתוך הצ'אט
  • העלאת קבצים לסיוע בסיכום, כתיבה או ניתוח טקסטים
  • גישה לגלריית התוספים של GPT
  • זכרון משופר של הצ'אט עם Memory

האם OpenAI משנה כיוון?

לצד כל החידושים לצרכן הסופי, נראה שבחברה המתפתחת במהירות מכוונים דווקא לשוק ה-B2B. בעקבות ההכרזה על המודל החדש, שיתף אלטמן פוסט בבלוג החברה. לדבריו, "התפיסה הראשונית שלנו כשהתחלנו את OpenAI הייתה שניצור בינה מלאכותית ונשתמש בה כדי ליצור כל מיני יתרונות לעולם. במקום זאת, כעת נראה שניצור בינה מלאכותית ואז אנשים אחרים ישתמשו בה כדי ליצור כל מיני דברים מדהימים שכולנו מרוויחים מהם."

הוא מדבר כמובן על גישת API, שתאפשר למפתחים לערוך ולייצר תוספים מבוססי קוד פתוח, בדומה לתוספים לכרום או אפליקציות לאנדרואיד ו-iOS. בכך, OpenAI למעשה מזמינה מפתחים ליצור פתרונות מקוריים וחדשניים במגוון תחומים באמצעות הטכנולוגיה של החברה.

תזמון ההשקה אינו מקרי. דיווחים סותרים חזו ש-OpenAI תכריז על השקת GPT5, עם שיפורים שיתנו פייט לג'מיני של גוגל. אלטמן הכחיש את הפרסומים והצליח להפתיע אפילו את גוגל כאשר הכריז על GPT4O בדיוק יום לפני כנס הדגל של ענקית הטכנולוגיה, שמשיקה גם היא שיפורים בתחום ה-AI. מה שהתחיל כמלחמה קרה בין שתי המעצמות הולך ומתחמם ולנו המשתמשים יש בעיקר מה להרוויח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully