וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בינה מלאכותית מסייעת לעסקים להצליח בזירה של הגדולים?

עוזי יערי

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 15:32

כולנו היינו רוצים לעבוד חכם ולא קשה, אבל מעטים העסקים שמצליחים ליישם זאת הלכה למעשה. איך הבינה המלאכותית יכולה לעזור?

למידת מכונה - העתיד של העסקים הקטנים.. Unsplash
למידת מכונה - העתיד של העסקים הקטנים./Unsplash

מהפכת ה-AI שהחלה לפני שנים אחדות צברה תאוצה של ממש בשנה האחרונה, ונדמה ששומעים על AI בכל פינה. עם זאת, הכלים המתוחכמים רווחיים בזירה העסקית בעיקר ב-15 חברות הענק, בעלות המשאבים הכלכליים הבלתי נגמרים ואין עדיין אימוץ גורף בקרב הקהילה העסקית, בארץ או בעולם.

על פי סקר לשכת האוכלוסין האמריקאית מאוקטובר השנה, רק 3.8% מכלל העסקים אימצו את הבינה המלאכותית לקידום פעילותם העסקית. עסקים במגזר המידע דיווחו על רמות גבוהות יותר של שימוש בבינה מלאכותית מהממוצע הארצי עם 13.8%. עסקים במגזר השירותים המקצועיים, המדעיים והטכניים דיווחו גם הם על נתח גדול (9.1%) של מאמצי בינה מלאכותית. לגבי השוק בכללותו, בעתיד, רק 6.5% העסקים מתכננים להשתמש בבינה מלאכותית בששת החודשים הקרובים ורק 2.3% מהעסקים בשירותי אירוח ומזון, מתכננים להשתמש בה.

על פי PWC, כ-72% מהחברות הגדולות שכבר משתמשות בבינה מלאכותית חושבות שהיא תקל על עבודתן. מה רוב הקהילה העסקית, שעדיין לא אימצה את טכנולוגיות ה-AI מפסידה?

אז איך עסקים יכולים להפיק תועלת מבינה מלאכותית?

ישנם מספר כיוונים חשובים ואפקטיביים היכולים לתרום לפעילות העסקית השוטפת ולאפשר הצלחה עסקית רבה:

יעילות תהליכית - ה-AI מאפשר לקחת עבודה שבלונית, רוטינית ושגרתית, למכן ולהאיץ אותה באופן חכם וללא טעויות אנושיות, מה שמאפשר להפנות את כוח האדם לעבודה המשלבת בקרה וחשיבה ברמה גבוהה ואיכותית יותר.

כך למשל, במקום לקבל מסמכים מספקים ולקוחות (כגון: תעודות משלוח, חשבוניות, קבלות ועוד) ולהקליד את הנתונים שלהם למערכות הארגוניות, ה-AI מאפשר להתבסס על סריקה של המסמכים, קריאה דיגיטלית שלהם והפניית הנתונים באופן מהיר, נטול תקלות ואפקטיבי אל המערכות הארגוניות (כגון: ERP, CRM וכד'). כך נחסכות שעות רבות של עבודה רוטינית המאפשרות להתפנות לעבודה שדורשת חשיבה אנושית יצירתית ומתקדמת.

חיסכון עתידי - כלל המידע של העסק, מנתוני המכירות, ההזמנות והפרויקטים, לצד המוצרים או השירותים המשמשים לפעילות השוטפת, הוא מאגר מידע גדול מאוד. כדי להסיק ממנו מסקנות ותובנות עסקיות, יש צורך בדרך כלל לפתח דוח אשר בודק שאלה עסקית ספציפית שמעניינת את בעל העסק. על הדוח להיות מאוד ספציפי ומדויק כדי שאפשר יהיה לקבל תשובה מתאימה.

לדוגמא, דוח כזה יכול למשל לבדוק את השאלה כמה מכירות היו בנובמבר 2023 לעומת נובמבר 2022. הנתונים המתקבלים יכולים לשמש את בעל העסק להבין מה עשה טוב או פחות טוב בשנה שחלפה על מנת לבחון את אסטרטגית פעילותו בשנה העוקבת. עם זאת, במידה ותרצו לשאול מה היה היקף המכירות בצוק איתן לעומת מלחמת חרבות ברזל, תצטרכו לדייק את הדו"ח הן באפיון שלו והן בפיתוח שלו. דוח כזה צריך להגדיר באמצעות בסיסי נתונים שלא קיימים בארגון מתי התרחש צוק איתן, על אילו אזורים גאוגרפיים ועסקיים הוא השפיע וכו'.

עם AI אין צורך לבצע חיפושים ודיוקים אלו, כי הוא יודע ללכת למקורות המידע הפומביים, להשלים את המידע הנחוץ, לחזור לבסיסי הנתונים הארגוניים ולשלוף את המידע הרלוונטי ולהנגיש את התשובה בצורה מהירה וגמישה לצרכן המידע.

שירות ברמה אחרת - גם ברמת לקוח הקצה, הבינה המלאכותית לומדת ומלמדת. עד הגעת ה-AI, אם סטודנט היה מחפש לרכוש לעצמו מחשב לשנת הלימודים, היה צורך לחשוף אותו לקטלוג עם עשרות לפטופים והסטודנט עצמו היה צריך לברר ולהשוות את הפרמטרים השונים, לבדוק בגוגל אילו מחשבים מתוך הקטלוג עונים על צרכיו באופן המיטבי. לעומת זאת, ה-AI יודע להתאים את הצרכים למוצר על סמך חיפוש בשפה חופשית. כך למעשה הוא מאפשר נגישות למידע ושירות אישי שהלקוח היה יכול לקבל עד היום רק בחנות הפיזית מול מוכר. בכך, ה-AI מאפשר חוויית רכישה איכותית ושירותית יותר ללקוח הסופי.

בינה מלאכותית - לא לתאגידים בלבד

באתרים גדולים כמו יוטיוב ופייסבוק, המערכת יודעת ללמוד מאפיינים של גיל, מין והעדפות גלישה ובהתאם לייצר פרסונליזציה של חוויית השימוש. אפיון גולשים כזה הוא יקר מאוד ולכן עד כה, הוא היה שמור רק לאתרי הענק של הסחר הדיגיטלי עתירי התקציבים. התפתחות ה-AI וכניסתם של כלים חדשים מאפשרת להנגיש את אותן טכנולוגיות חכמות גם לחברות ישראליות עם אתרי סחר צנועים יותר במחירים נגישים. כלים אלה מייצרים במהירות אימפקט גדול ומשמעותי. באמצעות תועלת של התאמה והיפר-פרסונליזציה לצרכן ושיפור מדדי המכירות לאתרי הסחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מרוב כלים לא רואים את הפתרון

ההיצע הבלתי נגמר של כלי AI יעילים ונגישים לחברות ישראליות, יוצר בימים אלה אתגר למנהלים של חברות, שמתקשים להתמודד עם שלל פתרונות ה-AI בצורה אפקטיבית. סדנאות חשיבה למנהלים עוזרות לעסקים להבין את פתרונות ה-AI המותאמים לעסק שלהם ספציפית. האתגר היום איננו אתגר טכנולוגי, כיוון שהטכנולוגיה רצה בקצב מדהים ומעורר התפעלות, אלא מיקוד הארגון במקומות המדויקים בהם ה-AI יהפוך אותו לאפקטיבי, זריז ותחרותי יותר.

עם קצת ידע, הכשרה והכוונה, ה-AI מסוגל להציע לעסקים יתרונות רבים כמו חיסכון בזמן, פניה איכותית יותר ללקוחות והתאמת השירות לצרכים משתנים. הוא מנגיש את הכלים לכלל העסקים, ללא קשר לגודלם או ליכולותיהם הכלכליות וכך מאפשר יכולת מוגברת להתמודד ולהצליח בסביבה עסקית מתפתחת.


עוזי יערי הוא מנהל חטיבת הדיגיטל באלעד מערכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully