וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתונים מזויפים, תוצאות לא מדויקות: עובדים מאבדים אמון ב-AI

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 11:56

משבר אמון: 54% ממשתמשי ה-AI לא סומכים על הנתונים המשמשים לאימון מערכות בינה מלאכותית, כך עולה מדו"ח חדש של סיילספורס. איך זה ישפיע על אימוץ הטכנולוגיה והאם כל ההייפ היה לשווא?

האם באמת אפשר לסמוך על הבינה המלאכותית? מסתבר שהכל תלוי בנתונים.. אינג אימג', עיבוד תמונה
האם באמת אפשר לסמוך על הבינה המלאכותית? מסתבר שהכל תלוי בנתונים./עיבוד תמונה, אינג אימג'

אחרי שסחפה את כולנו בסערה ושינתה את עולם העבודה מין היסוד, ממצאים חדשים מראים כי למרות האימוץ הנרחב של הבינה המלאכותית, מרבית המשתמשים אינם נותנים אמון בנתונים עליהם היא מאומנת.

דו"ח חדש של סיילספורס, המובילה העולמית ב-AI-CRM וטכנולוגיות ענן, בחן את הקשר בין דאטה ו-AI ואיך עובדים בתחום זה משתמשים בכלים האלה יחד. הדו"ח מבוסס על סקר שנעשה בקרב אלפי עובדים ברחבי העולם, ומצא כי ל-AI יש בעיית נתונים. הדו"ח מצביע על כך שתפוקות בינה מלאכותיות חייבות להיות מבוססות על נתונים מהימנים וכך לקצור את היתרונות של הטכנולוגיה ברחבי הארגון.

על פי הדו"ח, כמעט 6 מתוך 10 משתמשי בינה מלאכותית אומרים שקשה להם להשיג את מה שהם רוצים מבינה מלאכותית כרגע, כאשר יותר ממחציתם טוענים שהם לא סומכים על הנתונים המשמשים לאימון מערכות הבינה המלאכותית של היום. למעשה, יותר משלושה רבעים מהעובדים אומרים כי נתונים מדויקים, מלאים ומאובטחים הם קריטיים לבניית אמון בבינה מלאכותית.

ל- AI חסרים הנתונים הדרושים כדי להיות שימושי כרגע, מה שמעמיד את אימוצו בסיכון

מערכות בינה מלאכותית רבות סובלות ממחסור משמעותי בנתונים איכותיים, מה שפוגע ביכולתן לספק תוצאות שימושיות לארגונים. כתוצאה מכך, רבים מהעובדים (56%) מתקשים להפיק ערך מהטכנולוגיה, וחלקם אף מביעים חשש לגבי אמינותה (75%).

הבעיה בולטת במיוחד בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית, שם 51% מהעובדים מדווחים על חוסר במידע הדרוש ליישומה. כתוצאה מכך, 68% מהעובדים שאינם סומכים על נתוני האימון של מערכות בינה מלאכותית, מהססים לאמץ אותה בארגונם.

ממצאים אלו מדגישים את הצורך הדחוף באיסוף נתונים איכותיים ומדויקים יותר עבור מערכות בינה מלאכותית. רק כך ניתן יהיה להבטיח שהטכנולוגיה תוכל לממש את הפוטנציאל שלה ולספק ערך אמיתי לארגונים.

בינה מלאכותית מאומנת על נתונים לא אמינים יוצרת פער אמון רציני

62% מהעובדים ציינו כי נתונים ציבוריים לא מעודכנים יפגעו באמונם בטכנולוגיה, ו-71% אף אמרו שתפוקות לא מדויקות בעקביות יערערו את אמינותה.

כתוצאה מכך, 54% ממשתמשי בינה מלאכותית כלל אינם סומכים על הנתונים המשמשים לאימון מערכות אלו. 68% מהעובדים שאינם סומכים על בינה מלאכותית מציינים במפורש כי חוסר אמינות הנתונים הוא הסיבה העיקרית לכך, שכן שימוש בנתונים לא אמינים עלול להוביל למגוון בעיות, ביניהן קבלת החלטות שגויות, פגיעה בפרטיות ואף אפליה.

לכן, הכרחי שארגונים וגורמים רלוונטיים ינקטו בצעדים משמעותיים כדי להבטיח את איכותם ואמינותם של הנתונים המשמשים לאימון מערכות בינה מלאכותית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עם נתונים טובים, AI יכול לזכות באמון העובדים

עובדים מציינים את הדברים הבאים כקריטיים לבניית אמון בבינה מלאכותית: נתונים מדויקים (82%), נתונים מאובטחים (82%), נתונים הוליסטיים/מלאים (78%).

כמו כן, 53% מהעובדים אומרים שהכשרת בינה מלאכותית על נתוני לקוחות/חברה מקיפים בונה את האמון שלהם בכלי.

וונדי באצ'לדר, סמנכ"לית מידע בסיילספורס: "העתיד של בינה מלאכותית ארגונית לא עוסק בעוד נתונים - אלא בנתונים הנכונים. כאשר בינה מלאכותית מבוססת על הנתונים של החברה עצמה, היא מספקת תוצאות שימושיות יותר ובסופו של דבר מובילה לאמון ואימוץ גדולים יותר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully