וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כל הכבוד ל-AI, מרבית עבודת השיווק עדיין נעשית ע"י בני אדם, ויש לזה סיבה טובה

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 10:59

ההייפ הבלתי פוסק סביב AI יצר תחושה שהכל אפשרי, אבל התנסות מעשית עם הטכנולוגיה חשפה פער גדול בין ציפיות המשתמשים לבין היכולות בפועל. אז אילו יכולות חסרות היום בעולם השיווק? שאלנו מנהלי שיווק מענפים שונים במשק והמסקנה ברורה: הדרך לאוטומציה מלאה עוד ארוכה

שמישהו כבר יסביר לרובוטים האלה מה הם צריכים לעשות.. Freepik, עיבוד תמונה
שמישהו כבר יסביר לרובוטים האלה מה הם צריכים לעשות./עיבוד תמונה, Freepik

מנהלי ומנהלות שיווק למדו להכיר בשנה החולפת את חשיבותה של הבינה המלאכותית בייעול תהליכים ותמיכה במשימות שגרתיות, אך ישנם תחומים שבהם הבינה המלאכותית עדיין לא יכולה לספק מענה מלא.
"אחד מהם הוא יצירתיות ובידול רעיוני", אומר יוגב כהן (יוגי), סמנכ"ל השיווק בקבוצת קולמקס.

קיבעון מחשבתי מובנה

"לא אחת אני מזהה כי הבינה המלאכותית מציגה קיבעון מחשבתי, ובעולם עסקי המשתנה ללא הרף, זהו מתכון לכישלון. נוסף על כך, בינה מלאכותית מתקשה בבניית קשרים אנושיים אמיתיים ויצירת חוויית לקוח משמעותית. אנחנו עדיין זקוקים למגע האנושי, להקשבה אמפטית וליצירת קשרים רגשיים. אמנם יש משימות שיווקיות רבות שהבינה המלאכותית לוקחת על עצמה ומסייעת רבות, אך היא אינה מבצעת אותן באופן מושלם ולא ניתן להשתמש בה ללא בקרה של אנשי מקצוע", אומר יוגי.

"תחומים שהייתי רוצה לראות בהם שיפור הם איסוף מידע ממקורות מגוונים ואמינים, ניתוח נתונים ושיבוץ קמפיינים בפלטפורמות שונות. הבינה המלאכותית אינה יכולה לקבוע את האסטרטגיה השיווקית הכוללת ואת המטרות והיעדים לטווח הארוך. לשם כך נדרשת ראיית-על, הבנה עמוקה של הארגון והסביבה העסקית, וחשיבה יצירתית ואסטרטגית - דברים שלפחות כרגע, בני אנוש עדיין עושים הרבה יותר טוב מהבינה המלאכותית".

מורכבות שה-AI לא יודע להתמודד איתה

"ה-AI הוא מקור מצוין להשראה ולרעיונות. יש לו ידע נרחב ואפשר להסתמך עליו כעל בסיס להעמקה ולמידה. במהלך השנה האחרונה, עם כניסתם של כלי GenAI רבים, אני מוצאת את עצמי נעזרת בהם לעיתים תכופות בעבודתי", מספרת אושרת פרידריך, סמנכ"לית שיווק במועדון חבר. "עם זאת, אוכלוסיית מועדון 'חבר', שכוללת משרתי קבע, גמלאי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, היא אוכלוסייה ייחודית בעלת מאפיינים מובחנים וצרכים ספציפיים, ולכן קיימת מורכבות בכל הקשור לשיווק ולתקשור לעמיתים - הן מבחינה קריאטיבית והן מבחינת ביטחון המידע. לכן, לא תמיד כלי ה-AI יכולים לענות על המורכבות הזאת."

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אופטימיזציה של ספריות מדיה לייעול יצירת תוכן

עליזה ישראל, מנהלת שיווק בחברת CyberProof: "יש כמה דוגמאות בהן ניתן להיעזר בבינה מלאכותית. אחת מהן היא יצירת סרטוני וידאו, תמלול אוטומטי, ליטוש וידאו על ידי חיתוך חלקים מהצילומים שאנחנו לא צריכים. אני מצפה ליום שבו יהיה לנו כלי AI שיכול לנתח ספריית וידאו שלמה עם המון תוכן ולזהות את החלקים הטובים ביותר לשימוש חוזר. טכנולוגיה כזו תעזור ליוצרי תוכן ומותגים לייעל את מלאכת הפרסום ברשת ותאפשר להם להעלות יותר תוכן לרשת בפחות זמן. "

ניתוח אפקטיבי של קהלי יעד

רועי מיט, Marketing Director בחברת proteanTecs: "אני רואה כיום את ה-AI ככלי שנותן מצע התחלתי בעבודה, בין אם בטקסטים או בתמונות, כדי לקצר תהליכים. הוא נמצא היום כמעט בכל הכלים שאנחנו עובדים איתם. אך למרות ההתפתחות המרשימה והמהירה של כלים מבוססי AI לשיווק ומכירות, הכלים עדיין מוגבלים ביכולת שלהם לספק מענה מדויק, למשל בניתוח קהלי יעד.

בגלל שאלו נסמכים על מידע שאינו מעמיק מספיק במקרה הטוב, או על מידע סובייקטיבי ספציפי מתוך כתבה או פוסטים בודדים במקרה הרע, אנחנו עדיין משתמשים בשיטות "הרגילות". בנוסף, מנגנוני AI עכשוויים נוטים לחשיבה תבניתית, המושפעת מ"חוכמת ההמונים" ולכן, יצירתיותם מוגבלת למה שכבר נעשה בעבר והתוצאות שנקבל יהיו בהתאם.

בצוות שלי בפרוטאנטקס אנחנו כמובן נעזרים בכלי AI, אך בספקנות הנדרשת. אחד הדברים שאני עושה זה לשלוח קטע טקסט שכתבתי ל Chat GPT ולשאול אותו מה הבין, מהם המסרים העיקרים ומה המסר לפעולה. זה נותן לי עוד אינדיקציה אם הטקסט בכיוון שאני רוצה, ואם הוא בכלל מובן וברור".

תוכן איכותי וקריאייטיב מהודק המסתמך על שפת המותג

רוני טננבאום, סמנכ"לית השיווק בגינדי החזקות אומרת ש"ל-AI עדיין אין את היכולת לתכלל את הצרכים של סמנכ"לי שיווק ומיתוג. הטכנולוגיה נותנת מענה ברמת הפנטזיה אבל התוצרים שלה לא מספיק מדויקים, לא בנראות ולא ביכולת לייצא קבצים לדפוס. בנוסף, עדיין לא מצאתי פתרון מדויק ואיכותי לניתוח לידים. למרות שיש מספר חברות שעוסקות בהבנה וניתוח הליד, עדיין לא מצאתי ניתוח ומסע לקוח שעובד באופן שמדויק לצרכים שלנו. "

אושרת מ'חבר' מוסיפה ש"כמנהלת שיווק, אני שואפת תמיד להפיק תוצרים חדשניים ומיוחדים שרלוונטיים לארגון ולקהלי היעד שלנו, ולרוב אני מעדיפה לעשות זאת יחד עם בן אדם שמכיר מקרוב את ה-DNA של המותג" כי חשוב לי שהכתיבה תהיה מותאמת לניואנסים של הארגון ושל דובריו. יש חומרים שה-AI פשוט לא מצליח לנסח בעצמו באותו עומק כמו הקופירייטרים וכותבי התוכן האנושיים שלנו, שמכירים כל פרט ופרט במהות ובשפה של הארגון. כיוון ש-AI מתבסס על הקיים, הוא מוגבל ביכולתו לחשוב מחוץ לקופסא ולהמציא רעיונות חדשים. בסופו של דבר אני מאמינה שאין כמו המוח האנושי והיצירתיות שאליה הוא יכול להגיע."

אין תחליף לבני אדם

עליזה מסכמת כי "אין ספק שג'נרטיב AI שינה את הדרך שבה אנשי השיווק מתייחסים לעבודתם. אני מאמינה שכולנו צריכים לאמץ כלים אלו, השאלה היא איך, איפה ולאילו מטרות. היכן זה מגביר את הפרודקטיביות והיצירתיות של עבודת השיווק שלנו? לפעמים מדובר ביחסי אהבה או שנאה - מצד אחד, זה יכול להיות מתסכל להנחות מכונה שלא מבינה מה רוצים ממנה; אך מצד שני, שימוש במכונה עשוי לפתוח דלת לתהליכים וסקיילים חדשים. בשורה התחתונה, ה-AI יכול להקל עלינו, אך ברוב המקרים לא יותר מזה. הבינה המלאכותית עדיין לא משפיעה על ליבת העבודה של מנהלות ומנהלי השיווק, שעדיין מבצעים את עיקר העבודה בעצמם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully