וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישגיות, מצוינות ותחרות בריאה: מה שעובד בספורט עובד גם בעסקים

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 19:22

מחקרים רבים כבר הצביעו על הקשר בין כושר גופני וחתירה למצוינות לבין הצלחה בקריירה ובעסקים. רגע לפני הדלקת הלפיד בפריז, ארבעה מנהלים בכירים שיתפו אותנו בגישתם הספורטיבית לעסקים, בסיפורים האולימפיים שעוררו בהם השראה, ובטיפים לעידוד פעילות גופנית בארגון

הכדור הרשמי של המשחקים האולימפיים בפריז 2024. GettyImages
הכדור הרשמי של המשחקים האולימפיים בפריז 2024/GettyImages

עולם העסקים מתנהל, במובנים רבים, כמו ענף ספורט. אימונים, תחרות, שיפור, התמדה וניצחון הם מרכיבים חשובים להצלחה גם על המגרש וגם בכלכלה. מנהלים של חברות מוצלחות, אם כן, הם סוג של ספורטאי-על שאפשר ללמוד מהם המון על הצלחה.

אילו תכונות או מיומנויות משותפות אתם רואים בין הצלחה בספורט להצלחה בעסקים?

"יש לא מעט תכונות ומיומנויות שהופכות ספורטאי טוב לבעל סיכוי גבוה יותר להצליח בעסקים: התמדה, מוטיבציה, גמישות מחשבתית, עבודת צוות", מסבירה נעה באוער, סמנכ"לית השיווק של תגלית, שגם הייתה חברה בסגל האולימפי וחברת נבחרת ישראל בג'ודו. לדבריה, "אחת התכונות החשובות ביותר בעיניי היא היכולת המנטלית לעמוד ביעדים ולבצע, שהופכת את העובדים לחדים יותר ואת קבלת ההחלטות שלהם לשקולה יותר".

"הצלחה בספורט מקצועי והצלחה בפעילות עסקית דורשות מספר תכונות, למשל עבודת צוות, מיקוד בהשגת ניצחון, הנעה עצמית ומוכנות להתאמן, לעבוד קשה יותר, להתמיד ולחפש הזדמנויות במצבים מאתגרים כדי לנצח", אומר אבשלום בוסקילה, מנכ"ל בנק יהב. "השגת הניצחון מצריכה השקעה בתכנון, ביקורת, מעקב ויישום חדשנות".

עבור אבישי קרואני, מנכ"ל פעילים ניהול תיקי השקעות, עסקים, כמו ספורט, הם משחק קבוצתי. "יש המון מידע שצריך לשתף כדי לייצר ידע. לכן, אנחנו דוגלים בסיעור מוחות קבוצתי, שהוא קריטי לחשיבה יצירתית, לשיח ודיון כולל חוסר הסכמה, כדי לכסות נקודות מבט שונות. כל אחד מביא את החוזקה שלו לשולחן, ובדיוק כמו בספורט קבוצתי, השלם גדול מסך חלקיו".

כיצד ערכים ספורטיביים תרמו להצלחה עסקית בחברה שלכם?

"בדומה לספורט, גם אצלנו בסייפליי ההישגיות, והחתירה למצוינות היא חלק מהתרבות הארגונית שלנו. זו גם הסיבה שהשקנו קמפיין חדש כחלק מהחסות שלנו לערוץ הספורט לשידורי האולימפיאדה. אנחנו מאמינים שיש חיבור בין עולמות הגיימינג והספורט, כי שניהם מבוססים על מיומנות, אסטרטגיה והתשוקה לנצח", אומרת נגה הלפרין, מנהלת חברת הגיימינג SciPlay.

"אחת הדוגמאות האהובות עליי היא המשחק Quick Hit, שפותח על ידי הצוות שלנו בישראל והפך למשחק הצומח ביותר בתחום. המשחק הוא דוגמה מצוינת לאופן שבו מנטליות ספורטיבית יכולה להזין הצלחה עסקית. הרוח הספורטיבית, שמתאפיינת בעבודת צוות, התמדה ורצון לנצח, הייתה זרז חזק להצלחה זו", מספרת הלפרין.

באוער מוסיפה: "אחרי ה-7 באוקטובר הבנו מהר מאוד שהכל השתנה גם מבחינת הפעילות של תגלית. "זה גרם לנו כארגון לקום מהקושי ולעשות שינוי מאוד מהיר ולהקים באפס זמן שני פרויקטים משמעותיים שלא עשינו בעבר: פעילות הפוגה למפונים והקמת תכנית מתנדבים לצעירים יהודים מכל העולם. שני הפרויקטים קמו והצליחו בזכות השאיפה שלנו למצוינות וחתירה למטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סיפור הצלחה אולימפי שעשה לכם השראה?

מנהלים רבים שואבים השראה מסיפורים אולימפיים מפורסמים. באוער, שהייתה גם אלופת ישראל וסגנית אלופת אירופה, נזכרת בהצלחה של נבחרת הג'ודו באולימפיאדת טוקיו, שזיכתה את ישראל במדליית ארד קבוצתית.

"ההצלחה של הנבחרת מעוררת השראה בזכות שלושה דברים: ראשית, זה היה ניצחון לא צפוי שהגיע אחרי הפסד של מספר ספורטאים בתחרות האישית. למרות זאת, הספורטאים הצליחו להתגבר ולהתעלות כקבוצה עד לזכייה במדליה אולימפית; הדבר השני הוא העובדה שמדובר בקבוצה מעורבת של נשים וגברים, והשילוב של שני המגדרים יחד הוא שהוביל לניצחון; הדבר השלישי הוא כמובן עבודת צוות. על אף שכל אחד מהספורטאים משקיע את חייו כדי להתחרות ולהגיע להישגים בעצמו, עדיין הייתה בכולם מוטיבציה אדירה להצליח למען הקבוצה", מספרת באוער.

גם קרואני שואב השראה מהצלחה של ספורטאית ישראלית: מדליית הזהב של לינוי אשרם, אבל מזווית אישית יותר. "סבתא של לינוי, אתי, שעבדה אצלנו בפעילים, לקחה תפקיד חשוב ומסייע בשנים הרבות בהן לינוי התאמנה. אפשר היה לראות את המצוינות שיש במשפחה כבר מהסבתא, שהייתה מסורה ביותר והשקיעה המון. זה סיפור השראה בין-דורי. לינוי מדגימה ערכים של התמדה, מסירות ומצוינות, שהם יסודות קריטיים גם בעסקים. אנחנו משתמשים בסיפור שלה כדי להדגים לעובדים שלנו מה ניתן להשיג באמצעות עבודה קשה ונחישות".

הלפרין: "כחלק מסדרת הרצאות ש-SciPlay מביאה לעובדיה, העלנו להרצאה את האצן האולימפי דרק רדמונד, שסיפר כי באולימפיאדה בברצלונה 1992 הרגיש כאב ברגלו והחל להאט את הקצב ולצלוע עד שנפל וקרע את הרצועה. למרות הכאב הוא אסף את מלוא כוח הרצון, התעוזה והנחישות שלו, והמשיך את מסלול הריצה בצליעה עד לקו הסיום, בזמן שהוא נתמך על ידי אביו. הסיפור של דרק נתן לנו השראה על הצבת מטרות, עמידה ביעדים והתגברות על מכשולים. נכון שדרק לא זכה במדליית הזהב, אך הוא הוא זכה במשהו גדול יותר - הוא העניק לכולם דוגמה לכך שגם כשהניצחון לא נראה באופק, אסור לוותר, חייבים להמשיך קדימה".

איזה טיפ הייתם נותנים למנהלים שרוצים לעודד תרבות ספורטיבית יותר בארגון שלהם?

בשביל לשפר את איכות החיים של העובדים והעובדות, ארגונים רבים מנסים לעודד אורח חיים ספורטיבי, שמתבטא בעידוד פעילות גופנית וכן בעידוד עבודת צוות, שיתוף פעולה קבוצתי וקורטוב של תחרות בריאה.

הטיפ החשוב ביותר של קרואני למנהלים שרוצים להצליח בזה הוא לשמש דוגמה אישית: "כשהמנהלים הבכירים נוקטים בגישה ספורטיבית לעסקים, זה מעודד את העובדים לאמץ את אותה הגישה. הדרך לעודד תרבות ספורטיבית בארגון היא מגוונת וכוללת דוגמה אישית, פעילויות משותפות ותמיכה קהילתית. פעילים נותנת חסות כבר שנים רבות ל'מרוץ אייל' ברמת השרון. כל אלו יחד יוצרים תרבות ארגונית בריאה, מגובשת ומחויבת לערכים של מצוינות והתמדה".

גם בוסקילה מאמין בתרומתו של הספורט לארגון. "בכוחו של הספורט להיות גורם מאחד, מחזק ומקדם שוויון הזדמנויות. המפתח הוא להציג את הספורט בארגון כפעילות המובילה לחתירה למצוינות וכפעילות חברתית ובריאה, שמשפרת את הבריאות והרווחה של העובדים, הלכידות הארגונית והגברת המוטיבציה והמחויבות להגיע לעבודה במטרה להצליח ולנצח".

"הקמת קבוצות ספורט ארגוניות, למשל קבוצת כדורגל, קבוצת ריצה, או אפילו קבוצת יוגה בארגון כפעילות חברתית שפתוחה לכלל העובדים מעודדת תרבות ספורטיבית פעילה ומחזקת את הקשרים בין העובדים בתוך הארגון בשעות העבודה ומעבר להן", הוא מוסיף ש"כחלק מהשותפות שלנו עם הקהילה חשוב לנו לתמוך בקבוצות ספורט של ילדים ובני נוער בנוסף לחסות שאנו נותנים להפועל 'בנק יהב' ירושלים בכדורסל, שמפתחת תחושת גאווה ושייכות".

באוער, הספורטאית האולימפית לשעבר מתגלית, ממליצה פשוט לעשות ספורט. "ספורט תורם לתחושת מסוגלות גבוהה יותר, משחרר אנדורפינים ומשפיע לטובה על הגוף והנפש. כדאי לעודד זאת גם במעשים ולא רק במילים - לאפשר יותר פנאי לעובדים לפעילות ספורטיבית בתוך הארגון יחד עם החברים לעבודה, או מחוצה לו. עובד שמגיע לעבודה מאוחר בגלל אימון יפצה על האיחור באמצעות יכולות מוגברות, ריכוז משופר וחדות מחשבתית, שהם תוצאה מוכחת של הפעילות הגופנית על המוח. למעסיק זה לגמרי שווה את זה".

"בנוסף, בדומה לספורטאים המלווים על ידי מאמן, תזונאי, פסיכולוג, מעטפת רפואית וכו', כדאי למנהלים לחשוב על העובדים שלהם כספורטאים שצריך לטפח, להנחות ולהציב בפניהם יעדים שיאתגרו אותם - זה יוציא מהם את המיטב".

הלפרין מדגישה את החשיבות של תחרות ביצירת מצוינות: "כאשר הארגון מורכב מצוותים שפונים לאותם שווקים, כמו צוותי המשחק השונים בסייפליי, חשוב לייצר ביניהם תחרות מאוזנת תוך כדי שמכוונים את רוח התחרות האמיתית כלפי המתחרים שבחוץ. באופן הזה מעודדים את הצוותים הפנימיים לשתף מידע ולעבוד יחד ובעת ובעונה אחת לדחוף אחד את השני למצוינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully