וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 דרכים להעיף מלאי עודף מבלי לפגוע בתפיסת הערך של המותג

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 12:20

במיתוג, גם כשהמיתון דוחק והכסף אוזל, ההצגה חייבת להימשך, אבל בואו נודה בזה - לפעמים לכלכלה יש תוכניות אחרות. אז איך נפטרים ממלאי עודף בלי לפגוע במוניטין של המותג?

איך נפטרים מסחורה עודפת? הנה כמה רעיונות.. Unsplash
איך נפטרים מסחורה עודפת? הנה כמה רעיונות./Unsplash

לכל עסק יש מדי פעם מלאי עודף, ולפעמים זה יכול להיות מאוד מאתגר להיפטר ממנו. הנחות משמעותיות אמנם משרתות את הצורך המיידי בתזרים מזומנים, אך מקרי עבר מראים כי הנחות מרחיקות לכת עלולות ליצור ציפייה למחיר זהה גם בהמשך, ולשבור את אמון הלקוח שיתהה לעצמו "למה שילמתי על זה כל כך הרבה עד עכשיו?"

הסיפור של קסטרו הוא דוגמה מצוינת למותג, שבגלל עודפי מלאי חיסל את המניה של עצמו וכעת מתמודד עם משבר שיווקי מהחריפים בתולדותיו. אז אם נתקעתם עם מלאי עודף בתקופת המיתון ואתם רוצים להעיף אותו מהר, זה הזמן לנסות דברים חדשים. הנה 8 דרכים להניע ולהגדיל את המכירות שלכם מבלי לפגוע בתפיסת המותג.

1. מכירות סוף עונה, מכירות בזק ו"יש לי יום יום חג"

גם אם העונה עדיין לא הסתיימה לגמרי, אתם יכולים לערוך אירועי מכירות בזמנים אסטרטגיים לאורך השנה, כמו אחרי החגים או כשיש אירוע בקירבתכם שמושך טראפיק לחנות שלכם. זה יאפשר לכם לפנות מלאי עודף מבלי להזכיר במפורש שאתם נפטרים ממלאי עקב מצוקה כלכלית. אפשר גם לנצל את הזמן הזה כדי להציג מוצרים חדשים או פריטים במהדורה מוגבלת, תוך שמירה על תמחור תחרותי מספיק כדי למשוך לקוחות שאולי המחיר המלא יקר להם מדי.

גם מכירות בזק הן דרך מעולה להעיף מלאי עודף תוך פרק זמן קצר מבלי לוותר על הסטנדרטים של המותג שלכם. ימים שונים המצוינים בעולם כמו יום כדור הארץ, יום השוויון ויום המעשים הטובים הם לא רק תירוץ להציע מבצעים קצרי מועד אלא גם מספקים שפע של רעיונות לתכנים שילוו את הקמפיין. בגוגל קלנדר תוכלו למצוא נקודת ציון כמעט לכל יום בשנה, ולהוסיף לעצמכם תזכורות כדי שתדעו מראש איזה קריאייטיב להכין. הציעו הנחות על מוצרים או פריטים מסוימים לכמה שעות בלבד בכל פעם, וודא שאתם מקדמים אותם באגרסיביות ברשתות החברתיות כדי שאנשים ידעו עליהם בזמן.

2. מארזים מיוחדים וערכות DIY

חבילות או סטים של מוצרים הן נהדרות כי הן מעודדות אנשים לקנות מספר פריטים בו-זמנית במחיר אטרקטיבי. ודאו שכל המוצרים במארז משלימים זה את זה, למשל חבילה שכוללת שמפו, מרכך וקצף אמבט, או אאוטפיטים ספציפיים מתוך הקטלוג. כך הלקוחות לא ירגישו שהם משלמים יותר מדי עבור משהו שהם לא צריכים או לא רוצים.

אחד הטרנדים החמים היום בקרב מותגי בוטיק הוא להציע ערכות להכנה עצמית. למשל, צורף תכשיטים יוכל להציע מארז מיוחד עם חומרים וכלים להכנת תכשיטים, בליווי חומרי הדרכה מתאימים, וכך למעשה לחסוך לעצמו שעות של עבודה וגם להיפטר מעודפי חומרי גלם שיושבים לו בסטודיו.

המותג The Dirty Cookie, שהמציא כוסות מיוחדים עשויים מעוגיות, מציע ערכות להכנה עצמית שכל אחד יכול להכין בבית וכמובן לשתף את התוצאה ברשתות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

3. כולם אוהבים דברים בחינם!

גיפטקארדס לכל אירוע שלא יהיה הוא הזדמנות מצוינת להכניס קצת מזומנים לכיס גם כשאין מכירות בפועל. ואם אתם מרגישים לארג'ים, הענקת דוגמיות של מוצרים או קופונים להנחות עתידיות ברכישה מעל סכום מסויים שתקבעו תשיג שתי ציפורים במכה אחת: גם הגדלת סל הקניות של הלקוח הממוצע, וגם סיכוי גדול יותר שהם יחזרו אליכם בעתיד. לקוחות יעריכו את המחווה ואולי חשוב מכך, יזכרו את המותג שלכם בחיבה.

4. תכניות מנויים בתשלום חודשי או שנתי

תכניות מנויים הן דרך מצויינת ליצור אפיק הכנסה יציב לאורך זמן וגם ליצור נאמנות גבוהה יותר למותג. למשל, אם אתם מוכרים מוצר דיגיטלי, תוכלו לגבות דמי מנוי חודשיים בעבור השירות, או אם המוצר שלכם פיזי, ובמיוחד אם הוא מוצר מתכלה כמו מזון או תוספי תזונה, תוכלו להציע אספקה קבועה של המוצר לללקוח בתדירות שתיבחר על ידו, ולהציע הנחה משמעותית בתשלום מראש לשנה קדימה. כך תוכלו לגייס מספיק כסף כדי לשרוד את תקופת המיתון בשלום.

5. קופסאות מסתורין (mystery box):

טרנד קופסאות המסתורין נמשך ומעניק למותגים הזדמנות מצוינת להיפטר מפריטים עודפים. הרעיון העומד מאחורי קופסאות המסתורין הוא שהלקוח רוצה שיפתיעו אותו ויחדשו לו, וזה מאפשר למותגים להרכיב ללקוח איזו חבילה שבא להם. בד"כ הלקוח ירצה לדעת מידע בסיסי כמו כמה פריטים יש בקופסה ומאיזו קטגוריה. למשל, במותג אופנה, ראוי לציין מאיזו קולקציה ילקחו הבגדים, ובמותג מזון, האם המוצרים טבעוניים/ כשרים / בטוחים לתינוקות וכו'.

דוגמא נהדרת לקופסת מסתורין שיש לה גם תכנית מנויים היא המותג הקוריאני SeoulBox, המציע חבילה משתנה של חטיפים וממתקים קוריאנים בהתאם לחגים ועונות השנה. הלקוח לא יודע מה יהיה בכל חבילה, הוא רק יודע שלכל משלוח יש נושא משלו, והמוצרים בהתאם. מסתבר שבקוריאה, לכל חג יש ממתקים משלו ולא נדיר לראות בשווקים מהדורות מוגבלות של מוצרים, שבחודש הבא יהיו להם טעם אחר ועטיפה אחרת. בזכות קופסת המסתורין הזאת, קוריאנים בגולה וחובבי תרבות קוריאה בעולם יכולים ליהנות כל חודש מטעמים חדשים ומפתיעים שאין בשום מקום אחר.

6. מיקרו משפיענים

למשפיענים יש כמויות אדירות של השפעה על העוקבים שלהם, מה שהופך אותם ליעילים מאוד בקידום מכירות מהיר. פנו למשפיענים שמתיישרים עם ערכי המותג שלכם והציעו להם מוצרים בחינם בתמורה לביקורת כנה בפלטפורמות כמו טיקטוק, יוטיוב או אינסטגרם.

לצורך העניין, משפיענים לא חייבים להיות אושיות עם מאות אלפי עוקבים. עם הקריאייטיב הנכון, גם טיקטוקר עם 2,000 עוקבים יכול להגיע למיליוני חשיפות. תביאו עשרה מיקרו-משפיענים כאלה שידברו על המותג במילים שלהם ותנו להייפ לקרות מעצמו.

המותג Primitive Tribal Craft של אורלי פרנסה פועל כך כבר שנים. אורלי, שמטיילת כבר שנים רבות בעולם, פוגשת במסעותיה אמנים ומוסיקאים מכל רחבי תבל, אותם היא מלבישה בבגדיה הייחודיים כדי להפיק צילומים מרהיבים, שכל אחד מהם בתורו משתף ברשתות. את הבגדים היא נותנת ל'דוגמנים' במתנה ויחד איתם סיפור, אותו הם יקחו חזרה אל ארץ מולדתם ויזכרו בו בכל פעם שילבשו את הבגדים.

7. שתפו פעולה עם מותגים אחרים

שותפויות בין מותגים יכולות ללבוש צורות רבות. שיתוף פעולה עם מותג אחר בהסדר מועיל הדדי המאפשר לשתי החברות גישה לבסיס הלקוחות זו של זו עשוי להכניס דם חדש למותג ולסייע בפינוי מלאי עודף בפרק זמן קצר.

לדוגמא, הציעו הנחה כאשר לקוחות רוכשים פריטים משני המותגים בו זמנית, פרסמו זה את המוצרים של זה באמצעות קמפיינים משותפים, או צרו מועדון עסקים עם כרטיסיית ניקוב לצבירת הנחות, כמו שעשו בשוק מחנה יהודה בירושלים.

8. חפשו לקוחות אסטרטגיים בקנה מידה גדול

שותפויות אסטרטגיות הן המפתח בכל הנוגע להיפטרות ממלאי עודף במהירות. פניה לעסקים או לארגונים שיכולים להפיק תועלת מהסחורה שלכם והציעו להם תמחור אטרקטיבי על רכישה בכמויות גדולות כך ששני הצדדים יקבלו ערך מהעסקה!

למשל, אם יש לכם מלאי עודף של וילונות, תוכלו לפנות ללקוחות מוסדיים כמו בתי מלון, או אם ההתמחות שלכם היא מחשבים, תוכלו לפנות לחברות הייטק ולהציע להן לחדש את מחשבי העובדים. עסקאות כאלה הן יותר מורכבות ומצריכות הרבה סבלנות, אבל אם תצליחו לסגור אותן, תוכלו להעיף הרבה סחורה תוך זמן קצר ולקבל סטיפה של מזומנים לחשבון הבנק.

לסיכום,

להיפטר ממלאי עודף זה אף פעם לא קל, במיוחד כשרוצים לשמור על תדמית של מותג יוקרתי, אבל מותגים שכבר יישמו בהצלחה את השיטות שהזכרתי כאן ואחרות יעידו שאפשר ליצור מכירות מהירות מבלי להקריב את שמו הטוב של המותג, ושהכל שאלה של פריימינג. אז קדימה, נסו את הטיפים האלה ותראו איך הם עובדים בשבילכם. בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully