וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IBM משיקה מערכת לבניית AI ארגוני שמשנה את כללי המשחק

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 18:00

הפלטפורמה החדשה תציע גישה לספריות של כלים מאומנים מראש, מודלים בקוד פתוח, מאגרי נתונים ועוד מכלול פתרונות AI שנועדו להקל על העסק והלקוחות בהתבסס על הדאטה הייחודי של הארגון

IBM. IBM,
IBM/IBM

ענקית המחשוב IBM הכריזה אמש בכנס הטכנולוגיה השנתי שלה על IBM watsonx - פלטפורמת דאטה ותוכנה חדשה שתאפשר לכל ארגון לגבש, להרחיב ולהאיץ את ההשפעה של בינה מלאכותית על פעילותו באופן מתקדם ומהימן.

הפלטפורמה מציעה פתרון מקצה לקצה (Full Stack) שיאפשר לארגונים לאמן, לדייק וליישם בפועל, באמצעות הענן, מודלים של בינה מלאכותית, מודלי יסוד (foundation models) ויכולות למידת מכונה מתקדמות, ולבנות כלי בינה מלאכותית המבוססים על הדאטה הארגוני באופן מהיר ויעיל, מהימן ובטוח.

IBM watsonx הוא למעשה סטודיו מלא לפיתוח בינה מלאכותית ארגונית, שמציע גישה לספריות מוכנות של כלים ומודלי יסוד מאומנים מראש, מודלים בקוד פתוח, גישה למאגרי נתונים ועוד.

לקוחות הפלטפורמה יקבלו גישה לכלים, טכנולוגיה, תשתית וייעוץ, שנועדו להקל עליהם לאסוף ולטייב נתונים, לאמן ולדייק את המודלים, ולנהל את תהליך הפיתוח והיישום של כלי בינה מלאכותית מתקדמים מקצה לקצה, המותאמים לצרכיהם, בסביבה אמינה ובטוחה, במטרה "להכפיל את ההשפעה שיש לבינה מלאכותית על עסקים", לדברי החברה.

את הבידול התחרותי והערך העסקי הייחודי יוכלו הלקוחות לגזור ממידת ההתאמה של מודלי בינה המלאכותית, הדאטה והידע הייחודיים של הארגון.

פתרונות AI לעובדים

"עם הפיתוח של מודלי יסוד, בינה מלאכותית לעסקים הופעת חזקה מאי פעם", אמר ארווינד קרישנה, יו"ר ומנכ"ל IBM. "מודלי היסוד הופכים את היישום של כלי בינה מלאכותית למהלך הניתן להרחבה, באופן משתלם ויעיל יותר. בנינו את IBM watsonx לצרכים של ארגונים, כך שלקוחות יכולים להיות יותר מסתם משתמשים; הם יכולים לקבל יתרון עסקי באמצעות בינה מלאכותית. עם IBM watsonx, לקוחות יכולים לאמן וליישום בשטח במהירות יכולות בינה מלאכותית מותאמות לצרכיהם לאורך ורוחב הפעילות שלהם, והכל תוך שמירה על שליטה מלאה בנתונים שלהם".

"כשמשהו הופך לזול פי 100 עם משימה אחת, זה באמת יוצר אטרקציה אחרת לגמרי", הוסיף קרישנה. "הרף הראשוני ביצירת מודל בינה מלאכותית הוא גבוה, אבל לאחר שעשיתם את זה קל מאוד להתאים את המודל הזה למאות או אלפי משימות שונות, ואפילו עובדים לא מיומנים יוכלו לעשות זאת. זה לא אומר הפחתה במספר העובדים באופן כללי. אלא שכתוצאה מהתהליך הזה, ניתן להשקיע הרבה יותר בפעילויות בעלות ערך מוסף".

מה כלול ב-WatsonX?

IBM watsonx.ai הוא למעשה סטודיו ארגוני חדשני עבור מפתחי בינה מלאכותית שמאפשר לאמן, לבדוק, לדייק וליישם בפועל כלי למידת מכונה מסורתיים ויכולות בינה מלאכותית יוצרת הנשענות על ידי מודלי יסוד באמצעות ממשק משתמש אינטואיטיבי.

המודלים המוצעים דרך הספריות המוכנות הם fm.code לכתיבת קוד באופן אוטומטי על בסיס מודלים של שפה טבעית כדי לייעל את עבודת הפיתוח וה-IT:

  • מודל fm.NLP כולל אוסף של מודלי שפה רחבים (LLMs) הניתנים להתאמה לסקטורים ותחומי פעילות שונים; לדוגמא, רשת חנויות קוסמטיקה תוכל להיעזר בבוט שירות לקוחות ש'מבין' במוצרי טיפוח וידע להתאים מוצרים ללקוחות שונים על פי המידע שיספקו.
  • מודל fm.geospatial שמבוסס על נתוני אקלים וחישה מרחוק, יכול לעזור לארגונים להבין ולתכנן שינויים בדפוסי מזג האוויר, המשקעים, המגוון הביולוגי, השימוש בקרקע ותהליכים גיאופיזיים אחרים שעלולים להשפיע על עסקים בתחום החקלאות, ההנדסה והבניה.

מתי נוכל להשתמש ב-WatsonX?

הפלטפורמה צפויה להיות זמינה החל מחודש יולי 2023 ותוצא, בין היתר, במסגרת שיתוף פעולה בין IBM לקהילת הקוד הפתוח Hugging Face. שיתוף הפעולה הזה הוא חלק מהמחויבות של IBM לספק ללקוחות גישה לאקוסיסטם פתוח של כלים עבור הצרכים העסקיים הייחודיים שלהם.

IBM מתכננת לשלב watsonx.ai foundation בכל מוצרי התוכנה העיקריים שלה בעתיד, כמו בעוזר החכם Watson Assistant ובפלטפורמת התפעול הארגונית Watson Orchestrate.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully