וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסר הסכת: 5 טעויות של פודקאסטרים שאסור לכם לעשות

תמיר מנדובסקי

25.6.2023 / 13:05

פודקאסטים הם כלי שיווקי חכם שרלוונטי לכל תחום מומחיות. תמיר מנדובסקי, מנטור פיננסי ומחבר רב המכר והפודקאסט 'השקעות לעצלנים', מגלה מהן חמש הטעויות שכדאי להימנע מהן כשאתם מפיקים פודקאסט משלכם

מיקרופון רדיו פודקאסט. freepik,
מיקרופון רדיו פודקאסט/freepik

פודקאסט, או בשמו העברי 'הסכת', הוא אחד הכלים השיווקיים הפופולריים ביותר בימינו, מהרבה סיבות. פודקאסטינג הוא הרבה יותר מסתם דיבור למיקרופון והיכולת של יוצרי פודקאסט להשפיע על המונים היא חסרת תקדים, בין היתר בגלל תחושת האינטימיות שהוא מייצר.

בניגוד לתוכניות רדיו שכפופות לשיקולי רייטינג ולרגולציה, פה אתם חופשיים לגמרי ליצור כל תוכן העולה על רוחכם, והיחידים שישפטו אתכם הם המאזינים. עם תכנון אסטרטגי ורגישות לקהל, גם עוסק פטור יכול להפוך לחברה ולגלגל מחזור שעד לפני שנה היה נראה כמו חלום רחוק. אני לא יודע לקבוע מה בדיוק הביא לזינוק המטאורי של הפודקאסט שלי, אבל מבעד לעדשת המשווק, אני בהחלט יכול להצביע על חמישה דברים שהרבה פודקאסטרים עושים, שלטעמי מייצרים יותר נזק מתועלת.

בעיה מספר 1: פרפקציוניזם

פודקאסט הוא חלום בר השגה. בהשקעה ראשונית יחסית קטנה, ומנוי שנתי לשרת פודקאסטים, כל מי שיש לו מומחיות כלשהי יכול להתחיל להגיש פודקאסט כבר בשבוע הבא. כמובן שעדיף להצליח לבנות תוכן מדויק ומשוייף, אבל כמו בחיים גם כאן, הפרפקציוניזם יותר מקשה מאשר מועיל. אמרה ידועה מעולם העסקים אומרת ש- "Done is better than perfect", כלומר עדיף תוצר טוב באוויר מאשר תוצר מושלם במגירה. ההמלצה היא פשוט להתחיל ולשאוף כל הזמן להתחדש ולהשתפר. 

אלוהי האלגוריתם:  הזמן יקר והמלאכה מרובה

טעות נפוצה בגישה של פודקאסטרים שמוכרים שירות מסויים היא שהם יוצאים מתוך נקודת הנחה שעל המאזין להודות להם על שהיו כה נדיבים והקדישו לו מזמנם ללא תשלום, כאשר למעשה ההיפך הוא הנכון.

קהל המאזינים בוחר לבלות איתכם את זמנו היקר - כבדו את זה. היו תמציתיים וענייניים. זו הזדמנות נדירה להיות חלק משגרת היומיום של המאזינים שלכם. בין אם זה במהלך נסיעה, אימון או בשעות הפנאי, כל דקה צריכה להצדיק את עצמה, משתי סיבות. הסיבה הראשונה היא שלמאזינים אין סבלנות שימרחו אותם ואם הם ירגישו שזה מה שקורה, הם ינטשו ולא יחזרו יותר. הסיבה השניה היא שכאשר האלגוריתם של ספוטיפיי, יוטיוב או כל פלטפורמת סטרימינג אחרת יזהה נטישות, הוא יוריד לכם חשיפה, ופחות אנשים יזכו ליהנות מהתוכן שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תנו נתח יפה מהעוגה - אל תגישו פירורים 

טעות נפוצה וגרועה מבחינה שיווקית היא לשמור תוכן ברמה הגבוהה ביותר ללקוחות משלמים בלבד. מדובר בטעות חמורה כי היא משפיעה באופן ישיר על התדמית שלכם. אם אתם באמת מקצועיים בתחומכם, לעולם לא תוכלו לתת למאזינים מספיק במסגרת תוכנית של 40 דקות, הם בהכרח יהיו צמאים לעוד ממנו בעתיד. תנו 100% מהידע והניסיון שלכם בכל פרק, הנדיבות הזו מטפחת אמון וגורמת למאזינים לתהות "אם זה התוכן בחינם, מעניין מה אקבל כשאשלם?"

הארד סייל זה מחוץ לתחום 

הימנעו מקידום עצמי מופרז, זה מפריע ובעיקר מלזלזל באינטליגנציה של הקהל שלכם. המאזינים לא שם כדי שימכרו להם בכל צעד, בין אם באופן גלוי או סמוי. הם בחרו בפודקאסט שלכם כדי ללמוד, להעשיר את עולם הידע שלהם, להנות או סתם להעביר את הפקק. כשהתוכן הוא בעל ערך אמיתי ובמקביל גם מוגש בצורה מקצועית וחוויתית, הם כבר מה יש לכם להציע ויבואו מיוזמתם כשיבשיל הצורך.

צאו ממגדל השן

טעות קשה של פודקאסטרים רבים היא שהם יושבים להם במגדל השן ובונים ליין-אפ על פי תוכן שנראה להם מעניין. לכל יוצר יש דילמה על הספקטרום שבין פופולריות לעניין אישי. בלי עניין אישי - לא יהיה לכם פודקאסט, אבל הוא גם לא יכול להתקיים ללא מאזינים. בניגוד לתוכניות רדיו, פודקאסט הוא שידור דו-כיווני בו הקהילה מתכתבת עם המגיש ובחזרה. שאלו את העוקבים שלכם מה מעניין אותם לשמוע - והם יספרו לכם מה יהיו הפרקים המושמעים ביותר שלכם!

לסיכום,

פודקאסטינג זו אמנות שיכולה להרים עסק אל השמיים. אני לא יכול להבטיח שאם תימנעו מחמש הטעויות האלו תיכנסו אוטומטית לראש רשימת ההאזנות, אבל מה שבטוח, הפודקאסט יצליח לחדור טוב יותר ללב המאזינים ולבנות סביבו קהילה. 



הכותב הוא יזם, משקיע, סופר, ומנכ"ל חברת אסיף השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully