וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים למען ישראל ברשת? כך תמנעו סגירת חשבונות ו-Shadowbanning

הקוסם

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 15:09

מאז השביעי לאוקטובר, יוצרי תוכן ובלוגרים רבים שעסקו בהסברה ובתוכן פרו ישראלי מצאו את עצמם נעולים מחוץ לפלטפורמות המדיה. פועלים ברשת למען ישראל? כך תצלחו את מדיניות מטא ותימנעו מהסטטיסטיקה העגומה של חשבונות שיצאו משימוש

מסבירנים? אל תיפלו לסטטיסטיקה. כך תימנעו מ-Shadowbanning וחסימת חשבונות. Pixabay.com
מסבירנים? אל תיפלו לסטטיסטיקה. כך תימנעו מ-Shadowbanning וחסימת חשבונות/Pixabay.com

אפתח בלהציג את עצמי. הכינוי שלי הוא "הקוסם" וזאת משום שבמהלך העשור האחרון ניהלתי כמה מאופרציות הדיגיטל המורכבות ביותר בעולם שבהן התעסקתי בפיתוח טכנולוגיות ואוטומציות, ניהול אלפי זהויות וחשבונות שונים במספר פלטפורמות במקביל, באמצעות אסטרטגיות אבטחת מידע חדשניות ומתקדמות בשכבות וביזור. מסיבות מובנות, תמיד העדפתי להישאר מאחורי הקלעים.

התמודדתי מול האלגוריתמים המתוחכמים ביותר של החברות הגדולות בעולם. תפקידי היה לאפשר ניהול של אלפי משתמשים שונים במקביל וליצור אמון מרבי לכל משתמש מול הפלטפורמות במטרה להגדיל את היקפי הפעילות ולמנוע סגירת חשבונות. לאורך הדרך, צברתי ניסיון רב בהבנת האלגוריתם, שמאפשר לי כיום לסייע ללקוחותיי ולהחזיר את חייהם הדיגיטליים והעסקים שלהם למסלול התקין.

מאז ה-7/10, כמות החסימות והפניות שנתקלתי בהן מצד מסבירנים ובלוגרים, מובילי דעה ישראלים מהארץ ומחו"ל, הייתה גבוהה בכל קנה מידה אפשרי. כעת, 9 חודשים לתוך המלחמה, מגמת החסימות עדיין נמשכת (אם כי בעצימות נמוכה יותר) והמשמעות שלה היא פגיעה בכוחות ההסברה הכי טובים שלנו.

אז איך ממשיכים בהסברה מבלי להיחסם?

אחד הדברים שחשוב להבין זה שאת META לא נצליח לשנות. היא קבעה הנחיות המכסות היבטים שונים ורבים של השימוש בפלטפורמות שלה, כגון תוכן, פרטיות, אותנטיות, וקווים מנחים קהילתיים, שרובנו לא טורחים לקרוא. לכן, בפסקאות הבאות אשתדל להדגיש את החלקים בתקנון שבד"כ באים לידי ביטוי כשעוסקים בהסברה ישראלית, וכמעט תמיד מובילים לחסימה.

ראשית, מדיניות META בנוגע לארגוני טרור ברורה לכל. זה יכול להיות שימוש בתוכן שצולם ע"י ארגון טרור. אנחנו רואים למשל שהמון יוצרי תוכן משתמשים באופן ישיר בסרטונים שצולמו ע"י חמאס או מקביליהם, על מנת להעביר מסר שמגנה את חמאס. עם זאת, המשמעות של פרסום תוכן שצולם ע"י ארגון טרור, הוא בעצם תמיכה בו בעקיפין.

מטרת הסעיף היא חסימת התמיכה בארגונים אסורים או מסרים שעלולים לגרור לאלימות, אבל צריך לזכור שמדובר באלגוריתם עצמאי שלא תמיד יודע להבחין בין תמיכה או הסתייגות ולכן במקרים רבים, התוכן ייפסל על הסף כאשר נעשה שימוש במילים אסורות כמו חמאס, טרור, רצח, וכו'.

חשוב להדגיש שאין שום בעיה להשתמש במילים הללו ככל שהקונטקסט ברור. לדוגמא:
מותר: "חמאס הוא ארגון טרור" או "חמאס מעודד רצח ואלימות".
אסור: "חמאס הם רוצחים חכמים" או "חמאס ידעו לנצל הזדמנות מצויינת שנפלה בידיהם";

לא רק תוכן פומבי: גם תגובות וצ'אטים אישיים צריכים לעמוד במדיניות

האלגוריתם של META לא עובר רק על התוכן שאתם מעלים לעמוד, אלא גם מנתח תגובות וצ'אטים אישיים, לכן חשוב לשים לב שגם בשיחות האישיות או בתגובות על פוסטים אתם שומרים על שפה נאותה. גם כאן יש משמעות אדירה לקונטקסט. שימוש בקללות מסויימות המבוססות על מגדר, כלפי אדם או קבוצה, בהתבסס על מאפיינים מוגנים כמו לאום, דת, גזע ומין אינו מותר ועלול להפר את המדיניות. לדוגמא:

מותר: "האקסית שלי הכלבה עזבה אותי", "הלוואי שימות המחבל הזה".
אסור: "כל היהודים גנבים", "מוות לערבים".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

מדיניות מטא בנושא אלימות, איומים מפורשים והסתה

מדיניות זו אוסרת תוכן שמקדם או מאיים ישירות באלימות כלפי אנשים או קבוצה או תוכן שתומך באלימות. חל איסור מוחלט לאיים על אדם או קבוצה באלימות מפורשת:

פגיעה פיזית - תוכן שמכיל איומים לפגיעה פיזית ביחד או בקבוצה.
איום ישיר - איום מפורש אשר יכול להוביל לפגיעה באדם או קבוצה.
תוכן נגד קבוצות - אסור להעלות תוכן המכוון ישירות ליחידים או לקבוצות על סמך המאפיינים המוגנים שלהם כגון: גזע, מוצא אתני, דת, נטייה מינית, זהות מגדרית, מוגבלות וכו'.
תוכן שתומך באלימות נחשב כזה גם אם אינו מכיל איומים ישירים, אלא בעקיפין עלולים לייצר דעה מסוימת שתוביל לאלימות כנגד אדם או קבוצה. חשוב לציין שאסור לפרסם או לשתף תוכן כזה בשום אופן.

הגנה על זכויות יוצרים

אחד הדברים שמטא מקפידה עליהן (ושנכוותה בו בעבר) הוא שמירת זכויות יוצרים. במה זה בא לידי ביטוי? משתמשים אינם רשאים לפרסם תוכן שמפר זכויות קניין רוחני של מישהו אחר, לרבות זכויות יוצרים. חלק גדול עושים זאת לעיתים שלא במודע. חשוב להדגיש, הכוונה כאן איננה בשיתוף תוכן של אחרים, אלא העלאה שלו לפרופיל שלכם. אנו מדגישים זו מהסיבה שאם העלתם תוכן שאינו שייך לכם - אתם חשופים לדיווח מהצד שהופר וחשבונכם יושבת.

כאשר אתם מעלים תוכן שאינו שלכם ובעל התוכן מדווח עליו, אתם בבעיה, גם אם ציינתם שהתוכן אינו שלכם, ואף נתתם קרדיט למי שיצר אותו. החוק מגן על שימוש בתכנים מסוימים: ביקורות, הערות, דיווח חדשותי, חינוך ומחקר, ומאפשר להעלות אותם בתנאים מסוימים בהתאם לסעיף 107 לחוק זכויות היוצרים משנת 1976 - במידה והתוכן מיועד אך ורק למטרות חינוכיות ולא מסחריות.

מדיניות אנטי-ספאם

נושא נוסף וחשוב מאוד הוא המדיניות של META לגבי ספאם. על פניו זה נשמע טריוואלי אך גם כאן, מדובר באחת התופעות הכי שכיחות שמובילות לחסימה. הימנעו משליחת הודעות ספאם או הודעות המוניות לאנשים שאינכם מכירים. זה עלול להוביל לסימון החשבון שלכם כספאם ולחסימתו.

חשוב גם להבין את המדיניות meta בנוגע לאותנטיות: אל תשתמשו בשירותים או באפליקציות שמגדילים באופן מלאכותי את מספר העוקבים או הלייקים שלכם. פעילות כזו עלולה להתגלות על ידי מטא ולהוביל לחסימת החשבון.

איך מטא אוכפת את הנחיות הקהילה?

META מפעילה אלגוריתם שסורק את התוכן באופן קבוע, מזהה הפרות של התקנון ומסיר את התוכן בצורה אוטומטית. לאחר מכן, משתמשים יכולים לערער על ההחלטה ולבקש משוב ידני על ידי צוות META. שלב זה הוא קריטי משום שרוב האנשים פשוט מגישים את הערעור מבלי לדעת שני דברים חשובים: אחד, שיש הזדמנות אחת בלבד לערער והשני, שצריך לתקן את ההפרה לפני הערעור.

עוד פרט חשוב בסיפור הוא שהפרות מדיניות, הנקראות בשפת מטא "Strikes", לרוב לא יובילו לחסימה מיידית. לפני שזה יקרה, תקבלו סימנים מקדימים כמו הגבלה על השימוש במוצרי מטא (מוניטיזציה, BRANDED CONTENT וכו') או SHADOWBAN - הגבלת החשיפה לחשבון. זה יכול להיות על ידי הסתרת התוכן של המשתמש מעיני הציבור, או בהורדת חשיבות התוכן שלו בפיד.

בניגוד לחסימה מלאה, שבה משתמשים בעייתיים מיודעים באופן רשמי ומפורש על ידי מנהלי הקהילה כי הם מורחקים ממנה, משתמשים שקיבלו שאדו-באן עדיין יכולים לפרסם תוכן ולצפות בתכני האתר באופן רגיל לכאורה, אך הם מאבדים את היכולת להשפיע ולפגוע במשתמשים אחרים.

לרוב, SHADOWBAN יופיע לאחר 3-4 STRIKES. במידה ומשתמש צבר כ-10 STRIKES חשבונו יושבת לצמיתות ללא יכולת לערער, לכן יש חשיבות מכרעת בטיפול בהפרות ובזמן הנכון.

לסיכום, אירועי ה-7/10 השפיעו רבות ובמידה מסוימת כוננו את היחסים בין הבלוגרים בארץ ובחו"ל מול ענקיות הטכנולוגיה. החוכמה היא לא להיבהל מהשינוי אלא לדעת איך וממה להיזהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully