וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבים צעירים: כך תמצאו את העבודה הראשונה שלכם

בר אילוטוביץ

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 16:04

מדי שנה, אלפי מעצבים מוכשרים מסיימים את לימודיהם ונכנסים לשוק העבודה. למרות שהביקוש גבוה, המציאות בשוק מגלה כי ההיצע עולה בהרבה על הביקוש. כתוצאה מכך, רבים מהמעצבים החדשים מתקשים למצוא את מקומם ולהתחיל את הקריירה המקצועית שלהם בצורה מוצלחת

טיפים להכנת תיק עבודות./סטודיו 6B

הכניסה לשוק העיצוב מלווה במכשולים רבים, שהראשון בהם הוא התחרות העזה. מעצבים חדשים רבים מוצאים את עצמם נלחמים על כל פרויקט, ולעיתים קרובות נאלצים לעבוד במחירים נמוכים, במטרה לצבור ניסיון ולהרחיב את תיק העבודות שלהם. גישה זו אמנם יעילה בצבירת ניסיון תעסוקתי, אך עלולה לפגוע בהם בטווח הארוך, הן מבחינת מוניטין והן מבחינת הכנסה.

אל תזייפו תיק עבודות - טוב שם טוב מתיק עבודות טוב

מעצבי פנים, מעצבי מוצר, ומעצבים בכלל בתחילת הקריירה נמצאים במלכוד - כדי לקבל לקוחות צריך להציג תיק עבודות, אבל איך ניתן להציג תיק עבודות אם טרם קיבלנו הצעות עבודה?

רבים מגלים תושייה, ומייצרים תיק עבודות "יש מאין". הם משתמשים בתוכנות הדמיה כדי ליצור דוגמאות לעיצובים שידגימו את הכישרון ואת התפיסה העיצובית שלהם. עד כאן, הכול תקין - בהיעדר עבודה, המעצבים המתחילים נוטלים יוזמה ומנסים להציג את היכולות שלהם בתקווה להגיע להתחלה המיוחלת.

הבעיה מתחילה כאשר נוהגים בחוסר אמינות וחוסר שקיפות. אין שום פסול בלכלול הדמיות בתיק העבודות - אך חובה לציין שמדובר בהדמיה בלבד, אחרת מדובר בהטעיית הצרכן לכל דבר ועניין.

ראשית, כי אם תיק העבודות של המעצב כולל רק הדמיות - המשמעות היא שאין לו ניסיון מעשי. שנית - חוקי הפיזיקה לא חלים על ההדמיה באותה המידה שהם חלים על העיצוב בפועל - כך שלעיתים ההדמיה תציג עיצובים שפשוט אי אפשר להוציא לפועל בעולם האמיתי, ויהיו פרטים טכניים רבים שלא יקבלו טיפול.

הדבר נכון גם לתחום של עיצוב אתרים, אפליקציות, ממשקים דיגיטליים וחוויות משתמש - על הקנבס אפשר לעשות הכל, אולם ללא תשתית וארכיטקטורה מתאימה העונה על צרכי המשתמשים, מדובר בלא יותר מויזואליה.

השגתם עבודה? מעולה! אבל רק אם אתם מתאימים

כשהשוק מוצף והתחרות קשוחה, הרצון "לקפוץ" על כל הזדמנות שנקרית בדרך מובן. רבים מהמעצבים אף מגדילים ראש ומציעים לעבוד בחינם או במחיר נמוך משמעותית ולו רק כדי שתהיה להם הזדמנות לעבוד, לצבור ניסיון ולהציג תיק עבודות אמיתי. למרות שגישה זו עשויה לקדם אתכם משמעותית, בשוק כל כך תחרותי בו נדרשת מידה רבה של אמביציה ויוזמה כדי להצליח, חשוב לייצר גבולות ברורים כדי לשמור על כל הצדדים, וככלל נעדיף עבודה בתמחור נמוך מאשר בחינם.

אבל באותו הזמן שקופצים על כל פרויקט פוטנציאלי, חשוב גם לא לקפוץ מעל הפופיק בפרויקטים שגדולים על היכולות ההתחלתיות שלנו. כפי שמשקיע מתחיל בשוק ההון לא יתחיל להשקיע בסכומים אסטרונומיים בתחילת הדרך, רופא סטאז'ר לא יבצע ניתוחים מורכבים לבדו וחייל טירון לא יישלח למשימה חשאית ורגישה בעורף האויב - מעצב מתחיל לא יכול לבחור פרויקט מעל לרמתו. במילים פשוטות - אל תרוצו לעצב וילה שלמה ברמת גימור גבוהה במיוחד או חלל משרדים נרחב לחברת הייטק.

התוצאות עלולות להיות הרסניות גם עבורכם וגם עבור הלקוח. חוסר הניסיון שלכם ב"עולם האמיתי" עלול להביא לטעויות תכנוניות - כאלה שייצרו נזק רב - בפן הכלכלי עבור הלקוח שלכם, ובפן התדמיתי עבורכם. זכרו, המטרה היא ליצור תיק עבודות ומוניטין, פרויקט כושל ישיג בדיוק את המטרה ההפוכה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

היו אמיתיים - הלקוחות יכבדו אתכם יותר

במיוחד בתחום כמו שיפוצים ועיצוב הבית - הצרכן הישראלי למוד ניסיונות מרים, ומראש מפחד שירמו אותו. לכן, כנות היא המפתח. תצהירו על עצמכם שאתם מתחילים, ותשמחו לקבל הזדמנות. הלקוח יעריך אתכם יותר - כי ברגע שהצהרתם על כך שאתם מתחילים על אף שהדבר עלול להחליש את עמדת המיקוח שלכם, הלקוח יבין שיש לו עסק עם איש מקצוע רציני ואמין.

ומה אם זה יוביל לכך שלא תקבלו את העבודה? לא נורא, יהיו הזדמנויות נוספות. אם תסתירו את העובדה שאתם מתחילים ותקבלו את העבודה - האמת תצוץ, בשלב כזה או אחר. חוסר הניסיון שלכם עשוי להתגלות ואז לא רק שתשאירו רושם רע, גם רמת האמינות שלכם תהיה ירודה.

העולם מתקדם - תתקדמו אתו

יוצרי תוכן עושים שימוש ב- AI ואין בזה כל פסול. יוצר תוכן טוב יודע לנצל את כלי ה-AI כדי ליצור לו תשתית ואז לנצל את הכישרון שלו כדי להציג תוכן מעניין, מצחיק, משכנע וכו'. גם בעיצוב, מדי יום צצים עוד ועוד כלי AI שמרחיבים את גבולות הדמיון ומספקים השראה למעצבים. ככל שתדעו לעבוד עמם, כך תתאימו את עצמכם לשוק שמשתנה בקצב מהיר. אך שימו לב! גם במקרה הזה - אם אתם מציגים עיצוב שנוצר באמצעות תוכנת AI ולא כזה שקיים ב"עולם האמיתי" אתם חייבים לציין זאת.

למצוא את הנישה שלכם

למייקל ג'קסון היה את ה-Moonwalk , ולמנשה קדישמן את הכבשים - לא משנה התחום שאתם עובדים בו - אם אתם רוצים להצליח ולבלוט אתם צריכים לחשוב: מה אני עושה יותר טוב מאחרים? איך אני יכול להתמקצע דווקא בזה, ואולי אפילו להכניס לתחום הזה חידושים משלי?

למשל, כאשר חלומו הרטוב של המעצב הממוצע הוא לעצב וילות ואחוזות ענק - מעצב שיתמקצע דווקא בעיצוב חללים קטנים ומקסום שלהם - יגלה שיש לו הרבה ביקוש (בתנאי כמובן שהוא טוב בעבודה שלו, כמו בכל תחום).

כך, גם בתחום העיצוב, המיתוג והקריאייטיב ניתן למצוא נישות ייחודיות בהתאם לתחומים שמעניינים אתכם או שיש להם ביקוש גבוה באזורכם. עבור מעצבי ווב, עבודה עם סוכנות אמנים למשל תיראה שונה לחלוטין מעבודה עם עסק של רוקחות טבעית או משרד עורכי דין. לכן, גם בתחום הזה יש מקום לפיתוח נישות ייחודיות שיבליטו אתכם וינגישו את מה שאתם הכי אוהבים לעשות - בדיוק למי שצריך את זה.

כבודה של האקדמיה במקומו מונח, לא תמיד זה מספיק

האם האקדמיה ממלאת את תפקידה? ובכן, תלוי כיצד אתם מגדירים את תפקידה. רבים מקברניטי האקדמיה מאמינים שמטרתה הראשית היא לא לייצר אנשי מקצוע מפס ייצור, שמוכנים ל"עולם האמיתי", אלא לייצר מחקרים ודפוסי חשיבה חדשים במטרה לקחת את התחום הנלמד צעד קדימה.

הפער הזה, הוא שגם יוצר את הפער בין הלימודים באקדמיה, שיכולים להיות מאוד תיאורטיים, לעומת הפרקטיקה בשטח. האם זה אומר שהאקדמיה מיותרת? לא, היא מקנה לנו יסודות חשובים במקצוע שבחרנו, וגם מלמדת אותנו לחשוב. אבל כמעצבים צעירים שסיימו את התואר - כדאי לשקול ברצינות מסלול המשך, כזה שיכלול פרקטיקה, כלומר לקיחת חלק בפרויקטים אמיתיים תחת חניכה צמודה שמאפשרת ללמוד את כל סודות המקצוע מבפנים (זו גם הזדמנות להוסיף לתיק העבודות רזומה אמיתי, שאינו הדמיות).


בר אילוטוביץ היא מנהלת תכנית ההכשרה XS ME

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully