וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כש-GPT4 פגש את לינקדאין: איך למצוא עבודה בעידן ה-AI

תחיה בן צור

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 13:31

חוסר הוודאות במשק ובשוק התעסוקה בפרט מוביל חברות רבות לפטר עובדים כאשר במקביל, הביקוש למשרות עולה. למה חשוב לעדכן את פרופיל הלינקדאין שלכם דווקא עכשיו, ואיך צ'אט GPT יכול לעזור?

לינקדאין. ShutterStock
לינקדאין/ShutterStock

פוטנציאל הבינה המלאכותית לקידום אישי בלינקדאין

הפרופיל האישי שלכם בלינקדאין צריך להיות מלא ומדויק, והתוכן שכתוב בו חייב להיות מותאם למנועי החיפוש בפלטפורמה וכמובן לקהל היעד שלכם, בין אם זה עובדים פוטנציאלים, משקיעים, לקוחות או מעסיקים.

זה אולי מיותר, אבל בכל זאת נציין שפרופיל הלינקדאין שלכם חייב להיכתב באנגלית. זה מה שמקובל בשוק, וזה מה שהקשרים שלכם בלינקדאין רוצים לראות. לפיכך, חשוב גם לדעת לכתוב נכון באנגלית, וזו עוד אחת מיני סיבות רבות למה שווה לכם להיעזר בבינה מלאכותית.

כמובן שצ'אט GPT (הידועה כעת כ-GPT4), תומכת גם בשפה העברית, אך בצורה מוגבלת ביותר ולכן ההמלצה הרווחת היא להתחיל בכתיבה של תוכן באנגלית ולתרגם אחר כך באמצעים אחרים. למי שעדיין מתקשה, מומלץ לעבור על התוכן יחד עם מתרגם מקצועי כדי לוודא שהוא מייצג אתכם נאמנה.

פרופיל הלינקדאין שלכם לא אמור להיראות כמו טופס קורות חיים, אלא לשקף את העולם המקצועי שלכם, הקשרים שלכם, היכולות שלכם, ואפילו האופי שלכם. לשם כך, תרצו למלא את כל חלקי הפרופיל, ולפרסם תכנים חדשים באופן קבוע.

הפרופיל בלינקדאין מתחלק לשניים:

  • החלק הסטטי כולל את התקציר, הניסיון המקצועי, האקדמי והמקצועי שלכם, המלצות, קבוצות שאתם משויכים אליהן ואנשים שאתם עוקבים אחריהם.
  • החלק הדינמי מורכב מכל הפעילויות שלכם בפלטפורמה: העדכונים השוטפים שלכם, התגובות שלכם לתכנים של אחרים, ותכנים שסימנתם בלייק. גם כאן צ'אט GPT יכול לסייע לכתוב תגובות מנוסחות היטב שיעזרו לכם לשמור על מעורבות ברשת החברתית, בלי להתעכב על זה יותר מדי זמן.

התקציר בלינקדאין

לכל אחד יש כמה גרסאות של קורות חיים, אבל בלינקדאין יש לכם אופציה לגרסה אחת בלבד, ואם נרצה להרחיב את האופציות ולכוון ליותר מתחום או תפקיד אחד, התקציר יהיה המקום לעשות זאת.

כיוון שכתיבת תקציר היא דבר מורכב, נראה שרבים מתקשים בכתיבתו ולכן משאירים את המקום הזה ריק. דבר נוסף שנראה לעיתים קרובות הוא תקציר שמכיל משפט אחד או שניים. מצב כזה נותן לפרופיל שלנו מראה מרושל ומשפיע לרעה על כל מי שיקרא את הפרופיל. בנוסף, יחסרו לכם מילות מפתח קריטיות למיטוב של הפרופיל.

תקציר שכתוב היטב עוזר לכם להתבלט על פני מועמדים אחרים בתחומכם ונותן לקוראים מושג ברור לגבי החוזקות, הניסיון והמטרות שלכם ולתקשר מי אתם וברוב המקרים זהו הדבר הראשון שמעסיקים ואנשי גיוס ירצו לקרוא כשהם מבקרים בפרופיל שלכם.

אם תכניסו לצ'אט את כל מילות המפתח שמתארות את התפקיד שלכם, בעיקר את אלה שאותן תרצו להבליט, תוכלו לבקש מהצ'אט להציע לכם תקציר שישקף לא רק את התפקיד הנוכחי אלא גם את הפוטנציאל והשאיפות שלכם.

התאימו את הסיכום שלכם לצרכים ולתחומי העניין הספציפיים של קהל היעד שלכם. השתמשו בשפה ובטרמינולוגיה הרלוונטית להם, והדגישו את הכישורים וההישגים החשובים ביותר שלכם.

לדוגמא, אם עד היום עבדתם במשרות ג'וניור ואתם מעוניינים להתקדם לתפקידי ניהול, התקציר הוא בדיוק המקום להדגיש את היכולות הניהוליות שלכם ולדבר על ההצלחות שלכם.

היו תמציתיים וברורים: הסיכום צריך להיות באורך של לא יותר מכמה פסקאות, ועליו להיות קל לקריאה והבנה. הימנעו מז'רגון או שפה טכנית מדי, והשתמשו במשפטים קצרים ופשוטים כדי להעביר את המסר שלכם. את השפה הטכנית תוכלו להדגיש בניסיון המקצועי בהמשך.

אם תרצו להכניס מילות מפתח נוספות תוכלו לייצר רשימה של תחומי התמחות בסוף התקציר.

ניסיון מקצועי ותיק עבודות

ברוב המקרים קל פשוט למלא את השדות המתאימים בקצרה, את הטייטל הנוכחי ואת הקודמים, היכן עבדתם ומתי, אך רבים לא ימלאו את תיאור התפקיד והוא יישאר ריק. גם כאן הפתרון מאד פשוט.

נכון שאפשר להעתיק מקורות החיים שלכם את הפירוט אך יותר מקובל לתמצת. העתיקו את קורות החיים הקיימים לצ'אט ובקשו ממנו לתמצת אותם. זה יקל על המעסיק או הלקוח הפוטנציאלי שלכם להחליט על התאמתכם לתפקיד.

אם אין לכם עדיין קורות חיים, תוכלו לכתוב לצ'אט כמה נקודות עיקריות מקורות החיים והוא יצור עבורכם פסקה מתומצתת עבור כל משרה שעבדתם בה ועבור כל פריט בתיק העבודות שלכם. דייקו את התוצאה כך שתשקף את הניסיון המעשי שלכם בצורה הטובה ביותר ועדכנו את הפרופיל בשדות המיועדים לכך.

פרסום תוכן שוטף בלינקדאין

על התוכן שתוכלו ליצור באמצעות הבינה המלאכותית אפשר לכתוב מאמרים שלמים. למרבה הצער,
רוב האנשים, כולל רוב הפוליטקאים בישראל, יעדיפו לא לכתוב בלינקדאין משיקולים רבים, החל מחוסר ניסיון בכתיבה, זמן מוגבל, חוסר הכרות עם השוק ועוד שלל תירוצים שהצ'אט פותר לכם בקלות.

כאן, לבינה המלאכותית יש יתרון בולט והוא שיפור כישורי הכתיבה שלכם. מודל השפה המתוחכם יציע לכם אוצר מילים מגוון ומבני משפטים חדשים, שיהפוך את התוכן שלכם למושך ומקצועי יותר.

לא פחות חשוב הוא החיסכון בזמן. מרגע שלמדתם את השימוש בו, מחוללי טקסט יכולים לחסוך לכם המון זמן ומאמץ בתהליך יצירת התוכן. ליצירת תוכן ייחודי ומרתק, הקפידו להוסיף טאץ' אישי שיבדל אתכם משאר משתמשי לינקדאין ויבסס אתכם כמומחים בתחומכם.

אם אתם צריכים השראה, בקשו מהצ'אט שיתן לכם רעיונות, ותקבלו רשימות של כל המאמרים, הבלוגים והמידע האקדמי האחרון שנכתב כמעט בכל תחום.

השפה המקצועית והעשירה והתחביר המושלם ללא שגיאות שמספק הצ'אט GPT מתאים מאוד למי שאנגלית היא לא שפת האם שלו. ניתן ליצור פוסטים של חוויות אישיות במקום העבודה, סיפורים מעניינים, התנסות מקצועית ולמידה כדי להמחיש את החוזקות שלכם ולהראות כיצד עשיתם שינוי בתחום שלכם, לבסס את המותג האישי שלכם ולהעביר את הצעת הערך הייחודית שלכם לכל עובד, מעסיק או שותף פוטנציאלי. ככל שתהיו מדויקים יותר בבקשות שלכם כך תקבלו תוצר מדויק שיענה על הדרישות שלכם.

דיסקליימר לסיום

אי אפשר לסיים את הטקסט הזה בלי לציין של-ChatGPT ודומותיה יש את החסרונות שלהן. אחד הבולטים הוא שברוב המקרים, הן לא מותאמות אישית לפרופיל שלכם. הן לא יכולות להפעיל רגש ולא הגיון, ולכן למרות שמדובר בשירות שיכול לספק מענה איכותי ומהווה בסיס מצוין לתכנים, עדיין נזדקק לעין אנושית וטאצ' אישי על מנת לדייק את התוכן המתאים לנו ולא פחות חשוב מכך - לבדוק את העובדות.

אם תתנסו הרבה בצ'אט, תפתחו מיומנות ותוכלו בקלות ובמהירות לקחת את הפרופיל והתוכן שלכם בלינקדאין לרמה הבאה. עדכון הפרופיל שלכם באופן קבוע, שיתוף ההישגים, החוויות והכישורים האחרונים שלכם, יעזור לכם להישאר רלוונטיים ולעשות רושם חזק על מעסיקים וקולגות ברשת הקשרים שלכם, ועם הצעות בלתי מוגבלות, לעולם לא תיגמר לכם ההשראה.



תחיה בן צור היא מייסדת פורום "נשים בתעשייה-קהילת המנהלות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully