וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך סטארטאפים ישראליים שורדים את תקופת המלחמה?

עודכן לאחרונה: 11.1.2024 / 11:19

מאז אוקטובר, רבים מהסטארטאפים הישראליים נקלעו למשבר ואי-ודאות בעקבות עצירת השקעות, גיוס עובדים למילואים ושיבושים נוספים. ארגון Start Up Nation Central הקים עם פרוץ המלחמה את Central Hub, חמ"ל שמסייע למאות סטארטאפים להמשיך לפעול בשעה קשה זו

SNC Central Hub.. ניר רוטמן,
SNC Central Hub./ניר רוטמן

מה עושה סטארטאפ קטן בשלב קריטי לקראת גיוס, כשכל מייסדיו מגויסים למילואים? מה עושה חברה שמשקיעיה בחו"ל מודיעים שהם עוצרים את ההשקעה בגלל החשש מהמצב בישראל? אירועי ה-7 באוקטובר, והמלחמה בעקבותם, גרמה לשיבושים בייצור ובתפקוד של חברות ויזמים רבים, שנקראו למילואים או חוו שיבושים בעבודה, ולאתגרים בגיוס השקעות, מצד משקיעים שחוששים מהטלטלות ספינת ההייטק, או שהחליטו להפנות את כספם למטרות אחרות.

קהילת ההייטק הישראלית התגייסה מיד באין ספור יוזמות חשובות למימון, הלוואות וסיוע. אלא שבתוך הכאוס הזה רבים מהסטארטאפים היו זקוקים גם ליד מכוונת, למי שיכול ליצור עבורם חיבורים עסקיים נכונים ולספק פתרונות לשימור ההמשכיות בתקופה הסוערת.

עם פרוץ המלחמה, הקים ארגון Startup Nation Central את Central Hub, חמ"ל ייעודי שנרתם לסייע ליזמים וסטרטאפים ישראליים. הארגון הזמין סטארטאפים ישראליים לפנות אליו לקבלת ליווי, יעוץ וסיוע בהתאמה אישית לכל חברה ומיזם.

יריב לוטן, סמנכ"ל מוצר, פיתוח ודאטה ב-Startup Nation Central מספר כי "מיד עם תחילת הלחימה, זיהינו שיש מצוקה ובלבול גדול בקהילת הסטארטאפים. הבנו שהחברות במאמץ קריטי לעבור את התקופה. תוך יומיים הקמנו חמ"ל שמטרתו הייתה למפות את הצרכים, ולתת להם מענה דרך חיבור לקרנות שקמו, חיבורים עסקיים וקישור למתנדבים רבים שרוצים לסייע. מאז כולנו פועלים כדי לוודא שכל חברה תקבל את מקסימום העזרה שהיא צריכה כדי לעבור את התקופה הסוערת".

היזמים כבר לא לבד

עד היום טיפל ה-Central Hub ב-500 פניות של סטארטאפים ויזמים, אותם מלווים מעל ל-260 יועצים. "יצרנו מאות חיבורים עסקיים מתוך מחויבות לעזור לסטארטאפים לעבור את התקופה הזו, כך אנחנו רואים את תפקידנו", מספר יריב. "מעבר לחיבורים, אנחנו יושבים בצומת דרכים בעולמות ההייטק, ריכזנו את כל המידע על כל היוזמות שקיימות כיום לסיוע, ובנינו פלטפורמה, דרך ה-Finder שלנו, שיודעת לסנן לפי הצרכים של כל יזם את היוזמות שהכי מתאימות לו. חיברנו יזמים לקרנות, קישרנו מתנדבים ממדינות אחרות שיחזקו חברות שהעובדים שלהם גויסו למילואים ויצרנו חיבורים לאנשים בכירים מאד בתעשיית ההייטק המקומית והעולמית, שחלק מהם הביעו כוונה להשקיע בחלק מהסטארטאפים, מתוך הירתמות למצב וחיבור לרעיונות שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מיזם הקלינטק שקם מתוך ההריסות בכפר עזה

חברה אחת כבר זכתה להשקעה, בזכות חיבור שנוצר בהאב: קינף ונצ'רס (Kenaf Ventures), חברת קלינטק וקליימט-טק מקיבוץ כפר עזה, אשר מציעה פתרון לספיחה וקיבוע של CO2 והמרה שלו לחומרי גלם ירוקים לשימוש בתעשיה ובבניה, המבוססת על צמח הקינף הגדל בקיבוץ, קיבלה כבר 100 אלף דולר מהמשקיע ג'ף הארט, והתחייבות רכה להשקעה של עד מיליון דולר באמצעות קרן קפיטל נייצ'ר.

אסף עופר, מנכ"ל ושותף מייסד בחברה, מספר שלחברה ולקיבוץ היו תוכניות אסטרטגיות לגבי הפעילות המשותפת בתחום, שאירועי ה-7 באוקטובר ערערו לחלוטין. "היינו אמורים לקבל השקעה אסטרטגית נוספת של הקיבוץ על מנת להגשים את החזון המשותף, להפוך את כפר עזה והאזור לחבל הקיימות של ישראל. ביום האסון הכל קפא, הינו בטוחים שהמיזם שלנו יורד לטמיון, זאת בנוסף לאסון האישי שפקד אותנו - הקיבוץ שנחרב, החברים, העובדים והשותפים שנרצחו, נחטפו או יצאו מכלל תפקוד. לא ידענו איך והאם נקום מזה. ימים ספורים אחרי, כשהרגשנו הכי בודדים וחסרי אונים, קיבלנו את הטלפון הראשון מ- Startup Nation Central, ואת כל העזרה שהינו צריכים. בעיקר זכורה לי שיחת מוטיבציה אחת, שגרמה לי להבין שיש מי שרואים אותנו ואת המצוקה בה אנחנו נמצאים, ושאסור לנו לוותר. הם הבינו את גודל השעה ופעלו מהר כדי לחבר אותנו לאנשים הנכונים, כאלו שיש ביכולתם לסייע לנו. זה היה מנוע משמעותי מאוד לכך שהצלחנו "לקום מתוך ההריסות" תרתי משמע, ונתן מוטיבציה שמניעה אותנו להמשיך בעשייה בכוחות גדולים אף יותר".

גם כשהעובדים במילואים, יש מה לעשות

יזמית נוספת המלווה על ידי ה- Central Hub היא ד"ר הדס זיסו, מנכ"לית EndoCure, סטארט-אפ בתחום הבריאות, אשר מפתח מערכת אולטרסאונד רובוטית משולבת בינה מלאכותית לאבחון ולניהול אנדומטריוזיס, מחלת נשים כרונית שכיחה, הגורמת לכאבים עזים ולאי-פריון וכיום אינה מאובחנת בזמן.
עד ה-7 באוקטובר השיג הסטארט-אפ הצלחה בניסוי פרה-קליני, וכבר הגישו פטנט על המכשור ותכננו להמשיך בתהליך הפיתוח שלו. עם פרוץ המלחמה, חלק מהצוות, המונה רק שלושה עובדים, גויס למילואים, ותהליכי השקעות נעצרו.

"מהיום הראשון הבנתי שלא משנה מה קורה, יש לי ייעוד: להציל את חייהן של 200 מיליון נשים בעולם, בעודן בחיים, והפיתוח שלנו חייב להמשיך", אומרת ד"ר זיסו. "כבר משיחת ההיכרות עם דנה, היועצת שהוצמדה לי, היה ברור שמעבר לייצור חיבורים עסקיים, אני זקוקה לעזרה בשיווק. בזכות דנה ומענק קטן שקיבלתי לשימוש ב-Fiverr מול עצמאיים ישראליים בתחום השיווק, הצלחתי לשדרג את היכולות שלי עם מצגת משקיעים חדשה, והכנה והפצה של ניוזלטר חגיגי לרגל זכייתנו בתואר אחת ממאה החברות המבטיחות בעולם, וזה כבר נתן לנו דחיפה קדימה. אנחנו עוסקים כרגע בגיוס הון משלים למענק שקיבלנו מרשות החדשנות, ונעזרים בכל הכלים שרכשנו ובחיבורים שנעשו על מנת להמשיך לפתח את הפתרון שלנו".

היזמים פונו למלון, המסע היזמי ממשיך

נעמה מנובה-טויטו היא מייסדת שותפה ומנכ"ל myElla.ai, סטארט-אפ צעיר של 9 עובדים, המפתח מודל AI לעולמות המרקטינג. "המטרה שלנו בסופו של דבר היא לייצר עבור כל עסק צוות שיווק מקצועי שכולו בינה מלאכותית, התומך את מערך הפעילות השיווקית של הארגון". היא מספרת שלפני ה-7 באוקטובר עמד הסטארטאפ מול לא מעט הזדמנויות ותהליכי גיוס הון. "ומעל הכל- אחד מעובדינו, תושב ניר-יצחק, עבר את הארועים הקשים של השבת השחורה, ולאחר מכן נאלץ להתפנות למגורים זמניים באילת, וחצי מצוות הפיתוח גויס בצו 8". האירוע גרר אי ודאות, אבל גם גרם להבנה, שאנחנו חייבים להילחם על המיזם שאנחנו כה מאמינים בו, ולעשות הכל כדי לעבור את התקופה".

מנובה-טויטו פנתה ל-Startup Nation Central במטרה למצוא חיבורים עסקיים שיקדמו את החברה. "כבר בשיחה הראשונה עם גל, היועץ שלנו, קיבלתי רעיונות לחיבורים, המרכזי בהם עם יזם ומשקיע בכיר ומוכר בשוק האמריקאי. גל דאג שלא נפספס אף יוזמת סיוע, ושנכיר את כל האפשרויות שמתאימות לנו. בחודש שעבר, הצלחנו לקבל גם מענק מו"פ מרשות החדשנות, אנחנו מתקדמים גם עם הסבב ואפילו מגייסים עובדים נוספים", היא משתפת בשמחה.

"בתוך הכאב הלאומי, תחושת האופטימיות והתקווה לצמיחה מהמשבר מעוררת אצלי לעיתים רגשות מעורבים, אבל זו חובתנו- להביט קדימה ולבנות חברה שלא רק תשרוד, אלא תצמח. זהו זמן לחוסן, לתמיכה ביצירת מקומות עבודה חדשים, וזו גאווה להיות חלק מהאקוסיסטם הסטארטאפי הישראלי בימים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully