וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שימושי AI שתרמו למאמץ המלחמתי של ישראל בשבת השחורה ואחריה

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 15:57

דוברים מהגופים המובילים במשק מספרים כיצד השתמשו בבינה מלאכותית לטובת איתור נעדרים, ריכוז תשובות לנפגעי עבודה, גיוס מילואים ועוד - כדי לעשות קצת סדר בתוך הבלאגן שהביאה השבת השחורה. כך נראתה תחרות ה-DATATHON השנתית של איטרניטי

רגעי שיא מהדאטהטון. יח"צ,
רגעי שיא מהדאטהטון/יח"צ

איטרניטי מקבוצת Aman מכריזה על סיומה של תחרות הדאטהטון השנתית השביעית במספר, שהוקדש לשיתוף והפצת ידע, הצגת נתונים ופתרונות פורצי דרך בתחום ה-AI. הדאטהטון השנה היה משמעותי במיוחד שכן הוא התייחס לנושאים המאחדים ומחזקים את החזית הטכנולוגית במציאות החדשה שלנו מאז ה-7 באוקטובר. בנוסף לדיון בנושאים הרלוונטיים הללו, בועידה הוצגו רעיונות מהפכניים שמתעלים מעבר לאירועים עכשוויים ומביטים לנוף הרחב יותר של החדשנות הטכנולוגית.

ניהול הגיוס של 300,000 חיילי מילואים

ההרצאה הזוכה הייתה של סא"ל אירית אלגבי, רע"ן פיתוח, מוצר ודאטה ביחידת שחר בצה"ל, שמובילה צוות של 140 איש העוסקים במגוון תחומים. היא סיפרה בהרצאתה איך משתמשים ב-AI לגיוס מילואים מנצח וחשפה שיטות וטכנולוגיות מתקדמות בהן הצבא משתמש מאז ה-7.10 כדי לנהל את גיוס המילואים בצורה חכמה ויעילה. המצגת התמקדה במתודולוגיות ובשיטות העבודה המומלצות להובלת צוותים גדולים בסביבות היי-טק, תוך הדגשת החשיבות של ניהול נתונים יעיל ופיתוח מוצר חדשני בהשגת יעדים ארגוניים.

תפעול יעיל של מערכות חיוניות במשבר

ההרצאה השניה הייתה של עודד נפתלי, סמנכ"ל מערכות המידע בחברת נגה, שאחראית על הדיגיטציה של רשת החשמל הארצית של ישראל וזכתה במקום השני בתחרות. נפתלי בהרצאתו שם דגש מרכזי על חשיבות הפיקוח על מערכות מידע בקנה מידה גדול לטובת הבטחת תפעול יעיל של מערכות מורכבות וקריטיות לציבור, כמו רשת החשמל הארצית. נקודות המפתח כללו אסטרטגיות לאינטגרציה של נתונים, אופטימיזציה של מערכות ותפקידו של ניתוח מתקדם בשמירה על אספקת חשמל אמינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

איתור נעדרים באמצעות AI

להרצאה השלישית עלה על הבמה גבע מנחם, מוביל הטכנולוגיה בחמ"ל האזרחי לאיתור נעדרים, שהרחיב על התגובה הטכנולוגית המהירה של החמ"ל ב-7 באוקטובר, וסייע לריכוז וניהול החיפושים של אלפי נעדרים. גבע מנחם פירט על הפיתוח של צינורות הנתונים ומתודולוגיות ה-AI ששימשו החל מהשבת השחורה למעקב וזיהוי מצבם של נעדרים. מצגת זו הדגישה את ההתקדמות הטכנולוגית והמאמצים המשותפים שהציבו את מרכז הפיקוד כסמכות האזרחית המובילה בנושא נעדרים בישראל.

ניהול ומענה לבקשות של נפגעי עבודה

דנה סהר, מנהלת תחום הדאטה במשרד העבודה, דנה בנושא יישום צ'אט-בוט מבוסס בינה מלאכותית שנועד לתת מענה לעלייה המאסיבית בפניות זכויות עובדים בעקבות ה-7 באוקטובר. הצ'אט-בוט, שנבנה על מודלים קיימים של GenAI וחוקי עבודה, היה הכרחי לטיפול במספר הבקשות שעלה במאות אחוזים, סיפק תשובות נגישות וברורות לאזרחים ואפשר פעילות חלקה עבור אזרחי ישראל.

תקציר חדשות יומי - רק על ידיעות שנבדקו ואומתו

שקד זיכלינסקי, ארכיטקט AI מ-JFrog סיפר על מערכת העיתון מבוססת הבינה המלאכותית שהקים. בהרצאה זיכלינסקי הציג כיצד מינף טכנולוגית AI כדי להישאר מעודכן באקטואליה ולרכז מידע מהימן שיתאים אישית לכל משתמש. שקד פיתח מערכת לסיכום חדשות המופעלת על ידי בינה מלאכותית שבה מודלים שונים של בינה מלאכותית מתפקדים כעורכים, כתבים וחוקרים. מערכת זו אוצרת ומספקת באופן אוטונומי תקציר חדשות יומי, ומדגימה את הפוטנציאל של AI לייעל את צריכת המידע ולשפר את ניהול הידע.

תקשורת מהימנה מתחילה בנתונים

ההרצאה הסופית ניתנה על ידי תומר אלמגור, כתב הדאטה של N12, המתמחה ביצירת סיפורים מרתקים באמצעות נתונים. הכתב שיתף חוויות מהקריירה שלו כשדיבר על הסיפורים שניתן לספר כאשר ממזגים מגוון נתונים יחד. כך, נתונים מחקריים בתחום הבטחון, הבריאות, הצרכנות ועוד מתחברים יחד לכדי סיפור אחד. המצגת הדגישה את כוחם של נתונים ביצירת נרטיבים אמינים ואת החשיבות של אוריינות נתונים בעיתונאות מודרנית.

אסף בר, מנכ"ל Eternity מקבוצת Aman מסכם:

"זו השנה השביעית שאנו עורכים את אירוע ה-Datathon. המטרה שלנו היא לתת במה לשיתוף ידע וחדשנות בתחום הנתונים וה-AI. כנס זה הפך לפלטפורמה מרכזית להצגת פתרונות יצירתיים ושיתוף סיפורים מעוררי השראה המניעים את הקידמה הטכנולוגית שלנו. בכל שנה, אנחנו מפגישים את המוחות המבריקים ביותר כדי לדון ולהציג רעיונות מהפכניים. התובנות והחידושים המשותפים כאן לא רק מחזקים את הקהילה שלנו אלא גם סוללים את הדרך לעתיד חדשני וקידום ישראל כאומת AI".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully