וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין חדש של משרד התפוצות בגוגל פוגע לאונר"א בבטן הרכה

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 17:08

קמפיין מודעות ממוקד של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות הצליח לערער את ארגון אונר"א, לעורר סערה תקשורתית בינלאומית ולחסום תרומות לארגון בעזרת כלי פרסום דיגיטליים

Израильские солдаты возле штаб-квраитры UNRWA в секторе Газа. Dylan Martinez, רויטרס
ארגון הסיוע ההומניטרי התגלה ככר פורה לפעילות טרור./רויטרס, Dylan Martinez

לאחרונה, משרד התפוצות, בשיתוף פעולה עם המל"ל, משרד החוץ ומערך ההסברה הלאומי, השיק אתר שמטרתו לחשוף את הקשרים בין אונר"א לבין חמאס, תוך ערעור התדמית ההומניטרית, שמנסה הארגון להציג. האתר חושף מידע שמבהיר כי עובדי הארגון מעורבים בפעילויות טרור המנוהלות על ידי חמאס, לרבות מעורבות ישירה בהתקפות טרור.

באתר מוצגים ממצאים רבים המוכיחים את מעורבותם של עובדי אונר"א באירועי ה-7 באוקטובר, וכן עדכונים שוטפים על כל מידע חדש שמתגלה בנושא. בין היתר נכתב באתר:

"מאז המתקפה הפרועה של חמאס נגד ישראל ב-7 באוקטובר 2023, צה"ל פועל בעזה כדי לחסל את היכולות הצבאיות והממשלתיות של חמאס ולשחרר את בני הערובה הישראלים. במהלך מבצע זה נאסף שפע של מודיעין חדש על חמאס, הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני וארגוני טרור נוספים. כוחות ישראליים שלפו מיליוני מסמכים בחומר האויב שנתפס. מודיעין חדש זה חשף שתי סוגיות קשורות: ראשית, מעורבות עובדי סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם (אונר"א) בטבח ה-7 באוקטובר. שנית, ההסתננות העמוקה והמערכתית של אותם ארגוני טרור, במיוחד חמאס, לשורות אונר"א".

הקמפיין החכם שגנב לאונר"א את ההצגה

בנוסף להשקת האתר, משרד התפוצות, באמצעות לפ"מ, יזם קמפיין דיגיטלי לקידום האתר באמצעות מודעות בגוגל, שנועדו למשוך גולשים לחפש מידע על אונר"א ולהפנות אותם לאתר החדש. התגובה לקמפיין הייתה מיידית: פעילים פרו-פלסטינים ועובדי אונר"א הגיבו בזעם, ובכירים בארגון אף הביעו זאת בפומבי.

הנושא סוקר בהרחבה ברשתות הערביות וכן בתקשורת הבינלאומית. בין הסיקורים הבולטים על הקמפיין ניתן למצוא כתבה שהתפרסמה ב-WIRED, אחד מאתרי הטכנולוגיה הגדולים בעולם, במסגרתו דוברת אונר"א טענה שהקמפיין פוגע ישירות במוניטין של הארגון ובתרומות שהוא מקבל.

"התגובות הזועמות מצד בכירי אונר"א, ובראשם ראש הארגון, פיליפ לזריני, מצביעות על הצלחת הקמפיין", מציינת הדס מימון, ראש תחום קמפיינים בינלאומיים במשרד התפוצות.

הסיקור התקשורתי, תלונות המשתמשים, והחזרה לאוויר

"הסיקור התקשורתי הרחב והתגובות החדות שהתעוררו כתוצאה מהקמפיין ובעיקר, ציטוט של דובר אונר"א אשר מתייחס לקמפיין ולמאמצים שמובילה מדינת ישראל כאירוע שפוגע באופן ישיר בתרומות שמגיעות לאונר"א, כל אלה מעידים כי הצלחנו להדהד את המסרים הרצויים", קובעת הדס.

"הסיקור התקשורתי הוביל גם לריבוי תלונות של משתמשים כלפי הקמפיין. גוגל בתגובה עצרה את הקמפיין כדי לערוך בדיקה עובדתית, וגילתה שבאתר מופיע מידע מודיעיני מבוסס ומהימן. בזכות הבדיקה העניינית התלונות נדחו והקמפיין חזר לאוויר".

לשאלה מה יש לה לומר למתנגדים, אומרת הדס: "מי שמתנגד לקמפיין זה מי שמצודד באונר"א. אלה אנשים שמוזנים ממידע מוטה או כאלה שמטרתם לפגוע במכוון במדינת ישראל. התפקיד שלנו הוא להנגיש את המידע על הפעילות ההרסנית של אונר"א ואת הקשרים של הארגון לפעילות טרור".

הכותרת באלג'זירה: ראש אונר"א מאשים את ישראל בקניית מודעות גוגל כדי לחסום את התרומות לארגון.. aljazeera, צילום מסך
הכותרת באלג'זירה: ראש אונר"א מאשים את ישראל בקניית מודעות גוגל כדי לחסום את התרומות לארגון./צילום מסך, aljazeera
ערוץ אלמיידין המזוהה עם חיזבאללה: "ישראל קונה מודעות בגוגל כדי לחתור תחת אונר"א".. almayadeen, צילום מסך
ערוץ אלמיידין המזוהה עם חיזבאללה: "ישראל קונה מודעות בגוגל כדי לחתור תחת אונר"א"./צילום מסך, almayadeen

האפקטיביות הדיגיטלית של הקמפיין

לפי הנתונים מה-WIRED, הקמפיין הישראלי הופיע בתדירות גבוהה, באופן מובהק, כשחיפשו מידע על אונר"א, לעומת האתר של הרשמי של האירגון. המודעות של ישראל הופיעו ב-44% מהחיפושים. לעומת זאת, המודעות של אונר"א הופיעו ב-34% מהחיפושים באותם תנאים, מה שמצביע על אסטרטגיה האפקטיבית שהובילה לחשיפת הקמפיין הישראלי ברמה נרחבת.

הקמפיין מהווה דוגמה לכוחם של כלים דיגיטליים בניהול מאבקים מדיניים בעידן הנוכחי. באמצעות שימוש מתוחכם במדיה דיגיטלית, הקמפיין הצליח להכות במוניטין של ארגון בינלאומי וליצור הד ציבורי רחב.

מודעות הקמפיין הופיעו בראש תוצאות החיפוש, כשהן מושכות את תשומת הלב של משתמשים ממדינות מפתח כמו ארה"ב, בריטניה וצרפת. מדובר במהלך חכם וממוקד שהוכיח כי גם עם משאבים מוגבלים ניתן ליצור אימפקט משמעותי על דעת הקהל הבינלאומית.

הופעת הקמפיין בכלי תקשורת מרכזיים וכן סיקור בערוצי חדשות ערבים כגון אל-ג'זירה ואל-מידן, מהווים הוכחה לאפקטיביות המדיה הדיגיטלית ביצירת השפעה גלובלית.

עידן חדש של לוחמה דיגיטלית

"בשנים האחרונות ברור יותר מתמיד כמה השפעה יש לזירת התודעה הן על הציבור והן על מקבלי ההחלטות. הפוליטיקה האזורית והעולמית מתקיימות במרחב המקוון ואיתן המלחמות והסכסוכים", אומרת הדס.

"בהרבה היבטים, פלטפורמות המדיה הן חזקות יותר מהמדינות עצמן. הפלטפורמות מעצבות את תפיסת המציאות שלנו, משפיעות על הבחירות שלנו וקובעות את ההעדפות הפוליטיות והחברתיות שלנו. זה לא מקרי שאילון מאסק רכש את טוויטר ושמועמד לנשיאות דונאלד טראמפ מציע לו תפקיד בממשל. כללי המשחק השתנו לחלוטין ומי שלא מגייס את עוצמות המדיה הדיגיטלית לטובת המאבק שלו יפסיד", היא מסכמת.

פגיעה קשה במוניטין של אונר"א

מנכ"ל משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, אבי כהן סקלי, אומר: "זה לא רק שיצרנו אתר שמספק מידע חשוב על מעורבותם של עובדי אונר"א בטרור, אלא גם הצלחנו לקדם את המסר שלנו בזירה הבינלאומית בצורה כזו שלא ניתן להתעלם ממנה. הצלחת הקמפיין מתבטאת הן בחשיפה והן בפגיעה במוניטין של הארגון, ומדגישה את יכולת ההשפעה שיש לכלים דיגיטליים נכונים, כאשר הם מופעלים באסטרטגיה מדויקת ונכונה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully