וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגובה כבר לא קובע: העדפות הדייטינג של דור ה-Z נחשפות

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 14:28

מחקר של אפליקציית ההיכרויות Bumble מעלה תובנות מרתקות על הרגלי הדייטינג של דור המסכים ושופך אור על הערכים, ההרגלים וההעדפות הייחודיות לו

לא מפחד מתקשורת ישירה ושקופה. דור ה-Z בעולם הדייטינג.. Bumble,
לא מפחד מתקשורת ישירה ושקופה. דור ה-Z בעולם הדייטינג./Bumble

נתונים עדכניים של אפליקציית ההיכרויות הפופולרית Bumble מראים שכמעט מחצית (43%) מדור ה-Z בפלטפורמה הם בעלי מוטיבציה גדולה יותר ללכת אחרי רצונותיהם בכל מה שקשור לרומנטיקה.

הדור שנולד עם סמארטפון בכף ידו, המכונה גם "דור המסכים", גדל לעולם בו שיתוף מידע ברשתות החברתיות הוא חלק מרכזי מחיי היומיום. הם מתעניינים יותר מקודמיהם בנושאים חברתיים, סביבתיים וגלובליים, אך נתפסים כבודדים ונואשים לקשר אנושי, וירטואלי או פיזי. זהו דור שלא חווה את החיים לפני עידן האינטרנט, והדור הראשון שבו הטכנולוגיה היתה נגישה מגיל אפס.

דור ה-Z מחובר לרשת כדרך חיים, ופעיל ברשת בכל שעות היממה. שיתוף מידע ואינטראקציה שמבוססת על מתן וקבלת פידבק מיידי (לייקים) מאפשרים תהליך למידה מואץ, רכישת ידע וצבירת ניסיון חיים מגיל צעיר מאוד.

דור ה-Z הוא גם הדור הראשון שמשתמש באפליקציות היכרויות כדרך מרכזית למציאת מערכות יחסים. המנטליות שלו שונה מזו של הדורות הקודמים והוא מציג פתיחות רבה יותר להיכרות אונליין בדרכים חדשות.
הסקר מציג תובנות מעניינות על הרגלי הדייטינג של דור ה-Z, ושופך אור על הקהל הזה, שמהווה שוק יעד מרכזי למותגים רבים בכל שוק ובכל תעשיה אפשרית.

אז מה למדנו מהסקר? הנה כמה ממצאים מרכזיים.

הגובה כבר לא קובע

יותר מ-1 מכל 3 (37%) רווקות מדור ה-Z ב-Bumble שיתפו שהן פתוחות יותר לצאת עם מישהו נמוך מהן, והגובה של גבר הוא לא שיקול עיקרי בבחירת בן הזוג. הנתון הזה גבוה מהממוצע הכללי, שבו רק 30% מהנסקרים מכלל הדורות ציינו כי הגובה איננו דרישה הכרחית להיכרויות.

ייצוג עצמי נאמן למקור

חל שינוי בקרב דור ה-Z ומחוצה לו, כאשר כמעט מחצית (45%) מהרווקים/ות מתחשבים ושמים יותר דגש על איך הם מציגים את עצמם ואת הדרישות שלהם. תגי הפרופיל של באמבל מסייעים למשתמשים להבהיר את הכוונות שלהם, בין אם הם מחפשים מפגש מיני לא מחייב או קשר, כדי לעזור לבטא את חווית ההיכרויות שאתם מחפשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שקיפות והצהרת כוונות

43% מחברי דור ה-Z ב-Bumble מרגישים מוטיבציה לא להתפשר על דבר מהקריטריונים שהציבו לעצמם ממערכת היחסים. יותר ממחצית (52%) מהרווקים והרווקות מדור ה-Z ברחבי העולם ציינו שהם הרבה יותר שקופים עם בני זוג מההתחלה לגבי מה הם רוצים ממערכת יחסים, ו-85% אמרו שלהיות כנה ולשתף מראש זה הדבר הכי חשוב במערכת יחסים.

בעידן בו המדיה החברתית והפלטפורמות הדיגיטליות שולטות בתקשורת, שמירה על אמון ואותנטיות חשובה מאי פעם. דור ה-Z, שנולד לעולם רווי מידע וקישוריות, מעריך שקיפות ואמיתות. תקשורת כנה מאפשרת דיאלוג פתוח, פתרון קונפליקטים ואינטימיות רגשית, המובילה לקשרים בריאים וחזקים יותר.

הימנעות ממפגשים חברתיים

עם החזרה של התרבות המשרדית וחיי החברה העמוסים לאחר המגפה, הרוב המכריע (87%) של הרווקים מדור ה-Z העידו כי הם מנהלים שגרת יום מתישה. באמבל זיהתה מגמה אותה היא מכנה "מעקה בטיחות", בה יותר ממחצית (52%) מדור ה-Z סיפרו כי כעת, בשונה מבעבר, הם ערים יותר לצרכים הרגשיים של עצמם ונמנעים מהתחייבות חברתית יתרה, עד כדי 'הירקבות במיטה'. למעשה דור ה-Z ממעיט בבילויים ודייטים במהלך השבוע ולכן כל דייט שנקבע הוא בעל פוטנציאל גדול יותר ונקבע לאחר שעבר סינון ממוקד.

אופטימיות היא שם המשחק

בשנת 2023, דור ה- Z אופטימיים במיוחד לגבי היכרויות. 73% מהרווקים/ות מדור ה-Z ב-Bumble מרגישים אופטימיים לגבי הרומנטיקה וההיכרות הצפויה. הדורות הצעירים מניחים בצד נורמות רומנטיות מיושנות, ומצטרפים ל-66% מהנשים שמרגישות בנוח לעשות את הצעד הראשון ולהזמין לדייט ראשון.

"דור ה-Z הוא הדור הראשון שהאמצעי העיקרי שלו להכיר אנשים הוא אפליקציות הדייטינג", אומרת ד"ר קרוליין ווסט, מומחית מערכות יחסים וסקס של bumble. "היכרויות אונליין יכולות להציע שליטה גדולה יותר בבחירה עם מי לצאת לדייט, החל מסינון ההתאמות לפי מרחק או תגי תחומי עניין שעוזרים לזהות דברים משותפים, ולכן, זה לא מפתיע שהדור הזה מרגיש יותר שליטה לצאת לדייט בתנאים שלו."

לדבריה, "דור ה-Z מוצא את הדרך להשיג דייטים, בין אם זה על ידי התעלמות מנורמות חברתיות לגבי גובה, או לקיחת סיכונים, כמו להיות יותר מוכוון מטרה. יותר מ-40% מדור ה-Z מרגישים יותר מוטיבציה ללכת אחרי הרצונות הרומנטיים שלהם מאשר לפני הקורונה. וכשהמטרה היא לצאת לדייט, ביטחון עצמי ויושרה הם הסטנדרט החדש של ההיכרויות".

מה כל זה מספר לנו על דור ה-Z כצרכן?

המחקר פורץ הדרך מציג גל חדש של תובנות על דור ה-Z, שמאתגר את המושגים המסורתיים של משיכה, דייטים והיכרויות, וסולל את הדרך לגישה כנה ויעילה יותר למציאת אהבה ולחיים בכלל. הגובה, שנחשב בעבר לגורם משמעותי בבחירת בני הזוג, תפס כעת את המושב האחורי והדור הצעיר מאמץ קשת רחבה יותר של תכונות וערכים.

המחקר מגלה כי כנות ותקשורת שקופה עולה על תכונות גופניות, מה שניכר גם בהעדפות הצרכניות של דור ה-Z, שמעניקות חשיבות רבה יותר לערכים מאשר לנראות והופעה חיצונית. יתרה מכך, נוף ההיכרויות המתפתח של היום דורש גישה ישירה בהצגה עצמית וניסוח דרישות אישיות, ממש כמו בתהליך מיתוג אישי. מתוך סלידה מבזבוז זמן על דייטים מיותרים, דור ה-Z דוגל בתקשורת ברורה וחד משמעית מלכתחילה, מה שמניע את המעבר לשיטות הכרות יעילות וממוקדות יותר.

לסיכום, דור ה-Z שנתפס בעיני רבים כעצלן, מפונק, מכור למסכים ולריגושים מיידים מראה לעולם מי הוא באמת כשהוא מאתגר את הנורמות הקיימות ומעצב באומץ את נוף ההיכרויות החדש, בו שקיפות, כנות וישירות מנחים את הדרך לחיבורים משמעותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully