וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח חדש על כלכלת המובייל מנפץ מיתוסים על הרווחיות בשוק האפליקציות

שרה פרז

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 16:15

כלכלת המובייל גדולה מאי פעם, אבל מסתבר שהיא לא ריווחית ורק 3.5% מהאפליקציות מצליחות להגיע להכנסות של $10K בחודש בשנה הראשונה. מה זה אומר על שוק האפליקציות והאם אנחנו בדרך לעוד גל של עליות מחירים?

אפליקציות. ShutterStock
אפליקציות/ShutterStock

משקיעים יודעים שרוב הסטארטאפים נכשלים, אבל משהו שאולי פחות ידוע הוא כמה מעט כסף אפליקציות למובייל מניבות. ניתוח חדש של כלכלת אפליקציות המנויים שערכה חברת RevenueCat שופך אור על מה שנראה כמו בור שחור ליזמים. שרה פרז מ-Techcrunch הצליחה לסכם את זה יפה, אז הבאנו כאן את עיקרי דבריה.

הנתון הראשון מבטא פערי מעמדות עצומים בין האפליקציות המובילות לכל היתר. 5% מהאפליקציות מייצרות פי 200 מההכנסות שמייצר הרבעון התחתון של האפליקציות לאחר השנה הראשונה של הפעילות, בעוד שההכנסה החודשית החציונית שאפליקציה מייצרת לאחר 12 חודשים היא פחות מ-$50 דולר.

דוח "מצב אפליקציות המנויים 2024" בחן את נתוניהם של 30,000 אפליקציות ומעל 18,000 מפתחים שמייצרים יחד מעל 6.7 מיליארד דולר הכנסות ויש להן יחד למעלה מ-290 מיליון מנויים, המשתמשות בכלים של RevenueCat כדי לנהל את המונטיזציה שלהן. חוץ מאפל וגוגל, זה הופך את RevenueCat למאגר הגדול ביותר של מפתחי אפליקציות מנויים בפלטפורמה אחת.

אתגר האלף דולר

החברה גילתה שרק 17.2% מהאפליקציות יגיעו אפילו ל-1,000 דולר בהכנסה חודשית, אך לאחר שהגיעו לנקודה זו, הסיכוי שיגדלו עוד יותר גדל. לדוגמא, 59% מהאפליקציות שמגיעות ל-$1,000 ימשיכו להגיע ל-$2,500 ו-60% מהאפליקציות שמגיעות ל-$2,500 יגיעו ל-$5,000.

אבל הנתון המפתיע הוא שרק 3.5% מהאפליקציות יגיעו להכנסות של 10,000 דולר - הנתון שאולי מפתח עצמאי יצטרך להגיע אליו כדי להקדיש את עצמו במשרה מלאה לפיתוח אפליקציות או לסטארט-אפ המובייל הראשון שלו.

לא כל האפליקציות נולדו שוות

ישנם כמה הבדלים בהצלחת האפליקציות כאשר מצמצמים דברים לרמת הקטגוריה. אפליקציות בריאות וכושר מייצרות יותר הכנסות לאחר שנה, עם ביצועים טובים לפחות פי שניים מכל הקטגוריות האחרות יחד, הן ברבעון התחתון של האפליקציות והן ב-5% המובילות.

אפליקציות נסיעות ופרודוקטיביות נאבקות הכי הרבה, כשאפילו 5% האפליקציות המובילות בקטגוריה מרוויחות פחות מ-1,000 דולר לחודש לאחר תקופה של שנה בחנויות האפליקציות.

למרות שזה אולי לא כל כך מפתיע שאפליקציות רבות לא מרוויחות כסף, בהתחשב בכמה מהן מושקות כפרויקטים צדדיים, ראיית נתוני המונטיזציה בפועל עלולה להיות הלם עבור אלה שחושבים שיש להם את מה שצריך כדי לנצח את הסיכויים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

כמה משתמשים מוכנים לשלם על שירותי מובייל?

RevenueCat גילתה שהמחיר הנפוץ ביותר למנוי חודשי נשאר זהה השנה ועומד על 10$, אך המחיר הממוצע למנוי חודשי עלה ב-14% מ-7.05$ ל-8.01$. המחיר השבועי צמח בפחות מ-2% ל-$5.55, והממוצע השנתי ירד בקצת יותר מ-1% מ-$32.94 ל-$32.53.

אמריקה מובילה במונטיזציה

הדו"ח מדגיש היבטים אחרים של המירוץ למונטיזציה של אפליקציות מנויים. למשל, לאפליקציות המבוססות בצפון אמריקה יש פי 4 מונטיזציה מהממוצע העולמי. כלומר, הערך הממשי (Realized Lifetime Value או בקיצור RLTV) של המשתמש הממוצע בארה"ב, 14 יום לאחר ההתקנה, עומד על 0.35$, בעוד שהממוצע העולמי הוא 0.08$. נתון מעניין נוסף הוא שאפליקציות ביפן ודרום קוריאה מייצרות רווח טוב יותר באנדרואיד מאשר ב-iOS, מה שלא קורה בשאר העולם.

כשהכלכלה במיתון, הריטנשן יורד

מדד שימור הלקוח (Retention) מתייחס למספר החודשים שצרכנים ממשיכים לשלם על מנוי שנרשמו אליו לפני שיבטלו את המנוי. נתח המנויים החודשיים שנשארו לאחר 12 חודשים ירד ב-14% בשנה שעברה, מה שעשוי להעיד על כך שצרכנים שומרים על הארנק שלהם ומבטלים מנויים שהם לא צריכים. אבל בהתחשב בכך שכל שאר המדדים עולים משנה לשנה, זה לא ממש משפיע על התעשייה.

לדוגמא, 1.7% מההורדות הפכו למנויים משלמים ב-30 הימים הראשונים שלהם - עליה לעומת השנה שעברה. (אבל ראוי לציין את ההבדל בין הרבעון התחתון של האפליקציות לעליון - הראשון הוא 0.6% והשני 4.2%).

בנוסף, חלק מאותם מנויים שנדחקו יחזרו שוב. הנתונים מראים שיותר מ-10% ירשמו מחדש תוך 12 חודשים מיום שביטלו, כאשר קטגוריות כמו מדיה ובידור יראו שיעורי חזרה גבוהים עוד יותר.

הדוח הגדול יותר מתמקד בפרטים נוספים שיהיו שימושיים למפתחי אפליקציות מנויים, כולל פרטים על חבילות מנוי, תמחור, אסטרטגיות של גרסת ניסיון, המרה, שיעורי החזרים כספיים, שימור, צמיחה ועוד.

עליה במחירים ופחות נסיונות חינם

החברה גם שיתפה את התחזיות שלה לשנה הקרובה, וציינה שהיא מצפה שיותר אפליקציות יאמצו תוכניות מנוי ללא גרסת ניסיון ושמחירי המנויים יעלו. היא גם צופה שאפליקציות יתחילו לשלב מודלים של מנויים עם שיטות מונטיזציה אחרות כמו רכישות שאינן מתחדשות, מודעות, שותפויות, מסחר אלקטרוני ושיווק שותפים.

AI ישמש גם יותר באפליקציות כדי להתאים אישית את חווית המשתמש. בעוד שתקנות חדשות עשויות להוביל אפשרויות חדשות, רק האפליקציות הגדולות יותר ייהנו מהשימוש במעבדי תשלומים וחנויות אפליקציות של צד שלישי לעת עתה.

ג'ייקוב אייטינג, מנכ"ל ומייסד שותף של RevenueCat, כתב בהכרזה על המחקר באתר החברה: "ב-5 השנים האחרונות ראינו שינויים דרמטיים בתעשייה שלנו: מגיפות, שינויים בפרטיות, והגבלים עסקיים. שינויים שהפכו מחדש לחלוטין את האופן שבו אנו עושים עסקים בחנויות האפליקציות, ובכל זאת, העסקים הללו ממשיכים לצמוח...

לצד הרנורמליזציה הזו, ראינו את הופעתם של מודלי שפה גדולים ובינה מלאכותית גנרטיבית כטכנולוגיה לצריכה המונית. אנו רואים כמעט כל קטגוריה של אפליקציות צרכניות מושפעות או במקרים מסוימים מופרעות על ידי AI. בעוד שחלק כבר סופדים לעידן המובייל, אני טוען שעידן הבינה המלאכותית יהיה המערכה השנייה של עידן המובייל. מובייל הוא, ויהיה, הפלטפורמה העיקרית לשימוש יומיומי בטכנולוגיות AI חדשות ומשנות.

אני מאוד נרגש לחלוק את דוח מצב אפליקציות המנויים לשנת 2024 שלנו. הלכנו לעומק ורחוק יותר מאי פעם במטרה לענות על כל שאלה אפשרית שתהיה לכם לגבי מה עובד ומה לא עובד כשבונים אפליקציות מנויים. אם יש לכם שאלה, התשובה כנראה נמצאת בדוח הזה. אני מקווה שהתובנות הללו יעזרו לכם להפסיק לנחש, ולהתחיל לפעול."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully