וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפוש הקולי צובר תאוצה - כך תתאימו את מאמצי ה-SEO

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 14:37

הימים בהם הקלדנו שאילתה במנוע חיפוש אוטוטו מאחורינו והיום, יותר ויותר משתמשים פונים למכשיריהם בקול כדי לשאול שאלות. איך זה משפיע על ה-SEO ומה צריך לעשות כדי להישאר בעמוד הראשון של גוגל?

גוגל מפות. ShutterStock
גוגל מפות/ShutterStock

נכון, כבר דיברו על זה לפני כמה שנים וכולנו הבנו שההייפ גדול יותר מסך חלקיו, אבל זה היה לפני שה-AI השתלט על כל חלקת פרסום טובה והפך למקור אינפורמציה עיקרי עבור המשתמש הפשוט, שעבורו החיפוש בגוגל הפך מסורבל ואם הוא עדיין עושה זאת, הרי שזה בעיקר מכוח ההרגל. עדכון BERT של גוגל ב-2019 שיפר משמעותית את ההבנה של השפה הטבעית, והפך את החיפוש הקולי לאמין יותר. מאז, הוא רק הולך ומשתפר והיום, השמועות מדברות על עדכון נוסף באלגוריתם החיפוש של גוגל, ואנחנו יכולים רק לנחש שהוא יהיה הרבה יותר מוכוון חוויית משתמש מכל מה שהכרנו עד עכשיו.

עלייתו של החיפוש הקולי

התפשטותם של רמקולים חכמים, שעונים חכמים, ומכשירים סלולריים התומכים במחוות קוליות הובילה לצמיחה מואצת בהיקף החיפושים הקוליים שמשתמשים מבצעים במנועי החיפוש. לפי דו"ח של eMarketer, נכון לשנת 2023, 40% ממשתמשי האינטרנט בארצות הברית השתמשו בחיפוש קולי. תוסיפו את זה לעובדה ש-60% מהחיפושים בגוגל מגיעים ממכשירים ניידים, ותבינו למה אסטרטגיית ה-SEO שלכם כבר לא יכולה להישען רק על מילות מפתח.

בעידן בו "אוקיי גוגל" ו"היי סירי" הפכו למילות הקסם החדשות, החיפוש הקולי צובר תאוצה ומשנה את האינטראקציה שלנו עם העולם הדיגיטלי. תחשבו על זה: כשאנחנו עסוקים בנהיגה והידיים תפוסות, ברחוב עם סלי קניות כבדים או בזמן בישול כשהידיים מכוסות בקמח, אנחנו כבר לא צריכים לעזוב הכל כדי להקליד שאילתה ואז לעבור על עשרות תוצאות עד שנמצא את מה שחיפשנו. במקום זה, אנחנו יכולים פשוט לשאול ולקבל תשובה במקום. תרחישים אלה הופכים לשגרה היומיומית של יותר ויותר משתמשים.

לפני שניכנס לאסטרטגיות תגובה אפשריות למקדמי אתרים, נתחיל בדיסקליימר: אם מנוע החיפוש הקלאסי של גוגל יפול לטובת ChatGPT ודומותיה אז לא משנה מה תעשו, מאמצי ה-SEO שלכם יפלו יחד איתו. עם זאת, התרחיש היותר סביר זה שמנועי השיחה יאמצו חלק מהתכונות של גוגל כדי לאפשר הפניה להמשך טיפול במקורות חיצוניים וכשזה יקרה, אתם תרצו שהן ידעו איך למצוא אתכם. ועכשיו ששמנו את זה על השולחן, מה אפשר לעשות כדי לקדם את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש הקולי?

הבנת SEO לחיפוש קולי

ראשית, בואו נעמוד על כמה הבדלים מהותיים בין החיפוש הקלאסי לבין חיפוש קולי. שאילתות חיפוש קוליות נוטות להיות ארוכות יותר, שיחתיות יותר ולעיתים קרובות מוצגות כשאלות. זה דורש מאיתנו על להבין את הניואנסים של שיחה אנושית.

כשאנשים משתמשים בחיפוש קולי, הם לא רק מקלידים מילות מפתח, הם מנהלים שיחה עם המכשיר שלהם. הם שואלים שאלות מלאות, משתמשים בשפה טבעית ומצפים לתשובות מדויקות. זה קצת כמו לעבור מאסמסים לשיחת טלפון, או משיחת זום למפגש פנים אל פנים. ככל שהפער בין נקודות ההשקה מצטמצם, כך השפה שלנו הופכת לפחות רשמית ויותר יומיומית.

פירוש הדבר שעסקים צריכים לחשוב מחדש על אסטרטגיית מילות המפתח שלהם. אם פעם היינו ממלאים את התוכן בכמה שיותר מילות מפתח קשורות, בתקווה שהמשתמשים ידעו לחפש דווקא אותן, היום יש הרבה יותר דגש על הבנת הכוונה מאחורי השאלות שהמשתמש שואל ופחות על המילים שהוא בוחר להתנסח איתן.

צריך לזכור שבשונה מהחיפוש הקלאסי בגוגל, חיפוש קולי מופעל על ידי AI ועיבוד שפה טבעית, טכנולוגיות שהופכות להיות טובות יותר יותר בהבנת שפת אדם, לכן, אם פעם נהגו לומר ש"התוכן הוא המלך", היום ההקשר הוא זה ששולט בעניינים ולכן עלינו לדעת לפרש נכון את הרמזים ששתולים בכל שאלה ושאלה.

כשזה נוגע לחיפוש קולי, החשיבות של מילות מפתח יורדת לעומת הצורך להיות מסוגלים להשתתף בשיחה משמעותית. הנה כמה דרכים להתברג לראש תוצאות החיפוש הקולי:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שאלות נפוצות ומילות מפתח שיחתיות

דמיינו שאתם באירוע נטוורקינג בו כל מי שניגש אליכם שואל פחות או יותר את אותן שאלות: מאיפה אתם, היכן עובדים, מה אתם עושים ומה יש לכם להציע. מי שלא יהיה מעניין מספיק ימצא את עצמו עומד לבדו ליד שולחן הנשנושים, ואילו אנשים שכיף להקשיב להם יאספו סביבם מעגל אנשים שכולם להוטים לסגור איתם עסקאות. למה? כי הם באו עם כישורי שיחה והמענה שהם נותנים לשאלות ששואלים אותם מותאם בדיוק למי שעומד מולם.

באופן דומה, השאלות הנפוצות שלכם הן כמו מבוא לשיחה - השאלות שכולם שואלים. אבל אם יש 100 מתחרים באזור שלכם שעונים על אותן שאלות בדיוק, הדרך שלכם להתבלט היא באמצעות ההקשר - ולשם כך צריך לחשוב על כל וריאציה אפשרית של שאלות שיכולות להישאל, ואז לענות על כולן. למשל, שאלה כללית יכולה להיות "כמה עולה לבנות אתר", בעוד שאלות יותר ספציפיות יהיו "כמה עולה לבנות אתר חנות לעסק בתחום האופנה" או "כמה עולה לבנות אתר תדמית באמצעות אאוט סורסינג". לשם כך תרצו להשתמש במה שנקרא ביטויי זנב ארוך - ביטויים שמשקפים כוונת חיפוש מאוד ספציפית כך שמי שיגיע אליכם ימצא בדיוק את מה שחיפש.

להגיע לסניפט של גוגל

בהתאם למגמה של השנים האחרונות, חיפושים רבים מסתיימים מבלי שהמשתמש בכלל יוצא מגוגל. זה נכון במיוחד כשמדובר בחיפושים קוליים, שלעתים קרובות מחזירים רק תשובה אחת, המוצגת באופן בולט בראש תוצאות החיפוש. מחקר של Backlinko גילה כי 40.7% מהתשובות לחיפוש הקולי מגיעות מקטעי טקסט מוצגים. פירוש הדבר שאתם צריכים לספק תשובה שלא רק תניח את דעת המשתמשים אלא תהיה יותר ממצה מכל תשובה אחרת שיספקו המתחרים שלכם.

בנוסף, אם פעם כדי לקבל דירוג גבוה היינו צריכים לכתוב באריכות, היום גם גוגל מבינה שמשתמשים מעדיפים לקבל תשובות קצרות ותמציתיות ולכן הניסוח צריך להיות מאוד ישיר ותכליתי, מבלי להעמיס בפרטים שאינם נחוצים.

אופטימיזציה לחיפושים מקומיים

SEO מקומי וחיפוש קולי הולכים יד ביד. מחקר של BrightLocal מ-2023 מצא ש-76% ממשתמשי הרמקולים החכמים קוראים ביקורות על עסקים מקומיים באופן קבוע. ואכן, מטבע הדברים, הרבה מהחיפושים הקוליים הם מקומיים, למשל "מה המאפיה המומלצת הכי קרובה אלי?" כדי להופיע בתוצאה, עליכם לבצע אופטימיזציה ל-SEO מקומי. זה כולל לתבוע את רישום עסק שלכם ב-Google My ,Business ו-Google Maps או מדריכים מקומיים אחרים, לצבור ביקורות חיוביות, ולוודא ששם העסק, הכתובת ומספר הטלפון שלו מופיעים בצורה עקבית ברחבי האינטרנט.

ייתכן שהעוזר הקולי יפרש נכון את השאילתה "תמצא לי מאפייה לידי" אך המאפיה הקרובה לא עשתה אופטימיזציה לחיפוש מקומי כגון הטמעת מפות גוגל ולא השתמשה בביטויים כמו "במרחק הליכה מ-X". כתוצאה מכך, היא לא תופיע בתוצאות החיפוש העליונות למרות קרבתה למשתמש, ואילו מאפיות שכן עשו זאת יופיעו מעליה, גם אם הן לא במרחק הליכה.

פרקטיקות קישורים יעילות

קישורים הם לחיצות ידיים של העולם הדיגיטלי. קישורים חיצוניים לאתרים רלוונטיים ובעלי סמכות, וקישורים פנימיים שעוזרים למשתמשים לנווט באתר שלכם, הם קריטיים. הם מחזקים את אמינות האתר ואת חוויית המשתמש, ששניהם גורמים מרכזיים בדירוג חיפוש קולי.

אם נחזור שוב לאירוע הנטוורקינג שהזכרנו מוקדם יותר, זה כמו ההבדל בין להגיע לאירוע עם רשת של קשרים עסקיים לבין להגיע לבד כשאתם לא מכירים אף אחד. ככל שיש לכם יותר קשרים משמעותיים, וככל שאותם קשרים הם בעלי סמכות בתחום המומחיות שלכם, כך האפשרות שלכם ליצור קשרים חדשים שיועילו לעסק שלכם גדלה.

בדיוק אותו הדבר קורה גם במרחב הדיגיטלי. קישור מהאתר של "איציק שירותי ענן" זה נחמד ועדיף על כלום, אבל קישור מהבלוג של חברה גדולה בתחום הענן או מאתר חדשותי כלשהו זה כבר לבל אחר וככל שיהיו לכם יותר כאלה כך גם גוגל תבין שיש פה מקור סמכות שאנשים מכבדים ומעריכים, שכן בסוף הכל חוזר לחוויית המשתמש.

היררכיית תוכן

זה המקום שבו אתם מראים את כישורי הארגון שלכם. שימוש בסכמות כמו FAQ יסייעו לארגן את התוכן בצורה של שאלות ותשובות וקיבוץ תכנים מסוגים שונים באמצעות טקסונומיות כמו קטגוריות ותגיות יקל על מנועי החיפוש ועל המשתמשים למצוא מידע רלוונטי, כאשר השאיפה היא תמיד להגיע מהכלל אל הפרט במינימום קליקים. למשל, אם הנושא הכללי הוא "כמה עולה לבנות אתר", תתי הנושאים שיופיעו תחתיו צריכים להיות מחולקים בהתאם, למשל אתר תדמית/ אתר חנות/ אתר בלוג או אתר וויקס/ אתר ורדפרס/ אתר שופיפיי וכן הלאה.

במבט קדימה לשנת 2024, בולטות מספר מגמות:

  • המשך צמיחה: ככל שהחיפוש הקולי ימשיך להתפתח, הדיוק והנוחות יגדלו, מה שיוביל לאימוץ רחב יותר.
  • שילוב עם טכנולוגיות מתפתחות כמו מציאות רבודה (AR) ומציאות מדומה (VR), המספקות חוויות חיפוש סוחפות יותר.
  • מסחר קולי: חיפוש קולי ישחק תפקיד משמעותי יותר במסחר האלקטרוני, כאשר צרכנים ישתמשו בעוזרים קוליים לביצוע קניות, תוך מיזוג נוסף של SEO עם אסטרטגיות מסחר אלקטרוני.
  • פרטיות ואבטחה: ככל שהחיפוש הקולי הופך נפוץ יותר, סוגיות של פרטיות ואבטחת נתונים יהפכו קריטיים יותר, מה שעלול להוביל לתקנות חדשות וגישות ממוקדות משתמש.

מסקנות

המפתח להתמצאות ב-SEO של חיפוש קולי טמון ביכולת לחזות את צרכי והעדפות המשתמש גם כשהוא לא משתמש בביטויי חיפוש מדוייקים.

בנוסף, כדי לתת למשתמשים את מה שהם באמת רוצים, עלינו להבין לא רק מה הם מחפשים אלא איך הם מחפשים. זה אומר להישאר מעודכנים בהתקדמויות של טכנולוגיית הזיהוי הקולי ולהבין את התבניות המשתנות בשאילתות המשתמשים כדי שנצליח ליצור קשר עמוק ואינטואיטיבי יותר עם הקהל.

לסיכום, חיפוש קולי אינו רק טרנד חולף אלא שינוי מהותי באופן שבו אנשים מתקשרים עם טכנולוגיה ומחפשים מידע. עסקים שיתאימו את אסטרטגיות ה-SEO שלהם למציאות החדשה הזו יקבלו יתרון משמעותי בשוק הדיגיטל התחרותי. כל זה דורש הבנה עמוקה של איך טכנולוגיה והתנהגות אנושית משתלבות יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully