וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצבת בחזית: החשיבות העצומה של הטכנולוגיה במערך ההסברה הישראלי

יוסף פולק

29.2.2024 / 12:39

הנצחת הנרצחים, הפרכת השקרים של חמאס והצגת עובדות שמקדמות את ההסברה הישראלית. כך שימוש נכון ב-AI יכול להיות שובר השוויון של התקשורת אצלנו

בווידאו: צה"ל משמיד מנהרה שחצתה את הרצועה 26.02.24/דו"צ

שמי יוסף פולק, ואני איש פרטי, שחרד לגורל המדינה שהוא כה אוהב. במקצועי, אני מוביל מהלכי הסברה למען מדינת ישראל מזה שנים רבות, כשנושא הנצחת השואה תמיד היה בראש מעייניי. כחלק מזה, אני מנהל ללא הרף בשנים אלו מאבק באנטישמיות שמתנגדת להנצחת השואה, והפכתי לאחת המדיות הגדולות בעולם בנושא.

מאז אירועי השבת השחורה, ה-7 באוקטובר, העברתי את מלוא המיקוד להסברה בארץ ובחו"ל, כשהמטרה היא הבנת המצב בישראל לאשורו, ולגרום לשינוי דעת הקהל העולמית כנגד מדינת ישראל והעם היהודי. הקשר בין הדרכים שלי למאבק באנטישמיות במטרה להנציח את השואה, למאבק שלי באנטישמיות בכל הנוגע לאירועי ה-7 באוקטובר, ברור ומועצם.

שבוע לאחר פרוץ מלחמה חרבות ברזל נסגר משרד ההסברה. המשרד, שחשיבותו כה רבה, בהיותו אמון על ריכוז פעולות ההסברה בישראל ובחו"ל, תוך פעולה משותפת עם משרד החוץ, נסגר ב-12 באוקטובר 2023 בעקבות התפטרותה של שרת ההסברה, גלית דיסטל-אטבריאן, שחזרה להיות ח"כ. מאז תפקיד ההסברה לישראל נמצא באחריות משרד החוץ ומשרד התפוצות.

להביא את האמת, לא לנצל לרעה

מאז פרוץ המלחמה, מפיצים אירגוני הטרור ושלל התומכים בארגונים אלו מידע כוזב על המלחמה, במקביל לעלייה ניכרת באנטישמיות בעולם. מכאן גובר הצורך שלנו כעם וכמדינה להשיב אש במישור ההסברתי, שמהווה את הנדבך החשוב ביותר לקיומנו, לצד לחימה מתוחכמת. גאוותי היא על שילובי במטה המלחמה באנטישמיות ושינוי דעת הקהל העולמית כלפי ישראל והעם היהודי, שמשרד התפוצות הקים. ואין ספק שעבודה רבה ומורכבת לפניי בתוקף תפקידי, ולא אדע מנוח עד שאמלא את המשימה בצורה שלמה.

אחת הדרכים להוציא אל הפועל את המשימה של המהלך ההסברתי, היא שיתוף פעולה אנושי עם בינה מלאכותית. דעתי היא, כי טוב יעשו מערכות הסברה, אם יישענו על הטכנולוגיה של הבינה המלאכותית, וכך יוכלו להבטיח אפשרות לקבל החלטות הגיוניות ואחראיות באמצעות טיעונים מושרשים.

מכאן עולה החשיבות של לייצר את התמהיל הנכון של האינפורמציה, שילוב של עובדות לצד דעות אישיות, ציטוטים של אישים ומשפיעני דעת קהל שונים, בצד שימוש בסרטים וטקסט מלווה. האלגוריתמים החכמים מסייעים בתעמולה ומטרגטים את המידע בדיוק רב לאוכלוסיות אליהן אנו חפצים להגיע. את כל זה יש לסייג. יש לזכור, כי הבינה המלאכותית מאפשרת הבאה של אמיתות הדברים, בתנאי שלא מנצלים את הטכנולוגיה לרעה, ומדייקים בפרטים. זאת כדי שלא נואשם בהבאת מידע כוזב ובלתי אמין, וכתוצאה מזה נאבד, חלילה, אחיזה ביכולת ההסברתית.

לצורך מטרה זו הקמתי אתר, שהינו ערוץ טלוויזיוני: "פרונט אוף אס". למעשה, יצרנו אולפן ומגישים וירטואליים באמצעות הבינה המלאכותית, והם אלו שמציגים את העובדות, שנלקחו מאוסף של כתבות בנושא המלחמה, המתעדות את האסון מכל זווית אפשרית, והכל יחד אוחד לכדי כתבות נוקבות וממוקדות.

כיצד נבטיח היצמדות לעובדות כשהחדשות מוגשות על ידי בינה מלאכותית?. DALL-E 3, עיבוד תמונה
עידן אחר. האם נצליח להבטיח היצמדות לעובדות?/עיבוד תמונה, DALL-E 3

האפשרות לקחת דמויות מובילות בסכסוך הקשה, ולשים בפיהן מידע, שיכול לשנות את דעת הקהל, היא כלי פופולרי וחשוב, המתאפשר הודות ל-AI. המגישים הוירטואליים בערוץ הטלוויזיה מציגים את פני הדברים באופן שקשה להבחין שאינם בשר ודם, כשהם מעבירים מסרים חדים ונוקבים, ומציגים זוועות ועובדות, שאין אפשרות להעלותם ברשתות החברתיות.

בין היתר עוסקות הכתבות גם בנושא האיסלמיזציה בעולם, כולל תגובותיו של דונלד טראמפ כנגד הפלישה האסלאמית לארצו ובכלל. לאחרונה גם העלינו תשדיר בפורטוגזית, שמאפשר לתת מענה לתקיפתו הבלתי הגיונית ובלתי נסבלת של נשיא ברזיל, לואיז אינסיו דָה סילבה, כנגד מדינת ישראל.

להזכיר, דה סילבה העז להשוות בין המלחמה בעזה לשואה, אמירה שמזעזעת את אמות הסיפים של ההיגיון. התשדיר שלנו זכה לתהודה ולתגובות רבות, והיות ורבים מתושבי ברזיל הינם מקהילת האנוסים, הם יצרו אלפי שיתופים לתשדיר, שעבורי הוא מהווה מענה לדברי הבלע שנאמרים ונטענים נגדנו שם.

כמו כן, יש חשיבות מרובה להתייחסות, ללא הרף, לעובדות ולנתונים על חמאס, ולדברים הנלמדים בעזה ובגבולות הרשות הפלשתינאית, ובמקביל לא לשכוח כל הזמן להציג את גבורת צה"ל, ואת האנושיות במסגרתה הוא פועל.

מעבר להצגת עובדות, חשוב לעסוק בפעולות הנצחה לחללי ונרצחי המלחמה, כדי שבכל מקום בעולם ייחשפו כולם לנרצחים ולהרוגים. יש להביא את הסיפורים והעובדות ביחד עם גלריית תמונות רחבה, וסרטים מאותם ימים קשים. קיים צורך להבין את המארג האנושי שקיפח את חייו, מבלי שיכול היה להגיב או להילחם, בין אם במסיבת הנובה ובין אם ביישובי העוטף.

באתר ההנצחה IRONSWORDS.INFO מפנים את הקהל העולמי לראות תמונות וסרטים שלא נראו ברשות החברתיות.

יוסי פולק. יחצ,
יוסי פולק/יחצ

זאת ועוד. היות ומלאכת ההסברה הינה כה קשה, חשוב, לדעתי, לקיים שיתוף פעולה של מספר חמ"לי הסברה. עבודה משותפת, כשכל חמ"ל מביא את תחום התמקצעותו ויכולת פעולתו, ייצור כוח, שקשה עד בלתי אפשרי לפעול נגדו. לצורך פעילות משותפת זו, יש להקים ועדת היגוי, שמרכז פעילותה יתמקד גם ברתימת משפיענים רחבי העולם לטובת מטרה משותפת ונשגבת זו.

מלחמה נוספת קשה ומתישה היא מחיקת התגובות השליליות לפוסטים ותגובות, המועלים ברשתות החברתיות, שזורמים ללא הרף במטרה להזים כל עובדה שאנו מעלים, ולהגיב להם בצורה הולמת ונחרצת. שהרי, האלגוריתם של הרשתות החברתיות לא מבדיל בין שחור ולבן, ומכאן שהוא מתייחס גם לתלונות השווא שמציפות אותו.

תגובות נאצה אלו פוגעות בהסברה, ולכן יש להקים צוות אחד, שיגיב על כל אמירה בלתי צודקת והולמת, ויציג באופן מיידי את העובדות האחרות, הנכונות והנוקבות. בנוסף, באמצעות מערכת הסברה משותפת, נוכל להילחם יחד באשמות שווא של גורמים רדיקלים איסלאמיים, שגורמים להשהיית הדף שלנו או לחסימתו. מכאן הקריאה שלנו יוצאת גם למנהלי הרשתות החברתיות, שיסייעו לנו להביע ולהשפיע.

לכאן מתחבר שיתןף פעולה חשוב, עם בני נוער. אותם גיקים יכולים, במסגרת מחויבות אישית, שעליהם לבצע במסגרות הלימודיות שלהם בחינוך התיכוני, לקחת על עצמם את תפקיד המגיבים והמזימים, יגיבו כנגד הקריקטורות ודברי השטנה, המופצים בטיק טוק, reels, אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר. נערות ונערים אלו, דור העתיד של המדינה, יכולים לשמש חיילי הגרילה הטובים ביותר בחזית ההסברה העולמית. וייטב הדבר אם ייעשה דבר זה במהירות האפשרית.


הכותב הוא בעלים של חברת ממורליין, יזם היי טק ומנהל מערכת הסברה עולמית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully