וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להטמיע AI בעסק ולא יודעים איך? זה התפקיד שאתם רוצים לגייס

פלוריאן מולר

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 14:41

הבינה המלאכותית היוצרת (Generative AI) הולידה מקצוע חדש בעולם התעסוקה: מהנדסי פרומפטים או Prompt Engineers. אבל מה בדיוק תפקידם, מדוע כדאי לכל חברה להעסיק אותם, והיכן ניתן למצוא מומחים בתחום? פלוריאן מולר, שמנהל את פעילות Fiverr במרכז אירופה, מסביר

מהנדסי פרומפטים - העתיד של עולם העסקים?. Fiverr,
מהנדסי פרומפטים - העתיד של עולם העסקים?/Fiverr

Prompt, או פרומפט, בהיעדר ביטוי מתאים בעברית, הוא סט הפקודות שאנו כותבים לכלי ה-AI כדי לקבל את התוצאות הרצויות, לכן מדובר באמצעי החשוב ביותר לתקשורת בין האדם לבין הבינה המלאכותית.

כשאנחנו רוצים להוציא את המיטב מכלי ה-AI, עלינו להבין לאילו פקודות המערכות מגיבות בצורה הטובה ביותר. בין אם נרצה ליצור טקסט או תמונות, התוכנה תזדקק להנחיות לעיבוד הטקסט. כדי שההנחיות הללו ייכתבו בצורה מיטבית ולא יהפכו למלכודת זמן ותקציב, חברות רבות החלו לאחרונה לגייס מהנדסי פרומפטים - מקצוע חדש בשוק שמסייע לחברות וארגונים לאמץ טכנולוגיות AI ולהשתמש בהן בצורה אופטימלית.  

אז מה בעצם מהנדסי פרומפטים עושים?

מהנדסי או עורכי פרומפטים הם מומחים במימוש הפוטנציאל הגלום באפליקציות המופעלות באמצעות בינה מלאכותית, כי הם יודעים כיצד פועלות מערכות בינה מלאכותית, איזה מידע צריך להזין למערכת כדי לקבל תוצאה טובה, ואיך להגיע לתוצאות הרצויות בדרך היעילה ביותר ובזמן הקצר ביותר.

תפקיד ה-Prompt Engineer הוא לרוב תפקיד טכני שידרוש סט ספציפי של מיומנויות וניסיון.
הם ידועים גם כ"לוחשים ל- AI", משום שאפילו מודלים של בינה מלאכותית מתקשים לעיתים להבין הקשרים, ובשימוש ללא פיקוח, הם עלולים להציג פרטים שגויים כעובדות.

מהנדסי הפרומפטים יודעים לבחור את מאגר הנתונים ואת הפורמט הנכון על מנת שכלי ה-AI יבינו וידעו לנתח אותם. לאחר הכנסת הנתונים, המהנדסים מעצבים ויוצרים פרומפטים (הנחיות) שמודלים של AI יכולים להבין, על מנת ללמד אותם איך לבצע את הפעולות הנדרשות.

מדוע כדאי לעסקים קטנים להעסיק Prompt Engineers?

על אף שתפקידם של מהנדסי הפרומפטים עדיין בחיתוליו, ניתן כבר לראות את היתרונות המשמעותיים בעבודה מולם.

חיסכון בעלויות
Prompt Engineer שטוב בעבודה שלו מסוגל לספק תובנות דומות לאלה שאליהן יגיעו עשרות דאטה אנליסטים, אך בעלות נמוכה יותר. כיוון שחלק מהמנהלים עדיין מתקשים לאמץ ולהתאים תהליכים ונהלים על סמך עצות של מהנדסי פרומפט, חשוב שלאותם אנשי מקצוע יהיו גם כישורי תקשורת טובים, שיבטיחו הטמעה מוצלחת של האסטרטגיות המומלצות.

תוצאות באיכות גבוהה יותר
Prompt engineers מבינים כיצד עובדים המערכות והמודלים של הבינה המלאכותית ולכן באפשרותם ליצור ולעצב פרומפטים יעילים שיספקו את התוצאה הרצויה. משימה עיקרית של מהנדסי הפרומפט תהיה גם לבדוק את העובדות ולמנוע "הזיות AI" - מצב שבו המידע הדרוש לא נמצא במאגר ממנו הצ'אט שולף את הנתונים, ובמקום זה הוא ממציא תשובות בדויות שנשמעות מאוד משכנעות.

גשר ל-AI
אמנם כלי הבינה המלאכותית נעשים חכמים יותר, אבל הם עדיין כלים, ולא ניתן להשתמש בהם ללא שילוב של הגורם האנושי. Prompt engineers יכולים לעזור לעסקים קטנים לאמץ מודלים של AI, לגשר על פערי התקשורת ולשפר משמעותית את התוצאות שלהם.

ייעול תהליכים
חלק מתפקידם של מהנדסי הבינה המלאכותית היא לבצע אוטומציה ולייעל תהליכים בתוך החברה. כתוצאה, מתפנה לצוות זמן למשימות אסטרטגיות יותר, מה שמוביל ליעילות ולפרודוקטיביות רבה יותר.

שיפור חווית הלקוח
כאשר חברות שוכרות Prompt engineers לפתח מערכות בינה מלאכותית וממשקי שיחה אחרים, הן יכולות לספק ללקוחותיהן חווית לקוח טובה יותר. הזנת הצ'אטבוט של החברה עם הפרומפטים והתשובות הנכונות ביותר לצורך מתן שירות מהיר ומותאם אישית, יוביל לשביעות רצון ולנאמנות גבוהה יותר.

ייעול תהליכי קבלת ההחלטות
ניתן לקבל החלטות מושכלות על סמך נתונים איכותיים ותוצאות ממודלים של AI. מהנדסי הפרומפטים מפתחים מודלים שמנתחים כמויות של דאטה ומזהים טרנדים או דפוסים שאולי לא היו ברורים מאליהם לאנליסטים המנתחים את הדאטה.

בניית יתרון תחרותי
מודלים ופתרונות AI חדשניים עשויים לבדל בין העסק למתחריו, בייחוד אם העסק מקדים לאמץ את החידושים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

היכן יכולים עסקים קטנים למצוא מהנדסי בינה מלאכותית?

התפקיד של מהנדסי Prompt הוא חדש יחסית. לכן, איתור והעסקת חבר צוות מתאים עלול להוות אתגר משמעותי. כדי לגייס את העובדים הנכונים, חשוב לקבוע ולהגדיר את הדרישות והכישורים המדויקים שאנו מחפשים ממועמדים פוטנציאליים.

כצעד ראשון בעולם כלי הבינה המלאכותית או על מנת לתמוך בצוותים קיימים, מומחים חיצוניים הם לרוב הבחירה הנכונה עבור עסקים קטנים. הם עוזרים לזהות עם אילו פרויקטים ניתן להתמודד ולספק עצות מתאימות. בנוסף, הם לרוב מציעים לאמן את צוות החברה, כך שיוכלו לתפעל את פתרונות הבינה המלאכותית בעצמם לאחר שההטמעה הושלמה.

אלכסיס דוידסון, מומחה בינה מלאכותית שמסייע לחברות לתכנן וליישם פרויקטים באמצעות בינה מלאכותית בפלטפורמת הפרילנסרים Fiverr מעיד כי "על רקע הגידול בהיקף הפניות, הבנתי שחברות רבות מעוניינות לשלב בינה מלאכותית בפעולות התפעול, המכירות והקמפיינים השיווקיים שלהן. השוק מתפתח במהירות, ויזמים מחפשים פתרונות חדשניים שניתנים להטמעה ויישום זריזים, על מנת לבדל את עצמם מהמתחרים".

מסקנות

עליית השימוש בכלי הבינה המלאכותית מביאה עמה הזדמנויות ופוטנציאל עצום, אפילו לעסקים הקטנים. האיכות שבינה מלאכותית יכולה להשיג כבר היום תלויה בעיקר באנשים שמפעילים אותה - ולשם כך דרושים מומחים.




פלוריאן מולר הוא מנהל מדינות ה-DACH (גרמניה, אוסטריה, שוויץ) בפלטפורמת הפרילנסרים Fiverr ומומחה לשיווק דיגיטלי ואסטרטגי. 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully