וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציה שלכם לא מקבלת מספיק הורדות? כך תגרמו לה לככב בחנויות האפליקציות

יגיל כהן

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 18:28

עם מיליוני אפליקציות מתחרות, אופטימיזציה לחנויות אפליקציות (ASO) היא הנשק הסודי שלכם להגדלת החשיפה וההורדות גם ללא תקציב פרסום. מה זה מצריך ואיך בדיוק עושים את זה?

תחרות צפופה בשוק האפליקציות.. Unsplash
תחרות צפופה בשוק האפליקציות./Unsplash

דמיינו שאתם נכנסים לתערוכה טכנולוגיה ענקית עם 5 מיליון דוכנים, שבה כל אחד מציג אפליקציה ייחודית משלו. המבקרים שהגיעו לתערוכה, המשתמשים הפוטנציאליים שלכם, משוטטים בין הדוכנים, מוצפים באפשרויות ובמידע ולא יספיקו להגיע לכל דוכן בתערוכה. עכשיו איך גורמים לאפליקציה שלכם לבלוט? איך מושכים את תשומת הלב של המבקרים ומשכנעים אותם להגיע דווקא לדוכן שלכם? התשובה היא ASO, או בעברית - אופטימיזציה לחנויות אפליקציות - שהיא האמנות והמדע של הפיכת האפליקציה שלכם לכוכבת התערוכה.

אם SEO הוא הדוד המבוגר שמנסה להסביר לכם איך עובד מנוע החיפוש של גוגל, אז ASO הוא בן הדוד הצעיר והמגניב שלו שיגרום להגדלת הנראות של האפליקציה שלכם והגברת שיעור ההורדות שלה ב- App Store ו-Google Play.

המרכיב הסודי: מילות מפתח

כמו ב-SEO קלאסי, כשמדברים על ASO, מילות המפתח הן מרכיב עיקרי. חשבו על מילות המפתח כעל מנטרה סודית שאתם לוחשים לאוזנו של האלגוריתם כך שימשוך אליכם את המשתמשים הנכונים. עליכם להבין אילו מילים, ביטויים או שאילתות חיפוש המשתמשים ירשמו בסרגל החיפוש כאשר הם יחפשו פיתרון כמו שלכם בחנויות האפליקציות. היזהרו לא להגזים והימנעו מ-keyword stuffing - העמסת יתר של מילות מפתח בצורה מוגזמת או ללא הקשר, כי המפתח הוא איזון. כדי שהאלגוריתם לא יברח מכם כמו מאש, הימנעו מניסוחים שנשמעים כאילו נכתבו על ידי AI, שימו בדיוק את כמות המילים הנדרשת, ודאגו לכלול את מילות המפתח שבחרתם בכותרת ובתיאור של האפליקציה.

הטינדר של האפליקציות

הרושם הראשוני חשוב מאוד. הלוגו של האפליקציה הוא כמו תמונת הפרופיל בטינדר - הוא הדבר הראשון שמשתמשים רואים. הלוגו חייב להיות מלוטש, רלוונטי ומושך את העין. ואם הלוגו הוא תמונת הפרופיל, צילומי המסך הם התמונות הנוספות בפרופיל. הם צריכים להבליט את הצדדים הכי טובים באפליקציה שלכם, ממש כמו הסלפי שלקחתם בחופשה בהוואי. השתמשו בצילומי המסך כדי לספר את הסיפור של האפליקציה והראו להם כיצד הבעיה שלשמה הגיעו תיפתר וחייהם יהיו טובים יותר עם האפליקציה שלכם בטלפון שלהם.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

דירוגים וביקורות: כך תהפכו שלושה כוכבים לחמישה

בעולם האפליקציות, דירוגים וביקורות הם שווי ערך להמלצות או דיס-המלצות מפה לאוזן. משתמשים מחפשים ביטחון שהאפליקציה שווה את זמנם, ואולי גם את כספם. שימו לב שיצירת הקשר שלכם עם המשתמשים גורמת אצלם לחשיבה חיובית. התגובה שלכם לביקורות, גם הלא נחמדות, היא ההזדמנות שלכם להראות שאכפת לכם מהמשתמשים והיא יכולה להפוך את הסיטואציה לטובתכם, ואף לשנות דירוג משלושה כוכבים לחמישה כוכבים.

לוקליזציה: דברו בשפה המקומית

לוקליזציה היא כמו ללמוד לרקוד סלסה בקובה, לאכול בצ'ופסטיקס ביפן או לשתות תה של אחר הצהריים בממלכה המאוחדת. מי שרוצה להצליח בגדול צריך שהאפליקציה שלו לא רק תדבר את השפה המקומית, אלא גם את התרבות המקומית, כך שתהיה נגישה לקהל הרחב. Canva היא דוגמא טובה לאפליקציה שלא רק תורגמה במלואה לעברית, אלא גם מציעה מגוון פונטים ועיצובים עדכניים שרלוונטיים לאירועים ומועדים בלוח השנה העברי. לראיה, מדובר באחד מכלי העיצוב הפופולריים ביותר בישראל ובעולם. אין ספק שלוקליזציה מסוג זה מובילה לחוויית משתמש טובה יותר וכתוצאה מכך לדירוגים גבוהים יותר בחנויות האפליקציות.

עדכונים: שמרו על הרלוונטיות

משתמשים אוהבים חידושים. תיקוני באגים, הוספת תכונות חדשות ושיפורים מתמידים, מוסיפים עניין ורלוונטיות ומשפרים את חוויית המשתמש. הבונוס? חנויות אפליקציות אוהבות אפליקציות שמתעדכנות באופן קבוע, עובדה שיכולה לשפר את הדירוג של האפליקציה. מנגד, אפליקציה שאינה מתעדכנת עלולה לאבד משתמשים, להיחשב כמיושנת ולהפוך מטרה למתקפות סייבר.

Analytics: המרגל הסודי שלכם

איך נדע אם מאמצי ה-ASO שלנו עובדים? Analytics הוא התשובה. Analytics הוא הבלש הפרטי שעוקב אחרי כל תנועה של המשתמשים שלכם. איפה הם לוחצים? כמה זמן הם נשארים? מה גורם להם לברוח? המידע הקריטי הזה יעזור לכם להמשיך ולשפר את ממשק המשתמש ולא פחות חשוב מכך, את התיאורים והוויזואליה בחנות האפליקציות. כאשר הדף שלכם ישקף במדויק את מה שהמשתמשים יקבלו מהמוצר, והדרך לשם תהיה קצרה וחלקה, אחוז הנטישה ירד והשימוש במוצר יעלה.

לסיכום: ASO הוא הנשק הסודי שלכם

ASO אולי נשמע כמו עוד ראשי תיבות טכנולוגיים מייגעים, אבל הוא זה שמייצר את השילוב האולטימטיבי בין יצירתיות לאסטרטגיה, ויכול להזניק את האפליקציה שלכם לראש הדירוג בחנות האפליקציות. זכרו, בשוק האפליקציות הצפוף, רק האפליקציות המותאמות והמוצגות היטב שורדות.


יגיל כהן הוא מנהל פיתוח במטריקס מובייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully