וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרטגיה שיווקית ל-2024: למה זה כל כך מאתגר ואיך אפשר בכל זאת לתכנן קדימה

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 12:44

שנת 2024 כבר מעבר לפינה ועסקים רבים מתחילים לתכנן את אסטרטגית השיווק שלהם בדיגיטל לשנה הקרובה. אבל מה עושים כאשר השנה העסקית החדשה נפתחת בצל המלחמה וחוסר הוודאות לגבי העתיד זועק לשמיים?

סילבסטר 2024. Giphy
לא בדיוק סיבה למסיבה: שנה חדשה בצל המלחמה/Giphy

מעל חודשיים עברו מאז מתקפת הטרור הרצחנית בשבת של ה-7 באוקטובר, והמשק הישראלי מתחיל אט אט לחזור לעצמו ולפעול תחת "שגרת חירום". השגרה המורכבת הזו היא רגע האמת בחייו של כל עסק, משום שכל תכניות השיווק משתנות. צריך לזנוח את הסלוגנים הישנים ולהתאים מחדש את המסרים השיווקיים והמכירתיים.

המצב הנוכחי מקשה מאוד על עסקים לתכנן קדימה. האירועים משתנים מיום ליום, ולכן גם כשנסגרים על תכנית אסטרטגית, היא ככל הנראה תשתנה עם הזמן ותיאלצו לבצע בה שינויים. לכן, כל גוף עסקי צריך קודם כל לעצור, לנתח את המצב הפנימי שלו ולהבין את הצרכים החדשים של לקוחותיו. אז מאיפה מתחילים ואיך מתכננים קדימה כשהעתיד כל כך לא ברור? חברת dc4b המתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק ושירותי תוכן בדיגיטל מציעה מספר טיפים לעסקים.

לדבריהם, הבסיס שכל עסק צריך להתחיל ממנו הוא ביצוע הערכת מצב באמצעות מענה על שאלות שיאפשרו לכם להבין איפה אתם נמצאים כרגע ולאן אתם רוצים להתקדם במהלך השנה:

  • מה מצב העסק כרגע?
  • אילו לקוחות נשארו ואילו עזבו או הקפיאו פעילות בעקבות המצב?
  • מהם כלי השיווק הדיגיטליים העומדים לרשותכם כרגע?
  • מה התקציב המוערך לפעילות שיווקית בדיגיטל ב-2024?
  • האם אתם מרוצים מהפעילות השיווקית הנוכחית שלכם בדיגיטל?
  • אילו תכנים הייתם רוצים לשווק יותר ואילו פחות?
  • כמה זמן אתם מעריכים שיהיה לרשותכם להפקת וכתיבת התכנים לדיגיטל?
  • האם יש לכם את כל המשאבים לצורך כתיבתם - מספיק ידע או עובדים?
  • איך הייתם רוצים שיראה העסק שלכם בעוד שנה מהיום?

לאחר שתענו על השאלות, תוכלו לנסח מטרות ברורות ספציפיות ומדידות להמשך.

למרות שהסביבה העסקית חווה אי וודאות כרגע, חשוב מאוד לנסות לחשוב על הדברים בצורה שקולה, להפגין חשיבה יצירתית וגמישות ולהתאים את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית למצב. תוכן אורגני וממומן בגוגל וברשתות החברתיות ממלא תפקיד חיוני בשמירה על נוכחות העסק, אבל המפתח הוא יכולת הסתגלות. על ידי התמקדות במעורבות לקוחות, ניטור ביצועי קמפיינים ושמירה על מידע לגבי זירת השיווק הדיגיטלי המתפתחת, בעלי עסקים יכולים לנווט בזמנים מאתגרים אלה בהצלחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

העדפת מסרים פשוטים ורגישים שנותנים ערך אמיתי ללקוחות

אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור המגזר העסקי הוא לדעת מה נכון להגיד ובאילו מסרים להשתמש.
בעוד חלקם יודעים לצלוח את המשימה בהצלחה, רבים נאלמים מהפחד להתבטא בחוסר טאקט או רגישות. אך דווקא בתקופה הזו חשוב מאוד להתבטא ולא להשתתק ולהיעלם.

אז באילו מסרים כן להשתמש?

  • מסרים פשוטים, תמציתיים, בהירים ורגישים, עם הרבה ויזואליות, המשדרים רוגע, אחדות, עשייה חיובית, יציבות וביטחון, ומביעים הזדהות עם הכאב הכללי.
  • לתאר את הפעילות העסקית בימים המורכבים.
  • להשתתף בצער ולהזדהות עם מעגלי הנפגעים בקרב העובדים והלקוחות.
  • להציע עזרה כנה בהתאם למה שהעסק יכול לעזור בו.
  • להציג את העשייה למען משפחות העובדים המגויסים למילואים, לספר על החמ"ל שהקמתם כדי לעזור לחיילים, לחקלאים, למפונים ועוד.
  • תוכן המייצר ללקוחות ערך אמיתי באמצעות כלים ושירותים רלוונטיים לעכשיו. כמו: וובינרים על המצב העסקי בתחום המומחיות של החברה, ביצוע סקירות שוק, בלוגים ומאמרים מקצועיים המנתחים את האירועים ומעניקים עצות והכוונה לקהל היעד ועוד.

על אילו מסרים עדיף לוותר?

השפה הדיגיטלית הפכה להיות מאד רגשית. מומלץ להפסיק כעת לשלוח מסרים פרסומיים ומכירתיים כבעבר, כאילו לא קרה דבר. זו עלולה להיות התרסה לחלק מהלקוחות החווים התמוטטות של העולם אותו הכירו לפני ה-7 באוקטובר.
מסרים וויזואליות בעלי משמעות כפולה בעקבות המצב, שיכולים לטרגר לקוחות כמו: "לא משאירים אף אחד מאחור", "From the river to the sea" ועוד.
מסרים פרסומיים שנטחנו עד מים כמו "2-3 ש-גר", "דווקא בתקופה זו", "בימים קשים אלו" ו"יחד ננצח".

חשוב להבין שחלק מהלקוחות שלכם לא בהכרח פנויים למסרים שיווקיים ומכירתיים. חלקם איבדו אנשים יקרים לליבם או רכוש וחלקם הושפעו נפשית. על כן, הדוגמאות למסרים יכולות לעזור לכם לשמור על נוכחות המותג מצד אחד ומצד שני מאפשרות לכם להביע אמפתיה ולהציע עזרה כנה ואמיתית לאותם לקוחות שנפגעו.

ביצוע אופטימיזציות והימנעות מתכנון ארוך טווח

כיוון שאנחנו שרויים באי וודאות, מומלץ לא לקבל עכשיו החלטות אסטרטגיות ארוכות טווח, אלא להכין תכניות שיווקיות ברמה הרבעונית. מומלץ לקבל החלטות על תכניות השיווק ברבעון הקרוב, ליישם את התכנית ולבצע התאמות בהתאם למסקנות לקראת סוף הרבעון.

כך למשל, הכנסת תהליכי אוטומציה שונים לכלל מערכות השיווק של העסק כגון וואטסאפים, מיילים והודעות אוטומטיות הנשלחות ללקוח, מהווים אמנם נכס דיגיטלי לטווח הארוך, שיקל על הפעילות השוטפת שלכם במהלך השנה. אך בטווח הקצר הם גם כלי יעיל לאיסוף מידע לגבי איזה תוכן מעניין את הלקוחות שלכם. על כן, בטווח הקצר, אתם צריכים להיות עם האצבע על הדופק ולבצע אופטימיזציה לאותם תהליכי אוטומציה בהתאם לנתונים שהתקבלו מהפעילות במהלך הרבעון. כך שגם אם תקציב השיווק ישתנה במהלך השנה, תוכלו להתאים אותו לנתונים שהתקבלו מהאוטומציות.

חשוב לזכור כי בימים אלה אנחנו צריכים לגלות רגישות ולא לשלוח תכנים שיווקיים, מכירתיים ופרסומיים גרידא, אלא תכנים המפגינים הזדהות עם הכאב הכללי ולהמשיך למצב את העסק כחלק בלתי נפרד מהחברה והמשק בישראל, שיודע להגיב, לעזור ולתמוך באחרים בתקופה קשה. אפשר גם לספר על מיזם תמיכה של העסק בחיילים או מיזמים חברתיים אחרים.

איך מתאימים את פלטפורמות הדיגיטל השונות למצב?

מאמרי SEO - רצוי להימנע מקישור למלחמה באופן ישיר ולהתמקד ביצירת תוכן מקצועי ואינפורמטיבי שיישאר רלוונטי לאורך זמן ויתן מענה לצרכי הלקוחות גם אחרי שהמלחמה תיגמר.

ניוזלטר - בתקופת מלחמה, הניוזלטר הופך לאמצעי המאפשר שמירה על קשר ישיר עם הלקוחות. בעזרת העדכונים והשיח השוטף, ניתן לייצר ולחזק ביטחון, אמון ותחושת קהילה. הניוזלטר משמש גם ככלי אסטרטגי, המסייע לעסקים להגן על עצמם ולשרוד בשוק מאוים ובלתי יציב.

קמפיינים ממומנים - קמפיינים שיווקיים ממומנים בדיגיטל בזמן מלחמה, מצריכים שיקול דעת ואיזון בין לייצר פרסומות השומרות על נוכחות המותג מצד אחד ומצד שני לא מתעלמות מהעובדה שהמצב אינו כתמול שלשום.

וואטסאפ - ניתן לייצר קמפיינים פרסונאליים ע"י שימוש באוטומציות. המיידיות והזמינות של וואטסאפ, לצד העובדה שההודעות הפרסומיות נשלחות לאחר שהלקוח השאיר פרטים והביע נכונות לקבל מענה מהעסק, יוצרים קמפיינים אפקטיביים במיוחד, עם נתוני פתיחה כמעט אבסולוטיים.

לסיכום

בשביל להכין תכנית עסקית רלוונטית לשנת 2024, יש צורך בהבנה מדויקת של מצב העסק, שליטה בתקציב בהתאם לנתונים שהתקבלו מהפעילויות והתמקדות בתוכן רלוונטי, שמקדיש תשומת לב לצרכי הלקוחות במציאות הנוכחית. במבט קדימה אל העתיד, מנהלי ומנהלות שיווק צריכים לאמץ השנה גמישות והסתגלות מהירה לשינויים ולדעת להגיב בזמן אמת על רקע חוסר וודאות ומציאות המשתנה מעת לעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully