וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפך מדריך הטלפונים הצהוב לפיסת נוסטלגיה ישראלית

אושרת כהן

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 13:17

איך הפך מדריך טלפונים צהבהב לחלק בלתי נפרד מהזיכרון הקולקטיבי הישראלי והתגלגל לפתרון דיגיטלי פופולרי? סיפורו של מותג ששרד את מבחן הזמן והטכנולוגיה

האתר החדש של דפי זהב.. d.co.il, צילום מסך
האתר החדש של דפי זהב./צילום מסך, d.co.il

בעידן של שינויים מהירים והתפתחות טכנולוגיה מואצת, מעטים המותגים שמצליחים לשמור על מובילות ובולטות לאורך זמן. דפי זהב הוא אחד מאותם מותגים נדירים שהצליחו לא רק לשרוד, אלא גם להתחדש ולהישאר רלוונטיים חרף השינויים העצובים שפקדו את השוק מימיו הראשונים ועד היום. מהספרים הצהובים עבי הכרס של פעם ועד לפלטפורמה הדיגיטלית המתקדמת של היום, דפי זהב ממשיכה ללוות אותנו כשאנחנו זקוקים להכוונה, לעצה, לעזרה מקצועית ופתרונות מהירים.

החוברת שמחברת בין אנשים לעסקים

דפי זהב (Yellow Pages), מדריכי הטלפון הצהובים שהופיעו לראשונה בארצות הברית בסוף המאה ה-19, הופצו בחינם על ידי חברות הטלפון וכללו רשימות אלפביתיות של מנויים טלפוניים, כתובות ומידע עסקי.

במקור, דפים המוקדשים לרישום עסקים הודפסו על נייר צהוב, בניגוד לדפים הלבנים שהכילו את רשימת המנויים הפרטיים. צבע זה בלט והקל על מציאת מידע עסקי ומכאן שמו של המדריך, שהפך במהרה לכלי חיוני עבור עסקים וצרכנים כאחד וסייע לקדם את המסחר והכלכלה.

ההצלחה של מדריכי הטלפון הצהובים בארצות הברית הובילה להפצתם גם למדינות אחרות ברחבי העולם, כולל ישראל. בשנת 1968 הוקמה חברת "דפי זהב", שקיבלה זיכיון להפקת מדריכי טלפון צהובים באזור תל אביב והמרכז. מה שהתחיל כמדריך מקומי, הפך במהרה לחלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית. עבור דורות של ישראלים, דפי זהב היו מנוע החיפוש הדיפולטיבי, בו מצאנו את מספרי הטלפון של הפיצרייה השכונתית או אפילו של הסנדלר הקרוב (היה פעם מקצוע כזה). כבר אז, דפי זהב נתנו את המידע הנכון ברגע הנכון, כשהאצבעות הולכות במקומנו.

דפי זהב זכו להצלחה רבה בישראל, והפכו לחוברת הטלפונים המובילה בארץ. עם זאת, כפי שקרה גם בארצות הברית, חדירת האינטרנט לחיינו סימנה את תחילת השינוי בדרך בה אנו מחפשים מידע ואת דעיכתם של מדריכי הטלפון המודפסים. מנועי חיפוש כמו גוגל סיפקו דרך נוחה ומהירה יותר למצוא מידע, ודפי זהב נדחקו לשוליים.

בשנת 2014, סגרה החברה סופית את פעילותה המודפסת כדי להתאים את עצמה למציאות החדשה. זה היה צעד אמיץ שסימל את המעבר המלא לעולם הדיגיטלי ורגע מכונן עבור המותג, שבחר להתמקד בפעילות דיגיטלית בלבד, תוך שמירה על הערכים והאמינות שהפכו אותו למוכר בכל בית. אבל הכרכים העבים של דפי זהב, שעותקים ספורים מהם נשמרו עד היום, הם עדות מוחשית מאד להתפתחות הטכנולוגית והחברתית שעברנו.

החברה, כיום חלק מקבוצת zap, נשארה מותג ידוע ומוכר המעניק ללקוחותיה מידע מקיף, חוות דעת מאומתות ואפשרות ליצור קשר ישיר עם אנשי מקצוע. אך מעבר לשירותים השימושיים שלה, דפי זהב מייצגת עבור רבים את הקשר בין העבר להווה, בין הנוסטלגיה לחדשנות. הנאמנות של הצרכנים למותג אינה נובעת רק מהשירות שהוא מספק, אלא גם מהזיכרונות והרגשות שהוא מעורר.

לכן, דפי זהב מתמקדת כיום ביצירת קהילה תומכת ושימושית, המספקת ללקוח את כל המידע הנדרש לבחירת בעל המקצוע המתאים ביותר לצרכיו. זוהי התפתחות טבעית של התפקיד שמילאה החברה לאורך השנים - להיות הגשר המחבר בין אנשים לבין הפתרונות שהם מחפשים. כחלק מהמהלך השיווקי החדש, הוחלט בחברה להחזיר את הסלוגן המיתולוגי "תן לאצבעות ללכת במקומך".

פרסומת ישנה לדפי זהב

איך המיתוג החדש של דפי זהב עונה על העדפות הצרכנים בעידן הזה?

המיתוג החדש של דפי זהב מותאם לצרכים העכשוויים של הצרכנים. בעידן שבו הנוחות והנגישות הם ערכים מרכזיים, המותג מתמקד בהענקת חווית משתמש חלקה ומתקדמת באתר החדש. בוצע מהפך לעמוד הבית גם מבחינת עיצוב שמתאים למיתוג החדש, נראה עדכני ומושך, וגם מבחינת UI/UX שמאפשר לגולש להבין טוב יותר מה מתאים לו. העמוד מותאם אישית לכל גולש, כולל תמונות שמייצרות חיבור רגשי, על מנת לתת לגולש את האפשרות למצוא את בעל העסק שהכי טוב עבורו.

אנחנו מאמינים שהכוח הנוסטלגי של המותג יחד עם חידושי הטכנולוגיה הם מה שיאפשר לנו לשמור על המעמד המוביל שלנו בשוק. המותג שלנו מוכר ואהוב בכל בית בישראל, ואנחנו גאים להחזיר את הסלוגן המיתולוגי שמחבר אותנו למורשת שלנו. הקהילה והנגישות הם ערכים מרכזיים במותג. אנחנו רואים כיצד משתמשים נהנים מהנגישות הקלה והפשוטה לאנשי מקצוע מכל תחום. היכולת שלנו לספק מידע מקיף וחוות דעת מאומתות יוצרת אמון ומאפשרת למשתמשים למצוא בדיוק את מה שהם צריכים בצורה מהירה ויעילה.

מה הרקע הרעיוני למיתוג החדש?

לאורך השנים, דפי זהב המשיכה לדייק את הצעת הערך שלה לצרכנים, מה שהוביל להחלטה להחזיר את הסלוגן המיתולוגי "תן לאצבעות ללכת במקומך". מחקר השוק המעמיק שבוצע הראה כי מעל 60% מהמשיבים מכירים את דפי זהב, ומעריכים את חוות הדעת והאמינות שהיא מספקת.

במיתוג החדש, נשמר הצבע הצהוב המזוהה עם דפי זהב, אך נערכו מספר שינויים ששידרגו אותו. הלוגו הותאם לנראות מודרנית יותר, עמוד הבית עוצב מחדש כך שיתאים לשנת 2024 ויוכל להציע חווית משתמש מותאמת אישית לכל גולש. העמוד מכיל תמונות שמייצרות חיבור רגשי ומאפשר לגולשים למצוא את בעלי העסקים שהכי מתאימים להם.

"המיתוג החדש מחזק את הנוכחות שלנו בשוק ומאפשר לנו להמשיך להוביל בתחום חיפוש אנשי מקצוע ועסקים," אומרת שקד מעגן, מנהלת התקשורת השיווקית של החברה. "ההתאמות שביצענו משקפות את המחויבות שלנו להעניק חווית משתמש עדכנית ומרגשת."

השינויים כוללים גם ג'ינגל חדשני לרדיו, שמוסיף קצב מודרני לסלוגן המוכר. לדברי מעגן, "העדכונים האלו מאפשרים לנו להתאים את עצמנו לצרכים המשתנים של הלקוחות ולשמור על הקשר הקרוב איתם. יש לנו תוכניות מרתקות קדימה, הכוללות פיתוח מערכת יחסים צמודה יותר עם הגולשים ושילוב הכוח של קבוצת zap בכל המיזמים שלנו. חכו להפתעות!"

מעבר לפרסום העסקים באתר, דפי זהב מציעה ללקוחותיה (B2B) גם שירותי שיווק משלימים כמו בניית אתר לעסק, ניהול עמודי סושיאל, יצירת סרטוני וידאו איכותיים וכתבות באתרים שונים, שמטרתם לעזור לבעלי העסקים להתבלט במרחב הדיגיטלי השופע בעסקים רבים.

לסיכום, סיפורה של דפי זהב הוא סיפור של התחדשות, של נאמנות צרכנים ושל היכולת לשמר את הערכים המקוריים גם בעידן של שינויים מהירים. המותג הצהוב והאהוב, ממשיך ללוות אותנו, מחבר בין דורות ומזכיר לנו שגם בעולם הדיגיטלי, יש מקום לקשר האנושי ולאמון שנבנה לאורך שנים. דפי זהב אינם רק פלטפורמה לחיפוש מידע. הם חלק מהסיפור הישראלי, עדות לכוחה של נוסטלגיה מצד אחד ולחשיבותה של אמינות בעולם העסקי והיומיומי שלנו - מהצד השני.


אושרת כהן היא סמנכ"לית השיווק של דפי זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully