וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך למשרת החלומות עוברת במנטורינג איכותי

עודכן לאחרונה: 31.8.2023 / 14:41

מחפשי עבודה שמקבלים ליווי בתהליך המאתגר של חיפוש עבודה נהנים מהידע, הניסיון והיכולות המקצועיות של המנטור/ית שלהם. אבל מי מלווה את המנטור/ית?

דחיפה קטנה בתחילת הדרך יכולה להביא אתכם רחוק, אם רק תשכילו לקבל עזרה מבעלי ניסיון.. Pexels.com
דחיפה קטנה בתחילת הדרך יכולה להביא אתכם רחוק, אם רק תשכילו לקבל עזרה מבעלי ניסיון./Pexels.com

תהליך מציאת עבודה חדשה, בייחוד עבור ג'וניורים, מייצר לא פעם תחושה של בדידות במערכה וחוסר ודאות, ומושפע ממגוון סיבות שלא בהכרח תלויות במחפש/ת העבודה, כמו ביקוש למקצוע, מצב השוק, נסיון יתר או חוסר ניסיון וגם משך תהליך הגיוס בארגונים שונים.

בנוסף, התהליך מושפע גם מסיבות שתלויות בנו כמו כתיבה נכונה של קורות החיים והתאמה לתפקיד ולחברה אליה פונים, הכרת התרבות הארגונית, מוכנות לראיונות עבודה ומטלות בית, שימוש ברשתות החברתיות, וניהול נטוורקינג פעיל.

התקופה הנוכחית בה תעשיית ההייטק והכלכלה העולמית עוברות טלטלה, לצד חוסר ניסיון מקצועי של מחפשי עבודה צעירים, יכולים להעצים את התחושות השליליות ואף לעורר תחושה של פגיעה בביטחון העצמי.

אחת הדרכים להתמודדות עם התהליך המאתגר של מציאת עבודה ראשונה הוא קבלת ליווי ועזרה ממנטור/ית בעל/ת ניסיון וידע בתעשייה, שמביאים איתם תובנות מתוך התעשייה, ומסייעים למועמדים לנווט בתהליך הגיוס של הארגונים בצורה יעילה יותר.

מחפשי עבודה - אתם לא לבד

היתרונות של קבלת ליווי בעת חיפוש עבודה הם מגוונים ומשמעותיים, החל מהידע המקצועי של המנטור/ית, ניסיון מעשי בעבודה בארגונים ובניהול נכון של תהליך חיפוש העבודה, מתן מענה לשאלות, תובנות אישיות ומקצועיות, ועד תמיכה מעשית בבניית קורות החיים, הכנה לראיונות ולמטלות וסיוע באמצעות רשת הנטוורקינג שלהם כדי להכניס "רגל בדלת" עבור המועמד/ת. הליווי מטפח את תחושת הביטחון והמיומנות של המועמדים ומסייע בצליחת תהליך מציאת עבודה.

הטמעה נכונה של תכנית מנטורינג צריכה לכלול גם ליווי למנטורים ועבודה על מיומנויות של העברת ידע, הענקת עזרה, שאילת שאלות, העברת משוב בונה, ניהול נטוורקינג ויצירת סביבה נוחה לשאילת שאלות ושיתוף מידע.

מישה רימר, בוגר קורס דאטה אנליסט של טריפלטן עלה לארץ לפני כשנה וחצי עם אישתו והבת הקטנה שלו, מגיע מעולמות של דאטה אנליסט בתחומי הפיננסים והחשמל. "החלטתי להצטרף לתכנית של דאטה אנליסט בטריפלטן במטרה לחדד את היכולות המקצועיות שלי. בנוסף היה לי חשוב להצטרף לקהילה הפעילה של הסטודנטים והבוגרים, לקחת חלק ברשת הקשרים המפותחת ולהכיר יותר לעמוק ובמהירות יחסית את התרבות הישראלית" הוא מסביר. "לפני כשלושה חודשים סיימתי את הקורס והתחלתי תהליך מנטורינג משמעותי מאוד. המנטורית שלי מסייעת לי במציאת עבודה, עדכון קורות החיים, התאמת הניסיון הקודם שלי עם הדרישות של התעשייה בישראל, פתיחת דלתות עבורי בחברות, הכנה לראיונות ותיאום ציפיות עבורי בתהליך שאני עובר מול החברות. המנטורינג שאני זוכה לו משמעותי וחשוב לפי דעתי לכל עולה חדש שמעוניין להשתלב בשוק העבודה המקומי ולהכיר במהירות את התרבות המקומית".

כל מנטור צריך מנטור

לצד עידוד המועמדים להיעזר בליווי של מנטור/ית לא פחות חשוב להעניק למנטור/ית תמיכה וליווי ולספק להם ערך מוסף כך שבמקביל לנתינה שלהם הם גם זוכים לקבל. החברה החלה בימים האחרונים להפעיל את המחזור השלישי של תכנית המנטורינג שלה המיועדת לבוגרי קורסים של מפתחי ווב, דאטה אנליסט ודאטה סיינס והיא ללא תשלום. בתכנית, שאורכת חצי שנה, המנטורים מקבלים הדרכה והכוונה בתחום המנטורניג, מלווים לאורך כל תקופת הקורס סטודנט או סטודנטית, ומסייעים להם במציאת עבודה. במקביל, המנטורית/ות עוברים מגוון סדנאות שעוסקות בפן האישי, ברמת הצוות וברמת ההתנהלות בארגון.

התכנית למנטורים מתחילה בהיכרות עם מה שעוצר אותנו מלהשיג את המטרות שלנו והתמודדות עם אתגרים באמצעות חשיבה חיובית. בהמשך עוברים לסדנאות של התפתחות קבוצתית וצוותית, כיצד להתנהל נכון בצוות, לשפר מודעות לדינמיקה בינאישית וניהול תגובות, וממשיכים עם סדנאות לניהול צוות ופיתוח מיומנויות ניהול. בנוסף מתקיימות סדנאות בנושא אינטליגנציה רגשית והשפעתה על הצלחה אישית ומקצועית, אסטרטגיות לניהול קונפליקטים, אסטרטגיות משא ומתן וסדנאות של מנהיגות אפקטיבית והנעת שותפויות מוצלחות בתוך הארגון.

תכנית ההכשרה (הביטקאמפ) שלנו נכללה ברשימת 41 הבוטקאמפ אונליין הטובים ביותר עפ"י Course Report לשנת 2022. לחברה משרדים באירופה, ארה"ב, אמריקה הלטינית, אסיה וישראל, ולה למעלה מ-5,000 בוגרים בכל העולם, שקרוב ל-80% מהם התקבלו לעבודה תוך מספר חודשים מסיום התכנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

לתת זה לקבל

לאה בורובוי, דאטה סיינטיסט בכירה, חוקרת בתל השומר ובעלת עסק עצמאי בתחום המחקר מעולמות הבריאות, היא מנטורית בתכנית של טריפלטן ומלווה ג'וניורים בוגרי קורס דאטה אנליסט. לאה מסתכלת על התכנית משני היבטים, האחד, הפיתוח המקצועי של הבוגרים הצעירים והשני, הפיתוח האישי והמקצועי שלה.

"החלטתי להצטרף לתכנית כמנטורית מתוך הכרת תודה. בתהליך השינוי שעשיתי לפני כשמונה שנים קיבלתי המון עזרה ואני רוצה להחזיר עזרה וטוב לאחרים. במסגרת התכנית אני מלווה בוגר ובוגרת וסייעתי להם במציאת עבודה בהתאם לצרכים האישיים שלהם, לפי כיווני ההתפתחות המקצועית של כל אחד ואחת מהם. אני בטוחה שהם התקבלו לעבודה בזכות היכולות המקצועיות והאישיות שלהם. אני סייעתי להם בתהליך הלא פשוט של חיפוש עבודה, עזרתי להם לא להרים ידיים ולהמשיך לחפש גם כשמקבלים תשובה שלילית. אני מרגישה שקיבלתי המון מהתכנית ברמה האישית והמקצועית וזה עדיין ממשיך ללוות אותי ומשפיע על היום-יום שלי. חידדתי יכולות רכות במגוון נושאים כמו תקשורת בין אנשים, אינטליגנציה רגשית, התמדה והתמודדות עם אתגרים, ניהול והובלה של תהליכים, וגם קיבלתי חיזוק להתפתח מקצועית ולפתוח עסק עצמאי בתחום המחקר".

אז איך בונים תכנית מנטורינג?

למרות שעד עכשיו דיברנו על ליווי אישי בדרך למציאת עבודה, את מודל העבודה עם מנטורים ניתן ליישם בהמון תחומים אחרים כדי להעצים את יכולותיהם של אנשים וקבוצות. למשל, ליווי עובדים חדשים שנכנסים בפעם הראשונה לארגון, ולווא דווקא ג'וניורים, על ידי גורם רלוונטי בחברה, יכול לסייע רבות בקליטה מהירה בארגון, בהיכרות עם האנשים והתרבות הארגונית, תהליכי עבודה ואף במשימות המקצועיות. גם מוסדות אקדמיים, צוותי מכירות ואפילו יחידות בצבא יכולים להפיק תועלת מהמודל, ובלבד שיצליחו לאתר מנטורים בעלי כישורים בינאישיים גבוהים, ונכונות אמיתית לתמוך ולהדריך אחרים.

יחד עם זאת, חשוב לנהל תהליך הכולל משוב הדדי, זיהוי אתגרים בתהליך ומתן מענה בזמן אמת על מנת להבטיח שהתכנית תממש את יעדיה ותיתן מענה אמיתי ומועיל לצרכי המשתתפים.

בתכניות שקיימנו עד כה ראינו כי המשתתפים והמשתתפות הצליחו לעשות שינוי כבר בשבועות הראשונים של התכנית. קיבלנו תגובות חיוביות הן מצד המנטורים שעוברים את תכנית ההתפתחות וציינו כי הצליחו לקבל קידום, להתגבר על תקיעות במקום העבודה ולנהל טוב יותר, והן מצד הסטודנטים שהצליחו למצוא מקום עבודה ראשון בסיוע המנטור או המנטורית שלהם.


לסיכום, יישום מוצלח של תכניות מנטורים למחפשי עבודה ובארגונים בכלל, צריך לכלול את השלבים הבאים:

  • זיהוי הצרכים והיעדים של המשתתפים בתכנית;
  • בניית תכנית מסודרת הכוללת את משך הליווי, תדירות המפגשים וההתקשרויות;
  • פירוט תחומי האחריות, דרכי ההתנהלות והמשאבים הנדרשים למנטורים;
  • מתן הכשרה, ליווי, הכוונה וערך מוסף למנטורים;
  • הסבר למשתתפים כיצד הם יכולים להפיק תועלת מהקשר עם המנטור/ית;
  • ביצוע התאמה בין המנטור/ית למחפש/ת העבודה;
  • יצירת הקשר הראשון בין הצדדים;
  • שמירה על תקשורת פתוחה וקבלת משוב משני הצדדים על מנת לבצע התאמות בתכנית במידת הצורך ובכך להבטיח שהתכנית תישאר רלוונטית.

אירנה דיקינה היא מנהלת מרכז הקריירה בחברת TripleTen (לשעבר פרקטיקום).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully