וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלידה בטעם קרמבו? כך בונים קמפיין חברתי שמייצר ערך מוסף

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 14:49

בזמנים מאתגרים שכאלה, צרכנים מחפשים מותגים שמשתמשים בכוחם למטרות חברתיות. לקראת הקיץ, גלידות נסטלה בשיתוף עם תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" יצאו במהלך מרגש והשיקו שלגון כנפיים של קרמבו שנועד לגייס תרומות לפעילות התנועה ולעודד צעירים להצטרף אליה

פעילות תנועת כנפיים של קרמבו נהנות מהשלגון החדש.. גלידות נסטלה,
פעילות תנועת כנפיים של קרמבו נהנות מהשלגון החדש./גלידות נסטלה

הקיץ כבר כאן ואיתו הגיעו השמש, הבילוי בים, בבריכה ובפארקים. לכבוד עונת הגלידות, החליטו בגלידות נסטלה לצאת בפעילות ייחודית בשיתוף תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים.

במסגרת שיתוף הפעולה הושק שלגון "כנפיים של קרמבו" בצבעי דגל ישראל - כחול ולבן ובטעם מסטיק ענבים. פעילי התנועה לקחו חלק מלא בתהליך החל מבחירת הטעמים ועד עיצוב האריזות. המטרה מאחורי ההשקה היא להגביר את המודעות של הציבור לפעילות המיוחדת של התנועה ולעודד צעירים נוספים להצטרף ולהפוך לפעילים בתנועה. כמו כן, חלק מההכנסות של השלגון יתרמו על ידי גלידות נסטלה לתמיכה בפעילות התנועה.

יוצרים יחד מקום ומשמעות לכל אדם

כנפיים של קרמבו היא תנועת נוער ישראלית המשלבת ילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים בפעילות חברתית מעצימה ומשותפת. חזון התנועה היא ליצור משמעות, שייכות חברתית וחיבור בין בני נוער וילדים ללא הבדלי יכולת, מוצא, דת או מגדר. בתנועה פעילים כיום אלפי ילדים ובני נוער עם לקויות שונות מכל רבדי החברה הישראלית, שמקיימים פעמיים בשבוע פעילות חברתית-חינוכית במודל חונכות אישי וקבוצתי.

שלגון כנפיים של קרמבו עם ציטוט של חניכת התנועה.. גלידות נסטלה,
שלגון כנפיים של קרמבו עם ציטוט של חניכת התנועה./גלידות נסטלה

שיתוף הפעולה ויצירת המהלך

כבר מספר שנים, חברת גלידות נסטלה שותפה בעשייה של תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" אך עד כה היה זה בעיקר בתמיכה כספית ותרומת מוצרים. לאה ריינר מלמד, סמנכ"לית השיווק של גלידות נסטלה מספרת כי "השנה רצינו לקחת את השותפות הזו צעד אחד קדימה ולהשתתף לראשונה בליבת העשייה של התנועה. כשהחלטנו לצאת לדרך עם שלגון משותף, ידענו שאנחנו רוצים שהפעילים בתנועה יהיו שותפים מלאים בתהליך וששיתוף הפעולה לא יסתכם בהופעת לוגו התנועה על גבי המוצר".

על שיתוף הפעולה עם התנועה היא מספרת: "במפגש הראשוני הגענו פיזית לאחד הסניפים של התנועה כדי לשמוע ולקבל רעיונות מהפעילים. על הדרך הם זכו להצצה ליום בחיי מנהלי שיווק בחברת גלידות. במהלך המפגש קיימנו סדנה מיוחדת ביחד עם הפעילים, מעיין קבוצת מיקוד, ושאלנו אותם מה הם היו רוצים להעביר דרך השלגון ומה המסר שחשוב להם שיגיע לציבור הישראלי הרחב. הבנו תוך כדי תנועה שלכל אחד כנפיים של קרמבו מייצרת משהו עוצמתי ומרגש שאחר. אספנו מגוון ציטוטים כאלה של פעילים מכל הארץ ושילבנו אותם בעיצוב של האריזות".

הגדרת מטרת הקמפיין

"השותפים שלנו ממטה התנועה רצו להשתמש בפלטפורמה ובכוח של המותג כדי לחשוף את הציבור הישראלי לפעילותה, להזמין פעילים חדשים ולהגדיל את התנועה. לשם כך יצרנו סביב המוצר קמפיין שלם באמצעות הנכסים הדיגיטליים שלנו, בשילוב יוצרי תוכן מגוונים, ואף הקמנו עמוד נחיתה ייעודי אליו הצרכן יכול להגיע דרך הברקוד שנמצא על גבי האריזות. שם, הוא יוכל למצוא את הסיפור המלא של השלגון ומידע על כנפיים של קרמבו", מסבירה לאה.

"היה לנו חשוב לשים דגש על כך שהקמפיין לקידום המהלך יהיה בהלימה עם הרעיון מאחורי 'כנפיים של קרמבו' - שכולם יכולים להשתלב בו וכולם מוזמנים להיות חלק. בחרנו לשתף פעולה עם יוצרי תוכן עם ובלי צרכים מיוחדים. בין היתר, דניאל מורס שמתמודד עם תסמונת טורט, יצר עבורנו סרטון מיוחד ליום העצמאות, ודניאל עמית, צעיר על הרצף האוטיסטי, יצר קומיקס שמספר את סיפור התנועה תוך דיאלוג בין שתי דמויות בקומיקס שלו. גם קווין רובין הגיע לאחד הסניפים שם פגש את הפעילים ושיתף אותם בשלגונים שרק הושקו, מה שיצר התרגשות עצומה בסניף".

"זמן קצר לאחר ההשקה, קיבלנו הדים חיוביים מהשטח, פירגון אותנטי שהוכיח שכשעושים קמפיין למען מטרה טובה וללא ציניות הוא זוכה לתגובות חיוביות גם ממשפיענים ומובילי דעת קהל. לצד זאת היו תגובות נרגשות של מטה התנועה ושל הורים של פעילים שגרמו לנו לגאווה עצומה. קיבלנו גם לא מעט פניות מעסקים וחברות שרצו לשלב את המוצר כפינוק לעובדים במשרדים", מסכמת לאה.

מהלך שעושה טוב גם לחברה הישראלית וגם לארגון

נעה בן דוד, מנהלת המותג: "המהלך הזה הוא הפעם ראשונה שאנחנו משיקים מוצר ביחד עם ארגון ללא מטרות רווח ובו כל קנייה של שלגון שווה תרומה. זו זכות גדולה שלנו וגם הזדמנות עבור הצרכן הישראלי, לקנות גלידה שתעניק לו ביס מתוק ועל הדרך לעשות מעשה טוב למען החברה".

נעה מוסיפה כי "ברמת המכר, הכניסה של השלגון לקטגוריה מאוד טובה. המהלך הזה עושה טוב לא רק כלפי חוץ אלא גם פנים ארגוני. גם העובדים שאחראים על הפצת הגלידות מרגישים שלא מדובר בעוד מוצר רגיל אלא בפעילות למען מטרה טובה, והם הולכים בגאווה לרשתות השיווק ודואגים לשלב את המוצר בכל מקפיא".

לדבריה, ההשפעה על עובדים בכל הדרגים חיובית מאוד: "הפעילות החברתית נותנת דרייב לעובדים, מרמת ההנהלה ועד עובדי הייצור. ניתן לראות בבירור את ההירתמות של כלל הגורמים בחברה לפעילויות מהסוג הזה. גלידות נסטלה קשובה לצרכן הישראלי לא רק במה שהכי טעים וטרנדי באותו רגע אלא גם במה הקהל הישראלי מצפה מחברות וארגונים, במיוחד בתקופה כזו מאתגרת. החברה הישראלית עוברת שנה לא פשוטה ומורכבת והישראלים רוצים לראות אותנו משתמשים בכוח שלנו לדברים טובים וגדולים", מסבירה נעה.

לפרוט על מיתרי הנפש

"אנחנו צפויים להמשיך עם הפעילות לאורך כל תקופת הקיץ וכמות הביקושים למוצר מרגשת מאוד. אנחנו גאים לראות את התגובות של הקהל והחיבור לעשיית הטוב. בהחלט ניתן לראות שקמפיין מהסוג הזה, בשונה מקמפיין משפיענים רגיל, מניע יותר את הקהל. הסיבה לכך היא שהתוכן בקמפיין מצליח להזיז משהו במיתרי הנפש. כבר עכשיו אנחנו בוחנים איך להמשיך ולהרחיב את שיתוף הפעולה לקראת הקיץ הבא", מסכמת נעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully