וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריירה בשיווק דיגיטלי: איך להיכנס לתחום וכמה אפשר להרוויח ב-2024?

אבי שי

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 10:19

בעולם בו הכל מתנהל בלחיצת כפתור, השיווק הדיגיטלי צומח ומתפתח במהירות מסחררת והופך לאחד המקצועות המבוקשים והחיוניים בשוק העבודה. אז איך נראה יום בחייו של מנהל שיווק דיגיטלי, עד כמה התפקיד חיוני להצלחת הארגון, ושאלת מיליון הדולר - מה השכר שאפשר להרוויח?

סודות ההצלחה של המשווקים.. Unsplash
סודות ההצלחה של המשווקים./Unsplash

במאה ה-21, הפעילות הדיגיטלית הפכה לערוץ השיווק המרכזי עבור ארגונים בכל הגדלים, תחת ניצוחם של מנהלי השיווק, שמובילים את הפעילות הזו ומוודאים שהיא מתבצעת בצורה מיטבית. אם בעבר אפשר היה להעסיק מנהל פרסום ושיווק ללא כישורים דיגיטליים, כיום התפקיד הפך טכנולוגי מאוד והוא מצריך ידע מתקדם יכולות אנליטיות, והכרות מקיפה עם פלטפורמות מובילות.

אחרי שני עשורים של צמיחה חסרת מעצורים, בא נגיף הקורונה והאיץ עוד יותר את המעבר של עסקים וארגונים לדיגיטל. הביקוש למנהלי שיווק דיגיטלי גדל בצורה משמעותית, כמו גם הצורך במועמדים עם כישורי ניתוח נתונים מתקדמים ויכולת לעבוד עם כלים אוטומטיים שהפכו הכרחיים בכל ארגון כמעט. האפשרות לבצע את העבודה מרחוק וההטבות שמעסיקים מציעים לעובדים הפכו את המקצוע למבוקש גם בקרב מועמדים.

אז מה בעצם עושה מנהל שיווק דיגיטלי?

מנהלי שיווק דיגיטלי אחראים על גיבוש וביצוע אסטרטגיות שיווק בפלטפורמות הדיגיטליות, ועל יצירת נוכחות מקוונת חזקה ומבוססת עבור המותג או הארגון. המשימות כוללות ניהול קמפיינים ברשתות חברתיות, פרסום דיגיטלי, קידום אתרים (SEO), אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEM), ניהול תוכן, שיווק מבוסס נתונים, שיווק במייל, אוטומציה שיווקית ועוד. התפקיד כולל גם ניתוח של ביצועי הקמפיינים בכלים כמו Google Analytics, הבנה של הלקוח ושל המתחרים, והובלת פעילויות לשיפור הנראות של הארגון במרחב הדיגיטלי.

חשיבותו של התפקיד נובעת מהצורך לשלב את כל הערוצים הדיגיטליים, כך שיעבדו בסינרגיה וייצרו חוויה חיובית רציפה ללקוח. התאמת המסרים לקהל היעד, הגברת המעורבות והשגת מטרות עסקיות כמו מכירות והגדלת רווחים - כל אלו מהווים חלק בלתי נפרד מהעבודה היומיומית של מנהל השיווק הדיגיטלי. התפקיד כולל עבודה מול מגוון צוותים, כגון צוותי קריאייטיב, מחלקת גרפיקה, משרדי פרסום, יח"צ, צילום, מכירות ושירות לקוחות, על מנת להבטיח את הצלחת האסטרטגיה.

מה ההבדל בין מנהלי סושיאל למנהלי קמפיינים PPC?

מנהלי סושיאל במדיה החברתית, אחראים על יצירת תוכן ואסטרטגיות לרשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטיקטוק. הם מתמקדים בהגדלת הקהל, יצירת מעורבות עם המותג באמצעות תוכן אורגני וממומן, ותחזוקת תדמית המותג במדיה החברתית. הם יוצרים קשר ישיר עם קהלים פוטנציאליים ומבטיחים שהמסרים יהיו עקביים, מרתקים ומותאמים לקהלים שונים.

מנהלי קמפיינים PPC מתמקדים ביצירת קמפיינים בתשלום לפי קליק בפלטפורמות כמו Google Ads, אינסטגרם, טיקטוק, Facebook Ads ו-LinkedIn Ads. הם מקימים קמפיינים מדויקים שנועדו להוביל לידים ומכירות, תוך שימוש בכלים מתקדמים לבחירת מילות מפתח, יצירת מסרים שיווקיים, ניתוח התוצאות (ROI, CPL, CPA), ושיפור מתמשך של הקמפיינים על בסיס נתוני הביצוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ביקוש, שכר ותנאים: כמה מרוויחים מנהלי שיווק דיגיטלי?

השכר של מנהלי שיווק בדיגיטל משתנה בהתאם לגורמים שונים כמו גודל הארגון, תחום הפעילות והמיקום הגיאוגרפי. מנהלי שיווק דיגיטלי בתחילת דרכם עשויים להרוויח בין 8,500 ל-12,000 ש"ח בחודש, וככל שהם צוברים יותר ותק וניסיון, שכרם עולה. מנהלים עם 3-5 שנות ניסיון יכולים להרוויח בין 15,000 ל-20,000 ש"ח ומעלה.

בתפקידים בכירים יותר, עם ניסיון של עשר שנים ומעלה, השכר יכול להגיע ל-30,000 ש"ח ואף יותר, במיוחד בתעשיות תחרותיות או בארגונים גדולים. הדבר תלוי גם בהיקף האחריות והיכולת להוביל צוותים, לנהל תקציבים גדולים וליצור השפעה על האסטרטגיה הכוללת של הארגון.

איך נראה יום העבודה של מנהל שיווק דיגיטלי?

מדובר ביום עבודה דינמי שכולל משימות מעניינות ומגוונות. הוא מתחיל לרוב בסקירת ביצועי הקמפיינים מהיום הקודם, ניתוח נתונים וביצוע התאמות בהתאם לצורך. מנהלי שיווק דיגיטלי משקיעים חלק ניכר מזמנם בניהול התפעול השוטף של קמפיינים, לצד פגישות עם צוותים מחוץ או בתוך הארגון.

מנהל השיווק הדיגיטלי אחראי על הפקת התוכן והקריאייטיב שבמסגרתם יעבוד על תכנים שיווקיים למדיות השונות, והתאמתם לפורמטים שיווקיים שמופצים במייל, במדיה החברתית ובבלוגים.
לאורך כל יום העבודה מקיימים מעקב אחר פרמטרים כמו המרות, קליקים ועלויות פר קליק (CPC), והתאמת הפעילות השיווקית בהתאם לנתונים שמתקבלים.

אז אילו תכונות נדרשות ממנהלי שיווק דיגיטלי?

  • חשיבה אנליטית: היכולת לנתח נתונים, לזהות מגמות ולהפיק תובנות עסקיות.
  • יצירתיות: חשיבה מחוץ לקופסא ויצירת קמפיינים ייחודיים ומושכים.
  • יכולות תקשורת: כתיבת תוכן ברור ומשכנע ותקשורת בינאישית גבוהה.
  • הבנה טכנולוגית: שליטה במערכות פרסום דיגיטליות ובכלים אוטומטיים.
  • יכולת ניהול זמן: התמודדות עם פרויקטים מרובים במקביל ועמידה בלוחות זמנים.
  • גמישות ויכולת הסתגלות: פתיחות לשינויים ולמידה של טכנולוגיות חדשות.
  • כישורי ניתוח נתונים: פרשנות נתונים והסקת מסקנות לשיפור ביצועים.
  • אוריינטציה עסקית: הבנת האסטרטגיה העסקית ופיתוח.
  • חשיבה אסטרטגית: יכולת לתכנן לטווח ארוך, להגדיר יעדים ולבצע מעקב אחריהם.
  • כישורי פתרון בעיות: יכולת להתמודד עם אתגרים בלתי צפויים ולהתאים את האסטרטגיה בהתאם.
  • סקרנות ולמידה מתמדת: יכולת למידה ורצון להישאר מעודכן במגמות חדשות בשיווק הדיגיטלי.

איפה לומדים שיווק דיגיטלי, כמה זה עולה ומה חשוב לבדוק לפני שמתחילים?

כיום, ניתן ללמוד השיווק הדיגיטלי באמצעות קורסים מקצועיים מאוד ממוקדים, מהם אפשר לצאת עם הידע שיאפשר לכם להשתלב בשוק העבודה במהירות.

קורס איכותי יארך בין 3-6 חודשים ועלותו עשוייה לנוע בין 12,500 ₪ ל- 17,500 ₪. קורסים במחירים נמוכים מאלו כוללים לרוב היקף שעות נמוך וללא תרגול מעשי.

לפני שאתם נרשמים ללימודים חשוב לבדוק את עדכניות התכנים הנלמדים. תחום השיווק הדיגיטלי משתנה בקצב מסחרר וכלי העבודה והפלטפורמות משתדרגים בתדירות גבוהה. לכן כדאי לוודא שסילבוס הקורס מעודכן וכולל את הכלים והשיטות החדישות ביותר בשוק, כולל בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות.

בררו מי סגל המרצים וודאו שיש להם ניסיון מעשי על מנת שיספקו לכם כלים פרקטיים ואולי גם קשרים חשובים בעתיד.

וודאו שבסוף הקורס אתם יוצאים עם תיק עבודות. קורס טוב יציע תרגול מעשי וישאיר אתכם עם תיק עבודות או פרויקט גמר שיאפשר לכם להציג ניסיון מעשי מול מעסיקים.

בררו האם תוכן הקורס זמין לכם ולכמה זמן. שימו לב שאתם בוחרים בקורס שיהיה זמין לצפייה גם לאחר סיום הלימודים, עם גישה נוחה מכל מכשיר, כדי שתוכלו לחזור לחומר בכל זמן ומכל מקום.

אבי שי הוא יזם, איש עסקים ובעלים של מכללת IPC ללימודי קורסים מקצועיים בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully